Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ce361b1f-36e1-40dd-aa77-b2be5fc5e561","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"„Orbán Viktor zebraügye nem igényelt eddig állatorvosi konzíliumot” – nyílt levelet kapott a rektor a látogatással kapcsolatban, amire ő szintén nyílt levél formájában reagált.","shortLead":"„Orbán Viktor zebraügye nem igényelt eddig állatorvosi konzíliumot” – nyílt levelet kapott a rektor a látogatással...","id":"20250415_Orban-Viktor-zebras-videoja-komoly-hullamokat-vetett-az-Allatorvostudomanyi-egyetemen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ce361b1f-36e1-40dd-aa77-b2be5fc5e561.jpg","index":0,"item":"43184a70-a8e9-4495-bc35-90cea8502606","keywords":null,"link":"/itthon/20250415_Orban-Viktor-zebras-videoja-komoly-hullamokat-vetett-az-Allatorvostudomanyi-egyetemen","timestamp":"2025. április. 15. 07:25","title":"Orbán Viktor zebrás videója komoly hullámokat vetett az Állatorvostudományi Egyetemen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"30a8c4bf-f60a-4ef0-b594-77a8e4469e9e","c_author":"Kasza János","category":"360","description":"A „hogyan kell használni?” kérdésből bő két év alatt „most akkor melyiket használjam?” lett. Végigmentünk a mesterséges intelligencia magyarul elég jól tudó chatbotjain, hogy kiderüljön, melyiket mikor és mivel érdemes megszólítani.","shortLead":"A „hogyan kell használni?” kérdésből bő két év alatt „most akkor melyiket használjam?” lett. Végigmentünk a mesterséges...","id":"20250416_ai5-mesterteszt-mesterseges-intelligencia-chatbotok-osszehasonlitasa-chatgpt-gemini-deepseek-perplexity-le-chat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/30a8c4bf-f60a-4ef0-b594-77a8e4469e9e.jpg","index":0,"item":"020e4419-03aa-458a-9473-e617fcc5e87b","keywords":null,"link":"/360/20250416_ai5-mesterteszt-mesterseges-intelligencia-chatbotok-osszehasonlitasa-chatgpt-gemini-deepseek-perplexity-le-chat","timestamp":"2025. április. 16. 14:30","title":"A Pride-tól a bevásárláson át az írásig – kipróbáltunk öt MI-t, hogy megmutassuk, melyik mire (nem) jó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2b8d7215-6f5f-41a5-9037-cd10aeaf1d83","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A wellnesshotel korábban nevet változtatott a negatív értékelések miatt, pedig a vendégek a fertőzésveszélyről nem is tudtak.","shortLead":"A wellnesshotel korábban nevet változtatott a negatív értékelések miatt, pedig a vendégek a fertőzésveszélyről nem is...","id":"20250416_nav-wellness-szalloda-medence-higienia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b8d7215-6f5f-41a5-9037-cd10aeaf1d83.jpg","index":0,"item":"5e4594c0-66eb-4e74-aba0-cee7fcea8bc2","keywords":null,"link":"/kkv/20250416_nav-wellness-szalloda-medence-higienia","timestamp":"2025. április. 16. 10:06","title":"A NAV csapolta le a rémszálló fertőzött vízzel feltöltött medencéjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"307edb9d-5eeb-4c33-aafd-433f24508047","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Simicska-vagyon átruházásában kulcsszerepet játszó milliárdos egy másik cégét Lévai Anikó unokaöccse vezeti.","shortLead":"A Simicska-vagyon átruházásában kulcsszerepet játszó milliárdos egy másik cégét Lévai Anikó unokaöccse vezeti.","id":"20250416_hvg-Nyerges-Zsolt-Simicska-Lajos-Szijj-Laszlo-NEZ-Investment-Sarvari-Tamas-Mihaly-Kozgep-Orban-Viktor-Levai-Aniko-Szeghalmi-Mark-Adam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/307edb9d-5eeb-4c33-aafd-433f24508047.jpg","index":0,"item":"589ddabf-bd2b-46f5-937e-bb80c02e2669","keywords":null,"link":"/360/20250416_hvg-Nyerges-Zsolt-Simicska-Lajos-Szijj-Laszlo-NEZ-Investment-Sarvari-Tamas-Mihaly-Kozgep-Orban-Viktor-Levai-Aniko-Szeghalmi-Mark-Adam","timestamp":"2025. április. 16. 06:00","title":"Simicskától átállt közgépessel alapított céget Nyerges Zsolt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8556a598-d015-4d66-b88e-0b2beea20837","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Novák Előd benyújtotta, a Fidesz megszavazta.","shortLead":"Novák Előd benyújtotta, a Fidesz megszavazta.","id":"20250416_szivarvanyos-zaszlo-mi-hazank-novak-elod-fidesz-szavazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8556a598-d015-4d66-b88e-0b2beea20837.jpg","index":0,"item":"f5c0612b-ad5b-4948-b56f-f5e86dbb0384","keywords":null,"link":"/itthon/20250416_szivarvanyos-zaszlo-mi-hazank-novak-elod-fidesz-szavazas","timestamp":"2025. április. 16. 14:42","title":"Megszavazta a fideszes bizottsági többség a Mi Hazánk javaslatát a szivárványos zászlók középületekre helyezésének tilalmáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Bármennyire is fura, de ha alaposabban szemügyre vesszük Európa gondjait, akkor azok nem is annyira félelmetesek. Nagy átfedések vannak az egykori nácik és a mai populisták, így Donald Trump nyelvezete között. Működik az autokraták internacionáléja. Trump elkalkulálta magát a vámháborúban Kínával szemben. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Bármennyire is fura, de ha alaposabban szemügyre vesszük Európa gondjait, akkor azok nem is annyira félelmetesek. Nagy...","id":"20250415_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"47fb26d1-bfb6-4500-873b-794c16c4566b","keywords":null,"link":"/360/20250415_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. április. 15. 11:05","title":"Economist: Európa olyan, mint egy skanzen, naivitásában ragaszkodik bizonyos erkölcsi normákhoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5a414ab-de5d-4fdf-aede-4e42b3180679","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A hírre az amerikai vállalat részvényeinek értéke közel 5 százalékot esett.","shortLead":"A hírre az amerikai vállalat részvényeinek értéke közel 5 százalékot esett.","id":"20250415_Kina-megtiltotta-a-legitarsasagainak-hogy-Boeing-gepeket-vegyenek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5a414ab-de5d-4fdf-aede-4e42b3180679.jpg","index":0,"item":"775f5691-c144-4c33-a732-98c321597495","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250415_Kina-megtiltotta-a-legitarsasagainak-hogy-Boeing-gepeket-vegyenek","timestamp":"2025. április. 15. 11:41","title":"Kína megtiltotta a légitársaságainak, hogy Boeing-gépeket vegyenek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f9eb85f0-2f0c-4e38-adbb-7d019a80a69d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Már múlt héten megszülethetett volna a döntés, de ekkor még egyik jelölt sem kapta meg a 22 tagú szenátustól a többséget.","shortLead":"Már múlt héten megszülethetett volna a döntés, de ekkor még egyik jelölt sem kapta meg a 22 tagú szenátustól...","id":"20250415_Farkas-Gabor-zongoramuveszt-valasztottak-a-Zeneakademia-rektoranak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f9eb85f0-2f0c-4e38-adbb-7d019a80a69d.jpg","index":0,"item":"44b85dfd-1100-45d0-a36c-85df29cf48fa","keywords":null,"link":"/itthon/20250415_Farkas-Gabor-zongoramuveszt-valasztottak-a-Zeneakademia-rektoranak","timestamp":"2025. április. 15. 16:23","title":"Farkas Gábor zongoraművészt választották a Zeneakadémia rektorának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Két napon át fél Magyarországot bebolyongtuk, hogy kifogjunk az új Ford Rangeren. Sem a Balaton-felvidék földútjain, sem a Bakony erdeiben, sem a Sümeg környéki kőbányákban, sem motokrossz pályán, sem vízátfolyáson, sem a vörösiszap sújtotta mezőkön nem tudtuk megríkatni, pedig nem kíméltük, még rókát is kiugrasztottunk a bokorból.
Nagy tempóval hajtottuk a legmostohább utakon, ha elfogytak az utak, akkor terepralis lendülettel hajszoltuk bele a végletekbe, de nem adta meg magát. Csak egyszer. Balatontördemic egyik felejthetetlen borozójába tértünk be egy búfelejtő frissítőre (a sofőr szigorúan kólázott). Miután a helyiekkel megtárgyaltuk szép országunk sanyarú helyzetét, a Ranger nem akart beindulni. Néztük elöl, néztük hátul, de vagy a lámpaláz, vagy a sok fröccs miatt nem tudtuk megtalálni a hiba okát. A Ranger egyszerűen lefeküdt. Jött a segítség, Béla úr könnyedén megtalálta a problémát, lerázódott a kemény terepen az akksi saruja. Volt is nála 10-es kulcs, így folytathattuk utunkat Hévíz felé.
Hihetetlen mélységekig jutottunk Magyarország gyomrában a kocsikkal, minden kalapomat leveszem a Ranger terepképességei előtt: 229 milliméteres hasmagasság, 28/26/24-es terepszögek, 800 milliméteres gázlómélység, 1077 kilogrammos terhelhetőség, 3,35 tonnás vontatóképesség. Kocsinkon bütykös terepgumi volt, így könnyedén vettük az akadályokat, vizes füvön kikapcsolt ESP-vel szépen drifteltünk, árokból elindulásnál kellett csak használnunk a felezőt, a próbák többségét hátsókerékhajtással teljesítettük.
A 150 lóerős motor kiszolgálja az alapigényeket, de erősnek nem mondható, előzni lendületből kell vele, akinek kell az izom, válassza az öthengeres 3,2-est, az 200 lóerős. A Ranger csendesen jár, jól szigetelnek az ajtók, futóműve azonban nagyon kemény, minden úthibán büntet, a hátul utazók rossz úton röpködnek a kocsiban, még bekötve is beverik fejüket a tetőbe. A kényelmetlen hátsó priccs hosszú úton elviselhetetlen fájdalmat csihol a hátban, a kollégák menekültek előre.
bcs
Ha terepjárásról van szó, a sofőr háromféle vezetési mód közül választhat: a 4x2 a szokásos autózásra szolgál, a 4x4 (normál, high range) rossz útfelületekre, földutakra való, míg a 4x4 (felező, low range) az igazi kihívást jelentő terepeken teljesít jól. A menet közbeni elektronikus kapcsolóval anélkül válthatunk 4x2-esből 4x4 módba, hogy meg kellene állnunk. A rendszer együttműködik az elektronikus menetstabilizátorral (ESP) és az elektronikus kipörgésgátlóval (ETC) is.
Az új Ranger a legelső olyan pickup, amely 5 csillagos eredményt ért el az Euro NCAP töréstesztjén. Biztonsági csomagja a szabványos első légzsákokon kezdve az oldal- és függönylégzsákokon, a vezetőoldali térdlégzsákon át az elektronikus menetstabilizátorig (ESP) mindenre kiterjed.
Az új Ranger személyautós kényelemmel is felszerelhető, a tesztelt Limited verzió luxusnak mondható, bőrös. A sajtóanyag szerinti 8,6 literes átlagfogyasztást nem értük el, az extrém használat mellett 11 literes átlagot mértünk. Váltója könnyed kapcsolású 6 sebességes manuális, pontos kormányzása az új fogasléces kormányműnek köszönhető. Ez különösen alacsony sebességen, például parkoláskor vagy keskeny földúton segíti a manőverezést. A kormány 3,5 kört fordul ütközéstől ütközésig, fordulóköre 12,7 méter.
A platón (1530 x 1456 mm) elfér egy szabványos EUR raklap, sok rakományrögzítő megoldása mind megfelel a DIN szabványnak (masszív rögzítő fülek, integrált rakományrögzítő).
Felszereltség
A Ford Ranger alapfelszereltsége: • 6 sebességes kézi sebességváltó • tanksapka nélküli Easyfuel töltőrendszer • elektronikus menetstabilizátor (ESP) • elektronikus, menet közben kapcsolható összkerékmeghajtás • 16 hüvelykes keréktárcsák – 4x2 és 4x4 meghajtással • kézzel zárható hátsó ajtó • belső és külső rögzítőfülek (DIN szabvány szerint) • vezetőoldali elektromos ablakemelő kényelmi funkcióval • fokozatos belső fény elhalványulás és küszöbvilágítás • középső, magasra épített féklámpa • rádiós CD-lejátszó audiocsatlakozóval és multifunkciós kijelzővel • második elektromos aljzat a műszerfalon • ISOFIX gyerekülés-rögzítők hátul (csak duplafülkés változatban) • távirányítós központi zár • elektromosan fűtött külső tükrök • hátsó ütközőcső • magas szintű utasvédelem • vezető- és utasoldali biztonsági öv figyelmeztetés • vezető- és utasoldali légzsákok utasoldali légzsákkapcsolóval • oldalsó légzsákok, oldalsó függönylégzsákok és térdlégzsák
XLT felszereltség: Főbb jellemzők (az XL felszereltségen felül): • 4 irányban állítható vezetőülés deréktámasszal • fűthető első szélvédő, fényre sötétedő visszapillantó tükör és esőérzékelős ablaktörlők • rádiós CD-lejátszó Bluetooth hangvezérléssel, USB csatlakozással és nagyméretű, pontmátrixos multifunkciós kijelzővel • sebességtartó automatika • kormánykerékről vezérelhető audiorendszer • elektromosan állítható, behajtható külső tükrök • napszemüveg-tartó • beltéri érzékelős riasztó • 12 V csatlakozó a platón • manuális klímaberendezés
Limited felszereltség Főbb jellemzők (az XLT felszereltségen felül): • 17” könnyűfém felnik • 8 irányban elektromosan állítható fűtött vezetőülés deréktámasszal • esőérzékelős ablaktörlők önműködően kapcsoló fényszórókkal • sötétített üvegezés • elektromosan állítható, fűtött, behajtható külső tükrök integrált irányjelzővel és beszállássegítő fénnyel • kétzónás elektromos automata klímaberendezés • nagyméretű, színes multifunkciós kijelző • tolatóradar • rakományrögzítő rendszer a platón törlés opcióval • harmadik 12 V aljzat a középkonzol hátulján • krómozott acél lökhárító fellépő • bőr üléskárpit
A Ford Focusban olyan technológiákkal ismerkedhetünk meg, amelyek eddig nagyobb osztályok kiváltságai voltak: koccanásgátló, parkoló robot, sávelhagyásra figyelmeztető, sávtartó, táblafelismerő, automatikus távfényszóró, fáradtságra figyelmeztető rendszer, és távtartó sebességtartó automatika. Kipróbáltuk mindegyiket – áldozatok nem voltak, csak egy légből épített hóembert gázoltunk el parkolás közben.
Nem siettem el a Ford legfontosabb autójának a tesztjét. Emlékszem, éppen Bécsbe indultunk egy Peugeot 5008-cal, csípős hideg volt és hó, amikor a parkolóban először megláttam ezt a piros autót. Annyira új volt számomra, hogy hátrahőköltem, és mint a gyerekek körbejártam, majd a sötétben próbáltam átlátni az ablakain, kutattam belső titkait. Kollégám megszánt és kinyitotta a Focust: óá kiáltottam fel megdöbbenésemben. Lassan eltelt egy év, 17 ezer kilométert futott már a kocsi, de ugyanúgy megbámulom. Tetszik.
Bár a Focus története nem ma kezdődött, az első komolyabb találkozásom a típussal ez a szép kabrió volt. Soha jobb indítást. A legdögösebb Ford akadt a horgomra. A csípős reggelek ellenére nyitott tetővel robogtam, hadd vörösödjön, aki bánja. Technikája hibátlan, külseje páratlan, a belső minőségén és a motor nyomatékán azonban van még mit javítani.
Egy már semmiből sem elég. Főleg családi egyterűből. A Ford C-Max új generációja két változatban keresi a vásárlók kegyeit, a francia konkurensekhez hasonlóan kompakt és hétszemélyes változatban. A külseje tetszetős, technikája modern, vezetése élményszerű és az árai sem szálltak el a valóságtól.
Még nem vezettem soha Ford Mondeót, így külön öröm volt számomra, hogy a legmodernebb, minden idők legtechnikásabb Mondeóját tehettem próbára, 240 lovas turbós benzinessel és 200 lovas turbós dízelmotorral. A kombi és az ötajtós egyaránt tetszett, igaz, a tesztautókat minden hájjal megkenték.
Aki izgalommentes autót akar megfontoltan dönt, ha a Ford egyterűcskéjét választja. Az unalmas családi autót a motor és a fokozatmentes váltó pezsdíti fel.
Európai elvbarátainak nagy része erős kifejezésekkel határolódik el az elnöktől. Semmi sem kínosabb a szuverenisták számára, mint hogy egy külföldi nagyhatalomtól függenek.