szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A munkaterület átadásával ma délelőtt elindult a Ferenciek tere átalakítása - közölte az V. kerületi önkormányzat.

Rogán Antal, az V. kerület polgármestere november 24-én írta alá a projekt második ütemének kivitelezésére kötött szerződést a közbeszerzési eljárás két nyertese - az EU-Line Építőipari Zrt. és a Penta Általános Építőipari Kft. - képviselőivel - idézte fel a közlemény. E szerint európai uniós forrásokat is felhasználnak a projekthez, melynek összértéke közel 4,1 milliárd forint

A II. ütemű fejlesztés célja, hogy a megszakított, Észak-Dél irányú főutca tengelyt összekösse és a Ferenciek terénél létrejöjjön az akadálymentes felszíni gyalogoskapcsolat. A fejlesztésnek köszönhetően az Y-aluljáró nem a közúti forgalmat fogja szolgálni: egybenyitják a metró aluljáróval, új üzlethelyiségek jönnek majd létre benne, így nagyobb tere lesz a gyalogosforgalomnak a föld alatt is.

Az autósoknak az önkormányzat szerint azonban nem kell aggódniuk, a Kossuth Lajos utca az átépítés után is kétszer két sávos marad, áteresztő képessége nem csökken.

Az Erzsébet hídra tartó tranzit forgalom a jövőben a Március 15. téren keresztül tud majd felhajtani, az eddig egyirányú Erzsébet hídi lehajtó kétirányúvá válik, jelentősen gyorsítva az autóforgalmat. A fejlesztés során a környező utcákat a helyi, célirányos forgalomra szablyák. A projekt munkálatait a tervek szerint 2014 márciusára fejezik be.

Mindenesetre az „Ország főutcájának” elkeresztelt beruházás kapcsán több szervezet (Levegő Munkacsoport, a Magyar Közlekedési Klub, a Szeretem Budapestet Mozgalom és a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) hivatalosan is jelezett hiányosságokat. Kérték a BKK-t, hogy az építkezés után ne állítsák vissza a kétszer két sávos autóforgalmat, a Ferenciek tere és a Kossuth Lajos utca teljes hosszában kerüljön középre mindkét buszsáv, és létesüljön mindkét oldalon kerékpársáv. Úgy látják, ha ezekre nem kerül időben sok, akkor hosszú időre lekerülne a napirendről, mivel az ötéves változtatási tilalom érvényes erre a beruházásra is.

A beruházás kapcsán korábban a hvg.hu mekérdezte a taxistársaságokat is milyen útvonalakat javasonának a várható dugók elkerüléséra. Mint megtudtuk egyelőre tanácstalanok ők is. "A Margit híd felújítását is túlélték az autósok, és most is így lesz." - vélekedtek leginkább. Igaz, annak ott volt a kiváltására az Árpád híd. A Március 15. téri felújítás esetében azonban a Széchenyi Lánchíd és a Szabadság híd, mivel egysávosak, nem jelentenek segítséget – vélik a taxisok. A Petőfi híd pedig szerintük rosszul van programozva, a lehajtások környéke mindig dugós. Az egyébként az első alternatívaként szóba jöhető Kiskörúton szerintük jelenleg jól vannak beállítva a lámpák a forgalomhoz mérten, csak éppen az út nem bír el több autót.

A taxisok egyöntetűen úgy látják, hogy ilyen volumenű átrendezéssel meg kellett volna várni a 4-es metró még oly távolinak tűnő indulását.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!