Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ce522a8a-1dbf-48b8-8c83-425f13f5d322","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"Az EU 2050-re nullára szeretné csökkenteni az ingatlanállomány károsanyag-kibocsátását. Ehhez óriási lakásfelújítási programra lesz szükség, amelynek az első eredményei néhány év múlva már láthatóak lesznek.","shortLead":"Az EU 2050-re nullára szeretné csökkenteni az ingatlanállomány károsanyag-kibocsátását. Ehhez óriási lakásfelújítási...","id":"20250108_fenntarthato-fejlodes-zold-otthon-karosanyag-kibocsatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ce522a8a-1dbf-48b8-8c83-425f13f5d322.jpg","index":0,"item":"38887f9f-ac7c-4d3a-8df3-15cfcd14fffe","keywords":null,"link":"/360/20250108_fenntarthato-fejlodes-zold-otthon-karosanyag-kibocsatas","timestamp":"2025. január. 08. 19:30","title":"Zöld otthon-álom, avagy lenullázható-e 2050-re az európai lakások károsanyag-kibocsátása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"29a1e2fb-18ef-4404-9b6e-fd960d34e63c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az eurózónához való csatlakozás négy fő kritériumának alakulását vizsgálta a GKI: ez alapján elmondható, hogy az elmúlt 10 évben mind távolabb került Magyarország a közös deviza bevezetésétől.","shortLead":"Az eurózónához való csatlakozás négy fő kritériumának alakulását vizsgálta a GKI: ez alapján elmondható, hogy az elmúlt...","id":"20250109_eurozona-eltavolodas-gazdasagi-kriteriumok-gki","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/29a1e2fb-18ef-4404-9b6e-fd960d34e63c.jpg","index":0,"item":"c23544ff-c908-44d2-8a9c-a89bcbbcd5bf","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250109_eurozona-eltavolodas-gazdasagi-kriteriumok-gki","timestamp":"2025. január. 09. 07:32","title":"Tíz év alatt sikerült egyre távolabb sodródni az euró bevezetésétől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d7ab96a1-47b0-48e0-97bd-78529095c4e4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Kozma utcai izraelita temetőben helyezték örök nyugalomra Keleti Ágnes ötszörös olimpiai bajnok tornászt, a Nemzet Sportolóját, aki január 2-án hunyt el, és a temetése napján töltötte volna be a 104. életévét.","shortLead":"A Kozma utcai izraelita temetőben helyezték örök nyugalomra Keleti Ágnes ötszörös olimpiai bajnok tornászt, a Nemzet...","id":"20250109_Keleti-Agnes-temetese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d7ab96a1-47b0-48e0-97bd-78529095c4e4.jpg","index":0,"item":"beb0f80b-aeb0-4c0e-89c3-180500d7edab","keywords":null,"link":"/itthon/20250109_Keleti-Agnes-temetese","timestamp":"2025. január. 09. 14:39","title":"Eltemették Keleti Ágnest – fotók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9999e191-fee4-47be-8840-ac4e15e621b9","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Több száz gyerek is életét veszítette már az orosz-ukrán háborúban az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ) szerint. ","shortLead":"Több száz gyerek is életét veszítette már az orosz-ukrán háborúban az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ) szerint. ","id":"20250108_ENSZ-Ukrajna-Oroszorszag-haboru-civil-aldozatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9999e191-fee4-47be-8840-ac4e15e621b9.jpg","index":0,"item":"083add3e-fb80-40c4-b82d-598fa0ce48de","keywords":null,"link":"/vilag/20250108_ENSZ-Ukrajna-Oroszorszag-haboru-civil-aldozatok","timestamp":"2025. január. 08. 21:30","title":"Az ENSZ elárulta hány civil áldozata volt eddig az ukrajnai háborúnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"986ab4f6-6951-444a-9a45-e240bc004a72","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az Aptera kivételesen nem egy újabb hatalmas és ólomnehéz pazarló elektromos autó.","shortLead":"Az Aptera kivételesen nem egy újabb hatalmas és ólomnehéz pazarló elektromos autó.","id":"20250109_jo-esetben-sosem-kell-toltore-dugni-az-uj-aptera-villanyautot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/986ab4f6-6951-444a-9a45-e240bc004a72.jpg","index":0,"item":"0da0a843-297c-4565-a2b6-9c46a4c579b8","keywords":null,"link":"/cegauto/20250109_jo-esetben-sosem-kell-toltore-dugni-az-uj-aptera-villanyautot","timestamp":"2025. január. 09. 06:41","title":"Jó esetben sosem kell töltőre dugni ezt az új villanyautót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fbc8e8bb-baa4-4734-8b27-97e0063c8d7b","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Az informatikai rendszerben volt hiba, ezért átálltak rádiós kapcsolattartásra és papíralapú dokumentációra.","shortLead":"Az informatikai rendszerben volt hiba, ezért átálltak rádiós kapcsolattartásra és papíralapú dokumentációra.","id":"20250108_omsz-fennakadas-mentesiranyitasi-rendszer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fbc8e8bb-baa4-4734-8b27-97e0063c8d7b.jpg","index":0,"item":"0f4bf4b4-ee0c-4cc6-ae61-8ef1c3c90987","keywords":null,"link":"/itthon/20250108_omsz-fennakadas-mentesiranyitasi-rendszer","timestamp":"2025. január. 08. 06:44","title":"OMSZ: komoly fennakadás volt kedden a mentésirányítási rendszerben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0284e706-dd1d-4846-8ced-fe042def196f","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Mannarasala szentélybe Orbán egy Szent Istvánt ábrázoló ezüst medált vitt ajándékba.","shortLead":"A Mannarasala szentélybe Orbán egy Szent Istvánt ábrázoló ezüst medált vitt ajándékba.","id":"20250108_ujabb-foto-Orban-Viktor-indiai-ut-kigyoisten-templom-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0284e706-dd1d-4846-8ced-fe042def196f.jpg","index":0,"item":"26a16764-9bff-4369-8de7-e335819b7839","keywords":null,"link":"/itthon/20250108_ujabb-foto-Orban-Viktor-indiai-ut-kigyoisten-templom-ebx","timestamp":"2025. január. 08. 05:36","title":"Újabb fotó került elő Orbán Viktor indiai útjáról, a kormányfő a kígyóisten templomában járt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"99a61564-1cd3-4584-9fe9-642413aa7acb","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A pánikszerűen menekülő emberek útakadályokat okoztak az elhagyott autóikkal. ","shortLead":"A pánikszerűen menekülő emberek útakadályokat okoztak az elhagyott autóikkal. ","id":"20250109_buldozerekkel-takaritjak-el-az-utban-levo-autokat-a-Los-Angelesi-tuzvesznel-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/99a61564-1cd3-4584-9fe9-642413aa7acb.jpg","index":0,"item":"101bc6f3-1e1a-4c10-8bb7-9e8de55d0ea1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250109_buldozerekkel-takaritjak-el-az-utban-levo-autokat-a-Los-Angelesi-tuzvesznel-video","timestamp":"2025. január. 09. 11:35","title":"Hatalmas buldózerekkel takarítják el az útban lévő autókat a Los Angeles-i tűzvésznél – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem a megújult Ibiza lesz a Seat megmentője, a csinosítás, amin átesett csak jóindulattal nevezhető ráncfelvarrásnak, inkább csak a márkaarculat egységesítésének és a manapság egyre divatosabb szögletesítésnek lehetünk szemtanúi. Ha nem a megváltót keressük benne, csalódni nem fogunk, az Ibiza fain kisautó: feszes, gyors, takarékos.
Az Ibiza a Seat kelendő típusa, eddig már több mint 500 ezren választották. Az Ibiza vásárlói többnyire fiatalok. Az Ibiza sosem nézett ki rosszul, de soha nem is tűnt ki a kisautók mezőnyéből. Megújult, de alapvonásait megtartotta, a ráncfelvarrás morcosabb arcot és modernebb külsőt adott, de nem vitték túlzásba. Kár. A Seatra és az Ibizára is ráférne egy kiadós formabontás. Jó fiúnak ott a csoporton belül a Skoda, a Seat igazán lehetne durva, feltűnő, az érzelmekre sokkal intenzívebben rájátszó termék. Sosem hittem volna, de visszasírom az auto emocion szlogent.
Az Ibiza technológiája modern: a legújabb generációs, korszerű TDI és TSI erőforrásokat DSG sebességváltókkal és start/stop rendszerrel kombinálták. A modellkínálat továbbra is széles – a kompakt háromajtós Ibiza SC-től a sokoldalú ötajtós Ibizán, illetve a praktikus Ibiza ST kombin át takarékos, kilométerenként 89 gramm szén-dioxid-kibocsátást kínáló Ibiza E-Ecomotive-ig és a sportos, 110 kW (150 LE) teljesítményű Ibiza FR-ig. Az Ibiza hozzánk áprilisban érkezik, a menetpróbán a 105 lóerős, háromajtós 1,6-os dízelt, és a 105 lóerős turbós benzines ötajtós változatát vezettük.
Seat
A DSG-váltóval szerelt 1,2 TSI immár a belépő felszereltségi szinten is kapható (alapára DSG nélkül 3,538 millió forint), a rövid teszten kiválóan bizonyított, hibát nem találtunk benne, ha kellett pörgött, és 7,4 literrel beérte 100 kilométerenként. A 105 lóerő csodákra nem képes, padlógáznál érezni a tétovázást, a rugalmasságán a váltón kapcsolható sportmód javít.
Autópályán jobban tetszett a dízel, amelynek 250 Nm-es nyomatéka intenzívebb kigyorsításokat tesz lehetővé, mint a benzines, ötsebességes váltóval a háromajtós kivitel beérte 5,4 liter gázolajjal száz kilométerenként. Kanyarban mindkét autó jól viselkedetett, a biztos útfogásban az elektronikus differenciál sokat segített.
Újdonság az érintőképernyős hordozható navigációs berendezés, amely az audiorendszer, a fedélzeti számítógép és a telefon-kihangosító funkcióit is ellátja egyben. Miközben a rendszer az Ibiza fedélzeti elektronikájának integrált részét képezi, el is távolítható, így az autón kívül is használható. A navigáció TomTom, a Barcelona körüli utakon nagy hasznát nem vettük, sokkal inkább eltévedtünk vele, mint nélküle.
Áttervezték a hűtőmaszkot és az elsőm valamint a hátsó lökhárítókat, ami különösen hangsúlyos szerepet kapott a sportos Ibiza FR modelleknél. A fényszórók szögletes stílusa a Seat új formanyelvét fémjelzi. A fényszórók két halogén változatban, illetve opcióként bixenon világítással és LED-es nappali menetvilágítással is rendelhetők. Ez utóbbi követi a fényszórók formáját, egyedi világító ismertetőjegyként szolgálva, akárcsak az opciós LED-es hátsó lámpák. Az FR alapfelszereltségének része, a többi modellhez pedig opcióként rendelhető az integrált kanyarvilágítással rendelkező nagyméretű ködfényszóró. Az FR felszereltség pazar, feldobja az egyébként szegényes belterű kocsit, a az alul vágott tömzsi kormány és a bőr ülések a maximum pontot kapják tőlem. A kesztyűtartó érezhetően nagyobb lett (10,7 literre nőtt), egy Nikon nagy objektívvel kényelmesen elfér benne.
Az utastér a végletekig minimalista és letisztult. Csomagtere 284, vagy 292 literes, a hátsó üléspad mozgatható. Az Ibiza ST kombi 430 liternyi helyet kínál puttonyában, az ülések lehajtásával akár 1164 literesre bővíthető. A sajtóanyag szerint akár két kerékpár is elfér a csomagtartóban – természetesen leszerelt első kerekekkel.
Az Ibiza motorkínálata gazdag. A benzines erőforrások skálája Magyarországon az ősrégi 1,2 literes, 44 kW teljesítményű (70 LE) motortól indul (más piacokon ez a típus 60 LE változatban jelenik meg), és egészen az igencsak fürge, kompresszorral és turbófeltöltővel ellátott 1.4 TSI erőforrásig terjed. A 110 kW (150 LE) és az alapfelszereltséghez tartozó DSG sebességváltó párosa mindössze 7,8 másodperc alatt gyorsítja az Ibizát 100 km/h-s sebességre, és még tovább, egészen a 212 km/h-s végsebesség eléréséig. Az új Ibiza esetében ez az erőforrás immár a kombi ST változathoz is rendelhető. Hatékony az Ibiza 1.2 TSI Ecomotive, amelynek korszerű, 77 kW (105 LE) teljesítményű motorja már 1550 percenkénti fordulatszámtól jelentkező 175 newtonméteres legnagyobb nyomatéka mellett a sajtóanyag szerint 5,1 liternyi üzemanyaggal is beéri száz kilométerenként – részben az alapfelszereltséghez tartozó start/stop rendszernek köszönhetően.
A gazdaságosság csúcsa az automatikus motorleállítás- és indítás rendszerével is ellátott Ibiza 1.2 TDI E-Ecomotive. Átlagos üzemanyag-fogyasztását 3,4 literre ígéri a Seat, ami kiemelkedő, 89 gramm/kilométeres szén-dioxid-kibocsátásnak felel meg, karosszériaváltozattól függetlenül. A kocsi 55 kW-os (75 LE) teljesítményt és tiszteletre méltó, 180 newtonméteres legnagyobb nyomatékot kínál. Az Ibiza dízel kínálatának sportos ékköve a 2.0 TDI 105 kW-os (143 LE) teljesítménnyel. Ennek végsebessége 210 km/h, amely 4,6 literes átlagos üzemanyag-fogyasztással párosul. Az Ecomotive modellek hozzánk később érkeznek.
A futóművet frissítették, az ESP (menetstabilizáló) és az XDS (elektronikus differenciálzár) (100 lóerőtől) nehéz helyzetekben is gondoskodnak a biztonságról. Az Ibiza 14-17 hüvelykes, sportos, új dizájnt kapott kerekeken gördül.
Az Ibiza felszereltségi szintjeit is átdolgozták, a karosszéria formájától függetlenül. A Reference alapmodell a legfontosabb kényelmi és biztonsági jellemzők tárházát kínálja. A hazai választékban az alapfelszereltség tartalmazza: ABS, elektrohidraulikus szervokormány, elektromos ablakemelők, négy légzsák, manuális klíma, állatható magasságú vezetőülés és kormány, multifunkciós kormány, központi zár, ESP, visszagurulásgátló és guminyomás-érzékelő. E fölött áll a Style változat. Az Ibiza FR sportos hangulatot biztosít első és hátsó hangsúlyos dizájnelemeivel, könnyűfém keréktárcsáival és bőrbevonatú kormánykerekével. A Cupra csúcsmodellre az év közepéig még várnunk kell.
A legolcsóbb Ibiza az 1,4 literes motorral szerelt háromajtós SC, amelyért 2,958 millió forintot kérnek, az ötajtós ugyanezzel a motorral 3,299 millió forint, az 1,2 TSI-vel szerelt változat 3,538 millió forint, a legolcsóbb kombi (1,4-es) 3,5 millió forint.
Szerettem volna látni az arcát annak a két szlovák testvéremnek, akik megpróbáltak kétoldalról lenyomni a Hungária körúton valamelyik este. Esélyük sem volt. A kis Seat könnyedén hagyta faképnél a hathengeres turbódízel ML-osztályosokat. Nem egy, nem két és nem három lámpánál. Még arra sem volt időm, hogy rájuk mosolyogjak. Tetszettek volna inkább Seat Ibiza SC Cupra Bocanegrát venni.
Kisautóból van dögivel. A versenytársaktól nehezen különböztetik meg magukat a gyártók, a Seatra még régen ráaggatták a sportos, emocionális jelzőket. És mit szóljon mindehhez az Ibiza? Bárhogy méregetjük, sem nem sportos, sem nem izgalmas a kocsi - bár más baja nincs. Az importőr ezt a helyzetet csinos felszereltséggel kívánja megoldani: sportosságot és emóciókat kínál felárért.
Látványosan más, mint a többi. Városban lehet vele pattogni, ám az autópályán nem segít a tuningruha, erőtlen és rugalmatlan, de legalább szép. Előjáték az Ibiza Cuprához. Reméljük lesz az is.
A Kozma utcai izraelita temetőben helyezték örök nyugalomra Keleti Ágnes ötszörös olimpiai bajnok tornászt, a Nemzet Sportolóját, aki január 2-án hunyt el, és a temetése napján töltötte volna be a 104. életévét.