szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ugyan a motorját 600 ezer kilométer után cserélni kellett, de a karosszéria és az utastér állapota olyan, mintha tizedannyit futott volna az autó.

Josef Weikinger liechtensteini üzletember 2004 áprilisában vásárolt magának egy Maybach 62 luxuslimuzint, ami akkoriban a Rolls-Royce egyetlen igazi alternatívájának számított. Több mint hatméteres hosszával még egy Phantomnál is nagyobb, Weikinger úr pedig nem fukarkodott az opciós lista böngészésénél, hanem kiválasztotta az ilyenkor illendő tételeket, köztük a massszásfoteleket és tekintélyes méretű panorámatetőt. A Mercedes által készítetett luxuslimuzinért 450 ezer eurót fizetett, amit az elkövetkező néhány évben az autó le is szolgált, ugyanis 2004 és 2009 között egymillió kilométert tettek meg közösen.

carbuzz

Gyakorta előfordult, hogy naponta 1500 kilométert utazott a kocsival, de olyan is akadt, hogy akár 2500-at, ami elég hihetetlennek hangzik. A Mercedes 5,5 literes, biturbó V12-es motorja 600 ezer kilométernél lehelte ki a lelkét, utána nem sokkal pedig a váltót is cserélni kellett, de a helyükre került új alkatrészekkel továbbra is rótta a kilométereket. Összesen 167 ezer liter benzint égetett el, melynek árából akár egy S65 AMG Mercedest is vehetett volna magának.

Weikinger úr egészen 2013 augusztusáig használta a Maybach 62-est, amiből egy BMW 760 Li-be ült át. Az új tulaj továbbra is használja az egészen jó állapotú autót, amiből akár még azt is kinéznénk, hogy tizedannyi kilométer van benne, mint a valódi futásteljesítménye.

carbuzz
carbuzz
carbuzz
carbuzz
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!