Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4ddd3198-1bfa-45a9-ba5e-fadb3f9eef3a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Bálint Lehel jelenleg az Ortopédiai Szakmai Tagozat tagja, de lehet, hogy már nem sokáig.","shortLead":"Bálint Lehel jelenleg az Ortopédiai Szakmai Tagozat tagja, de lehet, hogy már nem sokáig.","id":"20250419_maganrendeles-reklam-tulsulyos-betegek-protokoll-balint-lehel-kulja-andras-takacs-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ddd3198-1bfa-45a9-ba5e-fadb3f9eef3a.jpg","index":0,"item":"2ed316db-a737-403d-b5bb-453a6c94deae","keywords":null,"link":"/itthon/20250419_maganrendeles-reklam-tulsulyos-betegek-protokoll-balint-lehel-kulja-andras-takacs-peter","timestamp":"2025. április. 19. 18:46","title":"Saját magánrendelését ajánlotta a túlsúlyos betegekre vonatkozó protokollt kidolgozó orvos, üzent neki az államtitkár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fe54a271-2d42-49a9-b6f5-f7203d0daeb8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Interjút adott F. János, amelyben egész más dolgokat állított, mint a rendőrségi kihallgatásán.","shortLead":"Interjút adott F. János, amelyben egész más dolgokat állított, mint a rendőrségi kihallgatásán.","id":"20250419_till-tamas-feltetelezett-gyilkos-f-janos-interju-vallomas-birosag-letartoztatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe54a271-2d42-49a9-b6f5-f7203d0daeb8.jpg","index":0,"item":"06004e3b-f778-4785-95fb-3d21d252a8e0","keywords":null,"link":"/itthon/20250419_till-tamas-feltetelezett-gyilkos-f-janos-interju-vallomas-birosag-letartoztatas","timestamp":"2025. április. 19. 21:18","title":"Feltételezett gyilkosa most azt állítja, nem megölte, hanem véletlenül elütötte Till Tamást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"98f0c905-9c30-4d5b-8545-050744263424","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Piastri nagyon közel volt a címvédőhöz, de csak megszorítani tudta.","shortLead":"Piastri nagyon közel volt a címvédőhöz, de csak megszorítani tudta.","id":"20250419_szaudi-nagydij-dzsidda-max-verstappen-lando-norris-oscar-piastri","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98f0c905-9c30-4d5b-8545-050744263424.jpg","index":0,"item":"0049bb4a-6adf-4d0c-8f20-0d7c6dcf6467","keywords":null,"link":"/cegauto/20250419_szaudi-nagydij-dzsidda-max-verstappen-lando-norris-oscar-piastri","timestamp":"2025. április. 19. 20:37","title":"Norris falnak csapta az autóját, Verstappen nyerte az időmérőt Dzsiddában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"25f85960-0760-4893-853c-5ddc18536804","c_author":"Rácz Gergő","category":"360","description":"Egyre élesebb a feszültség Kína és az Egyesült Államok között, az ázsiai ország most az USA szórakoztatóiparának csap oda válaszul Donald Trump védővámjaira. Önmagában a filmipar nem képvisel akkora értéket, hogy csak ettől meghajoljon Trump, a lépésnek a szimbolikája viszont kétségtelen, és a szórakoztatóipar többi szegmensében is szívhatják a fogukat az amerikai vevők.","shortLead":"Egyre élesebb a feszültség Kína és az Egyesült Államok között, az ázsiai ország most az USA szórakoztatóiparának csap...","id":"20250419_trump-vamhaboru-usa-kina-film-hollywood","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25f85960-0760-4893-853c-5ddc18536804.jpg","index":0,"item":"3de1c319-70ea-40d0-afb9-e0a322def3be","keywords":null,"link":"/360/20250419_trump-vamhaboru-usa-kina-film-hollywood","timestamp":"2025. április. 19. 15:30","title":"A trumpi vámháború mellékhatása: sárkányt uszít Peking Amerika kapitány pajzsára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d10ecb51-31dc-450a-9885-7a9e38c7bd56","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Valóságos óceáni oázis alakulhatott ki a dinoszauruszokat kipusztító aszteroidának hála, mutat rá egy nemzetközi kutatás eredménye.","shortLead":"Valóságos óceáni oázis alakulhatott ki a dinoszauruszokat kipusztító aszteroidának hála, mutat rá egy nemzetközi...","id":"20250419_dinoszauruszok-kihalas-aszteroida-mexikoi-obol-chicxulub-krater-becsapodas-utani-elovilag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d10ecb51-31dc-450a-9885-7a9e38c7bd56.jpg","index":0,"item":"7228bcb4-c393-4ee4-b186-386d95beef61","keywords":null,"link":"/tudomany/20250419_dinoszauruszok-kihalas-aszteroida-mexikoi-obol-chicxulub-krater-becsapodas-utani-elovilag","timestamp":"2025. április. 19. 08:03","title":"Csak most derült ki valami jó a szörnyű pusztítást okozó, dinoszauruszokat elsöprő aszteroidáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e7b798da-8723-4801-9c90-c640103b48c2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az Mfor szerint a műszaki vizsgákkal kaszálhat igazán nagyot.","shortLead":"Az Mfor szerint a műszaki vizsgákkal kaszálhat igazán nagyot.","id":"20250420_Autojavito-ceggel-bovitette-birodalmat-Meszaros-Lorinc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e7b798da-8723-4801-9c90-c640103b48c2.jpg","index":0,"item":"8c19a8f2-257d-428a-97b9-3b4a5ab74336","keywords":null,"link":"/cegauto/20250420_Autojavito-ceggel-bovitette-birodalmat-Meszaros-Lorinc","timestamp":"2025. április. 20. 09:22","title":"Autójavító céggel bővítette birodalmát Mészáros Lőrinc","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"17d4f826-adf4-4275-84b9-f876706a5ff1","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Az állam erre az évre 89 milliárd forint szolidaritási hozzájárulást követel Budapesttől, az első részletet inkasszózta. ","shortLead":"Az állam erre az évre 89 milliárd forint szolidaritási hozzájárulást követel Budapesttől, az első részletet...","id":"20250419_fovarosi-onkormanyzat-koltsegvetes-hiany-folyoszamlahitel-szolidaritasi-hozzajarulas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17d4f826-adf4-4275-84b9-f876706a5ff1.jpg","index":0,"item":"dd19c4cf-335c-4ab0-b175-0792fdb4892b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250419_fovarosi-onkormanyzat-koltsegvetes-hiany-folyoszamlahitel-szolidaritasi-hozzajarulas","timestamp":"2025. április. 19. 14:28","title":"31 milliárdos mínuszba csúszott, őszig folyószámlahitelből gazdálkodik a főváros","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"30c2edc7-ec86-4d91-9c0a-ea09b2192909","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A helyiek attól tartanak, hogy a vadállatok széthordhatják a ragadós száj- és körömfájás vírust.","shortLead":"A helyiek attól tartanak, hogy a vadállatok széthordhatják a ragadós száj- és körömfájás vírust.","id":"20250420_Meg-nincs-kesz-a-kerites-a-peresztegi-dogtemeto-korul-katonak-figyelik-nehogy-vadallat-jusson-be","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/30c2edc7-ec86-4d91-9c0a-ea09b2192909.jpg","index":0,"item":"0fa9e239-49e1-4d6c-be9b-3bd3abfe42b2","keywords":null,"link":"/itthon/20250420_Meg-nincs-kesz-a-kerites-a-peresztegi-dogtemeto-korul-katonak-figyelik-nehogy-vadallat-jusson-be","timestamp":"2025. április. 20. 09:34","title":"Még nincs kész a kerítés a peresztegi dögtemető körül, katonák figyelik, nehogy vadállat jusson be","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bármennyire nem divatos kontinensük mostanság az autógyárak körében, vannak olyan szegmensek, amelyekben nem lehet alibizni. Ilyen a kompakt autóké. A VW Golf, a Ford Focus mellé a franciák most odatették a Peugeot 308-at.
Európában minden harmadik autó a C-szegmensben, más néven a kompaktok, vagy a megteremtője után csak „Golf-kategória” néven emlegetett csoportból kerül ki. Itt nagyot dobni, igazán komoly kihívás. Az elkényeztetett európai vevők prémium minőséget várnak minden szereplőtől.
A franciaországi legnagyobb Peugeot gyárból kerül majd ki a márka közeljövőjének legfontosabb autója. A helyszín abban az értelemben nem véletlen, hogy az eddigi összes 300-as sorozatú autó itt készült. Az újdonság a nevében sem új, megtartotta a 308-as számot az előző generációtól ezzel is illeszkedve a jelenlegi sorba a 208, 508-as közé. De ezen kívül aztán minden más lett.
Képgaléria.
D.P.
A franciák szerint a kompaktok legkompaktabbja az új 308-as, a maga 4,25 méteres hosszával. Az arányaiban kellően zömök test annak az új moduláris autóépítési platformnak köszönhető, amely a közel jövőben négy modell alapját is adja majd a Peugeot-Citroen konszernnél. A 308-as mellett többek közt a pár hete nálunk is bemutatott Citroen C4 Picassónak.
Az új alap a Peugeot 308 esetében nem csak azt tette lehetővé, hogy a túlnyúlások rendkívül rövidek legyenek, de a nagyszilárdságú könnyűfémek, és az áttervezett felépítésnek köszönhetően 140 kilogrammal könnyebb is a kocsi az elődnél. Két felnőtt súlyát „kivenni” egy üres autóból pedig már érezhető menetdinamikai és fogyasztási előnyökkel kecsegtet. A helykínálattal viszont, a rövidnek tűnő felépítmény ellenére igyekeztek rátenni egy lapáttal a konkurenciával szemben és a csomagtartó mérete a legnagyobb a kategóriában, 440 liter.
Az újdonság külsejét tekintve nem az a franciás, parfümös levegőjű egyedi autó, inkább egy vaskos C-oszloppal, kiszámítható, visszafogott, a diszkrét jólét képét sugárzó felépítmény. Az orrész a lapos maszkkal, a vágott szemekkel sportossá teszi, a magasabb felszereltséghez pedig jár a LED- fényszóró is elsőként a kategóriában, amit mi tagadás lassan el is várnak a vevők.
Beülve aztán aztán már vannak a szokatlan megoldások. Bátor húzás, hogy átvették a 208-asban megismert kiskormányt, e felett kell nézni kijelzőt. A középkonzolt egyenesen kipucolták, összesen ha jól számoltuk hat gomb maradhatott. A hangerő, a cd-lemez kidobó gombja, az elakadásjelző, a központi zár, a belsőlevegő-keringetés, a hátsó/első ablakok párátlanító gombja. Ezen kívül semmi. Csak a csupasz, igényes műanyag. Szokni kell a látványt. Nem is beszélve a legnagyobb, kissé öncélú gegről, arról, hogy a fordulatszámmérő például visszafelé jár. Jobbról balra forogva mutatja a fordulatszám emelkedést.
Gombok, tekerők helyett mostantól minden a nagyméretű – sajnos nem különösebben nagy felbontású – kijelzőn és két oldalt, az érintő felületről vezérelhető. Önmagában egyébként logikusan és könnyen kezelhetően, bár a rendszer lehetne sokkal gyorsabb. A kormányra, a rádió vezérlőgombjai kerültek, a kormányoszlopról pedig a tempomat vezérelhető.
Egy ilyen csupasz cockpitben persze nagyon kiütközik, ha az anyagválasztás nem megfelelő. Franciákról lévén szó, ettől azért komolyan nem kell tartani, a fekete és különösen szürke belsővel nem lehet belekötni az összképbe.
Képgaléria.
Peugeot
Az új 308-ast a franciaországi menetpróbán elsőként az erősebb benzinmotorral próbáltuk ki. A gigantikus Sochaux-i Peugeot-gyártól szerpentinek vezetnek a német-svájci-francia határ hegyei közt. A kocsi az 1.6 literes, már-már legendás, turbós 155 lóerős BMW-vel közös fejlesztésű „Prince” motorjával minden modellben, amelybe bekerült, elismerést váltott ki. A francia márkára egyébként jellemző hosszú váltóutak helyet a 308-asban egy szinte tökéletes, pontos, rövid járású váltó van. A hatfokozatú kézi kapcsolásúval a hegyi szakaszokon is remekül lehet tekeregni az egyébként is agilis autóval. Az áttervezett – elől McPherson futómű - még a néhol vizes, nyálkás úton is biztosan tartja a gépet a kanyarokban. A kormányzás abszolút direkt, kizárólag a kormány szokatlan kis mérete igényel megszokást.
A másik próbára bocsátott darab, a szintén 1.6 literes, de dízel (eHDI) erőforrású volt, annak 115 lóerős változata szintén bőségesen elégnek mutatkozott a hangsúlyozottan könnyű, 1160 kilogrammos tömegű autó mozgatására. Pluszként jelentkezik itt, a fogyasztás 5,3 literes értéke, amelyet gyakorlatilag lehetetlennek tűnt feljebb tornázni. A néhány száz kilométeres próbán ráadásul abban is egyértelmű konszenzus volt, hogy az utastér, akár benzines akár dízelmotor esetén rendkívül csendes, sem motorzaj, sem futómű vagy szélzajt nem hallottunk.
A motorválasztékban összesen kilenc változat lesz a jövő évtől, a fentiek után jön az első 1.2 literes háromhengeres turbós benzines a Peugeot palettáján, 110 és 130 lóerővel. Az 1.6 literes dízel is kap még egy 120 lóerős BuleHDi testvért is. Ezeken kívül érkezik a kétliteres AdBlue dízel 150 lovas változatban hatfokozatú manuális és automata váltóval.
Extrákkal is szépen stafirungolták a 308-ast. A radaros tempomat, a vészfékező rendszer, a tolatókamera, a kulcsnélküli indítás mind rendelhető lesz. A vészfékező asszisztenst próbára is tehettük egy tesztpályán, 45 Km/h-s tempóról az előttünk nagyjából 30-cal cammogó Peugeot RCZ papír plakát előtt fél méterrel határozottan fékezte meg a figyelmetlen Peugeot-ónkat.
Az árakra és felszereltség-táblákra még egy picit várni kell, de a franciák összeraktak egy nagyon kompetitív autót. Könnyű, jól vezethető és magas minőségű. Ha a megbízhatóság is társul, akkor nem fogjuk sokallni a várhatóan 5 milliós árakat.