Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e8046e00-3f49-4bbd-8ca5-bad35166c5ea","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Elaine McCusker, aki jelenleg a konzervatív American Enterprise Institute vezető munkatársa, kollégáival együtt kiszámolta, hogy a következő öt évben mennyibe kerülne az Egyesült Államoknak, ha Ukrajna háborús vereséget szenvedne.","shortLead":"Elaine McCusker, aki jelenleg a konzervatív American Enterprise Institute vezető munkatársa, kollégáival együtt...","id":"20241217_foreign-affairs-elaine-mccusker-ukrajna-oroszorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e8046e00-3f49-4bbd-8ca5-bad35166c5ea.jpg","index":0,"item":"5208cf8e-424b-4f8e-907f-d89a4be6b983","keywords":null,"link":"/360/20241217_foreign-affairs-elaine-mccusker-ukrajna-oroszorszag","timestamp":"2024. december. 17. 15:08","title":"Foreign Affairs-vélemény: Az orosz győzelem ára megfizethetetlen lenne a Nyugat számára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"da267b81-7ec4-45a5-a93e-c593a4559efe","c_author":"Lengyel Miklós","category":"gazdasag","description":"Még mindig igen keveset tudni arról, hogy mekkora károkat okozott a ciklon. ","shortLead":"Még mindig igen keveset tudni arról, hogy mekkora károkat okozott a ciklon. ","id":"20241216_Chido-ciklon-Mayotte-sziget","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/da267b81-7ec4-45a5-a93e-c593a4559efe.jpg","index":0,"item":"ed26d4ec-ecfc-4267-98aa-38924ca58c4f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241216_Chido-ciklon-Mayotte-sziget","timestamp":"2024. december. 16. 15:57","title":"Pokol a Paradicsomban: több ezer halottja lehet a Chido ciklon pusztításainak Mayotte szigetén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc502182-5997-4a9d-87f5-1a902276d556","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Alig két héttel Bassár el-Aszad elnök bukása és a hatalomátvétel után Damaszkuszba utazik egy diplomata.","shortLead":"Alig két héttel Bassár el-Aszad elnök bukása és a hatalomátvétel után Damaszkuszba utazik egy diplomata.","id":"20241216_eu-sziria-diplomaciai-kapcsolat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc502182-5997-4a9d-87f5-1a902276d556.jpg","index":0,"item":"99496e18-5f60-4b8f-90e2-b2ed8d320a32","keywords":null,"link":"/vilag/20241216_eu-sziria-diplomaciai-kapcsolat","timestamp":"2024. december. 16. 14:02","title":"Az Európai Unió felveszi a kapcsolatot az új szíriai vezetéssel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"931cf6cd-4f84-470c-b30b-b8edfc99397d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Shaquille O’Neal egy egyetlen példányban készült vadonatúj Lucid Air Coupét állított be a garázsába.","shortLead":"Shaquille O’Neal egy egyetlen példányban készült vadonatúj Lucid Air Coupét állított be a garázsába.","id":"20241217_egyedi-villanyautojaba-konnyebben-be-tud-szallni-a-216-meteres-kosarlabdazo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/931cf6cd-4f84-470c-b30b-b8edfc99397d.jpg","index":0,"item":"d71e7bd5-c2bb-471b-9334-a87ca0ce9a0b","keywords":null,"link":"/cegauto/20241217_egyedi-villanyautojaba-konnyebben-be-tud-szallni-a-216-meteres-kosarlabdazo","timestamp":"2024. december. 17. 07:21","title":"Egyedi villanyautójába könnyebben be tud szállni a 2,16 méteres kosárlabdázó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bfbdb0ea-228f-47f4-8f19-be4d78a1ee31","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Ha tökéletes társ nincs is, az egymásra figyelés és a bizalom kialakítható és gyakorolható, persze csak ha elég bátrak vagyunk hozzá. A legújabb HVG Extra Pszichológia magazinban egyebek mellett annak eredtünk a nyomába, hogy kit választunk, és miért, illetve lelki társ lehet-e egy férfi, és létezik-e szexuális összeillés. És vajon valóban szükségünk van lelki társra, vagy megadhatjuk ezt a fajta teljességet önmagunknak is.","shortLead":"Ha tökéletes társ nincs is, az egymásra figyelés és a bizalom kialakítható és gyakorolható, persze csak ha elég bátrak...","id":"20241217_A-harmonikus-parkapcsolatba-bele-kell-noni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bfbdb0ea-228f-47f4-8f19-be4d78a1ee31.jpg","index":0,"item":"115149ce-ff1b-4944-89de-ac7d826ba3ea","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20241217_A-harmonikus-parkapcsolatba-bele-kell-noni","timestamp":"2024. december. 17. 12:22","title":"A harmonikus párkapcsolatba bele kell nőni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bf997dc1-eb66-4b3e-bf52-ca2a0366da22","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Német és magyar kutatók egy 16 éven át tartó spektroszkópiai méréssorozat alapján rekonstruálták egy, a Napnál csaknem tízszer nagyobb vörös óriáscsillag felszíni csillagfoltjainak időbeli változását.","shortLead":"Német és magyar kutatók egy 16 éven át tartó spektroszkópiai méréssorozat alapján rekonstruálták egy, a Napnál csaknem...","id":"20241217_hun-ren-voros-oriascsillag-aktivitas-meresek-rekonstrualas-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf997dc1-eb66-4b3e-bf52-ca2a0366da22.jpg","index":0,"item":"57bb981c-a163-4c98-a57b-712769626848","keywords":null,"link":"/tudomany/20241217_hun-ren-voros-oriascsillag-aktivitas-meresek-rekonstrualas-video","timestamp":"2024. december. 17. 17:03","title":"A Napnál tízszer nagyobb vörös óriáscsillag aktivitását rekonstruálták magyar és német kutatók – látványos videón az eredmény","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"73a8a607-30ee-4cd4-8c39-24467c088c6f","c_author":"Galicza Dorina","category":"itthon","description":"A Fidesz három alapértékébe – 1956, gyermekvédelem, kereszténység – is sikerült páros lábbal beleszállnia az Orbán-kormány bizalmi embereinek idén, mégsem fájt semmi annyira, mint a gazdasági helyzet. Nagy Márton tombolását még a kegyelembotrány se tudta felülmúlni a HVG szavazásán. ","shortLead":"A Fidesz három alapértékébe – 1956, gyermekvédelem, kereszténység – is sikerült páros lábbal beleszállnia...","id":"20241217_magyar-gazdasagpolitika-citromdijas-szavazas-Nagy-Marton-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/73a8a607-30ee-4cd4-8c39-24467c088c6f.jpg","index":0,"item":"b85a7c59-0750-4c46-b8e8-b64d7d0d6255","keywords":null,"link":"/itthon/20241217_magyar-gazdasagpolitika-citromdijas-szavazas-Nagy-Marton-ebx","timestamp":"2024. december. 17. 14:30","title":"A magyar gazdaságpolitika az Év citromdíjasa, Nagy Márton szerepelt le idén a legjobban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"144c1b06-ab9f-4fdf-ace1-09a5490d00f8","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ki lehet próbálni az A290-et és a teljes A110-es sorozatot a legendás Bugatti pályán.","shortLead":"Ki lehet próbálni az A290-et és a teljes A110-es sorozatot a legendás Bugatti pályán.","id":"20241217_Elmenykozponttal-adja-el-autoit-az-Alpine","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/144c1b06-ab9f-4fdf-ace1-09a5490d00f8.jpg","index":0,"item":"6d98a714-4d4f-4b8b-90e4-3694ae12425d","keywords":null,"link":"/cegauto/20241217_Elmenykozponttal-adja-el-autoit-az-Alpine","timestamp":"2024. december. 17. 20:20","title":"Élményközponttal adja el autóit az Alpine","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Két napon át fél Magyarországot bebolyongtuk, hogy kifogjunk az új Ford Rangeren. Sem a Balaton-felvidék földútjain, sem a Bakony erdeiben, sem a Sümeg környéki kőbányákban, sem motokrossz pályán, sem vízátfolyáson, sem a vörösiszap sújtotta mezőkön nem tudtuk megríkatni, pedig nem kíméltük, még rókát is kiugrasztottunk a bokorból.
Nagy tempóval hajtottuk a legmostohább utakon, ha elfogytak az utak, akkor terepralis lendülettel hajszoltuk bele a végletekbe, de nem adta meg magát. Csak egyszer. Balatontördemic egyik felejthetetlen borozójába tértünk be egy búfelejtő frissítőre (a sofőr szigorúan kólázott). Miután a helyiekkel megtárgyaltuk szép országunk sanyarú helyzetét, a Ranger nem akart beindulni. Néztük elöl, néztük hátul, de vagy a lámpaláz, vagy a sok fröccs miatt nem tudtuk megtalálni a hiba okát. A Ranger egyszerűen lefeküdt. Jött a segítség, Béla úr könnyedén megtalálta a problémát, lerázódott a kemény terepen az akksi saruja. Volt is nála 10-es kulcs, így folytathattuk utunkat Hévíz felé.
Hihetetlen mélységekig jutottunk Magyarország gyomrában a kocsikkal, minden kalapomat leveszem a Ranger terepképességei előtt: 229 milliméteres hasmagasság, 28/26/24-es terepszögek, 800 milliméteres gázlómélység, 1077 kilogrammos terhelhetőség, 3,35 tonnás vontatóképesség. Kocsinkon bütykös terepgumi volt, így könnyedén vettük az akadályokat, vizes füvön kikapcsolt ESP-vel szépen drifteltünk, árokból elindulásnál kellett csak használnunk a felezőt, a próbák többségét hátsókerékhajtással teljesítettük.
A 150 lóerős motor kiszolgálja az alapigényeket, de erősnek nem mondható, előzni lendületből kell vele, akinek kell az izom, válassza az öthengeres 3,2-est, az 200 lóerős. A Ranger csendesen jár, jól szigetelnek az ajtók, futóműve azonban nagyon kemény, minden úthibán büntet, a hátul utazók rossz úton röpködnek a kocsiban, még bekötve is beverik fejüket a tetőbe. A kényelmetlen hátsó priccs hosszú úton elviselhetetlen fájdalmat csihol a hátban, a kollégák menekültek előre.
bcs
Ha terepjárásról van szó, a sofőr háromféle vezetési mód közül választhat: a 4x2 a szokásos autózásra szolgál, a 4x4 (normál, high range) rossz útfelületekre, földutakra való, míg a 4x4 (felező, low range) az igazi kihívást jelentő terepeken teljesít jól. A menet közbeni elektronikus kapcsolóval anélkül válthatunk 4x2-esből 4x4 módba, hogy meg kellene állnunk. A rendszer együttműködik az elektronikus menetstabilizátorral (ESP) és az elektronikus kipörgésgátlóval (ETC) is.
Az új Ranger a legelső olyan pickup, amely 5 csillagos eredményt ért el az Euro NCAP töréstesztjén. Biztonsági csomagja a szabványos első légzsákokon kezdve az oldal- és függönylégzsákokon, a vezetőoldali térdlégzsákon át az elektronikus menetstabilizátorig (ESP) mindenre kiterjed.
Az új Ranger személyautós kényelemmel is felszerelhető, a tesztelt Limited verzió luxusnak mondható, bőrös. A sajtóanyag szerinti 8,6 literes átlagfogyasztást nem értük el, az extrém használat mellett 11 literes átlagot mértünk. Váltója könnyed kapcsolású 6 sebességes manuális, pontos kormányzása az új fogasléces kormányműnek köszönhető. Ez különösen alacsony sebességen, például parkoláskor vagy keskeny földúton segíti a manőverezést. A kormány 3,5 kört fordul ütközéstől ütközésig, fordulóköre 12,7 méter.
A platón (1530 x 1456 mm) elfér egy szabványos EUR raklap, sok rakományrögzítő megoldása mind megfelel a DIN szabványnak (masszív rögzítő fülek, integrált rakományrögzítő).
Felszereltség
A Ford Ranger alapfelszereltsége: • 6 sebességes kézi sebességváltó • tanksapka nélküli Easyfuel töltőrendszer • elektronikus menetstabilizátor (ESP) • elektronikus, menet közben kapcsolható összkerékmeghajtás • 16 hüvelykes keréktárcsák – 4x2 és 4x4 meghajtással • kézzel zárható hátsó ajtó • belső és külső rögzítőfülek (DIN szabvány szerint) • vezetőoldali elektromos ablakemelő kényelmi funkcióval • fokozatos belső fény elhalványulás és küszöbvilágítás • középső, magasra épített féklámpa • rádiós CD-lejátszó audiocsatlakozóval és multifunkciós kijelzővel • második elektromos aljzat a műszerfalon • ISOFIX gyerekülés-rögzítők hátul (csak duplafülkés változatban) • távirányítós központi zár • elektromosan fűtött külső tükrök • hátsó ütközőcső • magas szintű utasvédelem • vezető- és utasoldali biztonsági öv figyelmeztetés • vezető- és utasoldali légzsákok utasoldali légzsákkapcsolóval • oldalsó légzsákok, oldalsó függönylégzsákok és térdlégzsák
XLT felszereltség: Főbb jellemzők (az XL felszereltségen felül): • 4 irányban állítható vezetőülés deréktámasszal • fűthető első szélvédő, fényre sötétedő visszapillantó tükör és esőérzékelős ablaktörlők • rádiós CD-lejátszó Bluetooth hangvezérléssel, USB csatlakozással és nagyméretű, pontmátrixos multifunkciós kijelzővel • sebességtartó automatika • kormánykerékről vezérelhető audiorendszer • elektromosan állítható, behajtható külső tükrök • napszemüveg-tartó • beltéri érzékelős riasztó • 12 V csatlakozó a platón • manuális klímaberendezés
Limited felszereltség Főbb jellemzők (az XLT felszereltségen felül): • 17” könnyűfém felnik • 8 irányban elektromosan állítható fűtött vezetőülés deréktámasszal • esőérzékelős ablaktörlők önműködően kapcsoló fényszórókkal • sötétített üvegezés • elektromosan állítható, fűtött, behajtható külső tükrök integrált irányjelzővel és beszállássegítő fénnyel • kétzónás elektromos automata klímaberendezés • nagyméretű, színes multifunkciós kijelző • tolatóradar • rakományrögzítő rendszer a platón törlés opcióval • harmadik 12 V aljzat a középkonzol hátulján • krómozott acél lökhárító fellépő • bőr üléskárpit
A Ford Focusban olyan technológiákkal ismerkedhetünk meg, amelyek eddig nagyobb osztályok kiváltságai voltak: koccanásgátló, parkoló robot, sávelhagyásra figyelmeztető, sávtartó, táblafelismerő, automatikus távfényszóró, fáradtságra figyelmeztető rendszer, és távtartó sebességtartó automatika. Kipróbáltuk mindegyiket – áldozatok nem voltak, csak egy légből épített hóembert gázoltunk el parkolás közben.
Nem siettem el a Ford legfontosabb autójának a tesztjét. Emlékszem, éppen Bécsbe indultunk egy Peugeot 5008-cal, csípős hideg volt és hó, amikor a parkolóban először megláttam ezt a piros autót. Annyira új volt számomra, hogy hátrahőköltem, és mint a gyerekek körbejártam, majd a sötétben próbáltam átlátni az ablakain, kutattam belső titkait. Kollégám megszánt és kinyitotta a Focust: óá kiáltottam fel megdöbbenésemben. Lassan eltelt egy év, 17 ezer kilométert futott már a kocsi, de ugyanúgy megbámulom. Tetszik.
Bár a Focus története nem ma kezdődött, az első komolyabb találkozásom a típussal ez a szép kabrió volt. Soha jobb indítást. A legdögösebb Ford akadt a horgomra. A csípős reggelek ellenére nyitott tetővel robogtam, hadd vörösödjön, aki bánja. Technikája hibátlan, külseje páratlan, a belső minőségén és a motor nyomatékán azonban van még mit javítani.
Egy már semmiből sem elég. Főleg családi egyterűből. A Ford C-Max új generációja két változatban keresi a vásárlók kegyeit, a francia konkurensekhez hasonlóan kompakt és hétszemélyes változatban. A külseje tetszetős, technikája modern, vezetése élményszerű és az árai sem szálltak el a valóságtól.
Még nem vezettem soha Ford Mondeót, így külön öröm volt számomra, hogy a legmodernebb, minden idők legtechnikásabb Mondeóját tehettem próbára, 240 lovas turbós benzinessel és 200 lovas turbós dízelmotorral. A kombi és az ötajtós egyaránt tetszett, igaz, a tesztautókat minden hájjal megkenték.
Aki izgalommentes autót akar megfontoltan dönt, ha a Ford egyterűcskéjét választja. Az unalmas családi autót a motor és a fokozatmentes váltó pezsdíti fel.