Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d17abaaa-fb53-4227-9d31-674173b13a75","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Nem érti Náray Tamás, hogy miért kell támadni az Uzsokit, azt írta, akinek nem tetszik a rendszer, az csináljon forradalmat.","shortLead":"Nem érti Náray Tamás, hogy miért kell támadni az Uzsokit, azt írta, akinek nem tetszik a rendszer, az csináljon...","id":"20250428_naray-tamas-uzsoki-ugy-maganellatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d17abaaa-fb53-4227-9d31-674173b13a75.jpg","index":0,"item":"8d4ccb97-3536-470e-a721-ccfcad0df31e","keywords":null,"link":"/elet/20250428_naray-tamas-uzsoki-ugy-maganellatas","timestamp":"2025. április. 28. 16:02","title":"Náray Tamás az Uzsoki-ügyről: Meg kellene érteni, hogy nincs a világban egyenlőség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b9a0c89d-2b5b-498e-ad93-fdd38f64960a","c_author":"HVG","category":"360","description":"Timothy Snyder egy interjúban el is játszott a gondolattal, mire használna fel Donald Trump egy terrortámadás utáni kiélezett helyzetet.","shortLead":"Timothy Snyder egy interjúban el is játszott a gondolattal, mire használna fel Donald Trump egy terrortámadás utáni...","id":"20250428_Timothy-Snyder-Trump-fasiszta-suddeutsche-zeitung-szemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b9a0c89d-2b5b-498e-ad93-fdd38f64960a.jpg","index":0,"item":"1cf9c2dc-71fa-409b-9177-56ad83e12c82","keywords":null,"link":"/360/20250428_Timothy-Snyder-Trump-fasiszta-suddeutsche-zeitung-szemle","timestamp":"2025. április. 28. 17:02","title":"A világhírű történész terrorakciótól tart az USA-ban, mert a hatalom annyira kétbalkezes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c100c181-ec14-48ce-84af-fd8aaf0e9362","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Négy román harci repülőt riasztottak a helyszínre.","shortLead":"Négy román harci repülőt riasztottak a helyszínre.","id":"20250429_ukrajna-romania-dron-legter-oroszorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c100c181-ec14-48ce-84af-fd8aaf0e9362.jpg","index":0,"item":"17ee5b1a-929c-4857-ab19-ed3ca41e7ccb","keywords":null,"link":"/vilag/20250429_ukrajna-romania-dron-legter-oroszorszag","timestamp":"2025. április. 29. 11:02","title":"A lengyel után az oroszok a román légteret is megsérthették","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9910ab86-ecb4-416e-b009-002d20fbc9cf","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Az OTP leköszönő vezérigazgatója a kormány több tervéről is elmondta a véleményét.","shortLead":"Az OTP leköszönő vezérigazgatója a kormány több tervéről is elmondta a véleményét.","id":"20250429_Csanyi-Sandor-OTP-keszpenz-keszpenzhasznalatot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9910ab86-ecb4-416e-b009-002d20fbc9cf.jpg","index":0,"item":"17bff338-5430-4197-8b88-83a405872696","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250429_Csanyi-Sandor-OTP-keszpenz-keszpenzhasznalatot","timestamp":"2025. április. 29. 12:26","title":"Csányi Sándor: Nem tiltanám, de nem is ösztönözném a készpénzhasználatot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f17368b-7f3d-4048-8ef8-6a98b505de64","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Észrevettek egy mellékes, fordított képkeresési képességet a ChatGPT-ben, és az eredmények gyorsan ellepték a közösségi oldalakat. Azonban egyre több az aggódó hang, és ismét kérdéses, hogy mit szabadítottunk magunkra.","shortLead":"Észrevettek egy mellékes, fordított képkeresési képességet a ChatGPT-ben, és az eredmények gyorsan ellepték a közösségi...","id":"20250428_chatgpt-o3-forditott-kepkeres-adatvedelemi-aggalyok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f17368b-7f3d-4048-8ef8-6a98b505de64.jpg","index":0,"item":"90cf5f46-b023-44eb-ab21-0a3977102a62","keywords":null,"link":"/tudomany/20250428_chatgpt-o3-forditott-kepkeres-adatvedelemi-aggalyok","timestamp":"2025. április. 28. 16:03","title":"Vírusként szabadult el a neten a ChatGPT fordított képkeresős funkciója, vannak, akik már aggódnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6a08674a-f1e8-46db-826b-98dedf0aa1ce","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Stellantis konszern francia márkája megújította apró villanyautóját, az alig 8 lóerős Amit.","shortLead":"A Stellantis konszern francia márkája megújította apró villanyautóját, az alig 8 lóerős Amit.","id":"20250430_apro-cuki-es-akar-jogsi-nelkul-is-vezetheto-a-legujabb-citroen-ami","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6a08674a-f1e8-46db-826b-98dedf0aa1ce.jpg","index":0,"item":"4d9493fd-419d-48d0-9def-04c873850dbc","keywords":null,"link":"/cegauto/20250430_apro-cuki-es-akar-jogsi-nelkul-is-vezetheto-a-legujabb-citroen-ami","timestamp":"2025. április. 30. 07:59","title":"Apró, cuki, olcsó és akár jogsi nélkül is vezethető a legújabb Citroën","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5a70621e-3402-489b-bfc1-27510730adaf","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Május 6-tól ismét magyar utakon járnak a Google Street View, azaz a Google Utcakép autói, hogy a legfrissebb, 360 fokos felvételekkel bővítsék a Google Térkép kínálatát. ","shortLead":"Május 6-tól ismét magyar utakon járnak a Google Street View, azaz a Google Utcakép autói, hogy a legfrissebb, 360 fokos...","id":"20250429_google-streetview-utcakep-terkep-autok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a70621e-3402-489b-bfc1-27510730adaf.jpg","index":0,"item":"a2a63e8b-daf4-449a-ad91-4c82c4412a5e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250429_google-streetview-utcakep-terkep-autok","timestamp":"2025. április. 29. 14:19","title":"Hétfőn újra elindulnak a magyar utakra a Google Utcakép autói","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90d8bf2d-19b4-4a65-a528-22288ccb7d67","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Áthallásos poénban fejtette ki, hogy a Tényeket nem kell komolyan venni.","shortLead":"Áthallásos poénban fejtette ki, hogy a Tényeket nem kell komolyan venni.","id":"20250428_hajos-andras-aurelio-nagy-duett-tv2-tenyek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90d8bf2d-19b4-4a65-a528-22288ccb7d67.jpg","index":0,"item":"840b55db-7fd3-4c9a-9a75-e7cbf7785530","keywords":null,"link":"/elet/20250428_hajos-andras-aurelio-nagy-duett-tv2-tenyek","timestamp":"2025. április. 28. 16:15","title":"Hajós András a TV2-n szólt be a csatorna hírműsorának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Lassan húsz éve van a placcon a Toyota kisterepjárója. Az első széria korszakos volt: az első divatterepjáró. A kicsike - a hossza akkor 3,69 méter volt, ma egy Yaris is nagyobb – nagyon kedvelt volt. Mostanra a negyedik generációnál járunk.
A RAV4 népszerűségét sikerült a hagyományos Toyotás értékekkel is erősítenie, a 10. legjobban értékálló autó cím és a hatodik legmegbízhatóbb jelző, nem mutatnak rosszul a pedigrében. Ráadásul a RAV4 egy igazán európai kedvenc volt a kezdetektől a mai napig. Csak Európában 1,2 milliót adtak el belőle és még a mi kis piacunkon is 3500 darab ment el.
A mostani célcsoportra, az aktív családosokra, ma már annyian lőnek, hogy lehetetlen szinte egyeduralkodóvá válni. Ebben persze benne van az is, hogy a társaság nagyon felhígult. Egy terepjárónak is mondott autónak mára korántsem kell összkerékhajtásúnak lennie. A Dacia Duster annyira borította a piacot, hogy nagyjából az eladások fele eredeti 4x4-es manapság a terepesek közt.
A Toyotánál nem adtak le ennyit a hagyományokból, a kocsi ráerősít ahova az élet irányította, egy magas presztízsű családi autó. Ennek megfelelően sokat nőtt, 4,1 centivel lett hosszabb lábtér a hátul ülőknek, a csomagtér tisztességes 547 liter, ami 100 literrel megtoldható, ha valaki csak gumijavító készletet kér. Ráadásul eltűnt az oldalra nyíló hátsó ajtó, ettől jobban használható. A tengelytáv a növekedésből 10 centit profitált, így most 2660 milliméter. A kocsi teljes hossza 20,5 centit nőtt és 3 centimétert szélesedett.
Az új RAV4 egészében átvette a nemrégiben az Auris-szal megismert stílust. Az összehúzott tekintetet, az éles karosszéria-formát. Egyértelműen sportosabb lett, visszanyerte az előző két generáció kerekebb formái után a dinamizmusát. A belső tértől, amelyet leginkább a mértéktartó japán stílusjellemez, nem fogunk elájulni, viszont nagyon minőségi. A bőrülések sportosak, a magas fényű műanyagok viszont könnyen foltosodhatnak. Az ajtók, nem mellesleg egy olyan szoknyát kaptak aljukra, amelyek nem engedik a sarat bejutni a kabinba.
A motorválasztékot nálunk háromféle erőforrás képviseli. Két dízel és egy benzines. A 2.0 literes D-4D 124 lovas, 310 Nm-es nyomatékú, 6 fokozatú kézi váltós dízel motor, amelyet az elsőkerék-hajtású modellekbe kínálnak. Ezen kívül van egy 2.0 literes Valvematic benzinmotor, 151 lóerős, szintén 6 fokozatú kézi váltós illetve, 7 sebességes S-CVT váltós, összkerékhajtással. A másik dízel a 2.2 literes D-4D, amely 150 lóerős, 340 Nm-es nyomatékkal automata vagy kézi váltóval, összkerékhajtással. A hírek szerint a hibrid változat nincs napi renden.
Az új RAV4 egyik legnagyobb fejlesztése az összkerékhajtás vezérlésében történt. A Dynamic Torque Controlnak (Dinamikus Nyomaték Vezérlés) nevezett rendszer az első és hátsó tengelyek közötti nyomatékot 40 szenzor adatait figyelembe véve osztja el az első és hátsó tengelyek között. A rendszer odáig merészkedik, hogy már a kanyar megkezdésekor átterheli a nyomatékot a hátsókerekek felé, csökkentve az alulkormányzottság veszélyét.
A kocsi egyébként dagonyázásra is alkalmas, ezt ki is lehetett próbálni a pilisi vadgazdaság területén lévő tesztpályán. Az itt felsorakozott kocsik zöme hasonló körülményekkel egész élete folyamán nem fog találkozni. Ha véletlenül mégis, a RAV4-eket vezető gyerekeket szállító anyukák így is úgyis kétségbe fognak esni. Pedig a RAV4-esek akár automata akár kéziváltós változatban megállják a helyüket.
A felszereltségi szintektől függően a RAV4 alap Active változatban a 2.0 literes Valvematic benzin motorral 6,85 millió forintról indul, eggyel feljebb Style csomaggal 7,83 millió forintról, míg a legkomolyabb változat 9,08 milliónál kezdődik ugyanezen motorral. Az opciós listát nem variálta túl a Toyota, maximum a metálfényért (150-230 ezer) és a navigáció különböző változataiért (Touch & Go navigáció 190-290 ezer) kérnek el plusz pénzeket.
Az értékesítéssel egyébiránt nem valószínű, hogy gondok lesznek. A RAV4 még mindig szinte lábon eladja magát. Ahogy az eredetileg tervezett 170 darabos tervből már le is foglaltak 75-öt pedig még csak egy hónapja mutatkozott be. Gyorsan meg is emelte a központ az eladási terveket idén 250 darabra.