Tetszett a cikk?

Januárban, a Detroiti Autószalonon leplezi le a Ferrari a legendás Enzo utódját, az F70-est – tudta meg az Inside Line internetes szaklap.

Az F70-re – amelyről mostanáig csak grafikák, erősen álcázott állapotban készített kémfotók- és videók, valamint egyéb kedvcsinálók láttak napvilágot – eredetileg a Genfi Autószalonig kellett volna várni, ám az online szaklap szerint a maranellói gyártó már januárban lerántja a leplet új zászlóshajójáról.

Az olaszok első hibridje kétüléses, középmotoros autó lesz: szíve az FF-ben is használt 6,3 literes, V12-es erőforrás, amely mellé beépítik a Forma-1-es versenygépben használt, a fékezés közben keletkező energiát újrahasznosító KERS-rendszert is. Az előrejelzések szerint a hagyományos erőforrás 800-850 lóerejét az elektromotor körülbelül 120 lóerővel toldja majd meg, így biztosra vehető, hogy az F70 - nem tudni, hogy ez lesz-e a végleges neve -  minden idők legerősebb közúti Ferrarijaként kerülhet piacra.

Byrne a Párizsi Autószalonon az F70 egy darabjával
Ferrari

Erősíti a Forma-1-es vonalat, hogy az F70 fejlesztésének vezetője az a Rory Byrne, aki a Schumacher-éra sikersorozatának egyik letéteményese volt. A szakember boszorkánykonyhájában készülő újdonság állítólag 20 százalékkal könnyebb lesz, mint a márka alapítójáról elnevezett, 2002 és 2004 között összesen 400 példányban legyártott előd, amely 1365 kilogrammot nyomott.

Mint arra a GT Spirit szakportál rámutat, az F70 az ötödik darabja lesz a Ferrari közútra szánt, méregerős, limitált példányszámban készített járgányainak sorában. 1984-ben a 288 GTO nyitotta a sort, amelyet az Enzo 2002-es megjelenéséig az 1987-es F40 és az 1995-ben prezentált F50 követett.

Kémvideó az álcázott F70-ről

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!