Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bb0e52fe-c9fd-4a47-a78c-78e831a27356","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az olasz Külpolitikai Intézet igazgatója úgy látja, hogy az EU-nak megvannak a trójai falovai és összeomlott a NATO tartópillére, ám az európai szövetségeseket összefogja egy sürgős, közös cél.","shortLead":"Az olasz Külpolitikai Intézet igazgatója úgy látja, hogy az EU-nak megvannak a trójai falovai és összeomlott a NATO...","id":"20250313_Nathalie-Tocci-Guardian-Uj-Europa-Putyin-haboruja-Trump-arulasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb0e52fe-c9fd-4a47-a78c-78e831a27356.jpg","index":0,"item":"11d29e23-e4b1-4891-a9e6-35ffe6115bf3","keywords":null,"link":"/360/20250313_Nathalie-Tocci-Guardian-Uj-Europa-Putyin-haboruja-Trump-arulasa","timestamp":"2025. március. 13. 14:51","title":"Nathalie Tocci a Guardianben: Új Európa születik Putyin háborúja és Trump árulása nyomán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"54cdcc4c-7762-4c13-bb8f-44fb0db9ef49","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Fél évszázad után idén március elején ismét kitört Magyarországon a párosujjú patásokat – a szarvasmarhákat, sertéseket, juhot, kecskét, sőt a vadon élő őzeket, szarvasokat, vaddisznókat is – fenyegető, rendkívül ragályos betegség, emiatt szigorú biztonsági intézkedéseket vezettek be.","shortLead":"Fél évszázad után idén március elején ismét kitört Magyarországon a párosujjú patásokat – a szarvasmarhákat...","id":"20250312_Turistautakat-zarnak-le-a-ragados-szaj--es-koromfajas-terjedese-miatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54cdcc4c-7762-4c13-bb8f-44fb0db9ef49.jpg","index":0,"item":"9aeb03b5-f11e-4953-9d24-2ad0f39e8ecd","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250312_Turistautakat-zarnak-le-a-ragados-szaj--es-koromfajas-terjedese-miatt","timestamp":"2025. március. 12. 20:38","title":"Turistautakat zárnak le a ragadós száj- és körömfájás terjedése miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c3b92024-5aa5-44c1-97d9-e179a6557111","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem Németországban fog készülni és többek közt kínai alkatrészek is lehetnek a vadonatúj Volkswagen ID.1-ben.","shortLead":"Nem Németországban fog készülni és többek közt kínai alkatrészek is lehetnek a vadonatúj Volkswagen ID.1-ben.","id":"20250313_minden-fronton-sporolos-a-vw-id1-legolcsobb-villanyauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3b92024-5aa5-44c1-97d9-e179a6557111.jpg","index":0,"item":"995d0ee4-eff2-43c0-84c6-c1c71975a720","keywords":null,"link":"/cegauto/20250313_minden-fronton-sporolos-a-vw-id1-legolcsobb-villanyauto","timestamp":"2025. március. 13. 07:21","title":"Minden fronton spórolós a VW legolcsóbb villanyautója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b741dd1-29d6-4172-af72-78edac87aa9b","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"Alapvetően erkölcstelen húzással tenné a magyar jog részévé a kormány a Bibliát, pontosabban azt a – még teológusok szerint is szimbolikus – leírást, hogy Isten, miután megteremtette a Földet, megalkotta a férfit, majd annak oldalbordájából a nőt. Hitbeli meggyőződések alaptörvénybe írásával a hatalom látszólag meghatározott egyházak kedvében jár, valójában viszont mérhetetlen kárt okoz (nekik is).","shortLead":"Alapvetően erkölcstelen húzással tenné a magyar jog részévé a kormány a Bibliát, pontosabban azt a – még teológusok...","id":"20250314_Dobszay-Janos-Miert-veszelyes-az-alkotmanyba-irni-a-teremtestortenetet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b741dd1-29d6-4172-af72-78edac87aa9b.jpg","index":0,"item":"1a04dff8-0a56-4a60-9759-ce4393e11b27","keywords":null,"link":"/360/20250314_Dobszay-Janos-Miert-veszelyes-az-alkotmanyba-irni-a-teremtestortenetet","timestamp":"2025. március. 14. 16:15","title":"Dobszay János: Miért veszélyes az alkotmányba írni a teremtéstörténetet?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6819dab3-160e-4825-9755-73b10b6c8f3c","c_author":"Bridge Budapest","category":"brandcontent","description":"A Legacy Fellowship a Bridge Budapest Legacy programjának ösztöndíja fiatal vezetők számára. Ennek a programnak a végén Soltész Attila, a Planslab pénzügyi tanácsadó cég egyik alapítója és vezetője lett a kiemelkedő résztvevő – azért nem győztes, mert fontos hangsúlyozni, hogy ez nem volt egy klasszikus verseny. ","shortLead":"A Legacy Fellowship a Bridge Budapest Legacy programjának ösztöndíja fiatal vezetők számára. Ennek a programnak a végén...","id":"20250312_Milyen-kozosseget-hagysz-magad-utan-A-Bridge-Budapest-Legacy-Fellowship-programja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6819dab3-160e-4825-9755-73b10b6c8f3c.jpg","index":0,"item":"042380f8-9ede-441b-9cdc-f4e04f20830a","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250312_Milyen-kozosseget-hagysz-magad-utan-A-Bridge-Budapest-Legacy-Fellowship-programja","timestamp":"2025. március. 14. 09:30","title":"Milyen közösséget hagysz magad után? A Bridge Budapest Legacy Fellowship programja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b7135437-f63c-4b4c-b301-c7bf0f2ec8c3","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az külön paradox, hogy az elnök nagy változások végrehajtója kíván lenni az Egyesült Államokban, de közben ő a fő kleptokrata.","shortLead":"Az külön paradox, hogy az elnök nagy változások végrehajtója kíván lenni az Egyesült Államokban, de közben ő a fő...","id":"20250314_ian-bremmer-donald-trump-egyesult-allamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b7135437-f63c-4b4c-b301-c7bf0f2ec8c3.jpg","index":0,"item":"c504f543-b07d-4aa8-a3e0-afb57d6f9e13","keywords":null,"link":"/360/20250314_ian-bremmer-donald-trump-egyesult-allamok","timestamp":"2025. március. 14. 15:45","title":"Ian Bremmer: Trump tudja, már nincs sok ideje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cd55ed6a-9f93-4338-9826-16a6cacf14f7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Megérkezett a Renault Megane E-Tech electric faceliftes új verziója.","shortLead":"Megérkezett a Renault Megane E-Tech electric faceliftes új verziója.","id":"20250314_itt-a-legfrissebb-elektromos-renault-megane-e-tech","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cd55ed6a-9f93-4338-9826-16a6cacf14f7.jpg","index":0,"item":"bc6ce53c-f8c7-4891-870d-23b2f1af3415","keywords":null,"link":"/cegauto/20250314_itt-a-legfrissebb-elektromos-renault-megane-e-tech","timestamp":"2025. március. 14. 06:41","title":"Itt a legfrissebb elektromos Renault Megane","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A férfit mindkét alkalommal csak a rendőrök tudták megfékezni.","shortLead":"A férfit mindkét alkalommal csak a rendőrök tudták megfékezni.","id":"20250314_ugyeszseg-vademeles-orjongo-ferfi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57.jpg","index":0,"item":"3956c538-7834-4a01-9089-f8e00617e88c","keywords":null,"link":"/itthon/20250314_ugyeszseg-vademeles-orjongo-ferfi","timestamp":"2025. március. 14. 14:52","title":"Nem engedték rágyújtani a füves cigijére, ezért őrjöngeni kezdett egy strand büféjében, majd kórházi ápolókat rúgott fejbe egy férfi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hatszáz lóerő a belépő Genfben a „legek klubjába” - galéria
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Sportkocsikat megszégyenítő családi kombitól kezdve, a 800 lóerős terepjárón át, egészen az 1000 lóerő feletti gépekig minden van, amire a szupergazdagok költhetik a százmilliókat.
A Rolls-Royce Wraith a gyáriak szerint is legsportosabb modellje a márkának, mégis vannak, akiknek nem elég 6,6 literes biturbó V12-es motor 633 lóerős teljesítménye, hanem valami egyedibbre, erősebbre és nem utolsósorban drágábbra vágynak. Nekik szánja a luxusautók tuningolására szakosodott Mansory cég a saját változatát, amely az új motorvezérlő elektronikának és a sportosabbra hangolt kipufogórendszernek köszönhetően 730 lóerőt és 1000 Nm csúcsnyomatékot produkál.
Az Audi RS6 Avant azon kevés autók egyike, amely szupersportautós menetdinamikát kínál családi autós praktikummal párosítva. Persze a méretéből és tömegéből fakadóan nem úgy mozog, mint egy kétüléses kupé, de az ABT gondoskodott róla, hogy az Autobahnon ne legyen ellenfele, ugyanis az új kipufogórendszer és a motorvezérlő átírása nála is csodákat tett: 560-ról 730 lóerőre nőtt a turbós V8-as blokk teljesítménye. Az állítható sportfutóművel pedig az úttartása is fejlődött.
A focisták egyik kedvenc autójaként emlegetett Bentley Continental GT Speed tovább erősödött, ugyanis idéntől a 6,0 literes V12-es motorja 635 lóerősre izmosodott, ami tízzel több a tavalyi csúcsmodellnél, és egyben az eddigi leggyorsabb utcai modellje a márkának, 331 km/órás végsebességgel. Ez már elég indok lehet a jelenlegi tulajoknak a cserére.
A terepjárós őskövületnek számító G-osztály az évek során sárdagasztó célszerszámból, peres gumikkal szerelt, luxustankká nőtte ki magát, legalább is a Brabus tuningműhely átiratában. A németek most sem hazudtolták meg önmagukat, és elkészítették a 800 iBusiness kiadást, amely a G 65 AMG alapjaira épül, és a 6,0 literes, V12 Biturbo motorja 800 lóerőt produkál. Ami még ennél is durvább az a forgatónyomaték, ugyanis 1420 Nm állna rendelkezésre, viszont a hosszú távú, problémamentes működés érdekében 1100 Nm-re korlátozták elektronikusan. Azért az sem kevés.
Nem múlhat el jelentősebb autószalon, pláne Genf, Bugatti Veyron nélkül, így most két különleges kiadást is megcsodálhatnak a látogatók a VW-konszern legdrágább modelljéből. Az egyik egy gyári, barna-színű Rembrandt-kivitel, a másik pedig a Mansory cég kívül-belül karbonba csomagolt modellje. Hogy ez a kissé giccses külső hozzáad, vagy elvesz a Veyron varázsához, azt mindenki döntse el maga, mindenesetre a W16-os motorját nem piszkálták meg, így maradt az 1200 gyári lóerő.
A Nissan GT-R tökéletes megtestesítője a japán mérnöki precizitásnak, a most bemutatkozó Nismo csúcsváltozat pedig még erre is rátesz egy lapáttal. 3,8 literes, ikerturbós V6-os motorja 600 lóerőt és 652 Nm maximális nyomatékot mozgósít, ami a világ egyik legfejlettebb összkerék-meghajtásával párososítva körülbelül 2 és fél másodperc alatt katapultálja a Nismót álló helyzetből 100 km/órára. Mindezt jóval olcsóbban, mint egy hasonló teljesítményű Ferrari vagy Lamborghini.
Ha már szóba került a Lamborghini, akkor nem mehetünk el szó nélkül a kiállítás egyik legjobban várt szupersportautója, a Huracan mellett. A Gallardo utódját 5,2 literes, V10-es erőforrás hajtja, amely 610 lóerős teljesítményre képes: az autó ezzel álló helyzetből százra 3,2 másodperc alatt gyorsul fel, a kétszázat 9,9 másodperc alatt üti, míg a végsebessége akár 325 kilométer/óra is lehet. Az erőt vadonatúj fejlesztésű hétfokozatú, duplakuplungos váltó továbbítja a négy kerékre, míg a lassulásról szénszál-kerámia fékek gondoskodnak.
A McLaren 650S Spider azon kevés újdonságok közé tartozik, amiről a Genfi Autószalon megnyitója előtt semmilyen információ vagy kémfotó nem szivárgott ki. Persze a műszaki adatait lehetett tudni, hiszen a kupé változatról néhány nappal korábban lerántották a leplet, de arról hallgattak a wokingiak, hogy rögtön leleplezik a kabriót is. Mivel 40 kilogramm pluszsúlyt cipel és aerodinamikailag is más egy picit, a V8-as motor 650 paripája 0,2 másodperccel lassabban gyorsítja 200 km/órára. Még szerencse, hogy így is csak 8,6 másodpercet vesz igénybe.
A végére hagytuk az idei szalon legnagyobb szupersportautós durranását, a Koenigsegg One:1-t, amely a világ leggyorsabb szériautójának címére pályázik. Ötliteres V8-as motorja 1360 lóerős, amihez 1360 kilogrammos tömeg társul, vagyis 1:1 a kilogramm/lóerő aránya. 440 km/óra feletti végsebességre képes, és olyan menetdinamikára, amit formulaautókat idéz. Kanyarodás közben például 2G-s terhelés is érheti a sofőrt, 260 km/órás sebesség felett pedig a fejlett aerodinamikának köszönhetően 610 kilogramm leszorítóerőt termel. Az már csak hab a tortán, hogy álló helyzetből 20 másodperc alatt gyorsul fel 400 km/órára. Hat darab készül belőle, de már mind elkelt.
És plusz egy bónusz: a Mansory-hoz hasonlóan a Hamann tuningcég munkássága is megosztja a közönséget, amire remek példa a Genfben kiállított Lamborghini Aventador. Az addig még rendben van, hogy 760 lóerősre húzták a V12-es motorját, de ez a neonzöld csirkeháló egy kissé már túlzásnak tűnik. Vevő persze biztosan lesz rá, különben nem csinálnának hasonlókat évről évre.