szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A General Motors elektromos autójának minden egyes darabján 11 millió forint a cég vesztesége – állítja a Reuters. A GM termékfelelős menedzsere az új generációban és a forgalom megugrásában reménykedik.

Bár augusztusban a GM rekordeladásokat ért el a Volttal, amikor 2831 darabot értékesített, de az igen magasra szökő gyártási költségek miatt ez csak a veszteségét növelte.
Voltak olyan amerikai vásárlók, akik az egyedi eladási modellben mindössze 5050 dollárt (1,1 millió forint) fizettek a Voltjukért, hogy azt két évig használhassák. Mindeközben a jármű 89 ezer dollárba (20 millió forint) kerül a gyárnak, állítja a Reuters miután alaposan átvizsgálta az amerikai autógyár új zöldautójának megtérülési mutatóit.

Doug Parks a GM globális termékfelelős alelnöke beismerte, hogy eddig a Volt buktát jelent a cégnek: „Az igaz, hogy eddig még nem kerestünk vele, de majd hosszú távon hozza be a pénzt. Ahogy a fogyasztás volumene megnő, és kijövünk a második generációs autónkkal, megfordul majd a helyzet” – reménykedett a GM-menedzser. A General Motorsnál hozzátették azt is, hogy a Reuters a fejlesztési költségeket nem terítette szét a típus teljes életciklusára, ahogyan azt szokás. Valamint, hogy a jelenlegi valóban jelentős összeg minden eladott példánnyal csökken.

A választási kampányban a republikánusok egyszerűen csak Obama-mobiljának csúfolják a Voltot, jelezve, hogy drága, modern, de nem elég hatékony. A Voltot azonban jóval a jelenlegi elnök beiktatása előtt 2007-ben bemutatta koncepciként a GM.
AP / Frank Augstein

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!