Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f45e6ca5-94f0-47c0-8a92-2ac0dde3d5ca","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Ahány ország, annyi stratégia: a magyar kormány például mindenki másnál kedvezőbb adókörnyezettel próbálja ide csábítani a cégeket, ezért cserébe sokkal több áfát kell beszednie az emberektől. A Niveus bemutatta, mivel próbálkoznak Közép-Európa országai, hogy legyen elég bevételük, és mégse váljon riasztóvá a túl sok adó.","shortLead":"Ahány ország, annyi stratégia: a magyar kormány például mindenki másnál kedvezőbb adókörnyezettel próbálja ide...","id":"20250424_ado-kozep-europai-adoverseny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f45e6ca5-94f0-47c0-8a92-2ac0dde3d5ca.jpg","index":0,"item":"9c7d345b-1ae6-4b83-88de-fa1d09c44316","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250424_ado-kozep-europai-adoverseny","timestamp":"2025. április. 24. 14:35","title":"A vásárlók fizetik meg az árát, hogy a kormány megpróbálja megnyerni a közép-európai adóversenyt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20326089-af0e-4d6b-aa9d-dc57d89a4d6a","c_author":"Vándor Éva","category":"elet","description":"Nemcsak az élete és a pápasága lényegült át üzenetté az évek során, hanem most a haldoklása és a halála is. Ferenc nem tudott, és nem is akart leállni, a szolgálatot egészen az utolsó pillanatig komolyan vette. A halála előtt pedig egy már-már forradalmi dolgot mutatott meg az életről.","shortLead":"Nemcsak az élete és a pápasága lényegült át üzenetté az évek során, hanem most a haldoklása és a halála is. Ferenc nem...","id":"20250425_ferenc-papa-elete-es-halala","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20326089-af0e-4d6b-aa9d-dc57d89a4d6a.jpg","index":0,"item":"ef827581-b406-4a49-a89f-6f5ab2b74d85","keywords":null,"link":"/elet/20250425_ferenc-papa-elete-es-halala","timestamp":"2025. április. 25. 20:13","title":"Ferenc pápa utolsó, felszabadító gesztusa: a nyilvános haldoklás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3fb9e703-54ad-4595-ae28-780b638cc314","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Jégesővel, villámárvízzel és viharos széllel is számolni kell csütörtök délután.","shortLead":"Jégesővel, villámárvízzel és viharos széllel is számolni kell csütörtök délután.","id":"20250424_viharok-felhoszakadas-veszely-riasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3fb9e703-54ad-4595-ae28-780b638cc314.jpg","index":0,"item":"cdacb4df-3ec3-40eb-be96-d93d84274187","keywords":null,"link":"/itthon/20250424_viharok-felhoszakadas-veszely-riasztas","timestamp":"2025. április. 24. 13:30","title":"Jönnek a viharok, felhőszakadás veszélye miatt adtak ki riasztást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4af78f90-6f54-4ffb-97f7-535bbdafcb0f","c_author":"Dobszay János","category":"elet","description":"A belpolitikai csatározásai mocsarába lehúzva emlékezett meg Ferenc pápáról szokásos pénteki közrádiós interjújában a kormányfő. Még a tények sem zavarták meg abban, hogy mondandójához hajlítsa a valóságot.","shortLead":"A belpolitikai csatározásai mocsarába lehúzva emlékezett meg Ferenc pápáról szokásos pénteki közrádiós interjújában...","id":"20250425_orban-viktor-ferenc-papa-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4af78f90-6f54-4ffb-97f7-535bbdafcb0f.jpg","index":0,"item":"4d86cacd-0438-4782-8a15-b89d0fbf802c","keywords":null,"link":"/elet/20250425_orban-viktor-ferenc-papa-ebx","timestamp":"2025. április. 25. 14:36","title":"Megszépítette és megtoldotta egy valótlansággal Orbán Viktor, amit Ferenc pápáról korábban gondolt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0a56d788-502d-4e3a-b46e-e85ac4ba93cc","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Csoportszinten már több mint száz országban vannak jelen. ","shortLead":"Csoportszinten már több mint száz országban vannak jelen. ","id":"20250424_Belep-a-kinai-Chery-is-a-magyar-piacra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0a56d788-502d-4e3a-b46e-e85ac4ba93cc.jpg","index":0,"item":"8583b0dd-7884-42b4-a8c8-99ae5d0c63dd","keywords":null,"link":"/cegauto/20250424_Belep-a-kinai-Chery-is-a-magyar-piacra","timestamp":"2025. április. 24. 14:39","title":"Újabb kínai autómárka lép be a magyar piacra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eeba822b-e47a-47e3-bf05-0ae7f978672e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Közel százéves a márka.","shortLead":"Közel százéves a márka.","id":"20250425_Visszater-a-Magyarorszagra-a-legendas-cseh-motormarka-a-Jawa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eeba822b-e47a-47e3-bf05-0ae7f978672e.jpg","index":0,"item":"ee37879c-ff27-408f-8317-0125da0c9769","keywords":null,"link":"/cegauto/20250425_Visszater-a-Magyarorszagra-a-legendas-cseh-motormarka-a-Jawa","timestamp":"2025. április. 25. 10:30","title":"Visszatér Magyarországra a jól ismert cseh motormárka, a Jawa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"78abd0b4-9548-4c40-ad27-6b7c7d1b422d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Nem szeretné, hogyha az állampolgárok belé vetett bizalma emiatt csökkenne.","shortLead":"Nem szeretné, hogyha az állampolgárok belé vetett bizalma emiatt csökkenne.","id":"20250425_rendorseg-foto-Retvari-Bence-kdnp","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/78abd0b4-9548-4c40-ad27-6b7c7d1b422d.jpg","index":0,"item":"bb27cc8c-3ebb-4d1a-97c0-78110213e760","keywords":null,"link":"/itthon/20250425_rendorseg-foto-Retvari-Bence-kdnp","timestamp":"2025. április. 25. 12:38","title":"Egy rendőr kiakadt azon, hogy Rétvári Bence KDNP-felirattal osztotta meg a róla készült képet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"297ebafd-6af6-4bd2-8181-9002ee8c3c7a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Miután Trump az okostelefonokat és a számítógépeket vonta ki a vámok hatálya alól, most úgy tűnik, Peking ugyanígy tesz a mikrochipek egy részével, amelyeket Kína nem tud más forrásból pótolni.","shortLead":"Miután Trump az okostelefonokat és a számítógépeket vonta ki a vámok hatálya alól, most úgy tűnik, Peking ugyanígy tesz...","id":"20250425_Peking-is-taktikai-visszavonulast-hajt-vegre-a-vamhaboruban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/297ebafd-6af6-4bd2-8181-9002ee8c3c7a.jpg","index":0,"item":"2ceb9ac0-fc17-40b3-a1da-4284b1ac1af5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250425_Peking-is-taktikai-visszavonulast-hajt-vegre-a-vamhaboruban","timestamp":"2025. április. 25. 11:50","title":"Úgy tűnik, Peking csendben taktikai visszavonulást hajt végre a vámháborúban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Nissan hét éves fejőstehenének, a QQ-nak is becézett városi terepesnek lejárt az ideje. Hogyan lehet hozzányúlni egy olyan modellhez, amelynek még hét évvel a bemutatkozása után sem esnek az eladásai? Bátran. A Nissan meglépte, amit kellet.
Egy sikertermék megújítása, amiből 2 millió darab kelt el, alaposan megizzaszthat egy tervezőgárdát. A Qashqai azzal, hogy átlagautó áron kínálta egy másik világ ígéretét, a városi terepjárósokét, tartolt a piacon.
Mekkora ötlet volt, arra beszédes adat, hogy míg 2007-ben egyetlen közvetlen konkurense volt, 2011-ben már 14!
Éppen ezért is örömteli, hogy a Nissannál nem kenték el a dolgokat és bátran hozzányúltak a koncepcióhoz. Az egyszerű SUV-ből komoly autót csináltak. A fő idea, őrizze meg mindazt, amiért az elődöt kedvelték, de közben lépjen pár lépcsőfokot feljebb. Az első benyomások alapján ez sikerült is.
A korábbi kevéssé divatos formát átszabva a mostani Qashqai kifejezetten dinamikus karakterű. Hosszabb is (+47 mm), szélesebb is (+ 20 mm) és laposabb is (+15 mm) mint az előd. Lényegében minden elemében, a lapos vonalú tető, az orrész és az átdolgozott hátsó miatt is teljesen másnak tűnik a két generáció. A V-alakú orrész, a nagy kerékjáratokkal az emelt hasmagasság mellett lapos padlólemez miatt pedig szinte átlátni a kocsi alatt. Ezek együtt látványos kiállást adnak.
Az átdolgozott külső másik, nem mellékes hatása a 0,32-es légellenállási érték, ami ebben a kategóriában kiváló. Ráadásul a Renault-Nissan konszernnél bevezetett új padlószerkezetnek köszönhetően a súlyán is sikerült típustól függően 40-90 kilót faragni.
D.P.
A belső teret illetően is nőt a kapacitás, a fejtér elől-hátul 10 milliméterrel lett levegősebb. A tengelytáv 15 millimétert kapott pluszban, amelyet gyakorlatilag elvisz a térdhelyek plusz 11 milliméteres távolsága. A belső dizájn, amely totálisan más mint az elődé továbbra sem túldíszített. A műszerfal is teljesen lecserélődött, itt is szabad kezet kaptak a tervezők és magasabb presztízsű megjelenést habosított műanyagokkal érék el. Az ülések is kényelmesebbek lettek, főleg a hosszabb ülőlapoknak köszönhetően.
A csomagtér még mindig nem hatalmas, 430 liter, inkább a variálhatóságra koncentráltak. A kétszintes elrendezésű csomagteret a gyáriak szerint 16 féle módon lehet átrendezni. Fontos és a variálhatóságot érintő megjegyzés vevői szempontból, hogy nem lesz többé Qashqai +2, ha valaki hétüléses változatot akar, annak mélyebben a pénztárcájába kell majd nyúlnia és a szintén megújuló X-Trailből tud majd ilyet választani.
Az új Qashqai középkonzoli infó/navigáció-rendszere a közép felszereltségtől indulva alapból 7-colos kijelzőn fut, könnyen kezelhetően, magyarul tudó menüvel. Az asszisztens és biztonsági rendszerek közül, amelyet a Nissan Aktív Biztonsági Pajzsnak nevez a legmagasabb felszereltségi szinten már alapáras. Ebben sávelhagyásra figyelmeztető, táblafelismerő, illetve frontális ütközés elkerülését segítő rendszer is benne van.
D.P.
A motorválaszték jelenleg három variánsra korlátozódik. A legizgalmasabb újdonság az 1.2 literes DIG-T benzinmotor (115 LE/190 Nm), a másik két tag az 1.5 literes dízel (115 LE/260 Nm) és az 1.6 literes dízel (130 LE/320 Nm) jól ismert már a Renault-Nissan szövetség más modelljei révén.
A kis benzines turbós négyhengerestől talán ódzkodna elsőre az ember egy terepjáró formájú és utassal együtt mégiscsak 1400 kilogramm körüli autóban. A horvátországi próbaúton szerencsére erre rácáfol a kis benzinmotor és zajongás nélkül élénken felpörgő turbóval kellemesen mozgatja a kocsit, amely a korábbi 1.6-os szívó benzinesnél jobb gyorsulást tud. A hatfokozatú váltóval, visszakapcsolás nélkül városias tempóban haladva könnyen megmászta az enyhébb emelkedőket is.
A nagyobb motorokból kipróbált közvetlen befecskendezéses, a Renault-Nissannál már régóta reszelgetett 1.6 literes dízel különösen a kabin jó zajszigetelésének köszönhetően rendkívül csendesen teszi a dolgát és 130-nál 2600-as fordulatszám körül forogva, még a 4x4-es változattal is elboldogult 6,0-6,2 liter körüli vegyes fogyasztással.
Az 1.5 literes dCi, a kisebbik dízel is meglepően kiegyensúlyozottan, gyakorlatilag turbólyuk nélkül húzza a kasztnit, első sorban fogyasztásra optimalizált módon. A gyári adat szerint 3,8 literes vegyes száz kilométerenkénti fogyasztás ígéretével egy hatgangos manuálsi váltóval kiegészítve igazán ideális párosításnak tűnik a hazai viszonyok ismeretében.
Nissan
A futóművet illetően, a Qashqai II-ben a korábbinál egyszerűbb, csatolt lengőkaros megoldásra bízták az úttartást az elsőkerék-hajtású modellekben, a rugózási kényelmet viszont kétdugattyús lengéscsillapítók biztosítják. A kormánymű új, mostantól elektromosan szervós, amellyel a próba alapján kellően direkt az autó irányíthatósága. Magasabb felszereltségnél a kormányerőrásegítés változtatható, normál és sport módokban. A csúcs pedig, az a menetstabilizáló rendszer (ActiceTrace/Ride Control), amely észrevehetetlenül megfékezi szükség szerint a kerekeket, megelőzve a kasztni bólogatását, túlzott dőlését.
Az új Nissan Qashqait már gyártják a márka európai üzemében Sunderlandben, a forgalmazás nálunk február elején elindul. A három felszereltségi csomagból az alap Visia sem szegényes: légkondi, tempomat, LED-nappali fény, automata első ablakok, USB, Bluetooth-kapcsolat képes fejegység is benne van az árban. Az Acenta-szint ködlámpával, alufelnivel, kétzónás-klímával egészül ki alapból. A Tekna csomagban pedig már a parkoló asszisztens, a kettős LED-fényszóró, az akár 19-es kerekek, a napfénytető is benne van.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.