Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ff51eb2f-2c57-4df9-91d3-5184d73423c1","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Az ország első őslakos elnöke ellen elfogatóparancs is érvényben van, amit egyelőre a hívei miatt a hatóságok nem tudtak végrehajtani.","shortLead":"Az ország első őslakos elnöke ellen elfogatóparancs is érvényben van, amit egyelőre a hívei miatt a hatóságok nem...","id":"20250520_morales-bolivia-valasztasok-kizaras-elfogatoparancs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff51eb2f-2c57-4df9-91d3-5184d73423c1.jpg","index":0,"item":"e3f02917-4a7b-46f6-8dbf-f8b22c18209f","keywords":null,"link":"/vilag/20250520_morales-bolivia-valasztasok-kizaras-elfogatoparancs","timestamp":"2025. május. 20. 13:25","title":"Nem indulhat Bolíviában az elnökválasztáson Evo Morales","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"10c05eb0-4b66-439e-8a94-aa31279dda63","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Robert Palladino szerint Magyarország vezetése is pozitívan reagált a megújult elköteleződésükre.","shortLead":"Robert Palladino szerint Magyarország vezetése is pozitívan reagált a megújult elköteleződésükre.","id":"20250519_egyesult-allamok-robert-palladino-ideiglenes-ugyvivo-ukrajna-haboru-europa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/10c05eb0-4b66-439e-8a94-aa31279dda63.jpg","index":0,"item":"8eedfb64-ba3c-4632-b646-5c14ddae0197","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250519_egyesult-allamok-robert-palladino-ideiglenes-ugyvivo-ukrajna-haboru-europa","timestamp":"2025. május. 19. 15:53","title":"Budapesti amerikai ügyvivő: Olyan Európát szeretnénk, amely jobban támogatja Ukrajnát, és nem függ Moszkvától vagy Pekingtől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2933b0e5-b9a6-4171-8b91-2e0455bad11c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Mindenki kipróbálhatja, hogy milyen lesz odakerülni, ha van merszük nem csak az állam adócsecsein lógni.","shortLead":"Mindenki kipróbálhatja, hogy milyen lesz odakerülni, ha van merszük nem csak az állam adócsecsein lógni.","id":"20250520_Kutyapart-Kossuth-ter-borton-atlathatosagi-torveny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2933b0e5-b9a6-4171-8b91-2e0455bad11c.jpg","index":0,"item":"b5c73d4e-d161-4e5f-a68e-2b5840c2f23c","keywords":null,"link":"/itthon/20250520_Kutyapart-Kossuth-ter-borton-atlathatosagi-torveny","timestamp":"2025. május. 20. 11:31","title":"Börtönt épít a Kutyapárt a Kossuth térre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a380a2ff-a8db-4848-a1f1-7b87198843df","c_author":"Balla István ","category":"360","description":"Takács Gergely véletlenül került a filmszakmába, de ma már olyan produkciók vizuáliseffekt-producere, mint a Mentőexpedíció, a Gemini Man, vagy épp a Hunyadi. Utóbbival kapcsolatban azt mondja, neki egyetlen filmes kollégája sem rótta fel, miért vállalt munkát egy ilyen giga-költségvetésű magyar sorozatban, ugyanis „senki sem hiszi magáról, hogy ha ő kapta volna ezt a lehetőséget, akkor elutasítja”. HVG-portré.","shortLead":"Takács Gergely véletlenül került a filmszakmába, de ma már olyan produkciók vizuáliseffekt-producere, mint...","id":"20250520_Takacs-Gergely-VFX-vizualiseffekt-producer-Hunyadi-HVG-portre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a380a2ff-a8db-4848-a1f1-7b87198843df.jpg","index":0,"item":"98f78e97-340c-41bd-88ef-0e9ddef47470","keywords":null,"link":"/360/20250520_Takacs-Gergely-VFX-vizualiseffekt-producer-Hunyadi-HVG-portre","timestamp":"2025. május. 20. 19:30","title":"„Trónok harcát akartunk csinálni, de olyan csata abban sem volt, mint a Hunyadi 10. részében”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5af0eaff-d6a7-4452-8ec2-a8efe2708688","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Bizonyítékok is vannak arra, hogy a magyar hatóságok engedték ki az országból a pótolhatatlan műkincset, Gustav Klimt festményét, amely ötven éve magyar tulajdonban volt. Az örökségvédelmi szakértőket megtéveszthették, pedig a kép magán viselte a bélyegzőt, amely a festő hagyatéki tárgyaira rákerült.","shortLead":"Bizonyítékok is vannak arra, hogy a magyar hatóságok engedték ki az országból a pótolhatatlan műkincset, Gustav Klimt...","id":"20250521_klimt-afrikai-herceg-portreja-becs-lazar-epitesi-miniszterium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5af0eaff-d6a7-4452-8ec2-a8efe2708688.jpg","index":0,"item":"5ae1fd07-df3c-4d23-bd71-c335da4ca38f","keywords":null,"link":"/360/20250521_klimt-afrikai-herceg-portreja-becs-lazar-epitesi-miniszterium","timestamp":"2025. május. 21. 10:35","title":"Lázár Jánosék miatt egy Klimt-képpel szegényebb lett az ország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2b14cc3d-cc7b-4958-bd9a-6436eb1f6e85","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A módosító további korlátozások eltörlésével is használhatóbbá tenné az egészség- és önsegélyező pénztárakat.","shortLead":"A módosító további korlátozások eltörlésével is használhatóbbá tenné az egészség- és önsegélyező pénztárakat.","id":"20250519_torvenymodosito-egeszseg-es-onsegelyezo-penztarak-180-napos-varakozasi-ido-eltorlese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b14cc3d-cc7b-4958-bd9a-6436eb1f6e85.jpg","index":0,"item":"a53311e9-3c49-4714-b91a-07599c5fa6d1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250519_torvenymodosito-egeszseg-es-onsegelyezo-penztarak-180-napos-varakozasi-ido-eltorlese","timestamp":"2025. május. 19. 14:19","title":"Egy új törvénymódosító eltörölné a 180 napos várakozási időt az egészségpénztáraknál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"80d2ee93-9a9c-4fb3-8717-0297afe5f75e","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A nyilatkozat szerint a kormány értelmiségellenes politikája ellehetetleníti, hogy az országban teret kapjon egy élvonalbeli tudományos kutatásokat művelő új generáció.","shortLead":"A nyilatkozat szerint a kormány értelmiségellenes politikája ellehetetleníti, hogy az országban teret kapjon...","id":"20250519_tudosok-kormany-illiberalizmus-tiltakozas-nyilatkozat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/80d2ee93-9a9c-4fb3-8717-0297afe5f75e.jpg","index":0,"item":"52b8ad77-e1e6-4236-a65a-5daab57b8475","keywords":null,"link":"/kultura/20250519_tudosok-kormany-illiberalizmus-tiltakozas-nyilatkozat","timestamp":"2025. május. 19. 15:13","title":"A felsőoktatás és a tudományos élet illiberális átalakítása ellen tiltakoztak a tudósok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b211ce1d-1de2-479d-91bf-0c451040458c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Samsung SDI egyebek mellett a gödi üzem bővítését finanszírozná a tervezett részvénykibocsátásból.","shortLead":"A Samsung SDI egyebek mellett a gödi üzem bővítését finanszírozná a tervezett részvénykibocsátásból.","id":"20250520_Az-akkugyarak-szenvednek-megis-bovitenek-godi-gyarat-a-penzszerzesre-is-megvan-a-terv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b211ce1d-1de2-479d-91bf-0c451040458c.jpg","index":0,"item":"70851708-c468-4335-8009-c870579b3e82","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250520_Az-akkugyarak-szenvednek-megis-bovitenek-godi-gyarat-a-penzszerzesre-is-megvan-a-terv","timestamp":"2025. május. 20. 07:53","title":"Az akkugyárak szenvednek, mégis bővítenék a gödi gyárat, a pénzszerzésre is megvan a terv","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem a megújult Ibiza lesz a Seat megmentője, a csinosítás, amin átesett csak jóindulattal nevezhető ráncfelvarrásnak, inkább csak a márkaarculat egységesítésének és a manapság egyre divatosabb szögletesítésnek lehetünk szemtanúi. Ha nem a megváltót keressük benne, csalódni nem fogunk, az Ibiza fain kisautó: feszes, gyors, takarékos.
Az Ibiza a Seat kelendő típusa, eddig már több mint 500 ezren választották. Az Ibiza vásárlói többnyire fiatalok. Az Ibiza sosem nézett ki rosszul, de soha nem is tűnt ki a kisautók mezőnyéből. Megújult, de alapvonásait megtartotta, a ráncfelvarrás morcosabb arcot és modernebb külsőt adott, de nem vitték túlzásba. Kár. A Seatra és az Ibizára is ráférne egy kiadós formabontás. Jó fiúnak ott a csoporton belül a Skoda, a Seat igazán lehetne durva, feltűnő, az érzelmekre sokkal intenzívebben rájátszó termék. Sosem hittem volna, de visszasírom az auto emocion szlogent.
Az Ibiza technológiája modern: a legújabb generációs, korszerű TDI és TSI erőforrásokat DSG sebességváltókkal és start/stop rendszerrel kombinálták. A modellkínálat továbbra is széles – a kompakt háromajtós Ibiza SC-től a sokoldalú ötajtós Ibizán, illetve a praktikus Ibiza ST kombin át takarékos, kilométerenként 89 gramm szén-dioxid-kibocsátást kínáló Ibiza E-Ecomotive-ig és a sportos, 110 kW (150 LE) teljesítményű Ibiza FR-ig. Az Ibiza hozzánk áprilisban érkezik, a menetpróbán a 105 lóerős, háromajtós 1,6-os dízelt, és a 105 lóerős turbós benzines ötajtós változatát vezettük.
Seat
A DSG-váltóval szerelt 1,2 TSI immár a belépő felszereltségi szinten is kapható (alapára DSG nélkül 3,538 millió forint), a rövid teszten kiválóan bizonyított, hibát nem találtunk benne, ha kellett pörgött, és 7,4 literrel beérte 100 kilométerenként. A 105 lóerő csodákra nem képes, padlógáznál érezni a tétovázást, a rugalmasságán a váltón kapcsolható sportmód javít.
Autópályán jobban tetszett a dízel, amelynek 250 Nm-es nyomatéka intenzívebb kigyorsításokat tesz lehetővé, mint a benzines, ötsebességes váltóval a háromajtós kivitel beérte 5,4 liter gázolajjal száz kilométerenként. Kanyarban mindkét autó jól viselkedetett, a biztos útfogásban az elektronikus differenciál sokat segített.
Újdonság az érintőképernyős hordozható navigációs berendezés, amely az audiorendszer, a fedélzeti számítógép és a telefon-kihangosító funkcióit is ellátja egyben. Miközben a rendszer az Ibiza fedélzeti elektronikájának integrált részét képezi, el is távolítható, így az autón kívül is használható. A navigáció TomTom, a Barcelona körüli utakon nagy hasznát nem vettük, sokkal inkább eltévedtünk vele, mint nélküle.
Áttervezték a hűtőmaszkot és az elsőm valamint a hátsó lökhárítókat, ami különösen hangsúlyos szerepet kapott a sportos Ibiza FR modelleknél. A fényszórók szögletes stílusa a Seat új formanyelvét fémjelzi. A fényszórók két halogén változatban, illetve opcióként bixenon világítással és LED-es nappali menetvilágítással is rendelhetők. Ez utóbbi követi a fényszórók formáját, egyedi világító ismertetőjegyként szolgálva, akárcsak az opciós LED-es hátsó lámpák. Az FR alapfelszereltségének része, a többi modellhez pedig opcióként rendelhető az integrált kanyarvilágítással rendelkező nagyméretű ködfényszóró. Az FR felszereltség pazar, feldobja az egyébként szegényes belterű kocsit, a az alul vágott tömzsi kormány és a bőr ülések a maximum pontot kapják tőlem. A kesztyűtartó érezhetően nagyobb lett (10,7 literre nőtt), egy Nikon nagy objektívvel kényelmesen elfér benne.
Az utastér a végletekig minimalista és letisztult. Csomagtere 284, vagy 292 literes, a hátsó üléspad mozgatható. Az Ibiza ST kombi 430 liternyi helyet kínál puttonyában, az ülések lehajtásával akár 1164 literesre bővíthető. A sajtóanyag szerint akár két kerékpár is elfér a csomagtartóban – természetesen leszerelt első kerekekkel.
Az Ibiza motorkínálata gazdag. A benzines erőforrások skálája Magyarországon az ősrégi 1,2 literes, 44 kW teljesítményű (70 LE) motortól indul (más piacokon ez a típus 60 LE változatban jelenik meg), és egészen az igencsak fürge, kompresszorral és turbófeltöltővel ellátott 1.4 TSI erőforrásig terjed. A 110 kW (150 LE) és az alapfelszereltséghez tartozó DSG sebességváltó párosa mindössze 7,8 másodperc alatt gyorsítja az Ibizát 100 km/h-s sebességre, és még tovább, egészen a 212 km/h-s végsebesség eléréséig. Az új Ibiza esetében ez az erőforrás immár a kombi ST változathoz is rendelhető. Hatékony az Ibiza 1.2 TSI Ecomotive, amelynek korszerű, 77 kW (105 LE) teljesítményű motorja már 1550 percenkénti fordulatszámtól jelentkező 175 newtonméteres legnagyobb nyomatéka mellett a sajtóanyag szerint 5,1 liternyi üzemanyaggal is beéri száz kilométerenként – részben az alapfelszereltséghez tartozó start/stop rendszernek köszönhetően.
A gazdaságosság csúcsa az automatikus motorleállítás- és indítás rendszerével is ellátott Ibiza 1.2 TDI E-Ecomotive. Átlagos üzemanyag-fogyasztását 3,4 literre ígéri a Seat, ami kiemelkedő, 89 gramm/kilométeres szén-dioxid-kibocsátásnak felel meg, karosszériaváltozattól függetlenül. A kocsi 55 kW-os (75 LE) teljesítményt és tiszteletre méltó, 180 newtonméteres legnagyobb nyomatékot kínál. Az Ibiza dízel kínálatának sportos ékköve a 2.0 TDI 105 kW-os (143 LE) teljesítménnyel. Ennek végsebessége 210 km/h, amely 4,6 literes átlagos üzemanyag-fogyasztással párosul. Az Ecomotive modellek hozzánk később érkeznek.
A futóművet frissítették, az ESP (menetstabilizáló) és az XDS (elektronikus differenciálzár) (100 lóerőtől) nehéz helyzetekben is gondoskodnak a biztonságról. Az Ibiza 14-17 hüvelykes, sportos, új dizájnt kapott kerekeken gördül.
Az Ibiza felszereltségi szintjeit is átdolgozták, a karosszéria formájától függetlenül. A Reference alapmodell a legfontosabb kényelmi és biztonsági jellemzők tárházát kínálja. A hazai választékban az alapfelszereltség tartalmazza: ABS, elektrohidraulikus szervokormány, elektromos ablakemelők, négy légzsák, manuális klíma, állatható magasságú vezetőülés és kormány, multifunkciós kormány, központi zár, ESP, visszagurulásgátló és guminyomás-érzékelő. E fölött áll a Style változat. Az Ibiza FR sportos hangulatot biztosít első és hátsó hangsúlyos dizájnelemeivel, könnyűfém keréktárcsáival és bőrbevonatú kormánykerekével. A Cupra csúcsmodellre az év közepéig még várnunk kell.
A legolcsóbb Ibiza az 1,4 literes motorral szerelt háromajtós SC, amelyért 2,958 millió forintot kérnek, az ötajtós ugyanezzel a motorral 3,299 millió forint, az 1,2 TSI-vel szerelt változat 3,538 millió forint, a legolcsóbb kombi (1,4-es) 3,5 millió forint.
Szerettem volna látni az arcát annak a két szlovák testvéremnek, akik megpróbáltak kétoldalról lenyomni a Hungária körúton valamelyik este. Esélyük sem volt. A kis Seat könnyedén hagyta faképnél a hathengeres turbódízel ML-osztályosokat. Nem egy, nem két és nem három lámpánál. Még arra sem volt időm, hogy rájuk mosolyogjak. Tetszettek volna inkább Seat Ibiza SC Cupra Bocanegrát venni.
Kisautóból van dögivel. A versenytársaktól nehezen különböztetik meg magukat a gyártók, a Seatra még régen ráaggatták a sportos, emocionális jelzőket. És mit szóljon mindehhez az Ibiza? Bárhogy méregetjük, sem nem sportos, sem nem izgalmas a kocsi - bár más baja nincs. Az importőr ezt a helyzetet csinos felszereltséggel kívánja megoldani: sportosságot és emóciókat kínál felárért.
Látványosan más, mint a többi. Városban lehet vele pattogni, ám az autópályán nem segít a tuningruha, erőtlen és rugalmatlan, de legalább szép. Előjáték az Ibiza Cuprához. Reméljük lesz az is.