Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"563e3a75-0e32-4736-8c36-f00a179f2bc4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Szerencsére nem lett baleset belőle. ","shortLead":"Szerencsére nem lett baleset belőle. ","id":"20241216_hagyta-el-az-egyik-kereket-egy-Nissan-az-M4-es-autopalyan-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/563e3a75-0e32-4736-8c36-f00a179f2bc4.jpg","index":0,"item":"6cf64a95-590f-452d-b03a-459830b7ded3","keywords":null,"link":"/cegauto/20241216_hagyta-el-az-egyik-kereket-egy-Nissan-az-M4-es-autopalyan-video","timestamp":"2024. december. 16. 08:09","title":"Szikrákat szórva szakadt le az egyik kereke egy autónak az M4-esen – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e50a3c03-0e89-48d5-bc97-daeb151e6090","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"„Megveszekedett háborús hangulat volt” – így jellemezte Szijjártó Péter az uniós külügyminiszterek tanácskozását, ahol azért a biztonság kedvéért nem csak Kirill pátriárkát, hanem számos más orosz személyt lehúzatott a szankciós listáról, és ma is blokkolta 6,5 milliárd euró kifizetését, amely a tagállamok fegyverszállítását ellensúlyozná.","shortLead":"„Megveszekedett háborús hangulat volt” – így jellemezte Szijjártó Péter az uniós külügyminiszterek tanácskozását, ahol...","id":"20241216_szijjarto_szankciok_kulugyminiszterek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e50a3c03-0e89-48d5-bc97-daeb151e6090.jpg","index":0,"item":"129ffe06-7682-4fb8-98f4-7ed67a0fe484","keywords":null,"link":"/eurologus/20241216_szijjarto_szankciok_kulugyminiszterek","timestamp":"2024. december. 16. 15:10","title":"Vétónap Brüsszelben: Szijjártó ma is leszedte Kirill pátriárkát a szankciós listáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6a42e81d-deeb-408a-b6ab-80fdd02d63a0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Már nem lehet többé krediteket, valamint egyedi hívószámot vásárolni a Skype-ban.","shortLead":"Már nem lehet többé krediteket, valamint egyedi hívószámot vásárolni a Skype-ban.","id":"20241216_microsoft-skype-szam-kredit-megszunes-elofizetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6a42e81d-deeb-408a-b6ab-80fdd02d63a0.jpg","index":0,"item":"e3c4d194-ec8d-4b00-b957-2d5d4bc8b7ee","keywords":null,"link":"/tudomany/20241216_microsoft-skype-szam-kredit-megszunes-elofizetes","timestamp":"2024. december. 16. 18:03","title":"Megszűnik a Skype két funkciója is, az egyiket előfizetés váltja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"873d2d42-681a-44b9-b26f-71575d7a9ec5","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"Akkor sem volt ideges, amikor a franciák a bronzmeccs vége előtt nyolc perccel fordítottak, mert tudta, hogy a csapata fel van készülve egy ilyen helyzetre is – mondta a HVG-nek a magyar női kézilabda-válogatott szövetségi kapitánya. Golovin Vlagyimirral a hit erejéről, a szerencsés együttállásokról és a fejlődés lehetőségéről beszélgettünk.","shortLead":"Akkor sem volt ideges, amikor a franciák a bronzmeccs vége előtt nyolc perccel fordítottak, mert tudta, hogy a csapata...","id":"20241217_golovin-vlagyimir-noi-kezilabda-valogatott-szovetsegi-kapitany-europa-bajnoksag-bronzerem-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/873d2d42-681a-44b9-b26f-71575d7a9ec5.jpg","index":0,"item":"c89c9565-ba4c-4386-a1f8-f77eaf486d7c","keywords":null,"link":"/sport/20241217_golovin-vlagyimir-noi-kezilabda-valogatott-szovetsegi-kapitany-europa-bajnoksag-bronzerem-interju","timestamp":"2024. december. 17. 13:00","title":"Golovin Vlagyimir női kézikapitány: Ismerem a játékosaimat, tudom, mikor fáj nekik, mikor boldogok, és ezt mind kezelni kell","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6049e2f-e5a2-4b92-aa7f-afb616b53d9a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Kis tömeg, erősebb turbómotor és kéziváltó a Mitsubishi Colt limitált szériás új verziójában.","shortLead":"Kis tömeg, erősebb turbómotor és kéziváltó a Mitsubishi Colt limitált szériás új verziójában.","id":"20241216_a-regi-szep-idoket-idezi-az-uj-mitsubishi-colt-performance","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6049e2f-e5a2-4b92-aa7f-afb616b53d9a.jpg","index":0,"item":"d5bf1852-81b5-4e3b-883b-bd18b4e8bd44","keywords":null,"link":"/cegauto/20241216_a-regi-szep-idoket-idezi-az-uj-mitsubishi-colt-performance","timestamp":"2024. december. 16. 07:59","title":"A régi szép időket idézi az új Mitsubishi Colt Performance","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24d76edd-3ae9-4a7e-b9a9-eb6e74fc4879","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A tradicionális indiai hangszer egyik legismertebb művelője 73 éves volt. ","shortLead":"A tradicionális indiai hangszer egyik legismertebb művelője 73 éves volt. ","id":"20241216_Zakir-Hussain-meghalt-tabla-muvesz-India","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24d76edd-3ae9-4a7e-b9a9-eb6e74fc4879.jpg","index":0,"item":"566998a1-787b-4dc4-88f1-860264cd91ee","keywords":null,"link":"/kultura/20241216_Zakir-Hussain-meghalt-tabla-muvesz-India","timestamp":"2024. december. 16. 12:10","title":"Meghalt Zakir Hussain világhírű tablaművész","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f9269d5-4c6b-407e-8123-1859b2a6c771","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"360","description":"A szántóföldek ára és bérleti díja is lassulva nő. Rövid távon nagyobb megtérülést biztosíthat a lakáskiadás, de hosszú távon a termőföldek értékállóbbak, ráadásul uniós támogatás is jár utánuk.","shortLead":"A szántóföldek ára és bérleti díja is lassulva nő. Rövid távon nagyobb megtérülést biztosíthat a lakáskiadás, de hosszú...","id":"20241216_hvg-befektetes-termofold-berleti-dij-foldalapu-tamogatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f9269d5-4c6b-407e-8123-1859b2a6c771.jpg","index":0,"item":"89377658-8cda-46c2-82c9-3a615126e98e","keywords":null,"link":"/360/20241216_hvg-befektetes-termofold-berleti-dij-foldalapu-tamogatas","timestamp":"2024. december. 16. 14:30","title":"Elsőre úgy tűnik, jobb üzlet a lakáskiadás, de aki türelmes, az a földdel többet kaszálhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"65a709a9-9a99-4538-87d5-a6fd919d5274","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az 50 milliós állami támogatással készülő dramatizált dokumentumfilmről azt mondja az énekesnő, hogy az lesz az ő El Caminója, és „teljes lelki lemeztelenedést” ígér. ","shortLead":"Az 50 milliós állami támogatással készülő dramatizált dokumentumfilmről azt mondja az énekesnő, hogy az lesz az ő El...","id":"20241217_Zalatnay-Sarolta-dokumentumfilm-Voros-Sarolta-50-millio-allami-tamogatas-NFI","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65a709a9-9a99-4538-87d5-a6fd919d5274.jpg","index":0,"item":"7dbf9591-3a47-435e-b7c2-ab684b0baac5","keywords":null,"link":"/kultura/20241217_Zalatnay-Sarolta-dokumentumfilm-Voros-Sarolta-50-millio-allami-tamogatas-NFI","timestamp":"2024. december. 17. 08:38","title":"Zalatnay Sarolta: Hatalmas megtiszteltetés, hogy az NFI támogatásával készülhet el az életemről szóló film","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Két napon át fél Magyarországot bebolyongtuk, hogy kifogjunk az új Ford Rangeren. Sem a Balaton-felvidék földútjain, sem a Bakony erdeiben, sem a Sümeg környéki kőbányákban, sem motokrossz pályán, sem vízátfolyáson, sem a vörösiszap sújtotta mezőkön nem tudtuk megríkatni, pedig nem kíméltük, még rókát is kiugrasztottunk a bokorból.
Nagy tempóval hajtottuk a legmostohább utakon, ha elfogytak az utak, akkor terepralis lendülettel hajszoltuk bele a végletekbe, de nem adta meg magát. Csak egyszer. Balatontördemic egyik felejthetetlen borozójába tértünk be egy búfelejtő frissítőre (a sofőr szigorúan kólázott). Miután a helyiekkel megtárgyaltuk szép országunk sanyarú helyzetét, a Ranger nem akart beindulni. Néztük elöl, néztük hátul, de vagy a lámpaláz, vagy a sok fröccs miatt nem tudtuk megtalálni a hiba okát. A Ranger egyszerűen lefeküdt. Jött a segítség, Béla úr könnyedén megtalálta a problémát, lerázódott a kemény terepen az akksi saruja. Volt is nála 10-es kulcs, így folytathattuk utunkat Hévíz felé.
Hihetetlen mélységekig jutottunk Magyarország gyomrában a kocsikkal, minden kalapomat leveszem a Ranger terepképességei előtt: 229 milliméteres hasmagasság, 28/26/24-es terepszögek, 800 milliméteres gázlómélység, 1077 kilogrammos terhelhetőség, 3,35 tonnás vontatóképesség. Kocsinkon bütykös terepgumi volt, így könnyedén vettük az akadályokat, vizes füvön kikapcsolt ESP-vel szépen drifteltünk, árokból elindulásnál kellett csak használnunk a felezőt, a próbák többségét hátsókerékhajtással teljesítettük.
A 150 lóerős motor kiszolgálja az alapigényeket, de erősnek nem mondható, előzni lendületből kell vele, akinek kell az izom, válassza az öthengeres 3,2-est, az 200 lóerős. A Ranger csendesen jár, jól szigetelnek az ajtók, futóműve azonban nagyon kemény, minden úthibán büntet, a hátul utazók rossz úton röpködnek a kocsiban, még bekötve is beverik fejüket a tetőbe. A kényelmetlen hátsó priccs hosszú úton elviselhetetlen fájdalmat csihol a hátban, a kollégák menekültek előre.
bcs
Ha terepjárásról van szó, a sofőr háromféle vezetési mód közül választhat: a 4x2 a szokásos autózásra szolgál, a 4x4 (normál, high range) rossz útfelületekre, földutakra való, míg a 4x4 (felező, low range) az igazi kihívást jelentő terepeken teljesít jól. A menet közbeni elektronikus kapcsolóval anélkül válthatunk 4x2-esből 4x4 módba, hogy meg kellene állnunk. A rendszer együttműködik az elektronikus menetstabilizátorral (ESP) és az elektronikus kipörgésgátlóval (ETC) is.
Az új Ranger a legelső olyan pickup, amely 5 csillagos eredményt ért el az Euro NCAP töréstesztjén. Biztonsági csomagja a szabványos első légzsákokon kezdve az oldal- és függönylégzsákokon, a vezetőoldali térdlégzsákon át az elektronikus menetstabilizátorig (ESP) mindenre kiterjed.
Az új Ranger személyautós kényelemmel is felszerelhető, a tesztelt Limited verzió luxusnak mondható, bőrös. A sajtóanyag szerinti 8,6 literes átlagfogyasztást nem értük el, az extrém használat mellett 11 literes átlagot mértünk. Váltója könnyed kapcsolású 6 sebességes manuális, pontos kormányzása az új fogasléces kormányműnek köszönhető. Ez különösen alacsony sebességen, például parkoláskor vagy keskeny földúton segíti a manőverezést. A kormány 3,5 kört fordul ütközéstől ütközésig, fordulóköre 12,7 méter.
A platón (1530 x 1456 mm) elfér egy szabványos EUR raklap, sok rakományrögzítő megoldása mind megfelel a DIN szabványnak (masszív rögzítő fülek, integrált rakományrögzítő).
Felszereltség
A Ford Ranger alapfelszereltsége: • 6 sebességes kézi sebességváltó • tanksapka nélküli Easyfuel töltőrendszer • elektronikus menetstabilizátor (ESP) • elektronikus, menet közben kapcsolható összkerékmeghajtás • 16 hüvelykes keréktárcsák – 4x2 és 4x4 meghajtással • kézzel zárható hátsó ajtó • belső és külső rögzítőfülek (DIN szabvány szerint) • vezetőoldali elektromos ablakemelő kényelmi funkcióval • fokozatos belső fény elhalványulás és küszöbvilágítás • középső, magasra épített féklámpa • rádiós CD-lejátszó audiocsatlakozóval és multifunkciós kijelzővel • második elektromos aljzat a műszerfalon • ISOFIX gyerekülés-rögzítők hátul (csak duplafülkés változatban) • távirányítós központi zár • elektromosan fűtött külső tükrök • hátsó ütközőcső • magas szintű utasvédelem • vezető- és utasoldali biztonsági öv figyelmeztetés • vezető- és utasoldali légzsákok utasoldali légzsákkapcsolóval • oldalsó légzsákok, oldalsó függönylégzsákok és térdlégzsák
XLT felszereltség: Főbb jellemzők (az XL felszereltségen felül): • 4 irányban állítható vezetőülés deréktámasszal • fűthető első szélvédő, fényre sötétedő visszapillantó tükör és esőérzékelős ablaktörlők • rádiós CD-lejátszó Bluetooth hangvezérléssel, USB csatlakozással és nagyméretű, pontmátrixos multifunkciós kijelzővel • sebességtartó automatika • kormánykerékről vezérelhető audiorendszer • elektromosan állítható, behajtható külső tükrök • napszemüveg-tartó • beltéri érzékelős riasztó • 12 V csatlakozó a platón • manuális klímaberendezés
Limited felszereltség Főbb jellemzők (az XLT felszereltségen felül): • 17” könnyűfém felnik • 8 irányban elektromosan állítható fűtött vezetőülés deréktámasszal • esőérzékelős ablaktörlők önműködően kapcsoló fényszórókkal • sötétített üvegezés • elektromosan állítható, fűtött, behajtható külső tükrök integrált irányjelzővel és beszállássegítő fénnyel • kétzónás elektromos automata klímaberendezés • nagyméretű, színes multifunkciós kijelző • tolatóradar • rakományrögzítő rendszer a platón törlés opcióval • harmadik 12 V aljzat a középkonzol hátulján • krómozott acél lökhárító fellépő • bőr üléskárpit
A Ford Focusban olyan technológiákkal ismerkedhetünk meg, amelyek eddig nagyobb osztályok kiváltságai voltak: koccanásgátló, parkoló robot, sávelhagyásra figyelmeztető, sávtartó, táblafelismerő, automatikus távfényszóró, fáradtságra figyelmeztető rendszer, és távtartó sebességtartó automatika. Kipróbáltuk mindegyiket – áldozatok nem voltak, csak egy légből épített hóembert gázoltunk el parkolás közben.
Nem siettem el a Ford legfontosabb autójának a tesztjét. Emlékszem, éppen Bécsbe indultunk egy Peugeot 5008-cal, csípős hideg volt és hó, amikor a parkolóban először megláttam ezt a piros autót. Annyira új volt számomra, hogy hátrahőköltem, és mint a gyerekek körbejártam, majd a sötétben próbáltam átlátni az ablakain, kutattam belső titkait. Kollégám megszánt és kinyitotta a Focust: óá kiáltottam fel megdöbbenésemben. Lassan eltelt egy év, 17 ezer kilométert futott már a kocsi, de ugyanúgy megbámulom. Tetszik.
Bár a Focus története nem ma kezdődött, az első komolyabb találkozásom a típussal ez a szép kabrió volt. Soha jobb indítást. A legdögösebb Ford akadt a horgomra. A csípős reggelek ellenére nyitott tetővel robogtam, hadd vörösödjön, aki bánja. Technikája hibátlan, külseje páratlan, a belső minőségén és a motor nyomatékán azonban van még mit javítani.
Egy már semmiből sem elég. Főleg családi egyterűből. A Ford C-Max új generációja két változatban keresi a vásárlók kegyeit, a francia konkurensekhez hasonlóan kompakt és hétszemélyes változatban. A külseje tetszetős, technikája modern, vezetése élményszerű és az árai sem szálltak el a valóságtól.
Még nem vezettem soha Ford Mondeót, így külön öröm volt számomra, hogy a legmodernebb, minden idők legtechnikásabb Mondeóját tehettem próbára, 240 lovas turbós benzinessel és 200 lovas turbós dízelmotorral. A kombi és az ötajtós egyaránt tetszett, igaz, a tesztautókat minden hájjal megkenték.
Aki izgalommentes autót akar megfontoltan dönt, ha a Ford egyterűcskéjét választja. Az unalmas családi autót a motor és a fokozatmentes váltó pezsdíti fel.
A rendőrség lezárta az ügyet, mert szerintük Kiskőrös az esemény idején alternatív útvonalon, igaz 10 kilométeres kerülővel ugyan, de megközelíthető volt.