szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A német ZF gyár szállítja a márkának az első szériaautóban megjelenő kilencfokozatú bolygóműves váltót.

Mostanában nagy volt a találgatás melyik gyártó rukkol ki először a kilenc sebességes váltóval, amelyet többen az értelmes maximumnak tartanak. A General Motors is ígérte és a Fordnál is erről szóltak a hírek. Az ilyen premierek esetében a marketingérték a kulcskérdés: végül a Range Rover Evoque-é a dicsőség.

A Rover hivatalos közlése szerint a ZF 9HP típusjelű váltó segítségével jelentősen csökken a modell fogyasztása, ennek nyomán a károsanyag-kibocsátás, amelynek nyomán első sorban a gyártók spórolhatnak a kibocsátási kvótákon. Az automataváltó igen gyorsabban teszi a dolgát, így várhatóan a menetteljesítmények is javulnak akár 16 százalékkal. Első sorban a visszaváltások gyorsultak fel a jelenleg használt szekvenciális váltókhoz képest.

Az elrendezésének köszönhetően a kilencfokozatú váltó paraméterei nem is sokkal rosszabbak, alig 6 milliméterrel hosszabb és a súlya még 7,5 kilogrammal kevesebb is, mint az elődé.

Range Rover
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!