Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"07252202-39c7-47b1-92c2-0b59c2559637","c_author":"HVG","category":"360","description":"Korábban ilyesmire nem alkalmazott módszerrel számolták újra a fákat Kínában. A világ bármely országában használható eljárás segít abban, hogy utána hatékonyabb lehessen a fatelepítés.","shortLead":"Korábban ilyesmire nem alkalmazott módszerrel számolták újra a fákat Kínában. A világ bármely országában használható...","id":"20250419_hvg-kina-fa-leltar-mesterseges-intelligencia-kinai-nagy-zold-fal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07252202-39c7-47b1-92c2-0b59c2559637.jpg","index":0,"item":"c9fc003a-d9c9-4d60-8324-dd70c154bef1","keywords":null,"link":"/360/20250419_hvg-kina-fa-leltar-mesterseges-intelligencia-kinai-nagy-zold-fal","timestamp":"2025. április. 19. 15:45","title":"Újraszámolták a fákat Kínában, és már épül a Kínai Nagy Zöld Fal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"513638b4-849d-46bf-a8d3-53ae99f19100","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Putyin egynapos tűzszünete legfeljebb a szokásosnál kevesebb támadást jelent.","shortLead":"Putyin egynapos tűzszünete legfeljebb a szokásosnál kevesebb támadást jelent.","id":"20250420_Ukrajnai-haboru-husveti-tuzszunet-Putyin-Zelenszkij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/513638b4-849d-46bf-a8d3-53ae99f19100.jpg","index":0,"item":"2d7bdbaa-58fa-4039-81be-310f49008b7b","keywords":null,"link":"/vilag/20250420_Ukrajnai-haboru-husveti-tuzszunet-Putyin-Zelenszkij","timestamp":"2025. április. 20. 14:35","title":"A Kreml szerint ezerszer sértették meg a tűzszünetet az ukránok, de ők sem rakták le a fegyvert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a104d29e-d27d-4062-b8a5-08b408ca8484","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A hardver messze felülmúlja a szoftvert az iPadekben, ami miatt már régóta elégedetlenk a felhasználók. Úgy tűnik, hogy panaszaik meghallgatásra találtak, és a hamarosan érkező iPadOS 19 ezen a téren hozhat változást.","shortLead":"A hardver messze felülmúlja a szoftvert az iPadekben, ami miatt már régóta elégedetlenk a felhasználók. Úgy tűnik...","id":"20250419_macos-operacios-rendszerer-uj-ipados-apple-notebook-tablet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a104d29e-d27d-4062-b8a5-08b408ca8484.jpg","index":0,"item":"76f6bd9f-edd1-41c2-bd9b-7818f11e4780","keywords":null,"link":"/tudomany/20250419_macos-operacios-rendszerer-uj-ipados-apple-notebook-tablet","timestamp":"2025. április. 19. 14:03","title":"Ez most akkor laptop vagy tablet? Szemmel látható változásra készül az Apple az új iparági pletyka szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c2e995d8-a8ec-404e-ba28-57675c5c4322","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"360","description":"Már Donald Trump asztalán volt a TikTok eladásáról szóló alku, a kínai fél azonban az utolsó pillanatban kihátrált, mivel a vámok bevezetése után túl nagy arcvesztést jelentett volna az üzlet. Az elnök így kénytelen volt újabb 75 nap haladékot adni, kérdés, hogy meglágyul-e a kínaiak szíve, miközben a vámok azóta csak tovább emelkedtek, miközben az oldal lelkét jelentő algoritmusról továbbra sem szeretnének lemondani. Mindeközben Trumpnak amerikai befektetőket kell toboroznia, már felmerült az Amazon, Elon Musk és MrBeast neve is.","shortLead":"Már Donald Trump asztalán volt a TikTok eladásáról szóló alku, a kínai fél azonban az utolsó pillanatban kihátrált...","id":"20250420_donald-trump-usa-kina-tiktok-tiltas-amazon-oracle-microsoft-elon-musk-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2e995d8-a8ec-404e-ba28-57675c5c4322.jpg","index":0,"item":"69aca711-d62b-4464-ba05-b9e72faa82b8","keywords":null,"link":"/360/20250420_donald-trump-usa-kina-tiktok-tiltas-amazon-oracle-microsoft-elon-musk-ebx","timestamp":"2025. április. 20. 10:30","title":"Már majdnem megvolt az alku a TikTokról, de Trump saját magának tett keresztbe a vámokkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7434afbc-62fb-48cb-992d-091810c6a46b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Japán kutatók szerint a Kis Magellán-felhő – galaktikus léptékben értendő – napjai meg vannak számlálva, a Nagy Magellán-felhő gravitációja ugyanis teljesen szét fogja tépni.","shortLead":"Japán kutatók szerint a Kis Magellán-felhő – galaktikus léptékben értendő – napjai meg vannak számlálva, a Nagy...","id":"20250419_nagy-magellan-felho-kis-magellan-felho-galaxis-gravitacio-tejutrendszer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7434afbc-62fb-48cb-992d-091810c6a46b.jpg","index":0,"item":"34ca85f9-1220-4504-aaa4-00d0ad0ec350","keywords":null,"link":"/tudomany/20250419_nagy-magellan-felho-kis-magellan-felho-galaxis-gravitacio-tejutrendszer","timestamp":"2025. április. 19. 12:03","title":"Darabokra tépheti a gravitáció a Tejútrendszer szomszédját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13043463-ba8f-406f-a8d9-dc34b9ac83ae","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Szabálytalan módon, a kongresszus értesítése és a határidők betartása nélkül vehették le Rogán Antalt az USA szankciós listájáról – mutatta be két ellenzéki szenátor.","shortLead":"Szabálytalan módon, a kongresszus értesítése és a határidők betartása nélkül vehették le Rogán Antalt az USA szankciós...","id":"20250419_Rogan-Antal-szankcio-lista-torvenyserto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13043463-ba8f-406f-a8d9-dc34b9ac83ae.jpg","index":0,"item":"d512123c-4436-4c2f-811e-51cc67bc3e7c","keywords":null,"link":"/vilag/20250419_Rogan-Antal-szankcio-lista-torvenyserto","timestamp":"2025. április. 19. 12:26","title":"Törvényt sértve vehették le Rogán Antalt a szankciós listáról két amerikai szenátor szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0a19fcf8-b510-4593-8a49-fa9426a81f0f","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az orosz elnök ígérete szerint az orosz hadsereg vasárnap éjfélig minden katonai műveletet felfüggeszt.","shortLead":"Az orosz elnök ígérete szerint az orosz hadsereg vasárnap éjfélig minden katonai műveletet felfüggeszt.","id":"20250419_oroszorszag-ukrajna-haboru-vlagyimir-putyin-husvet-tuzszunet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0a19fcf8-b510-4593-8a49-fa9426a81f0f.jpg","index":0,"item":"d9deaab3-69a4-4c35-a52b-aef7825c6723","keywords":null,"link":"/vilag/20250419_oroszorszag-ukrajna-haboru-vlagyimir-putyin-husvet-tuzszunet","timestamp":"2025. április. 19. 16:15","title":"Putyin húsvéti fegyverszünetet jelentett be","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"98f0c905-9c30-4d5b-8545-050744263424","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Piastri nagyon közel volt a címvédőhöz, de csak megszorítani tudta.","shortLead":"Piastri nagyon közel volt a címvédőhöz, de csak megszorítani tudta.","id":"20250419_szaudi-nagydij-dzsidda-max-verstappen-lando-norris-oscar-piastri","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98f0c905-9c30-4d5b-8545-050744263424.jpg","index":0,"item":"0049bb4a-6adf-4d0c-8f20-0d7c6dcf6467","keywords":null,"link":"/cegauto/20250419_szaudi-nagydij-dzsidda-max-verstappen-lando-norris-oscar-piastri","timestamp":"2025. április. 19. 20:37","title":"Norris falnak csapta az autóját, Verstappen nyerte az időmérőt Dzsiddában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egyre-másra jönnek a városi szabadidőjárművek és a típus mára tényleg kiforrta magát. Most például elfogadható fogyasztással, összkerék-meghajtással, automata váltóval és benzines motorral jött egy újabb. Teszteltük a Mazda CX-5 2.0 AWD Revolution-t.
Nehéz egy olyan modell sorsa, amelyből nagyjából 100-150 darab fog elkelni évente Magyarországon. Nem lesz meghatározó élménye róla az utakon közlekedőknek. Viszont éppen emiatt, még két év múlva is sokan fogják azt hinni, újdonság, amit látnak. Ennek bizonyítéka, hogy a rakparton autózva a tesztkocsi mögött egy vadonatúj Mitsubishi pick-upban ülők fotózták a Mazda fenekét.
Nindzsa ez az CX-5, folyton visszatérő gondolat a kocsival kapcsolatban. A formájában, a kocsi eleje felé boruló övvonalban, és hátsó húzott lámpáiban ott a rejtőzködő harciasság. Valójában a Mazda új „Kodo” fantázianevű dizájnja annyira végig lett gondolva, hogy sokat profitálhat belőle a következő években a márka.
S.Á.
Ha csak a CX-5 közvetlen konkurenseit vesszük, a Volkswagen Tiguan végképp nem egy stílusőrület, „jómunkás” megjelenésével. A jelenlegi Honda CR-V-t akár csúnyácskának is nevezhetnénk a CX-5 mellett. Az új Nissan Qashqai pedig lényegében olyan, mint volt. Szerencséra a Mazda következő megújult modellje, a Mazda 6 is ezt a vonalat viszi következetesen tovább.
A méreteit tekintve a 4,55 méter hosszúságú kocsit az átlagnál nagyobb szélességgel párosították és ha ehhez hozzávesszük a szép nagyra nőtt visszapillantó tükröket, akkor már egy terebélyes géppel van dolgunk. A nagy fülek természetesen gombnyomásra az ajtókhoz simulnak.
Ami a belső teret illeti, nem csapongtak nagyon a japánok. Lényegében „full fekete” minden a tesztautóban. Nem támad kedvünk dalra fakadni, de a belső békénket sem nem fogja felzaklatni semmilyen furcsa fantáziaelem. A bőrkormány, az ülések, a kapcsolók, valamint a műszerfal is teljesen semleges anyagú. A helykínálat elől, hátul első osztályú. A két első ülés nagyon jól testre szabható és jól tart, még úgy is, hogy itt is áldozatul esett némi anyag a tömegspórolás oltárán. A vezetőoldali ülés elektronikával alaposan felszerelve, az anyósé már manuális beállítású.
Száznyolcvanas testmagassággal saját magunk mögé beülve, a hátsó sorban is van még vagy tíz centi a háttámláig. Kiemelendő, hogy a csomagtartóból is dönthetők a hátsó üléstámlák, így ha éppen a pakolás legnehezebb pillanataiban vagyunk, akkor sem kell a hátsó ajtóhoz bandukolni, hogy ledöntsük a támlákat. Az ötletes meglepetések sorát folytathatnánk a műszerekkel, ha lennének meglepetések. A műszerfal kiosztása a konvenciókat követi.
A könnyen elérhető központi LCD- kijelzőt tapintással is vezérelhetjük, a legtöbb funkció elérhető a kormánykerékről és akkor még ott van a BMW iDrive-os tekerőgomb is. Szinte már sok is. A kijelzőn jelenik meg természetesen a tolatókamera képe is, amely nem csak síppal, hanem segédvonalakkal is megrajzolja a kocsi helyzetét és a feltételezhető útvonalat. Az extrák közül a holttér-figyelő ésszerűen teszi a dolgát és egyáltalán nem agresszíven akar beleavatkozni az életünkbe.
Galéria a CX-5 minden porcikájáról.
S.Á.
A CX-5 szíve-lelke, az úgynevezett a „Skyactive” technológia. A japán márka új autóépítési filozófiája, amely arról szól, hogy a szerkezet és a motor tömegcsökkentését már a tervezéskor elsődleges szempontnak tekintik és a teljes gyártási folyamatot áttervezték miatta. Lényegében, az erősebb anyagból kevesebb is elég elvet követve olyan kocsit építettek, amely jóval könnyebb konkurenseinél. A motor pedig egy olyan forradalmi fejlesztés, amely a japánok szerint a legnagyobb sűrítésű benzinmotort, illetve a legkisebb sűrítési arányú dízelt jelenti ma a piacon.
A kocsihoz rendelt 2.0 literes benzines szívómotor automatával, ugyanakkor hiába 160 lóerős és 202 Nm a maximális nyomatéka, kicsit kevés. A motor feltűnően igyekszik alacsonyan tartani a fordulatszámot - első a takarékosság – és gázadásra is kérdéssel válaszol, igazán akarjuk-e. Ha válasz igen, mert határozottan értésére adjuk a gázpedált taposva, akkor szinte indokolatlanul felpörög, majd 3500-as fordulaton megérkezik a nyomaték.
Mindezzel legalább hamar kiderül, hogy nem kell majd gyakran a benzinkúthoz rohangálni az 58 literes tankkal. Egy kicsit próbálgatva a kocsi menetképességeit, elmondható, hogy bevállalós kanyarokban sem okoz csalódást. Semmiféle megilletődött billegés, a kocsi még nagy tempóval érkezve a szűkebb kanyarokba is csak éppen, hogy megbiccenti az orrát.
A főleg városi, külvárosból bejárós teszt során a fogyasztás konstans 8,8-at mutatott. Akárhogy is, ez egy összkerék-meghajtású, benzines, ráadásul automata-váltós autótól, több mint elfogadható. Már csak egy dologgal kell, megbarátkozzunk, az árával, amely minden jóval megáldott tesztautónk esetében 10 millió forint fölé kúszott.
A Mazda cselesen újította meg legnépszerűbb autóját. Végrehajtotta a kötelező, láthatatlan faceliftet, amivel fenntartja az érdeklődést a hármas iránt, ám nem hozza kellemetlen helyzetbe azokat, akik az elmúlt években a korábbi arccal vitték haza kedvencüket. Az újdonság varázsa elillan, a forma és a tartalom lényegében változatlan. A Mazda 3-ast nem lehet elrontani - gondoltuk, amíg ki nem próbáltuk az 1,6-os dízelmotorral.
Az autók között a Mazda MX-5 magányos szamuráj, amolyan rónin, de nem azzá lett, hanem született rónin. Örök magányra ítéltetett. Ura nincs, uralkodni nem lehet fölötte. Hajtani, repíteni, azt igen, de ha netán megpróbálnák megszelídíteni, utolsó csepp véréig harcolni fog.