Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a308dbda-4e2a-46a5-9d0c-363446edea58","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A szervezők szerint nagyon jól fogynak a jegyek az idei fesztiválra, utoljára a járvány előtt, 2019-ben adtak el ennyi napijegyet elővételben.","shortLead":"A szervezők szerint nagyon jól fogynak a jegyek az idei fesztiválra, utoljára a járvány előtt, 2019-ben adtak el ennyi...","id":"20250508_A-Sziget-nem-egy-draga-fesztival-nem-emelik-sem-a-jegy-sem-a-sorarakat-az-idei-Szigeten","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a308dbda-4e2a-46a5-9d0c-363446edea58.jpg","index":0,"item":"c1db800b-8ca4-41c9-bd54-1218587ea0ca","keywords":null,"link":"/kultura/20250508_A-Sziget-nem-egy-draga-fesztival-nem-emelik-sem-a-jegy-sem-a-sorarakat-az-idei-Szigeten","timestamp":"2025. május. 08. 21:41","title":"„A Sziget nem egy drága fesztivál” – nem emelik sem a jegy-, sem a sörárakat az idei Szigeten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bb9dccbc-2636-4f08-bc68-22bb0799b2df","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Elég lesz hároméves átlagban teljesíteni a CO2-kvóta kötelezettségeket. ","shortLead":"Elég lesz hároméves átlagban teljesíteni a CO2-kvóta kötelezettségeket. ","id":"20250509_Idot-nyertek-az-autogyartok-az-EU-enyhit-a-kibocsatasi-szigoron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb9dccbc-2636-4f08-bc68-22bb0799b2df.jpg","index":0,"item":"8a38c3d4-c83f-4ab7-8b65-7389a7799ab9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250509_Idot-nyertek-az-autogyartok-az-EU-enyhit-a-kibocsatasi-szigoron","timestamp":"2025. május. 09. 07:31","title":"Időt nyertek az autógyártók: enyhít az EU a kibocsátási szigoron","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7d311dc1-606f-42fb-a92f-1276934ff9af","c_author":"Galicza Dorina ","category":"itthon","description":"A miniszterelnök politikai igazgatóját kérdeztük a Magyar Péter által közzétett hangfelvételről, amelyen Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter arról beszél, „szakítunk a békementalitással”.","shortLead":"A miniszterelnök politikai igazgatóját kérdeztük a Magyar Péter által közzétett hangfelvételről, amelyen...","id":"20250508_Orban-Balazs-honvedseg-Szalay-Bobrovniczky-Kristof-Ruszin-Szendi-Romulusz-bekementalitas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7d311dc1-606f-42fb-a92f-1276934ff9af.jpg","index":0,"item":"7e59a675-c2ca-4482-b46d-338a72653028","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_Orban-Balazs-honvedseg-Szalay-Bobrovniczky-Kristof-Ruszin-Szendi-Romulusz-bekementalitas-ebx","timestamp":"2025. május. 08. 12:08","title":"Orbán Balázs a HVG-nek: A honvédelmi miniszter a háborúpárti erők kiszorításáról beszélt a hangfelvételen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e43269d-328d-448c-9c7c-3cc15e28bd47","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Az olasz szakembernél tovább csak egy szövetségi kapitány irányította a nemzeti válogatottat.","shortLead":"Az olasz szakembernél tovább csak egy szövetségi kapitány irányította a nemzeti válogatottat.","id":"20250509_marco-rossi-2030-ig-marad","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e43269d-328d-448c-9c7c-3cc15e28bd47.jpg","index":0,"item":"d59ae568-b98b-4673-8147-e7ae473978a4","keywords":null,"link":"/sport/20250509_marco-rossi-2030-ig-marad","timestamp":"2025. május. 09. 11:29","title":"2030-ig meghosszabbította Marco Rossi szerződését az MLSZ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e8147b09-85f4-4695-ad8f-7f973aa62bc5","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Nem állnak meg félúton, finomítanak a takarítási technológián.","shortLead":"Nem állnak meg félúton, finomítanak a takarítási technológián.","id":"20250509_hegyi-zsolt-vonat-takaritas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e8147b09-85f4-4695-ad8f-7f973aa62bc5.jpg","index":0,"item":"fd64783e-4bd9-43c0-9162-ab40a5a7ae0e","keywords":null,"link":"/kkv/20250509_hegyi-zsolt-vonat-takaritas","timestamp":"2025. május. 09. 17:46","title":"A MÁV vezére bejelentette: az utasoknak tetszik, hogy tisztábbak a vonatok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ece36359-7f6b-4bfd-b5ed-fc420185cac0","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A szedán és kombi formában támadó új Audi RS5-nek már javában zajlik a Nordschleifén történő tesztelése.","shortLead":"A szedán és kombi formában támadó új Audi RS5-nek már javában zajlik a Nordschleifén történő tesztelése.","id":"20250508_videon-a-v6-mellett-kitarto-vadonatuj-audi-rs5","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ece36359-7f6b-4bfd-b5ed-fc420185cac0.jpg","index":0,"item":"490fdecf-100f-4bb3-8e57-93b0eb6a5d86","keywords":null,"link":"/cegauto/20250508_videon-a-v6-mellett-kitarto-vadonatuj-audi-rs5","timestamp":"2025. május. 08. 06:41","title":"Videón a V6 mellett kitartó vadonatúj Audi RS5","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ae9148b1-7af7-47a5-b544-fc53f701b0b2","c_author":"MTI","category":"elet","description":"Tobias Thyberg elismerte, hogy hallgatott a képekről.","shortLead":"Tobias Thyberg elismerte, hogy hallgatott a képekről.","id":"20250509_svedorszag-nemzetbiztonsagi-tanacsado-lemondas-grindr","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ae9148b1-7af7-47a5-b544-fc53f701b0b2.jpg","index":0,"item":"938db97f-4b45-45c7-ab11-11cc82904cf8","keywords":null,"link":"/elet/20250509_svedorszag-nemzetbiztonsagi-tanacsado-lemondas-grindr","timestamp":"2025. május. 09. 18:07","title":"Néhány órával a kinevezése után lemondott a svéd nemzetbiztonsági tanácsadó a Grindrre korábban kitett fotói miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"897e1103-368d-4787-bd41-2ac47f166c9e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nem is egy sci-fi, és nem is egy horrorfilm egyik jelenete, hogy fogat tesznek a páciens szemébe, hanem egy különleges szemsebészeti eljárás, amelyről még az orvosok sem tudnak mindig. Ausztráliában már több ilyen sikeres műtétet is elvégeztek, Kanadában pedig most kerül sor rá először.","shortLead":"Nem is egy sci-fi, és nem is egy horrorfilm egyik jelenete, hogy fogat tesznek a páciens szemébe, hanem egy különleges...","id":"20250508_fog-a-szemben-mutet-latas-visszanyerese-vaksag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/897e1103-368d-4787-bd41-2ac47f166c9e.jpg","index":0,"item":"a8c6ac89-bb49-4b3c-8704-f3556a063fbd","keywords":null,"link":"/tudomany/20250508_fog-a-szemben-mutet-latas-visszanyerese-vaksag","timestamp":"2025. május. 08. 08:03","title":"Kockázatos műtét, de az eredmény magáért beszél: saját fogát teszik a beteg szemébe, hogy visszanyerje a látását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Elhagyta kerek szemeit a sokoldalú, dobozformájú kompakt hobbiautó, amely mostantól kétféle kivitelben tetszeleg. Jó húzásnak tűnik kettéválasztani és szinte két kocsit csinálni egyből: városit és terepest. Az orvos és a hobbivadász is megkapja, amit szeret. Nálunk az urbánus változat járt.
A Yeti tulajdonképp sikerautó nálunk is, még ha a tavalyelőtti nagy rendőrségi beszerzéstől megtisztítjuk az eladási adatait, akkor is évi 300 darab – a válság idején is – simán elment belőle. Amikor megjelent, lassan öt éve, a kompakt hobbiautók egyik első példánya volt. A kategória azóta igencsak kinőtte magát, egyre másra támadja minden gyártó ezt a szegmenst, amire gyorsan reagálva meg is jött a Yeti frissítése.
Külsőre talán a legszembetűnőbb, hogy a kerek lámpáit elfelejtve most jobban illeszkedik a márkaarculatba az újdonság. A nagyon szögletes vonalak közt a kereklámpa egyre idegenebbül hatna, viszont sokak számára éppen ettől volt egyedi a Yeti.
Újdonság az is, hogy kettéválasztották a megjelenést, egy városi és egy kifejezetten off-road vonalra. A Yeti Outdoor látványosabb orr, oldalsó és hátsó védőlemezekkel jelentkezik. Mindent összevetve azért a Yeti továbbra is egy magashomlokú dobozautó, valaki vagy szereti, vagy egyszerűen formátlannak tartja.
Képgaléria
D.P.
A Skoda szokásos okos (Simply Clever) megoldásai szerencsére továbbra is szépen sorjáznak a Yetiben: a láthatósági mellénynek mostantól külön helye van a vezetőülés alatti rekeszben, a kétfelületű csomagtérszőnyeg deklaráltan kettős célú, egy könnyen tisztítható gumi oldallal, a másikon egy kulturált kinézetű szövetborítással. De ott a kivehető LED-es zseblámpa a hátsó oldalfalon, valamint a jókora ajtózsebek, amelyekbe egy nagy palack is befér.
Az első ülések az oldalukról vezérelhető gerinctámaszokkal különösen jók, a kormány mostantól háromküllős és a VW-csoport termékétől elvárhatóan jó fogású, az egész műszeregységben is minden olyan nagyon egyértelműen a helyén van. A hátsó üléssor támlái persze alapból szinte derékszögben állnak, ami nem a legkényelmesebb üléspozíció, de szerencsére állíthatóak, a fejtérre biztosan nem lesz panasz, az átlagos magasságúak akár – stílszerűen – vadászkalapban is ülhetnek hátul.
A hátsó sorban továbbra is a VarioFlex üléssor jelenti az átlag feletti kombinációs lehetőséget, vagyis az ülések kivehetők, illetve önállóan hajthatók előre, ha a középső ülést kivesszük, akkor a két szélső keresztirányban is elcsúsztatható, így kényelmes 2+2-es kocsit alakíthatunk ki.
A csomagtér továbbra sem tűnik éppen nagynak, és sokak szemében ez elsődleges hátrány lehet. Pedig a 405 literes csomagtér a hátsó sort előre tolva máris 510 literes, ha pedig kiszedjük az üléseket 1760 liternél járunk, a magas hasábforma pedig jól kihasználható. Ezzel a rövid csomagtérrel egyébként a Yeti a kategóriája legkompaktabb, 4222 milliméter hosszú autója.
A tesztre kapott 1.4 literes közvetlen-befecskendezéses turbós (TSI) 122 lóerős modell hét fokozatú DSG váltóval volt szerelve, ami önmagában (820 ezer forint), szépet dob a kocsi egyébként sem alacsony árán. A VW-konszern duplakuplungos váltója persze rendkívül kényelmes városban, éppen hogy megmozdítjuk a kocsit, máris D2-be vált és teszi gyorsan felfelé 1500-as fordulat környékén a sebességfokozatokat. Normál városi közlekedésben 100-150 méter múlva már ötödikben-hatodikban kíméljük a fogyasztást.
Ugyanakkor a sokszor felrótt esetlensége a DSG-nek itt is megvan, pont akkor filózik a legtöbbet, amikor nem kéne, egy beláthatatlan kereszteződésben, amikor nem csikorgó kerekkel, de dinamikusan kéne megindulni, keresgéli a megfelelő nyomatékú fogaskereket. A DSG-váltót egyébként sport módban is használhatjuk, nem fogja felgyűrni maga alatt az aszfaltot a Yeti, őrült módón pörög a motor, 6000 fordulat per percnél vált a rendszer. Az 1600 kilogrammos autót egyébként e nélkül is dinamikusan mozgatja a turbós benzines erőforrása.
Egyébiránt a vezetési tulajdonságai korántsem olyan kockák, mint azt gondolnánk. A Kakucs-ringi pálya aszfaltján is megforgatva egy kicsit a képeken is feltűnően magas rugóúttal rendelkező jószágot, semmilyen, a biztonságérzetet veszélyeztető billegést nem tapasztalni. Az elöl MacPherson, a hátul multilink felfüggesztés még a drágább Skoda modellekben sem számít alapnak, ami érthetővé teszi a kezességét. Szépén tartja a keményebb kanyarokat is, csak épp hogy egy kicsi idegesség érződik a kocsi fenekén. Az elektronikus menetstabilizáló ilyenkor gyorsan beavatkozik.
Képgaléria.
D.P.
A fogyasztást a 122 lóerős, 200 Nm-es maximális nyomatékú kocsi esetében 6,4 literre adja meg a gyári katalógus, amit természetesen nem lehet teljesíteni, a vegyes, 400 kilométeres tesztút alatt 9 litert fogyasztott 100 kilométerenként. Összességében egyébként úgy tűnt, a Yetihez inkább való egy dízelerőforrás, különösen a terepjáró címke miatt.
Ennek az Elegance modellnek az alapára 7,1 millió forint, ami persze komoly felszereltséget jelent alapból is: bi-xenon kanyarkövető fényszóró, hegymenet-asszisztens, 17-es abroncsok, környezeti megvilágítást adó visszapillantó-tükrök, multiinfós műszerfal, valamint a középkonzolon Jumbo Box. A tesztautó egyedi felszereltségével: duplaklímával, fűthető első ülésekkel, a csúcsváltozatú infó/navi-rendszerrel, a parkolást segítő rendszerrel, a multifunkciós bőrkormánnyal kiegészítve már 8,1 millió forintot kóstál, amitől azért sokan csuklanak majd egyet.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.