Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1e15ecee-d710-492b-af5c-58dc15073a50","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"A Magyar Közút Zrt. és a BME szakemberei ősz óta dolgoznak a rendszer kiépítésén.","shortLead":"A Magyar Közút Zrt. és a BME szakemberei ősz óta dolgoznak a rendszer kiépítésén.","id":"20250517_m1-m7-okos-autopalya","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e15ecee-d710-492b-af5c-58dc15073a50.jpg","index":0,"item":"a4589cbf-7872-4073-b626-5a681f2d6c3a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250517_m1-m7-okos-autopalya","timestamp":"2025. május. 17. 09:38","title":"A világ egyik legokosabb autópálya szakasza lesz az M1-M7 budaörsi bevezetője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2e4732cc-dd07-48a0-8c73-0b3d2c975dd9","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A színésznő arról is beszélt, hogy Magyar Péter ellenzéki fordulata előtt többször is próbálta lebeszélni a férjét a közéleti szerepvállalásról, de mostanra belátta, hogy Nagy Ervinnek ez az útja.","shortLead":"A színésznő arról is beszélt, hogy Magyar Péter ellenzéki fordulata előtt többször is próbálta lebeszélni a férjét...","id":"20250515_borbely-alexandra-lehallgatas-telefon-nagy-ervin-magyar-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2e4732cc-dd07-48a0-8c73-0b3d2c975dd9.jpg","index":0,"item":"730c99ca-4a94-43bc-b943-7da5b191d253","keywords":null,"link":"/elet/20250515_borbely-alexandra-lehallgatas-telefon-nagy-ervin-magyar-peter","timestamp":"2025. május. 15. 21:28","title":"Borbély Alexandra szerint lehallgatják az ő és Nagy Ervin telefonját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6e0613ff-d168-41af-afe7-0e0e0d42f019","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Egyelőre semmit nem lehet tudni a férfi indítékairól.","shortLead":"Egyelőre semmit nem lehet tudni a férfi indítékairól.","id":"20250515_vademeles-keir-starmer-ukran-elkoveto-gyujtogatas-london","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6e0613ff-d168-41af-afe7-0e0e0d42f019.jpg","index":0,"item":"d6a1854f-e693-47ad-8d8c-b68dd1b6c85d","keywords":null,"link":"/vilag/20250515_vademeles-keir-starmer-ukran-elkoveto-gyujtogatas-london","timestamp":"2025. május. 15. 21:51","title":"Vádat emeltek egy ukrán férfi ellen, akit a brit miniszterelnök londoni ingatlanainak, illetve volt autójának felgyújtásával gyanúsítanak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"505397d4-51c1-4dfe-8bcd-e890b03b7be2","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Verekedős, csibész gyerekből lett klasszis kézilabdázó az olimpiai ezüst- és bronzérmes Kökény Beatrix, akiben az edzői hamar felismerték a tehetséget, majd rájöttek arra is, hogy két-három labdaérintéssel korábban látja, mi történik majd a pályán. Csapatkapitányként a nyugalmat képviselte – máskülönben a társai is idegesek lettek –, és nem volt véletlen, hogy irányító lett: a magánéletben is ilyen típus. Jó ideje az utánpótlás-képzésért felelős sportvezetőként dolgozik a Ferencvárosnál, így jól látja, hogyan alakult át a sportolók és az edzők kapcsolata az elmúlt évtizedekben, és hogy mennyire mások hozzájuk képest a mai fiatalok. Szilágyi Áronnak és Kenyeres Andrásnak azt is elárulta a Penge podcastban, hogy ugyan nem riad fel éjszakánként, amiért „minden idők legerősebb női válogatottjával” nem sikerült Sydney-ből hazahozniuk az aranyérmet, de az olimpiák idején van benne emiatt egy nyomasztó érzés.","shortLead":"Verekedős, csibész gyerekből lett klasszis kézilabdázó az olimpiai ezüst- és bronzérmes Kökény Beatrix, akiben az edzői...","id":"20250516_kokeny-beatrix-kezilabda-olimpia-ferencvaros-utanpotlas-penge-podcast-szilagyi-aron-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/505397d4-51c1-4dfe-8bcd-e890b03b7be2.jpg","index":0,"item":"12f4db06-f45f-4a54-9b2b-af4dad16e44f","keywords":null,"link":"/elet/20250516_kokeny-beatrix-kezilabda-olimpia-ferencvaros-utanpotlas-penge-podcast-szilagyi-aron-interju","timestamp":"2025. május. 16. 19:00","title":"„Nekem nagyon sokat segített, de a mai fiatalokat nem így nevelném” – Kökény Beatrix a Penge podcastban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"69e97e57-8f7e-4fae-9df6-63cb3292b218","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A fogyást segítő gyógyszerek felére csökkenthetik az elhízáshoz köthető rákos betegségek kockázatát – állapította meg egy izraeli kutatás.","shortLead":"A fogyást segítő gyógyszerek felére csökkenthetik az elhízáshoz köthető rákos betegségek kockázatát – állapította meg...","id":"20250516_elhizas-rak-alacsonyabb-kockazat-sulycsokkento-gyogyszerek-glp-1","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69e97e57-8f7e-4fae-9df6-63cb3292b218.jpg","index":0,"item":"c23a90fe-e71a-4bbc-9945-673db7fdbe8f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250516_elhizas-rak-alacsonyabb-kockazat-sulycsokkento-gyogyszerek-glp-1","timestamp":"2025. május. 16. 20:03","title":"Felére csökkenti a rák kockázatát egy ismert gyógyszer","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bcf616d1-354e-436d-95f9-92030f46c0ee","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egyszerre tűnik hasznosnak és ijesztőnek az OpenAI vezérének víziója arról, hogy milyen irányba kellene fejleszteni a ChatGPT-t.","shortLead":"Egyszerre tűnik hasznosnak és ijesztőnek az OpenAI vezérének víziója arról, hogy milyen irányba kellene fejleszteni...","id":"20250516_openai-chatgpt-mesterseges-intelligencia-elet-memorizalas-sam-altman","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bcf616d1-354e-436d-95f9-92030f46c0ee.jpg","index":0,"item":"c854e7a3-fc6a-4518-9437-101961947409","keywords":null,"link":"/tudomany/20250516_openai-chatgpt-mesterseges-intelligencia-elet-memorizalas-sam-altman","timestamp":"2025. május. 16. 18:03","title":"A cél, hogy az ember egész életét memorizálja – mondta a ChatGPT jövőjéről Sam Altman","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eddee3a4-c87b-49f9-9698-ec9144ce00f6","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"Az egykori büntetőbíró Polt Pétert válthatja a poszton.","shortLead":"Az egykori büntetőbíró Polt Pétert válthatja a poszton.","id":"20250515_nagy-gabor-balint-legfobb-ugyesz-jeloles-sulyok-tamas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eddee3a4-c87b-49f9-9698-ec9144ce00f6.jpg","index":0,"item":"46a20e9a-8e63-47be-a974-1875657fe787","keywords":null,"link":"/itthon/20250515_nagy-gabor-balint-legfobb-ugyesz-jeloles-sulyok-tamas-ebx","timestamp":"2025. május. 15. 13:52","title":"Nagy Gábor Bálintot jelölte legfőbb ügyésznek Sulyok Tamás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0f1ae1f-bb7a-4ff3-9f53-1d8a79b73081","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A szakértő szerint a Szuverenitásvédelmi Hivatal jelentése – Gulyás Gergelyt idézve – lepkefing.","shortLead":"A szakértő szerint a Szuverenitásvédelmi Hivatal jelentése – Gulyás Gergelyt idézve – lepkefing.","id":"20250516_racz-andras-lanczi-tamas-szuverenitasvedelmi-hivatal-bohocok-lepkefing","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0f1ae1f-bb7a-4ff3-9f53-1d8a79b73081.jpg","index":0,"item":"0080f7e6-1f3d-478a-857c-ae57218cbecc","keywords":null,"link":"/itthon/20250516_racz-andras-lanczi-tamas-szuverenitasvedelmi-hivatal-bohocok-lepkefing","timestamp":"2025. május. 16. 10:19","title":"Rácz András Lánczi Tamáséknak: Tőletek, bohócok, nem félek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Nissan hét éves fejőstehenének, a QQ-nak is becézett városi terepesnek lejárt az ideje. Hogyan lehet hozzányúlni egy olyan modellhez, amelynek még hét évvel a bemutatkozása után sem esnek az eladásai? Bátran. A Nissan meglépte, amit kellet.
Egy sikertermék megújítása, amiből 2 millió darab kelt el, alaposan megizzaszthat egy tervezőgárdát. A Qashqai azzal, hogy átlagautó áron kínálta egy másik világ ígéretét, a városi terepjárósokét, tartolt a piacon.
Mekkora ötlet volt, arra beszédes adat, hogy míg 2007-ben egyetlen közvetlen konkurense volt, 2011-ben már 14!
Éppen ezért is örömteli, hogy a Nissannál nem kenték el a dolgokat és bátran hozzányúltak a koncepcióhoz. Az egyszerű SUV-ből komoly autót csináltak. A fő idea, őrizze meg mindazt, amiért az elődöt kedvelték, de közben lépjen pár lépcsőfokot feljebb. Az első benyomások alapján ez sikerült is.
A korábbi kevéssé divatos formát átszabva a mostani Qashqai kifejezetten dinamikus karakterű. Hosszabb is (+47 mm), szélesebb is (+ 20 mm) és laposabb is (+15 mm) mint az előd. Lényegében minden elemében, a lapos vonalú tető, az orrész és az átdolgozott hátsó miatt is teljesen másnak tűnik a két generáció. A V-alakú orrész, a nagy kerékjáratokkal az emelt hasmagasság mellett lapos padlólemez miatt pedig szinte átlátni a kocsi alatt. Ezek együtt látványos kiállást adnak.
Az átdolgozott külső másik, nem mellékes hatása a 0,32-es légellenállási érték, ami ebben a kategóriában kiváló. Ráadásul a Renault-Nissan konszernnél bevezetett új padlószerkezetnek köszönhetően a súlyán is sikerült típustól függően 40-90 kilót faragni.
D.P.
A belső teret illetően is nőt a kapacitás, a fejtér elől-hátul 10 milliméterrel lett levegősebb. A tengelytáv 15 millimétert kapott pluszban, amelyet gyakorlatilag elvisz a térdhelyek plusz 11 milliméteres távolsága. A belső dizájn, amely totálisan más mint az elődé továbbra sem túldíszített. A műszerfal is teljesen lecserélődött, itt is szabad kezet kaptak a tervezők és magasabb presztízsű megjelenést habosított műanyagokkal érék el. Az ülések is kényelmesebbek lettek, főleg a hosszabb ülőlapoknak köszönhetően.
A csomagtér még mindig nem hatalmas, 430 liter, inkább a variálhatóságra koncentráltak. A kétszintes elrendezésű csomagteret a gyáriak szerint 16 féle módon lehet átrendezni. Fontos és a variálhatóságot érintő megjegyzés vevői szempontból, hogy nem lesz többé Qashqai +2, ha valaki hétüléses változatot akar, annak mélyebben a pénztárcájába kell majd nyúlnia és a szintén megújuló X-Trailből tud majd ilyet választani.
Az új Qashqai középkonzoli infó/navigáció-rendszere a közép felszereltségtől indulva alapból 7-colos kijelzőn fut, könnyen kezelhetően, magyarul tudó menüvel. Az asszisztens és biztonsági rendszerek közül, amelyet a Nissan Aktív Biztonsági Pajzsnak nevez a legmagasabb felszereltségi szinten már alapáras. Ebben sávelhagyásra figyelmeztető, táblafelismerő, illetve frontális ütközés elkerülését segítő rendszer is benne van.
D.P.
A motorválaszték jelenleg három variánsra korlátozódik. A legizgalmasabb újdonság az 1.2 literes DIG-T benzinmotor (115 LE/190 Nm), a másik két tag az 1.5 literes dízel (115 LE/260 Nm) és az 1.6 literes dízel (130 LE/320 Nm) jól ismert már a Renault-Nissan szövetség más modelljei révén.
A kis benzines turbós négyhengerestől talán ódzkodna elsőre az ember egy terepjáró formájú és utassal együtt mégiscsak 1400 kilogramm körüli autóban. A horvátországi próbaúton szerencsére erre rácáfol a kis benzinmotor és zajongás nélkül élénken felpörgő turbóval kellemesen mozgatja a kocsit, amely a korábbi 1.6-os szívó benzinesnél jobb gyorsulást tud. A hatfokozatú váltóval, visszakapcsolás nélkül városias tempóban haladva könnyen megmászta az enyhébb emelkedőket is.
A nagyobb motorokból kipróbált közvetlen befecskendezéses, a Renault-Nissannál már régóta reszelgetett 1.6 literes dízel különösen a kabin jó zajszigetelésének köszönhetően rendkívül csendesen teszi a dolgát és 130-nál 2600-as fordulatszám körül forogva, még a 4x4-es változattal is elboldogult 6,0-6,2 liter körüli vegyes fogyasztással.
Az 1.5 literes dCi, a kisebbik dízel is meglepően kiegyensúlyozottan, gyakorlatilag turbólyuk nélkül húzza a kasztnit, első sorban fogyasztásra optimalizált módon. A gyári adat szerint 3,8 literes vegyes száz kilométerenkénti fogyasztás ígéretével egy hatgangos manuálsi váltóval kiegészítve igazán ideális párosításnak tűnik a hazai viszonyok ismeretében.
Nissan
A futóművet illetően, a Qashqai II-ben a korábbinál egyszerűbb, csatolt lengőkaros megoldásra bízták az úttartást az elsőkerék-hajtású modellekben, a rugózási kényelmet viszont kétdugattyús lengéscsillapítók biztosítják. A kormánymű új, mostantól elektromosan szervós, amellyel a próba alapján kellően direkt az autó irányíthatósága. Magasabb felszereltségnél a kormányerőrásegítés változtatható, normál és sport módokban. A csúcs pedig, az a menetstabilizáló rendszer (ActiceTrace/Ride Control), amely észrevehetetlenül megfékezi szükség szerint a kerekeket, megelőzve a kasztni bólogatását, túlzott dőlését.
Az új Nissan Qashqait már gyártják a márka európai üzemében Sunderlandben, a forgalmazás nálunk február elején elindul. A három felszereltségi csomagból az alap Visia sem szegényes: légkondi, tempomat, LED-nappali fény, automata első ablakok, USB, Bluetooth-kapcsolat képes fejegység is benne van az árban. Az Acenta-szint ködlámpával, alufelnivel, kétzónás-klímával egészül ki alapból. A Tekna csomagban pedig már a parkoló asszisztens, a kettős LED-fényszóró, az akár 19-es kerekek, a napfénytető is benne van.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.
Az amerikaiak a Reuters forrása szerint megtagadták az információk átadását attól tartva, hogy Orbán azokat a független média és a civil szervezetek elleni támadásra használja fel.