Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8668a661-f485-46ed-a907-2dd6b1963d53","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A különösen jelentős mennyiség miatt a tettéért akár ötéves börtönbüntetést is kaphat. ","shortLead":"A különösen jelentős mennyiség miatt a tettéért akár ötéves börtönbüntetést is kaphat. ","id":"20241128_800-tonna-bontasi-tormeleket-tarolt-egy-vallalkozo-a-cege-telephelyen-vadat-emeltek-ellene","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8668a661-f485-46ed-a907-2dd6b1963d53.jpg","index":0,"item":"6059c9f6-0a26-4f05-a5bc-2b7047a8b3fe","keywords":null,"link":"/itthon/20241128_800-tonna-bontasi-tormeleket-tarolt-egy-vallalkozo-a-cege-telephelyen-vadat-emeltek-ellene","timestamp":"2024. november. 28. 15:10","title":"800 tonna bontási törmeléket tárolt egy vállalkozó a cége telephelyén, vádat emeltek ellene","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bab78a40-cfa1-499c-9aac-9ba81b6ec332","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Krieger Krisztina ellen korábban összeférhetetlenségi eljárást kezdeményezett a Kétfarkú Kutya Párt képviselője.","shortLead":"Krieger Krisztina ellen korábban összeférhetetlenségi eljárást kezdeményezett a Kétfarkú Kutya Párt képviselője.","id":"20241128_budafok-krieger-krisztina-tanacsadoi-szerzodes-megszunt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bab78a40-cfa1-499c-9aac-9ba81b6ec332.jpg","index":0,"item":"9416c8c1-84e8-4f22-b85e-fbcb033f59cc","keywords":null,"link":"/itthon/20241128_budafok-krieger-krisztina-tanacsadoi-szerzodes-megszunt","timestamp":"2024. november. 28. 14:26","title":"Megszűnik a budafoki fideszes képviselő 1,1 millió forintos tanácsadói szerződése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0ef5a52d-3653-4ca7-b7ec-6c9278ae749a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kínai kutatók szerint hatékonyabban lehetne kihasználni az űr által kínált erőforrásokat, ha a mikrogravitációs környezethez alkalmazkodni tudó robotokat használnának. Ennek eredménye lett az első űrbéli robotmacska.","shortLead":"Kínai kutatók szerint hatékonyabban lehetne kihasználni az űr által kínált erőforrásokat, ha a mikrogravitációs...","id":"20241128_robotmacska-robotkutya-urkutatas-kina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0ef5a52d-3653-4ca7-b7ec-6c9278ae749a.jpg","index":0,"item":"874395d0-6d22-454a-8a72-10b989db3d96","keywords":null,"link":"/tudomany/20241128_robotmacska-robotkutya-urkutatas-kina","timestamp":"2024. november. 28. 12:03","title":"Űrmacskát fejlesztett Kína, az aszteroidákat kutatná vele","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a61f1ab-546d-4578-bdde-6ffcf88e3625","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Véget ért a Tiencsou-7 teherűrhajó küldetése, de még a legutolsó pillanatban is volt egy feladata.","shortLead":"Véget ért a Tiencsou-7 teherűrhajó küldetése, de még a legutolsó pillanatban is volt egy feladata.","id":"20241128_tiencsou-7-kinai-teherurhajo-legkorbe-lepes-megsemmisules","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a61f1ab-546d-4578-bdde-6ffcf88e3625.jpg","index":0,"item":"6391bc00-afd1-4ba7-a88a-3342ad2ac551","keywords":null,"link":"/tudomany/20241128_tiencsou-7-kinai-teherurhajo-legkorbe-lepes-megsemmisules","timestamp":"2024. november. 28. 15:33","title":"Elégett a Föld légkörében egy kínai űrhajó, videón az utolsó pillanatai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de256c8f-9ee5-4b6c-b493-0268d6726401","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az amerikai konkurenciát már korábban kóstolta.","shortLead":"Az amerikai konkurenciát már korábban kóstolta.","id":"20241128_Pachert-Balazs-Nagy-Istvan-agrarminiszter-Zord-Balogh-Levente-TikTok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de256c8f-9ee5-4b6c-b493-0268d6726401.jpg","index":0,"item":"4863188a-a392-49be-8a0a-c1d1566ba500","keywords":null,"link":"/elet/20241128_Pachert-Balazs-Nagy-Istvan-agrarminiszter-Zord-Balogh-Levente-TikTok","timestamp":"2024. november. 28. 10:38","title":"Balogh Levente és Pachert Balázs üdítőjét reklámozza az agrárminiszter a TikTokon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b92c921-0dd5-4e96-97a7-ee003d9c7a0a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Tisza Párt vezetője a kegyelmi botrány miatt hírhedtté vált intézményt szerette volna megtekinteni, de nem engedték be. Helyette a bejáratnál várt rá a szociális és gyermekvédelmi főigazgató, illetve a szociális ügyekért felelős helyettes államtitkár, majd kemény, egymás szavába vágós veszekedés vette kezdetét.","shortLead":"A Tisza Párt vezetője a kegyelmi botrány miatt hírhedtté vált intézményt szerette volna megtekinteni, de nem engedték...","id":"20241129_magyar-csizi-cseplone-bicske-gyermekotthonok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b92c921-0dd5-4e96-97a7-ee003d9c7a0a.jpg","index":0,"item":"f22252aa-82ce-4a53-bbbd-f8d4065e8c60","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_magyar-csizi-cseplone-bicske-gyermekotthonok","timestamp":"2024. november. 29. 12:31","title":"Magyar Péter az államtitkárnak: Miért kap annyi pénzt Orbán Balázs egyetlen kastély felújítására, mint amennyi az összes gyermekotthon karbantartására jut?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3469aa07-8327-4e02-81cb-c66e8d2f6f45","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Amennyiben ez bekövetkezik, sokak szerint Emmanuel Macronnak is mennie kell. ","shortLead":"Amennyiben ez bekövetkezik, sokak szerint Emmanuel Macronnak is mennie kell. ","id":"20241128_franciaorszag-lakossag-felmeres-tamogatottsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3469aa07-8327-4e02-81cb-c66e8d2f6f45.jpg","index":0,"item":"cb586679-bce4-4354-a53d-28abc35d50b1","keywords":null,"link":"/vilag/20241128_franciaorszag-lakossag-felmeres-tamogatottsag","timestamp":"2024. november. 28. 12:20","title":"A franciák több mint fele azt szeretné, hogy bukjon meg a kormány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c32c6cf8-b7f0-4baa-ba41-860dc32ef852","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Miért nem engedik be Magyar Pétert a gyermekotthonokba, és mennyit keresnek átlagosan a gyerekvédelemben dolgozók? Videó az országjárás bicskei állomásáról, ahol Magyart a szociális ügyekért felelős helyettes államtitkár várta, akivel jó egyórás csörtébe keveredett.","shortLead":"Miért nem engedik be Magyar Pétert a gyermekotthonokba, és mennyit keresnek átlagosan a gyerekvédelemben dolgozók...","id":"20241129_magyar-peter-bicskei-gyermekotthon-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c32c6cf8-b7f0-4baa-ba41-860dc32ef852.jpg","index":0,"item":"959e9ba0-c2b1-4aa5-8bd4-12132017b7f1","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_magyar-peter-bicskei-gyermekotthon-video","timestamp":"2024. november. 29. 17:57","title":"„A haltól bűzlik a feje, és az Orbán feje nagyon büdös“ – videón Magyar Péter látogatása a bicskei gyermekotthonnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Elhagyta kerek szemeit a sokoldalú, dobozformájú kompakt hobbiautó, amely mostantól kétféle kivitelben tetszeleg. Jó húzásnak tűnik kettéválasztani és szinte két kocsit csinálni egyből: városit és terepest. Az orvos és a hobbivadász is megkapja, amit szeret. Nálunk az urbánus változat járt.
A Yeti tulajdonképp sikerautó nálunk is, még ha a tavalyelőtti nagy rendőrségi beszerzéstől megtisztítjuk az eladási adatait, akkor is évi 300 darab – a válság idején is – simán elment belőle. Amikor megjelent, lassan öt éve, a kompakt hobbiautók egyik első példánya volt. A kategória azóta igencsak kinőtte magát, egyre másra támadja minden gyártó ezt a szegmenst, amire gyorsan reagálva meg is jött a Yeti frissítése.
Külsőre talán a legszembetűnőbb, hogy a kerek lámpáit elfelejtve most jobban illeszkedik a márkaarculatba az újdonság. A nagyon szögletes vonalak közt a kereklámpa egyre idegenebbül hatna, viszont sokak számára éppen ettől volt egyedi a Yeti.
Újdonság az is, hogy kettéválasztották a megjelenést, egy városi és egy kifejezetten off-road vonalra. A Yeti Outdoor látványosabb orr, oldalsó és hátsó védőlemezekkel jelentkezik. Mindent összevetve azért a Yeti továbbra is egy magashomlokú dobozautó, valaki vagy szereti, vagy egyszerűen formátlannak tartja.
Képgaléria
D.P.
A Skoda szokásos okos (Simply Clever) megoldásai szerencsére továbbra is szépen sorjáznak a Yetiben: a láthatósági mellénynek mostantól külön helye van a vezetőülés alatti rekeszben, a kétfelületű csomagtérszőnyeg deklaráltan kettős célú, egy könnyen tisztítható gumi oldallal, a másikon egy kulturált kinézetű szövetborítással. De ott a kivehető LED-es zseblámpa a hátsó oldalfalon, valamint a jókora ajtózsebek, amelyekbe egy nagy palack is befér.
Az első ülések az oldalukról vezérelhető gerinctámaszokkal különösen jók, a kormány mostantól háromküllős és a VW-csoport termékétől elvárhatóan jó fogású, az egész műszeregységben is minden olyan nagyon egyértelműen a helyén van. A hátsó üléssor támlái persze alapból szinte derékszögben állnak, ami nem a legkényelmesebb üléspozíció, de szerencsére állíthatóak, a fejtérre biztosan nem lesz panasz, az átlagos magasságúak akár – stílszerűen – vadászkalapban is ülhetnek hátul.
A hátsó sorban továbbra is a VarioFlex üléssor jelenti az átlag feletti kombinációs lehetőséget, vagyis az ülések kivehetők, illetve önállóan hajthatók előre, ha a középső ülést kivesszük, akkor a két szélső keresztirányban is elcsúsztatható, így kényelmes 2+2-es kocsit alakíthatunk ki.
A csomagtér továbbra sem tűnik éppen nagynak, és sokak szemében ez elsődleges hátrány lehet. Pedig a 405 literes csomagtér a hátsó sort előre tolva máris 510 literes, ha pedig kiszedjük az üléseket 1760 liternél járunk, a magas hasábforma pedig jól kihasználható. Ezzel a rövid csomagtérrel egyébként a Yeti a kategóriája legkompaktabb, 4222 milliméter hosszú autója.
A tesztre kapott 1.4 literes közvetlen-befecskendezéses turbós (TSI) 122 lóerős modell hét fokozatú DSG váltóval volt szerelve, ami önmagában (820 ezer forint), szépet dob a kocsi egyébként sem alacsony árán. A VW-konszern duplakuplungos váltója persze rendkívül kényelmes városban, éppen hogy megmozdítjuk a kocsit, máris D2-be vált és teszi gyorsan felfelé 1500-as fordulat környékén a sebességfokozatokat. Normál városi közlekedésben 100-150 méter múlva már ötödikben-hatodikban kíméljük a fogyasztást.
Ugyanakkor a sokszor felrótt esetlensége a DSG-nek itt is megvan, pont akkor filózik a legtöbbet, amikor nem kéne, egy beláthatatlan kereszteződésben, amikor nem csikorgó kerekkel, de dinamikusan kéne megindulni, keresgéli a megfelelő nyomatékú fogaskereket. A DSG-váltót egyébként sport módban is használhatjuk, nem fogja felgyűrni maga alatt az aszfaltot a Yeti, őrült módón pörög a motor, 6000 fordulat per percnél vált a rendszer. Az 1600 kilogrammos autót egyébként e nélkül is dinamikusan mozgatja a turbós benzines erőforrása.
Egyébiránt a vezetési tulajdonságai korántsem olyan kockák, mint azt gondolnánk. A Kakucs-ringi pálya aszfaltján is megforgatva egy kicsit a képeken is feltűnően magas rugóúttal rendelkező jószágot, semmilyen, a biztonságérzetet veszélyeztető billegést nem tapasztalni. Az elöl MacPherson, a hátul multilink felfüggesztés még a drágább Skoda modellekben sem számít alapnak, ami érthetővé teszi a kezességét. Szépén tartja a keményebb kanyarokat is, csak épp hogy egy kicsi idegesség érződik a kocsi fenekén. Az elektronikus menetstabilizáló ilyenkor gyorsan beavatkozik.
Képgaléria.
D.P.
A fogyasztást a 122 lóerős, 200 Nm-es maximális nyomatékú kocsi esetében 6,4 literre adja meg a gyári katalógus, amit természetesen nem lehet teljesíteni, a vegyes, 400 kilométeres tesztút alatt 9 litert fogyasztott 100 kilométerenként. Összességében egyébként úgy tűnt, a Yetihez inkább való egy dízelerőforrás, különösen a terepjáró címke miatt.
Ennek az Elegance modellnek az alapára 7,1 millió forint, ami persze komoly felszereltséget jelent alapból is: bi-xenon kanyarkövető fényszóró, hegymenet-asszisztens, 17-es abroncsok, környezeti megvilágítást adó visszapillantó-tükrök, multiinfós műszerfal, valamint a középkonzolon Jumbo Box. A tesztautó egyedi felszereltségével: duplaklímával, fűthető első ülésekkel, a csúcsváltozatú infó/navi-rendszerrel, a parkolást segítő rendszerrel, a multifunkciós bőrkormánnyal kiegészítve már 8,1 millió forintot kóstál, amitől azért sokan csuklanak majd egyet.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.