Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c4de4269-5bb1-4c52-a9f7-c242be74080b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Közel százzal előzött a sofőr az 50-es szakaszon.","shortLead":"Közel százzal előzött a sofőr az 50-es szakaszon.","id":"20250515_Megcsuszott-a-szaguldo-auto-a-vizes-uton-Ersekvadkerten-ketten-sulyosan-megserultek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4de4269-5bb1-4c52-a9f7-c242be74080b.jpg","index":0,"item":"e2a158e6-7dfb-489b-8f5c-a1f1f846c245","keywords":null,"link":"/cegauto/20250515_Megcsuszott-a-szaguldo-auto-a-vizes-uton-Ersekvadkerten-ketten-sulyosan-megserultek","timestamp":"2025. május. 15. 10:17","title":"Megcsúszott a száguldó autó a vizes úton Érsekvadkerten, ketten súlyosan megsérültek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e4bd06e-a3d5-4dbe-9b56-01530b36c241","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Rengeteg YouTube-fiókra került lakat az év első három hónapjában, de van magyarázat a dologra.","shortLead":"Rengeteg YouTube-fiókra került lakat az év első három hónapjában, de van magyarázat a dologra.","id":"20250516_google-tag-youtube-fiokok-torlese-osszehangolt-befolyasolasi-kiserletek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e4bd06e-a3d5-4dbe-9b56-01530b36c241.jpg","index":0,"item":"1ccd451a-9a5c-4d35-be9e-9b100f5dbe3f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250516_google-tag-youtube-fiokok-torlese-osszehangolt-befolyasolasi-kiserletek","timestamp":"2025. május. 16. 14:03","title":"23 000+ YouTube-csatornát törölt a Google","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"50ca64c3-7b0d-49b7-a5d1-cff58494b8c1","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"A projektet Nagy Márton vezeti.","shortLead":"A projektet Nagy Márton vezeti.","id":"20250515_12-milliard-akkumulator-hatosag-Nagy-Marton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50ca64c3-7b0d-49b7-a5d1-cff58494b8c1.jpg","index":0,"item":"a6f88667-3cbd-49f6-a1dd-18d8db9b51ab","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250515_12-milliard-akkumulator-hatosag-Nagy-Marton","timestamp":"2025. május. 15. 09:33","title":"12 milliárdból akkumulátorhatóságot hoz létre a kormány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"067d6e16-b621-4ca3-b17e-1782b35f03cb","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Egy 1 éves és egy 1 hónapos orángutánbébit adott volna el épp, amikor a hatóság lecsapott rá.","shortLead":"Egy 1 éves és egy 1 hónapos orángutánbébit adott volna el épp, amikor a hatóság lecsapott rá.","id":"20250515_Orangutanbebi-csempeszes-miatt-tartoztattak-le-egy-thai-ferfit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/067d6e16-b621-4ca3-b17e-1782b35f03cb.jpg","index":0,"item":"0bed7ebb-b12e-4962-a669-d296fa7f791e","keywords":null,"link":"/elet/20250515_Orangutanbebi-csempeszes-miatt-tartoztattak-le-egy-thai-ferfit","timestamp":"2025. május. 15. 12:57","title":"Orángutánbébivel bukott le egy thai csempész","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd0cf7c2-2f24-41ee-ad67-4d94746b7a2f","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az ukrán elnök szerint pontosan tudják, hogy ki hozza a döntéseket orosz oldalon, és ennek megfelelően fognak cselekedni.","shortLead":"Az ukrán elnök szerint pontosan tudják, hogy ki hozza a döntéseket orosz oldalon, és ennek megfelelően fognak...","id":"20250515_Zelenszkij-szerint-az-Isztambulba-erkezo-orosz-kuldottseg-csak-szinhazi-diszlet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd0cf7c2-2f24-41ee-ad67-4d94746b7a2f.jpg","index":0,"item":"938d56af-0e06-4eaa-9bec-18eb777fad7f","keywords":null,"link":"/vilag/20250515_Zelenszkij-szerint-az-Isztambulba-erkezo-orosz-kuldottseg-csak-szinhazi-diszlet","timestamp":"2025. május. 15. 12:36","title":"Zelenszkij szerint az Isztambulba érkező orosz küldöttség „színházi kellék”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bb8a0133-c255-4f5c-92f7-c6fe441eb28e","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Igazuk volt a bíróságoknak, hogy nem töröltették a képet.","shortLead":"Igazuk volt a bíróságoknak, hogy nem töröltették a képet.","id":"20250515_alkotmanybirosag-hernadi-zsolt-garancsi-istvan-kutyasetaltatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb8a0133-c255-4f5c-92f7-c6fe441eb28e.jpg","index":0,"item":"dc989bc2-f74a-442d-8c80-ad840fbd2e12","keywords":null,"link":"/itthon/20250515_alkotmanybirosag-hernadi-zsolt-garancsi-istvan-kutyasetaltatas","timestamp":"2025. május. 15. 20:06","title":"Az Alkotmánybíróság szerint belefér, hogy Hernádi Zsoltot kutyasétáltatás közben mutatták egy fotón","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b207837a-5d82-4c81-a362-c6550956fd14","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Glen Rogers a „Casanova gyilkos” néven volt ismert.","shortLead":"Glen Rogers a „Casanova gyilkos” néven volt ismert.","id":"20250516_egyesult-allamok-kivegzes-glen-rogers-sorozatgyilkos-donald-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b207837a-5d82-4c81-a362-c6550956fd14.jpg","index":0,"item":"7f059283-73b5-47c7-8148-88386461648d","keywords":null,"link":"/vilag/20250516_egyesult-allamok-kivegzes-glen-rogers-sorozatgyilkos-donald-trump","timestamp":"2025. május. 16. 17:05","title":"„Trump, tedd továbbra is naggyá Amerikát!” – mondta kivégzése előtt a sorozatgyilkos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e3baf377-d4ed-400c-8062-a32a16b19a5a","c_author":"MTI","category":"sport","description":"A balatoni szakaszon történt a baleset.","shortLead":"A balatoni szakaszon történt a baleset.","id":"20250515_kerekpar-tour-de-hongrie-tomegbukas-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3baf377-d4ed-400c-8062-a32a16b19a5a.jpg","index":0,"item":"7b573fcd-5f93-4836-ad75-1568c07da5b6","keywords":null,"link":"/sport/20250515_kerekpar-tour-de-hongrie-tomegbukas-baleset","timestamp":"2025. május. 15. 14:08","title":"Tömegbukás volt a Tour de Hongrie-n, több versenyző kórházba került – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Nissan hét éves fejőstehenének, a QQ-nak is becézett városi terepesnek lejárt az ideje. Hogyan lehet hozzányúlni egy olyan modellhez, amelynek még hét évvel a bemutatkozása után sem esnek az eladásai? Bátran. A Nissan meglépte, amit kellet.
Egy sikertermék megújítása, amiből 2 millió darab kelt el, alaposan megizzaszthat egy tervezőgárdát. A Qashqai azzal, hogy átlagautó áron kínálta egy másik világ ígéretét, a városi terepjárósokét, tartolt a piacon.
Mekkora ötlet volt, arra beszédes adat, hogy míg 2007-ben egyetlen közvetlen konkurense volt, 2011-ben már 14!
Éppen ezért is örömteli, hogy a Nissannál nem kenték el a dolgokat és bátran hozzányúltak a koncepcióhoz. Az egyszerű SUV-ből komoly autót csináltak. A fő idea, őrizze meg mindazt, amiért az elődöt kedvelték, de közben lépjen pár lépcsőfokot feljebb. Az első benyomások alapján ez sikerült is.
A korábbi kevéssé divatos formát átszabva a mostani Qashqai kifejezetten dinamikus karakterű. Hosszabb is (+47 mm), szélesebb is (+ 20 mm) és laposabb is (+15 mm) mint az előd. Lényegében minden elemében, a lapos vonalú tető, az orrész és az átdolgozott hátsó miatt is teljesen másnak tűnik a két generáció. A V-alakú orrész, a nagy kerékjáratokkal az emelt hasmagasság mellett lapos padlólemez miatt pedig szinte átlátni a kocsi alatt. Ezek együtt látványos kiállást adnak.
Az átdolgozott külső másik, nem mellékes hatása a 0,32-es légellenállási érték, ami ebben a kategóriában kiváló. Ráadásul a Renault-Nissan konszernnél bevezetett új padlószerkezetnek köszönhetően a súlyán is sikerült típustól függően 40-90 kilót faragni.
D.P.
A belső teret illetően is nőt a kapacitás, a fejtér elől-hátul 10 milliméterrel lett levegősebb. A tengelytáv 15 millimétert kapott pluszban, amelyet gyakorlatilag elvisz a térdhelyek plusz 11 milliméteres távolsága. A belső dizájn, amely totálisan más mint az elődé továbbra sem túldíszített. A műszerfal is teljesen lecserélődött, itt is szabad kezet kaptak a tervezők és magasabb presztízsű megjelenést habosított műanyagokkal érék el. Az ülések is kényelmesebbek lettek, főleg a hosszabb ülőlapoknak köszönhetően.
A csomagtér még mindig nem hatalmas, 430 liter, inkább a variálhatóságra koncentráltak. A kétszintes elrendezésű csomagteret a gyáriak szerint 16 féle módon lehet átrendezni. Fontos és a variálhatóságot érintő megjegyzés vevői szempontból, hogy nem lesz többé Qashqai +2, ha valaki hétüléses változatot akar, annak mélyebben a pénztárcájába kell majd nyúlnia és a szintén megújuló X-Trailből tud majd ilyet választani.
Az új Qashqai középkonzoli infó/navigáció-rendszere a közép felszereltségtől indulva alapból 7-colos kijelzőn fut, könnyen kezelhetően, magyarul tudó menüvel. Az asszisztens és biztonsági rendszerek közül, amelyet a Nissan Aktív Biztonsági Pajzsnak nevez a legmagasabb felszereltségi szinten már alapáras. Ebben sávelhagyásra figyelmeztető, táblafelismerő, illetve frontális ütközés elkerülését segítő rendszer is benne van.
D.P.
A motorválaszték jelenleg három variánsra korlátozódik. A legizgalmasabb újdonság az 1.2 literes DIG-T benzinmotor (115 LE/190 Nm), a másik két tag az 1.5 literes dízel (115 LE/260 Nm) és az 1.6 literes dízel (130 LE/320 Nm) jól ismert már a Renault-Nissan szövetség más modelljei révén.
A kis benzines turbós négyhengerestől talán ódzkodna elsőre az ember egy terepjáró formájú és utassal együtt mégiscsak 1400 kilogramm körüli autóban. A horvátországi próbaúton szerencsére erre rácáfol a kis benzinmotor és zajongás nélkül élénken felpörgő turbóval kellemesen mozgatja a kocsit, amely a korábbi 1.6-os szívó benzinesnél jobb gyorsulást tud. A hatfokozatú váltóval, visszakapcsolás nélkül városias tempóban haladva könnyen megmászta az enyhébb emelkedőket is.
A nagyobb motorokból kipróbált közvetlen befecskendezéses, a Renault-Nissannál már régóta reszelgetett 1.6 literes dízel különösen a kabin jó zajszigetelésének köszönhetően rendkívül csendesen teszi a dolgát és 130-nál 2600-as fordulatszám körül forogva, még a 4x4-es változattal is elboldogult 6,0-6,2 liter körüli vegyes fogyasztással.
Az 1.5 literes dCi, a kisebbik dízel is meglepően kiegyensúlyozottan, gyakorlatilag turbólyuk nélkül húzza a kasztnit, első sorban fogyasztásra optimalizált módon. A gyári adat szerint 3,8 literes vegyes száz kilométerenkénti fogyasztás ígéretével egy hatgangos manuálsi váltóval kiegészítve igazán ideális párosításnak tűnik a hazai viszonyok ismeretében.
Nissan
A futóművet illetően, a Qashqai II-ben a korábbinál egyszerűbb, csatolt lengőkaros megoldásra bízták az úttartást az elsőkerék-hajtású modellekben, a rugózási kényelmet viszont kétdugattyús lengéscsillapítók biztosítják. A kormánymű új, mostantól elektromosan szervós, amellyel a próba alapján kellően direkt az autó irányíthatósága. Magasabb felszereltségnél a kormányerőrásegítés változtatható, normál és sport módokban. A csúcs pedig, az a menetstabilizáló rendszer (ActiceTrace/Ride Control), amely észrevehetetlenül megfékezi szükség szerint a kerekeket, megelőzve a kasztni bólogatását, túlzott dőlését.
Az új Nissan Qashqait már gyártják a márka európai üzemében Sunderlandben, a forgalmazás nálunk február elején elindul. A három felszereltségi csomagból az alap Visia sem szegényes: légkondi, tempomat, LED-nappali fény, automata első ablakok, USB, Bluetooth-kapcsolat képes fejegység is benne van az árban. Az Acenta-szint ködlámpával, alufelnivel, kétzónás-klímával egészül ki alapból. A Tekna csomagban pedig már a parkoló asszisztens, a kettős LED-fényszóró, az akár 19-es kerekek, a napfénytető is benne van.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.
Az Európai Néppárt pánikjelenségnek, a Fidesz kétségbeesett kísérletének tekinti az átláthatósági törvényt, amellyel a törzsszavazóikat akarják megszólítani.