szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Lefújták a 2014-es Silk Way Rally-t a verseny szervezői: a július 4-12-re tervezett tereprali-csúcsderbit a hivatalos tájékoztatás szerint „elhalasztják” 2015-re. Az indoklásból arra lehet következtetni, hogy az orosz állam elzárta a pénzcsapot a szervezők előtt.

A Silk Way Rally ötéves múltra tekint vissza, s mint a szervezők hivatalos közleménye rámutat: a viadal az évek során a tereprali világának egyik meghatározó eseményévé nőtte ki magát, „a második legnagyobb verseny a Dakar-rali mellett”.

A tavalyi rajtceremónia a Vörös téren
Qualisport

A verseny törlésének indoklásában a szervezőbizottság hangsúlyozza: mivel a futamot az Orosz Föderáció a kezdetek óta kiemelt támogatásban részesíti, elfogadják, hogy idén az olyan „stratégiai fontosságú események”, mint a téli olimpia, vagy az októberben, szintén Szocsiban megrendezésre kerülő első Forma-1-es Orosz Nagydíj „prioritást élveznek”. Orosz sportszakmai források egybehangzó véleménye szerint ez annyit jelent, hogy az orosz állam elzárta a pénzcsapot és a szervezők a rajtig hátralevő kevés időben nem tudják előteremteni azt a pénzösszeget, amely az egyébként rendkívül jól szervezett összecsapás zavartalan lebonyolításához szükséges lenne.

Az idei Silk Way Rally Moszkvából, immáron hagyományosan a Vörös térről rajtolt volna, útvonala pedig érintette volna Tatárföldet és Kazahsztánt, míg a céldobogót – akárcsak tavaly – Asztrahánban állították volna fel. A verseny törlése több magyar csapatot is érint, például az egyetlen hazai terepkamionos alakulatot, a Qualisportot: Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Ács László főszerelő a Scania versenykamionnal tavaly kategóriájukban az előkelő 10. helyen végeztek, s idén zsinórban negyedszer készülődtek a rajtra.
 
„Meglepett bennünket a szervezők bejelentése, már javában készítettünk a nevezéssel kapcsolatos dokumentációt” – értékelte a helyzetet Kovács Miklós. „Nagyon sajnáljuk, hogy így alakult, mert a Silk Way Rally idén is az egyik legfontosabb eseménye lett volna a versenyszezonunknak. Az új útvonal izgalmasnak ígérkezett, tudom ráadásul azt is, hogy idén minden eddiginél több magyar egység vett volna részt a futamon, így különösen sajnálatos ez a fejlemény. Át kell terveznünk az évadunk hátralevő részét, mert az biztos, hogy a Scaniát nem hagyhatjuk pihenni. Bízunk benne egyébként, hogy a szervezők egyben tudják tartani a Silk Way Rally-t és jövőre újra versenyezhetünk Oroszországban.”

Idén elmarad a száguldás az orosz sztyeppén
Opel Dakar Team

Csalódottan konstatálták a fejleményt az Opel Dakar Teamnél is: Szalay Balázs és Bunkoczi László is törzsrésztvevőnek számít a Silk Way Rally-n, ahol tavalyelőtt az egyik legnagyobb nemzetközi sikerüket aratták, amikor az autósok között a 2. helyen végeztek. „A szívem csücske a Selyemút-rali, nagyon készültünk rá az idén is, s nemcsak mi, mert úgy hallottam, hogy Magyarországról is rekordnevezés lett volna az idén. Sajnos azonban várnunk kell egy évet, és más versenyeket választani felkészülésre az év fő versenye előtt” – idézte az Opel Dakar Team honlapja Szalayt.

A hvg.hu információi szerint az említett két gárdán túl legalább három vagy négy magyar egység - mindannyian autósok - készült rajthoz állni az immáron lefújt oroszországi viadalon, amelynek össztávja a korábbi szervezői közlések szerint több mint 3000 kilométer lett volna.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!