Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bfb27115-bb95-43e2-ba26-8fd0ca4a14d2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt a megoldás azok számára, akik eddig esetleg túl gyengének találták a puttonyos M3-at.","shortLead":"Itt a megoldás azok számára, akik eddig esetleg túl gyengének találták a puttonyos M3-at.","id":"20241127_sportkombi-a-javabol-855-loeros-lett-a-bmw-m3-touring-manhart","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bfb27115-bb95-43e2-ba26-8fd0ca4a14d2.jpg","index":0,"item":"7df8d2f0-6fc3-4294-842d-05c98da4d3ed","keywords":null,"link":"/cegauto/20241127_sportkombi-a-javabol-855-loeros-lett-a-bmw-m3-touring-manhart","timestamp":"2024. november. 27. 07:21","title":"Sportkombi a javából: M5-öst reggelizik a 855 lóerős új BMW M3 Touring","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3eeef64f-c53b-42d5-8cab-a7e89f88f115","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Deutsche Telekom szakértői Európa tíz országának aggregált, anonimizált mobilhálózati adataiból komponáltak zenét a mesterséges intelligencia bevonásával. Hallhatóvá tették azt a kommunikációs kapcsolatot, amely sokakat összeköt Európában. Íme a Melody of Europe.","shortLead":"A Deutsche Telekom szakértői Európa tíz országának aggregált, anonimizált mobilhálózati adataiból komponáltak zenét...","id":"20241127_deutsche-telekom-melody-of-europe-adatvizualizacio-mesterseges-intelligencia-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3eeef64f-c53b-42d5-8cab-a7e89f88f115.jpg","index":0,"item":"278a0a59-c0e8-4227-9847-1d9454840298","keywords":null,"link":"/tudomany/20241127_deutsche-telekom-melody-of-europe-adatvizualizacio-mesterseges-intelligencia-video","timestamp":"2024. november. 27. 13:12","title":"Hallotta már Európa hangját? Így hangzik egyszerre 109 000 000 000 telefonhívás, SMS és mobilnetezés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ef3fe854-76b8-4226-a1c5-6eec728d5a7e","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A privát jet épp akkor fordult meg Bordeaux-ban, mint amikor egy másik, már jól ismert, kormányközeli kötődésű Bombardier.","shortLead":"A privát jet épp akkor fordult meg Bordeaux-ban, mint amikor egy másik, már jól ismert, kormányközeli kötődésű...","id":"20241127_Uj-22-milliard-forint-erteku-magangeppel-bovulhetett-a-NER-luxusrepulo-parkja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef3fe854-76b8-4226-a1c5-6eec728d5a7e.jpg","index":0,"item":"dc916df7-8ac9-446e-924d-a60341d61d5b","keywords":null,"link":"/kkv/20241127_Uj-22-milliard-forint-erteku-magangeppel-bovulhetett-a-NER-luxusrepulo-parkja","timestamp":"2024. november. 27. 13:10","title":"Új, 22 milliárd forint értékű magángéppel bővülhetett a NER luxusrepülő-parkja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4d2c48c8-4ed5-4c28-b00a-e79617badb1e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Már javában zajlik az Apple-nél az iPhone 17 Air fejlesztése, de a jelentések szerint sokat kell dolgozzanak a mérnökök azon, hogy mindent bele tudjanak sűríteni a vékony készülékházba. Lesz is, amit nem sikerül.","shortLead":"Már javában zajlik az Apple-nél az iPhone 17 Air fejlesztése, de a jelentések szerint sokat kell dolgozzanak a mérnökök...","id":"20241126_apple-iphone-17-air-szupervekony-mobil-kompromisszumok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d2c48c8-4ed5-4c28-b00a-e79617badb1e.jpg","index":0,"item":"19482405-6d4a-419f-aa3d-4a3c3cb0002c","keywords":null,"link":"/tudomany/20241126_apple-iphone-17-air-szupervekony-mobil-kompromisszumok","timestamp":"2024. november. 26. 15:03","title":"Szupervékony lehet az iPhone 17 Air, de ez komoly kompromisszumokkal járhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b5ebc7e2-eb84-42ce-8752-ce1fcd801b98","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A mindössze egyszer jelölt sztár szerint a kutya sem emlékszik a jelölésekre. De a győzelemre se nagyon.","shortLead":"A mindössze egyszer jelölt sztár szerint a kutya sem emlékszik a jelölésekre. De a győzelemre se nagyon.","id":"20241127_Samuel-L-Jackson-Oscar-jelolesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b5ebc7e2-eb84-42ce-8752-ce1fcd801b98.jpg","index":0,"item":"ed2d051e-be32-4e30-a6f7-36377703dd73","keywords":null,"link":"/kultura/20241127_Samuel-L-Jackson-Oscar-jelolesek","timestamp":"2024. november. 27. 10:13","title":"Samuel L. Jackson jól leszólta az Oscar-jelöléseket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2cb55cb9-a752-41dd-9b02-32cb793efe3c","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az ügyészség próbaidőre felfüggesztett börtönbüntetést kért a férfira. ","shortLead":"Az ügyészség próbaidőre felfüggesztett börtönbüntetést kért a férfira. ","id":"20241128_Szolnoki-kamarakorus-Botticelli-zenei-fesztival-sikkasztas-olasz-ferfi-per","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2cb55cb9-a752-41dd-9b02-32cb793efe3c.jpg","index":0,"item":"8da597cb-6557-4d63-be7d-9cbb071f827b","keywords":null,"link":"/kultura/20241128_Szolnoki-kamarakorus-Botticelli-zenei-fesztival-sikkasztas-olasz-ferfi-per","timestamp":"2024. november. 28. 09:03","title":"Elköltötte a zenei fesztiválra befizetett pénzeket a szervező, egy szolnoki kórust is megkárosított","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c1d15ee3-5cdb-4c10-958d-24c0a2b5cc73","c_author":"Gergely Márton","category":"360","description":"Tíz százalékponttal nőtt öt hónap alatt a kormányváltást akaró magyarok aránya, ami egyértelműen a Tisza Párt felé tereli a lehetséges szavazókat. Egy Magyar Péter vezette lista jelenleg jó eséllyel abszolút többséget szerezne egy előrehozott választáson.","shortLead":"Tíz százalékponttal nőtt öt hónap alatt a kormányváltást akaró magyarok aránya, ami egyértelműen a Tisza Párt felé...","id":"20241128_Median-kozvelemenykutatas-november-Tisza-Magyar-Peter-Fidesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c1d15ee3-5cdb-4c10-958d-24c0a2b5cc73.jpg","index":0,"item":"3b2efd01-879c-4ad0-a1c8-8060d42b6949","keywords":null,"link":"/360/20241128_Median-kozvelemenykutatas-november-Tisza-Magyar-Peter-Fidesz","timestamp":"2024. november. 28. 06:30","title":"Medián: Tégláról téglára építi előnyét a Tisza, már 11 százalékkal jár a Fidesz előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a1e212e8-ac7b-4c23-b95a-a28d1042e37a","c_author":"Medvegy Gábor","category":"vilag","description":"Repteret és légvédelmi rakétaállásokat is találat ért a Kurszki területen.","shortLead":"Repteret és légvédelmi rakétaállásokat is találat ért a Kurszki területen.","id":"20241126_oroszorszag-kurszki-terulet-ukran-tamadas-atacms","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a1e212e8-ac7b-4c23-b95a-a28d1042e37a.jpg","index":0,"item":"847c3f40-d8f9-41e6-adb3-e0664976ce35","keywords":null,"link":"/vilag/20241126_oroszorszag-kurszki-terulet-ukran-tamadas-atacms","timestamp":"2024. november. 26. 19:11","title":"A Kreml elismerte, hogy ATACMS rakétákkal támadnak az ukránok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Érezni lehetett, hogy meg akarták nyerni a megmérettetést a Volkswagennél. A Golf megint majdnem tökéletes.
Alig néhány perce Genfben megtartották az Év Autója díj átadását. A nyolcas listára, a döntősök közé a Ford B-Max, Hyundai i30, Mercedes A-Klasse, Peugeot 208, Renault Clio, Subaru BRZ/Toyota GT86, Volkswagen Golf és a Volvo V40 került. Az idén éppen 50 éves díjat végül a németek autója tudhatja magáénak egy éven át, nem mellesleg dupla annyi pontot szerezve, mint a második helyezett.
Mindent egybevetve meglepetés lett volna, ha nem a Golf győz. A német márka saját maga által is „Das Auto”-nak titulált tagja minden porcikájában egy közel negyvenéves történet következetesen továbbvitt állomása. A hetedik generáció már most tudni, mérföldkő lesz. A modell ezzel a szériával bekerül a 30 milliós darabszámú autók nagyon exkluzív – ez idáig kéttagú – klubjába. Szerencsés dramaturgiával pont úgy jött ki, hogy a múlt héten tesztelte a hvg.hu.
A hetedik generáció persze nem úgy forradalmi, ahogyan azt normál esetben gondolnánk. Az új Golf nagyon hasonlít az előd modellre, történetesen annyira, hogy kérdés, reagál-e rá a többség, hogy ez már a hetes. Mint ahogyan ez konkrétan meg is történt a tesztautónk körül gyanúsan keringőző párossal, akik végül megkérdezték, hogy ez már a hetes? Gyorsan összefoglalva számukra, hogy mi változott, bizony el kellett árulni, hogy az egyik legnagyobb újdonság a külsőben, hogy a korábban kör alakú üzemanyagbeöntő-nyílás mostantól rombusz alakú. Viccen kívül, a kocsi legfontosabb jegyei a híres C-oszlop, most egy kicsit vastagabb és nyílszerűbb lett, a kocsi szintén ismerős eleje most éppen keskenyebb fekete hűtőmaszkot és ehhez illeszkedő csíkszemű lámpákat kapott. Tulajdonképpen maradt minden ugyanolyan, egy kicsit másképp.
Képgaléria a 2013. év autójáról.
D.P.
A kocsi 4,255 milliméteres hosszúsága egyébként 56 milliméterrel múlja felül elődjét, míg tengelytávja 59 milliméterrel, 2,637 milliméterre nőtt, a csomagtere pedig 30 literrel nagyobb lett (380 liter, még mindig nem hatalmas) az elődhöz képest. Sőt, mint igyekeztek hangsúlyozni, nem pusztán nagyobb, hanem a rakodópereme a legalacsonyabb a kategóriában.
Ami a belső terét illeti viszont egészen forradalmi az új Golf. A revolúció itt sem a formákat és a gombok, kapcsolók elhelyezését illeti, hanem az egészen magas minőséget. Kiváló minden a műszerfalon, a tapintás, az illatok a színek és az egyes felületek találkozásánál is olyan pontos minden, hogy az már audis. Mindezek mellé berakták a mostanság létező talán legjobb infotainment-rendszert. Egy szenzoros, okostelefonos megoldásút. A képernyő felé nyúlva megjelennek a navigáció vagy a médiarendszer opciói, az egyes elemek ujjal történő lapozása vagy a navigáció kétujjas zoomolása egy az egyben ismert a telefonokról, ezzel pedig a jövő egyik slágere lehet más modellekben is.
Az általunk tesztel modell motorját illetően is forradalmi darab. A Blue Motion Technológiás 1.4 TSi vadonatúj kis turbós konstrukció, az érdekessége, hogy bizonyos helyzetekben a négy hengerből kettőt lekapcsol a vezérlés. Meglehet, a rendszernek éppen a takarékosság az elsődleges feladata, de az átlagfogyasztást jelző 8,4 liter/100 km-es érték a legkevésbé tükrözik ezt. Kétségtelen ebben van némi szándékosság is. A Golfot ugyanis érdemes volt kivinni egy kicsit zárt pályára is, mert a Kakucsringi próbán, komoly elismerést érdemelt ki a kocsi. Pedig ebben a Golfban „csak” az olcsóbb csatolt-lengőkaros hátsó felfüggesztés kapott helyet, szemben az erősebb, 150 lóerő felettiek független felfüggesztésétől. Tapasztalt pilóta ismerősünk csak annyit mondott: ha ilyen az egyszerűbb, akkor miről beszélünk!
A Golf tényleg alkalmas a vadulásra, már ezzel a motormérettel is. A 140 lóerő olyan sebességmérő kúszást eredményez, teljes zajtalansággal a kabinban, hogy csak forgatjuk a fejünket lehet-e, hogy már 100 fölött vagyunk? És igen, a DGS, duplakuplungos váltó a felfele váltásoknál villámgyors. A kocsi a jól kimért menetstabilizáló programmal pedig elképesztően tartja az utat.
Az egyetlen hibája a duplakuplungos rendszernek a start-stop mechanizmus összehangolásából adódik. Álló helyzetből, pont, amikor a legnagyobb szükség volna az egyértelmű erős reakcióra, mondjuk egy kereszteződében kigyorsítva, akkor keresgél a legtovább, mi is a feladat.
Negyven év "C-oszlopa" egy sorban
Volkswagen
A Highline vagyis a legmagasabb felszereltség persze már más világ. A kocsi ára is ezt tükrözi. Egy Golfról beszélünk és 8,75 milliós árról. Az üvegtetőért közel 270 ezret kell kiadnunk, a Bi-Xenon fényszóró, LED-nappali fény 370 ezer, a rádió-navi egyben 530 ezer forint. Ha csak az alapot választjuk, azért 6,92 milliót kérnek és szinte tényleg minden benne van. Így például az úton maradást segítő friss fejlesztésű rendszer az XDS, amely egy elektronikus differenciál zár. Valamint a Golf biztonsági rendszerében talán a legelőremutatóbb újdonsága egy úgynevezett másodlagos ütközés védelmi rendszer is. Ennek lényege, hogy az első ütközés után, ha kocsi még tovább sodródna, megakadályozza azt.
Húzós árak, de egy nagyon kompakt autóért. Ami nem mellesleg az Év Autója is.
A Szabad Európa Intézet alapítója szerint részben jogosan haragudott rá a jobboldal a botránya után, de szerinte helyrehozhatatlan kárt nem okozott, elvégre a Fidesz 2022-ben is kétharmaddal nyert.