Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ae34ca11-b63c-4081-a113-a53194ff6926","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A főpolgármester továbbra is küzd a Mini-Dubaj megépítése ellen, bár több kihívással is szembe kell néznie. ","shortLead":"A főpolgármester továbbra is küzd a Mini-Dubaj megépítése ellen, bár több kihívással is szembe kell néznie. ","id":"20250205_Karacsony-Gergely-Budapest-Fidesz-Mini-Dubaj","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ae34ca11-b63c-4081-a113-a53194ff6926.jpg","index":0,"item":"65bd3420-33bf-4f67-b26b-6916a8925e50","keywords":null,"link":"/itthon/20250205_Karacsony-Gergely-Budapest-Fidesz-Mini-Dubaj","timestamp":"2025. február. 05. 18:38","title":"Karácsony Gergely: Budapest nem Bindzsisztán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15b4138d-df8f-4262-9d49-55643a93805e","c_author":"Galicza Dorina","category":"itthon","description":"Korábban szinte lehetetlen volt megszólaltatni Simicska Lajost, a médiavezérről még fényképek is alig készültek, annyira elbújt a nyilvánosság elől. Február 6-án azonban borította az asztalt és a teljes független sajtónak megvillantotta, milyen változatos is a magyar nyelv.","shortLead":"Korábban szinte lehetetlen volt megszólaltatni Simicska Lajost, a médiavezérről még fényképek is alig készültek...","id":"20250206_G-nap-Simicska-Lajos-idorend-nosztalgia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15b4138d-df8f-4262-9d49-55643a93805e.jpg","index":0,"item":"f1e17d67-e8ce-4a72-8a88-319117b2191e","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_G-nap-Simicska-Lajos-idorend-nosztalgia","timestamp":"2025. február. 06. 18:51","title":"Ön mire emlékszik a G-napból? Idézze fel velünk az eseményeket időrendben!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"078a2cf4-8ccf-4b8c-be97-f844cea5f819","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Szaúdi csapatában másfél év alatt csupán hét meccset játszott a brazil sztár.","shortLead":"Szaúdi csapatában másfél év alatt csupán hét meccset játszott a brazil sztár.","id":"20250206_neymar-atigazolas-santos-botafogo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/078a2cf4-8ccf-4b8c-be97-f844cea5f819.jpg","index":0,"item":"f70ae4c2-80e1-4c6c-9399-c98ab4a6ba25","keywords":null,"link":"/sport/20250206_neymar-atigazolas-santos-botafogo","timestamp":"2025. február. 06. 13:18","title":"Neymar visszatért, de valami hiányzik belőle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"416bb745-cd41-4739-acc2-db8f3ffcc3e8","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Ráadásul rajtuk kívül a metálzene legnagyobb ikonjai gyűlnek össze júliusban egy gigantikus koncerten Birminghamben, hogy a műfaj úttörőit ünnepeljék.","shortLead":"Ráadásul rajtuk kívül a metálzene legnagyobb ikonjai gyűlnek össze júliusban egy gigantikus koncerten Birminghamben...","id":"20250205_Hivatalos-lesz-meg-egy-utolso-Black-Sabbath-koncert","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/416bb745-cd41-4739-acc2-db8f3ffcc3e8.jpg","index":0,"item":"ade45b98-e387-4fce-9bbe-ba9821ae920f","keywords":null,"link":"/kultura/20250205_Hivatalos-lesz-meg-egy-utolso-Black-Sabbath-koncert","timestamp":"2025. február. 05. 16:57","title":"Hivatalos, hogy lesz még egy utolsó Black Sabbath-koncert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12b8b7ed-e00c-4e50-8c60-d063ba15c2e2","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"Két éve csökken a magyar ipari kibocsátás, ilyesmire 2001 óta egyszer sem volt példa. A ludas elsősorban az autó- és az akkugyártás. A gazdasági minisztérium vádaskodva mutogat Németországra, pedig a kormány felelőssége, hogy az erőltetett akkuiparosítással nemhogy csökkentette volna, de növelte a nyugati függést. Idén újabb termelőkapacitások létesülnek, pedig a meglévőek is kihasználatlanok.","shortLead":"Két éve csökken a magyar ipari kibocsátás, ilyesmire 2001 óta egyszer sem volt példa. A ludas elsősorban az autó- és...","id":"20250206_Orban-Viktor-gazdasagi-semlegesseg-ngm-ipari-termeles-nemet-gazdasag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12b8b7ed-e00c-4e50-8c60-d063ba15c2e2.jpg","index":0,"item":"74427d12-96c6-46cc-82fa-2a75b655a3f1","keywords":null,"link":"/360/20250206_Orban-Viktor-gazdasagi-semlegesseg-ngm-ipari-termeles-nemet-gazdasag","timestamp":"2025. február. 06. 15:55","title":"Kártyavárként omlott össze az Orbán Viktor által meghirdetett „gazdasági semlegesség”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aa2021e7-463e-47ae-9b52-7932758302ac","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"A Citroënből kivált DS Automobiles vadonatúj elektromos modelljével, a 750 kilométeres hatótávú N°8-cal a francia fővárosban ismerkedtünk meg testközelből, ahol az 1959-es DS Ballons feltámasztott új változatát is meglestük.","shortLead":"A Citroënből kivált DS Automobiles vadonatúj elektromos modelljével, a 750 kilométeres hatótávú N°8-cal a francia...","id":"20250205_nyakfutessel-hodit-az-uj-francia-luxusauto-beultunk-a-ds-no8-szedanba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aa2021e7-463e-47ae-9b52-7932758302ac.jpg","index":0,"item":"b18a7e37-5f48-411b-be48-e779aabfca97","keywords":null,"link":"/cegauto/20250205_nyakfutessel-hodit-az-uj-francia-luxusauto-beultunk-a-ds-no8-szedanba","timestamp":"2025. február. 05. 07:59","title":"Nyakfűtéssel hódít az új francia luxusautó: megnéztük a DS N°8 szedánt és a gömbökön gördülő ikonikus elődjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"85448957-993b-43a0-896b-443f4fa6ceae","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók szerint egyértelműen kimutatható, hogy az emberi szervezetben egyre több mikroműanyag halmozódik fel.","shortLead":"Amerikai kutatók szerint egyértelműen kimutatható, hogy az emberi szervezetben egyre több mikroműanyag halmozódik fel.","id":"20250205_mikromuanyag-felhalmozodasa-agy-maj-vese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85448957-993b-43a0-896b-443f4fa6ceae.jpg","index":0,"item":"c14abfe4-08b7-47e8-963c-112b76b6cce5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_mikromuanyag-felhalmozodasa-agy-maj-vese","timestamp":"2025. február. 05. 13:03","title":"Az agyban, a májban és a vesében is felhalmozódik a mikroműanyag, az agynál a legnagyobb a baj","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eda019ef-0c2d-487c-817d-725a957b5824","c_author":"Lőrincz Tamás","category":"itthon","description":"Egy másik kormányzati döntés értelmében már a protokollkiadásokon is spórolni kellett, így a partnereknek legfeljebb egy képeslapot lehetett adni karácsonyi és újévi ajándékként. A 2024-es, nem nyilvános kormányhatározatokból látszik, mennyire szorították meg a nadrágszíjat. A köztisztviselők már sztrájkra készülnek.","shortLead":"Egy másik kormányzati döntés értelmében már a protokollkiadásokon is spórolni kellett, így a partnereknek legfeljebb...","id":"20250206_Nem-nyilvanos-hatarozat-Orban-Viktor-dontesen-mult-ki-kaphat-plusz-penzt-az-kormanyzati-szerveknel-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eda019ef-0c2d-487c-817d-725a957b5824.jpg","index":0,"item":"542b1202-4de6-45bd-bb48-796f8fe7d719","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Nem-nyilvanos-hatarozat-Orban-Viktor-dontesen-mult-ki-kaphat-plusz-penzt-az-kormanyzati-szerveknel-ebx","timestamp":"2025. február. 06. 06:11","title":"Akkora a spórolás a kormányzatban, hogy Orbán Viktor döntésén múlt az is, ki kaphatott plusz pénzt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Még mindig borzolja a kedélyeket az a baleset, amelyet egy szlovák nő okozott az elmúlt héten az M3-ason. A történetnek mára csak egyik fele, hogy a BMW-vel száguldó szlovák nő milyen állapotban volt, amikor a szalagkorlátra tolta a Fiat Puntót. A másik aspektus, hogy a négy benne utazó milyen körülmények közt halt meg.
Mekkora balszerencse kell ahhoz, hogy nem elég, hogy karambolozunk, még ki is gyullad az autónk? Egy autósportban jártas műszakis emberünk szerint egy-egy baleset ebben a tekintetben mindig is tartogat kockázatokat. Sajnos, részben az autós törésteszteknek való megfelelési kényszer miatt – ilyen az Euro Ncap – a gyárak arra a területre koncentrálnak, amelyiken a legnagyobb az ütközési arány. Nyilván eredményeket akarnak, amelyek jól lefordíthatók marketingüzenetre is. Ebben pedig a jelen esetben is ludas hátulról érkező ütközések nem az első helyen preferáltak. Nem is nagyon végeznek ilyen teszteket. Ennek okán a kocsik hátsó része gyengébb pont, annak ellenére, hogy a benzintankot is ide szokás helyezni, a hátsótengely környékére a merevebb szerkezet miatt.
Porig égett a Punto.
MTI
Egy ilyen komoly hátulról, nagy tömegű autótól érkező ütésnél gyakorlatilag nincs esélye egy kis autóban ülőknek. A becsapódástól a benzintank rongálódhat, eltörhetnek az üzemanyagcsövek – mondja Dr. Melegh Gábor gépjárműszakértő a Magyar Igazságügyi Szakértői Kamara elnöke, a BME tanára. A csövekben ilyenkor lévő közel 1 liter üzemanyag a forró motorra, vagy a kipufogócső első szakaszára fröccsenve már berobbanhat, de azt előidézheti a karosszériaelemek heves érintkezésekor keletkező szikra is. A jelen esetben történt ütközéshez persze több minden együttállása kellett. Bár az üzemanyag-vezetéket minden jármű esetében igyekeznek úgy elhelyezni, hogy a lehető legkisebb legyen a sérülés veszélye baleset esetén, ha az ütközés iránya és erőssége kedvezőtlen és az üzemanyag-rendszer is sérül, akkor nagyon súlyos baleset lehet a vége.
Mint amerikai statisztikák mutatják, sajnos logikus kapcsolat van a kocsiban keletkezett tüzek módozatai és súlyosságuk közt. Az amerikai autópályákon 2003 és 2007 között gyűjtött statisztikák alapján a műszaki hibából keletkező tüzeket többségében kezelni tudja a sofőr, míg az ütközések kapcsán keletkezőket általában nem. A balesetek mindössze 3 százaléka végződik tűzesettel az autópályákon, viszont a halálos kimenetelük 58 százalékos. Ezzel szemben a műszaki hibából keletkezett tüzek aránya autópályákon 49 százalékos, az emiatt történt halál oka viszont 11 százalék. Érdemes azt is megjegyezni, hogy az elmúlt 30 év során drasztikusan csökkent a baleseti tüzekben meghaltak száma, ugyancsak e statisztika szerint.
NFPA-com
Egy keddi autós szakmai konferencián is éppen arról volt szó, milyen arányban okoznak halálos kimenetelű balesetet műszaki hibák. De hogyan döntsünk? Vannak, akiknek meggyőződésük, hogy nem szabad kupé felépítésű három ajtós modellt venni, mert mi van, ha a hátul ülőknek menekülniük kell. Ugyanakkor az ilyen szerkezetű kocsiknak általában éppen a hátsó traktusa a szerkezet egysége miatt erősebb. Alapvetően érdemes tájékozódni a töréstesztek alapján és nagyon egyszerű tanácsként adható, hogy a kategóriájában a jók közül a legnagyobb tömegű autót vegyük meg – mondja Dr. Melegh Gábor a BME Gépjárművek Tanszék vezetője.
Az általános kockázati tényezőket sokkal fontosabb mérlegelni. Németországi felmérések szerint egy autó 10 éves korára háromszor akkora esélye egy műszaki hiba miatti balesetnek, mint két éves koráig, egy 11 éves autónál pedig már négyszeres a szorzó. A nem megfelelő műszaki állapot pedig komoly kockázat. Itt is vannak extrém példák. Szokás mostanság – hangzott el a konferencia egyik előadójától –, hogy az előírtnál jobban, 3 bar fölé fújják a gumikat, mondván: kevesebbet fogyasszon az autó, viszont az ezzel járó következményekkel, hogy gyakorlatilag megszűnik az oldalsó tapadás, már nem számolnak. A szabályos guminyomást mindenki másképp játssza ki – mondta egy másik előadó. A taxisok éppen hogy csökkentik a nyomást a hajtott kerekekben, hogy többet forogjanak, így játszva az óraállással.
A tanácskozás határozott ajánlása volt ugyanakkor az, hogy a járművek kezelési könyvében előírt karbantartási műveleteket, tisztességesen és maradéktalanul végre kell hajtani, megelőzve ezzel a műszaki hiányosságok miatt bekövetkező baleseteket.
A bíróság döntése nyomán előzetes letartóztatásba helyezték azt a szlovák állampolgárságú nőt, aki kedden BMW-jét ittasan vezetve ütközött egy autóval, három ember halálát okozva. A hvg.hu-nak a Pest Megyei Főügyészség szóvivője azt mondta: a nő vérében kábítószert is találtak.
Három ember meghalt, kettő megsérült egy balesetben kedden hajnalban az M3-as autópályán a 44-es kilométerszelvénynél; a sztráda Budapest felé tartó oldalát az érintett szakaszon teljes szélességében lezárták - közölte az MTI-vel a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság (PMRFK) szóvivője.
Kassán, már ittasan összeveszett kislányának apjával, ezután ült kocsiba az a szlovák nő, aki kedden négy ember halálával járó közlekedési balesetet okozott az M3-as autóályán - írja a Blikk egy szlovák lapra hivatkozva.