Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1cac5628-3ac9-40ef-b3e3-5044961bbf07","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az újságíró szüleit a Rákosi-rendszerben lecsukták – Amerika mentette meg őket. Ő továbbra is abban az Egyesült Államokban hisz, amely akkor kimenekítette őket Magyarországról. ","shortLead":"Az újságíró szüleit a Rákosi-rendszerben lecsukták – Amerika mentette meg őket. Ő továbbra is abban az Egyesült...","id":"20241201_kati-marton-donald-trump-orban-viktor-demokracia-usa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1cac5628-3ac9-40ef-b3e3-5044961bbf07.jpg","index":0,"item":"adb667ec-0702-48bc-b6eb-940640ce967a","keywords":null,"link":"/360/20241201_kati-marton-donald-trump-orban-viktor-demokracia-usa","timestamp":"2024. december. 01. 09:00","title":"Kati Marton: Hiába csodálja Trump Orbánt, felesleges lenne feladni az amerikai demokráciába vetett hitet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"27b2c166-55fa-458d-b1ea-ad6f099b8c58","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A kormányfő szerint erkölcstelen, amit a tüntetők csinálnak.","shortLead":"A kormányfő szerint erkölcstelen, amit a tüntetők csinálnak.","id":"20241202_kobahidze-gruzia-tuntetes-targyalas-elutasitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27b2c166-55fa-458d-b1ea-ad6f099b8c58.jpg","index":0,"item":"00fc8c0f-1d24-4e56-ae57-3b3f6a99664f","keywords":null,"link":"/vilag/20241202_kobahidze-gruzia-tuntetes-targyalas-elutasitas","timestamp":"2024. december. 02. 19:03","title":"Nem hajlandó tárgyalni az ellenzékkel a grúz miniszterelnök","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e7557d9d-538a-4df9-aab0-d88e72062b4c","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A Szomszédok legendás Janka nénijét mélyen felháborítják a magyar főzőműsorok.","shortLead":"A Szomszédok legendás Janka nénijét mélyen felháborítják a magyar főzőműsorok.","id":"20241201_pasztor-erzsi-fozo-musorok-ordenare","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e7557d9d-538a-4df9-aab0-d88e72062b4c.jpg","index":0,"item":"baafee4c-8ac4-4b81-b849-ae3c3fadf5f7","keywords":null,"link":"/elet/20241201_pasztor-erzsi-fozo-musorok-ordenare","timestamp":"2024. december. 01. 16:14","title":"Pásztor Erzsi: Hát akkor élvezzétek az ordenáréságot, a gyalázkodást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7eb5f917-fbb8-412a-9021-956f43f98781","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"A gyomorforgató megmozdulás után kiállították Azeez al-Shaairt.","shortLead":"A gyomorforgató megmozdulás után kiállították Azeez al-Shaairt.","id":"20241202_nfl-shabalytalansag-azeez-al-shaair-tomegverekedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7eb5f917-fbb8-412a-9021-956f43f98781.jpg","index":0,"item":"010042a3-4182-414d-a521-c812b590ff63","keywords":null,"link":"/sport/20241202_nfl-shabalytalansag-azeez-al-shaair-tomegverekedes","timestamp":"2024. december. 02. 11:20","title":"Egy durva szabálytalanság után tömegverekedés tört ki az NFL-ben – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec6dfeed-5b29-414b-b0c3-29bf2618059a","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Egy másik esetnél is, nem a szabálytalankodón múlt, hogy nem lett belőle gázolás. ","shortLead":"Egy másik esetnél is, nem a szabálytalankodón múlt, hogy nem lett belőle gázolás. ","id":"20241202_szabalytalan-BMW-gyalogatkelo-balesetveszely-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec6dfeed-5b29-414b-b0c3-29bf2618059a.jpg","index":0,"item":"726f9324-b042-48d9-8f10-5c842fbd1656","keywords":null,"link":"/cegauto/20241202_szabalytalan-BMW-gyalogatkelo-balesetveszely-video","timestamp":"2024. december. 02. 08:22","title":"Aki így közlekedik, mint ez a fehérvári autós, előbb-utóbb biztos elüt valakit – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49dc692d-aa9b-4d46-b052-67a4afac7f65","c_author":"MOHU","category":"brandcontent","description":"Új, innovatív lépésekkel haladunk a környezettudatos hulladékkezelés terén: az elkövetkező 10 évben összesen 82 új, modern hulladékudvart létesítenek országszerte, míg a meglévők használata folyamatosan egyszerűbbé, gyorsabbá és átláthatóbbá válik. A MOHU fejlesztéseivel még nagyobb hangsúly kerül a fenntarthatóságra és a szelektív hulladékgyűjtésre, ami nemcsak a környezetvédelem, de a nemzetgazdaság szempontjából is jelentős előrelépést jelent. Az első új, lakosságbarát hulladékudvar 2024 májusában nyílt meg Esztergomban, és prototípusnak tekinthető a következő években felépítendő létesítmények számára.","shortLead":"Új, innovatív lépésekkel haladunk a környezettudatos hulladékkezelés terén: az elkövetkező 10 évben összesen 82 új...","id":"20241028_Hulladekudvar-fejlesztes-letrehozas-mohu-ujrahasznositas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49dc692d-aa9b-4d46-b052-67a4afac7f65.jpg","index":0,"item":"85f9e664-b1c9-473a-81a9-bbb041a69845","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241028_Hulladekudvar-fejlesztes-letrehozas-mohu-ujrahasznositas","timestamp":"2024. december. 01. 11:30","title":"Hatékonyabb, jobb és nagyobb hulladékudvar-hálózat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7087f12e-c127-46c0-845c-901052616d8d","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"A magyar olimpiai pályázat esélyeiről, a sportvilágot megrengető genderügyekről és a doppingról kérdeztük a Nemzetközi Atlétikai Szövetség elnökét, akit rövidesen akár a Nemzetközi Olimpiai Bizottság elnökének is megválaszthatnak. ","shortLead":"A magyar olimpiai pályázat esélyeiről, a sportvilágot megrengető genderügyekről és a doppingról kérdeztük a Nemzetközi...","id":"20241201_sebastian-coe-world-athletics-nemzetkozi-olimpiai-bizottsag-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7087f12e-c127-46c0-845c-901052616d8d.jpg","index":0,"item":"ccd32faa-dbd9-4e31-80d3-0f3a6562c27b","keywords":null,"link":"/sport/20241201_sebastian-coe-world-athletics-nemzetkozi-olimpiai-bizottsag-interju","timestamp":"2024. december. 01. 18:00","title":"Sebastian Coe a HVG-nek: Soha nem fogom kényelmesen érezni magam azt látva, hogy biológiailag nőnek született sportolók biológiailag férfinak született sportolók ellen versenyeznek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8bfdc24f-320d-4555-85b3-d79857d075df","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az AUR mellett két további, kisebb szélsőjobboldali párt is bejutott a román parlamentbe a vasárnapi választáson, de a legtöbb szavazatot a kormánykoalíciót vezető PSD kapta. A magyar kisebbség pártja a vártnál jobban szerepelt.","shortLead":"Az AUR mellett két további, kisebb szélsőjobboldali párt is bejutott a román parlamentbe a vasárnapi választáson, de...","id":"20241202_romania-valasztas-rmdsz-aur","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bfdc24f-320d-4555-85b3-d79857d075df.jpg","index":0,"item":"f50762e9-074e-4f25-bd22-a37b30dd0d95","keywords":null,"link":"/vilag/20241202_romania-valasztas-rmdsz-aur","timestamp":"2024. december. 02. 05:19","title":"A szociáldemokraták nyerték a román választást, simán bejutott az RMDSZ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egyre-másra jönnek a városi szabadidőjárművek és a típus mára tényleg kiforrta magát. Most például elfogadható fogyasztással, összkerék-meghajtással, automata váltóval és benzines motorral jött egy újabb. Teszteltük a Mazda CX-5 2.0 AWD Revolution-t.
Nehéz egy olyan modell sorsa, amelyből nagyjából 100-150 darab fog elkelni évente Magyarországon. Nem lesz meghatározó élménye róla az utakon közlekedőknek. Viszont éppen emiatt, még két év múlva is sokan fogják azt hinni, újdonság, amit látnak. Ennek bizonyítéka, hogy a rakparton autózva a tesztkocsi mögött egy vadonatúj Mitsubishi pick-upban ülők fotózták a Mazda fenekét.
Nindzsa ez az CX-5, folyton visszatérő gondolat a kocsival kapcsolatban. A formájában, a kocsi eleje felé boruló övvonalban, és hátsó húzott lámpáiban ott a rejtőzködő harciasság. Valójában a Mazda új „Kodo” fantázianevű dizájnja annyira végig lett gondolva, hogy sokat profitálhat belőle a következő években a márka.
S.Á.
Ha csak a CX-5 közvetlen konkurenseit vesszük, a Volkswagen Tiguan végképp nem egy stílusőrület, „jómunkás” megjelenésével. A jelenlegi Honda CR-V-t akár csúnyácskának is nevezhetnénk a CX-5 mellett. Az új Nissan Qashqai pedig lényegében olyan, mint volt. Szerencséra a Mazda következő megújult modellje, a Mazda 6 is ezt a vonalat viszi következetesen tovább.
A méreteit tekintve a 4,55 méter hosszúságú kocsit az átlagnál nagyobb szélességgel párosították és ha ehhez hozzávesszük a szép nagyra nőtt visszapillantó tükröket, akkor már egy terebélyes géppel van dolgunk. A nagy fülek természetesen gombnyomásra az ajtókhoz simulnak.
Ami a belső teret illeti, nem csapongtak nagyon a japánok. Lényegében „full fekete” minden a tesztautóban. Nem támad kedvünk dalra fakadni, de a belső békénket sem nem fogja felzaklatni semmilyen furcsa fantáziaelem. A bőrkormány, az ülések, a kapcsolók, valamint a műszerfal is teljesen semleges anyagú. A helykínálat elől, hátul első osztályú. A két első ülés nagyon jól testre szabható és jól tart, még úgy is, hogy itt is áldozatul esett némi anyag a tömegspórolás oltárán. A vezetőoldali ülés elektronikával alaposan felszerelve, az anyósé már manuális beállítású.
Száznyolcvanas testmagassággal saját magunk mögé beülve, a hátsó sorban is van még vagy tíz centi a háttámláig. Kiemelendő, hogy a csomagtartóból is dönthetők a hátsó üléstámlák, így ha éppen a pakolás legnehezebb pillanataiban vagyunk, akkor sem kell a hátsó ajtóhoz bandukolni, hogy ledöntsük a támlákat. Az ötletes meglepetések sorát folytathatnánk a műszerekkel, ha lennének meglepetések. A műszerfal kiosztása a konvenciókat követi.
A könnyen elérhető központi LCD- kijelzőt tapintással is vezérelhetjük, a legtöbb funkció elérhető a kormánykerékről és akkor még ott van a BMW iDrive-os tekerőgomb is. Szinte már sok is. A kijelzőn jelenik meg természetesen a tolatókamera képe is, amely nem csak síppal, hanem segédvonalakkal is megrajzolja a kocsi helyzetét és a feltételezhető útvonalat. Az extrák közül a holttér-figyelő ésszerűen teszi a dolgát és egyáltalán nem agresszíven akar beleavatkozni az életünkbe.
Galéria a CX-5 minden porcikájáról.
S.Á.
A CX-5 szíve-lelke, az úgynevezett a „Skyactive” technológia. A japán márka új autóépítési filozófiája, amely arról szól, hogy a szerkezet és a motor tömegcsökkentését már a tervezéskor elsődleges szempontnak tekintik és a teljes gyártási folyamatot áttervezték miatta. Lényegében, az erősebb anyagból kevesebb is elég elvet követve olyan kocsit építettek, amely jóval könnyebb konkurenseinél. A motor pedig egy olyan forradalmi fejlesztés, amely a japánok szerint a legnagyobb sűrítésű benzinmotort, illetve a legkisebb sűrítési arányú dízelt jelenti ma a piacon.
A kocsihoz rendelt 2.0 literes benzines szívómotor automatával, ugyanakkor hiába 160 lóerős és 202 Nm a maximális nyomatéka, kicsit kevés. A motor feltűnően igyekszik alacsonyan tartani a fordulatszámot - első a takarékosság – és gázadásra is kérdéssel válaszol, igazán akarjuk-e. Ha válasz igen, mert határozottan értésére adjuk a gázpedált taposva, akkor szinte indokolatlanul felpörög, majd 3500-as fordulaton megérkezik a nyomaték.
Mindezzel legalább hamar kiderül, hogy nem kell majd gyakran a benzinkúthoz rohangálni az 58 literes tankkal. Egy kicsit próbálgatva a kocsi menetképességeit, elmondható, hogy bevállalós kanyarokban sem okoz csalódást. Semmiféle megilletődött billegés, a kocsi még nagy tempóval érkezve a szűkebb kanyarokba is csak éppen, hogy megbiccenti az orrát.
A főleg városi, külvárosból bejárós teszt során a fogyasztás konstans 8,8-at mutatott. Akárhogy is, ez egy összkerék-meghajtású, benzines, ráadásul automata-váltós autótól, több mint elfogadható. Már csak egy dologgal kell, megbarátkozzunk, az árával, amely minden jóval megáldott tesztautónk esetében 10 millió forint fölé kúszott.
A Mazda cselesen újította meg legnépszerűbb autóját. Végrehajtotta a kötelező, láthatatlan faceliftet, amivel fenntartja az érdeklődést a hármas iránt, ám nem hozza kellemetlen helyzetbe azokat, akik az elmúlt években a korábbi arccal vitték haza kedvencüket. Az újdonság varázsa elillan, a forma és a tartalom lényegében változatlan. A Mazda 3-ast nem lehet elrontani - gondoltuk, amíg ki nem próbáltuk az 1,6-os dízelmotorral.
Az autók között a Mazda MX-5 magányos szamuráj, amolyan rónin, de nem azzá lett, hanem született rónin. Örök magányra ítéltetett. Ura nincs, uralkodni nem lehet fölötte. Hajtani, repíteni, azt igen, de ha netán megpróbálnák megszelídíteni, utolsó csepp véréig harcolni fog.