Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"24e19613-14ae-473a-bae6-bfcbead0dfd6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: a magyar elhárítás valamit nagyon benézhetett, a hatalom pedig bárkit elsöpörhet.","shortLead":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el...","id":"20250529_Uj-osellenseg-regi-szolamok-Elvitelre-kemugy-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24e19613-14ae-473a-bae6-bfcbead0dfd6.jpg","index":0,"item":"3f1739ff-4e58-4eae-a029-e3179a125399","keywords":null,"link":"/itthon/20250529_Uj-osellenseg-regi-szolamok-Elvitelre-kemugy-podcast","timestamp":"2025. június. 01. 06:00","title":"Új ősellenség, régi szólamok │Elvitelre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71ee2924-a021-4fb0-bd2a-82ec6fcf1367","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Brüsszel az új Soros, Zelenszkij a zsoldosuk?","shortLead":"Brüsszel az új Soros, Zelenszkij a zsoldosuk?","id":"20250531_Ukrajna-EU-csatlakozas-Voks-2025-szavazas-oriasplakat-propaganda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71ee2924-a021-4fb0-bd2a-82ec6fcf1367.jpg","index":0,"item":"9c3ba2ed-845d-41eb-841a-a56bead1ae6a","keywords":null,"link":"/itthon/20250531_Ukrajna-EU-csatlakozas-Voks-2025-szavazas-oriasplakat-propaganda","timestamp":"2025. május. 31. 19:58","title":"Szélesvásznú ukránozás: új óriásplakátokon riogat a kormánypropaganda","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2477f683-cffb-456e-8935-20592cc9e634","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A 10 százalékkal csökkenő árbevétel ellenére a profit 20 százalékkal nőtt.","shortLead":"A 10 százalékkal csökkenő árbevétel ellenére a profit 20 százalékkal nőtt.","id":"20250531_interior-design-szijjarto-peter-feleseg-profit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2477f683-cffb-456e-8935-20592cc9e634.jpg","index":0,"item":"ef9abd94-4e77-40b1-9ac1-5db8ae27f716","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_interior-design-szijjarto-peter-feleseg-profit","timestamp":"2025. május. 31. 20:36","title":"Szijjártó Péter felesége tavaly 400 milliós osztalékot vett ki a kft.-jéből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3ea0b175-9013-4d1b-b276-22d4e7a2ceab","c_author":"HVG","category":"360","description":"Fontosabb a testtömegnél az, hogy miként oszlik el a zsír a testen, amikor a szív- és érrendszeri betegségek kockázatáról van szó – tárták a nyilvánosság elé legfrissebb eredményeiket svéd kutatók az Európai Kardiológiai Társaság belgrádi konferenciáján.","shortLead":"Fontosabb a testtömegnél az, hogy miként oszlik el a zsír a testen, amikor a szív- és érrendszeri betegségek...","id":"20250531_hvg-bmi-testtomeg-derekmeret-sziv-errendszeri-betegseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3ea0b175-9013-4d1b-b276-22d4e7a2ceab.jpg","index":0,"item":"6d187c4d-a25c-4f22-8fd5-8c2240bec7e5","keywords":null,"link":"/360/20250531_hvg-bmi-testtomeg-derekmeret-sziv-errendszeri-betegseg","timestamp":"2025. május. 31. 15:45","title":"Felejtse el a BMI-t, van egy sokkal beszédesebb mutató","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"93244c2b-f425-4658-9dee-53368d33f30b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Elszálltak a költségek, az üzemi tevékenység veszteséges lett a Budapest-Belgrád-projektben kulcsszereplő R-Kordnál. A pénzügyi műveleteken elért bevételekkel azért év végére összejött 2,2 milliárd forint nyereség.","shortLead":"Elszálltak a költségek, az üzemi tevékenység veszteséges lett a Budapest-Belgrád-projektben kulcsszereplő R-Kordnál...","id":"20250531_Pocsek-eve-volt-Meszaros-Lorinc-Budapest-Belgrados-cegenek-csak-22-milliard-forint-a-profit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93244c2b-f425-4658-9dee-53368d33f30b.jpg","index":0,"item":"a58c8ac8-b933-4057-aef2-d3c134fbe566","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Pocsek-eve-volt-Meszaros-Lorinc-Budapest-Belgrados-cegenek-csak-22-milliard-forint-a-profit","timestamp":"2025. május. 31. 10:30","title":"Pocsék éve volt Mészáros Lőrinc Budapest-Belgrádos cégének, csak 2,2 milliárd forint a profit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9c5621f3-75cd-40b8-a026-a4baf23d7190","c_author":"Balizs Benedek ","category":"sport","description":"Soha nem nyert még csapat 5–0-ra a fináléban.","shortLead":"Soha nem nyert még csapat 5–0-ra a fináléban.","id":"20250531_bajnokok-ligaja-donto-inter-paris-saint-germain-psg-munchen-elo-kozvetites-percrol-percre-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9c5621f3-75cd-40b8-a026-a4baf23d7190.jpg","index":0,"item":"5c0dd7ac-86b5-4eee-a120-a8c223b6a8c0","keywords":null,"link":"/sport/20250531_bajnokok-ligaja-donto-inter-paris-saint-germain-psg-munchen-elo-kozvetites-percrol-percre-ebx","timestamp":"2025. május. 31. 20:49","title":"Kiütés a BL-döntőben: története során először győzött a PSG","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d1c5a73-86fa-41df-b807-5321976058fc","c_author":"Serdült Viktória","category":"itthon","description":"A kormány döntött arról, hogy a Rekonstruktív Reproduktív Medicina központokban is tb-támogatásra lehessen felírni a szükséges gyógyszereket. Ezekhez az intézményekhez jellemzően azok a meddőséggel küzdő párok fordulnak, akik nem szeretnének lombikkezelésen részt venni. A támogatásért a KDNP járt közben, ugyanakkor a kisebbik kormánypárton több olyan fontos etikai kérdés is fennakadt az elmúlt években, melyet a meddőségi szakma régóta szeretne itthon bevezetni.","shortLead":"A kormány döntött arról, hogy a Rekonstruktív Reproduktív Medicina központokban is tb-támogatásra lehessen felírni...","id":"20250530_Allami-tamogatast-kapnak-a-kereszteny-szemlelet-alapjan-mukodo-reprodukcios-centrumok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d1c5a73-86fa-41df-b807-5321976058fc.jpg","index":0,"item":"d9991231-a6d4-4806-b7d6-31946f9efa30","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_Allami-tamogatast-kapnak-a-kereszteny-szemlelet-alapjan-mukodo-reprodukcios-centrumok","timestamp":"2025. május. 30. 14:10","title":"Állami támogatást kapnak a keresztény szemlélet alapján működő reprodukciós centrumok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d4ac2892-1dd6-45b5-8ed3-9c86534cee9b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"272 milliárd forintra nőtt a Duna Aszfalt bevétele, a nyereségét is növelni tudta.","shortLead":"272 milliárd forintra nőtt a Duna Aszfalt bevétele, a nyereségét is növelni tudta.","id":"20250530_szijj-laszlo-duna-aszfalt-nyereseg-osztalek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d4ac2892-1dd6-45b5-8ed3-9c86534cee9b.jpg","index":0,"item":"094ff501-aabc-4fc1-ac5b-768f73f14e02","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_szijj-laszlo-duna-aszfalt-nyereseg-osztalek","timestamp":"2025. május. 30. 17:12","title":"Remekül él Szíjj László az állami útépítésekből, 5 milliárdos osztalék lett a jutalma tavaly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A 360 lóerős CLA 45 AMG mellett szinte a teljes AMG modellpalettát vezethettük a Mercedes-Benz Star Experience roadshow hazai állomásán.
A tavalyi évhez hasonlóan idén is a zsámbéki Driving Camp vezetéstechnikai centrum adott otthont a Mercedes-Benz Star Experience autós roadshow hazai állomásának, ahol szinte a teljes Mercedes modellpalettát, beleértve az AMG modelleket is, kipróbálhatták a meghívott ügyfelek és újságírók. A rendezvény keretén belül négyféle betétprogramon tehettük próbára a vezetési tudásunkat és az autók képességeit, valamint egy rövid elméleti oktatásban is részt vettünk, ahol elmagyarázták, hogyan működik a „beépített őrangyal” az autóban, vagyis az Intelligent Drive, ami a csillagos márka komplex vezetést segítő asszisztens-rendszereit foglalja magába.
Egy olyan profi helyszín, mint a zsámbéki Driving Camp már önmagában garancia az élményre, hiszen a többféle nyomvonal, körpálya és rántópad számtalan lehetőséget tartogat a különböző forgalmi szituációk és manőverek gyakorlására. Nagysebességű kikerülési manővertől kezdve, a megcsúszó autó kezelésén át, egészen az önmagától állóra fékező biztonsági rendszer teszteléséig mindenre lehetőség volt, de természetesen a legjobban mindenki azt a betétprogramot várta, amiben a leghosszabb körön lehetett a jelenlévő ötféle AMG sportmodellel autókázni.
Már kívülről szemlélve is bizsergető látványt nyújtott, ahogy sokat sejtető V8-as morajlások, diszkrét kipufogó ropogások és olykor csikorgó kerekek kíséretében elhúzott a pályán az AMG flotta. A sort az SLK 55 AMG nyitotta, amit a SL 63 AMG követett, majd jött a kecskeméti sportlimuzin, vagyis a CLA 45 AMG, utána pedig testvérmodell A 45 AMG. A csapat legizmosabb versenyzőjeként az E 63 AMG S-Modell zárta a sort, melynek 5.5 literes V8-as biturbó motorja 585 lóerőt juttat a 4Matic összkerék-maghajtás segítségével az aszfaltra, olyan hangok kíséretében, amitől egy benzinvérű sofőr garantáltan libabőrös lesz.
CLA 45 AMG és a többiek - Képgaléria.
Mercedes-Benz
Mielőtt teligázt adnánk a piacon lévő legerősebb német limuzinnak, mindenképp érdemes kitérni a CLA 45 AMG-re, hiszen több ponton is világelső autóval van dolgunk, ami nem mellesleg Kecskeméten készül. Azt ugyebár mindenki tudja, hogy a légellenállása a CLA-nak a legjobb a szériaautók között, az AMG változat azonban további műszaki csemegéket is tartogat. A 2.0 literes turbós benzinmotorjából 360 lóerőt és 450 Nm maximális nyomatékot csaltak elő az AMG mérnökei, amivel a világ legerősebb sorozatban gyártott négyhengeres erőforrásának számít, 180 lóerős literteljesítménnyel. Mindez 4Matic összkerék-meghajtással és duplakuplungos AMG Speedshift hétfokozatú automataváltóval párosítva 4,6 másodperc alatt gyorsítja álló helyből százig a picivel több mint másfél tonnás autót, a száguldás vége pedig 250 kilométer/óránál van elektronikusan limitálva.
Sajnos utóbbit a pálya adottságai miatt nem volt lehetőségünk kipróbálni, de a gyorsulást, a tempós kanyarodást és a kipufogó durrogtatást annál inkább, ebben pedig jelesre vizsgázott a CLA sportmodell. Tulajdonképpen motorhangból is, ami jellegzetesen négyhengeres, kicsit érces orgánum, akár még versenyautósnak is mondanám, ha nem vezettük volna az A 45 AMG-t, amely ugyanezen hajtáslánccal és teljesítménnyel még inkább kihegyezett versenygépnek hat. Ez pedig kifejezetten okos döntés volt a Mercedes részéről, hiszen a leheletnyit visszafogottabb karakter tökéletesen illik a CLA imidzséhez, míg az igazi über hot-hatch élményt a kompakt ötajtós testvére produkálja. Félreértés ne essék, a CLA 45 AMG is kellően sportos minden téren, de az A 45-nél komfortosabb, ami üdvözítő a hétköznapi használat során, hiszen reggel munkába menet mindenféle kényelmetlenség nélkül el lehet vele araszolgatni a dugóban, az esti hazaúton pedig nyugodtan meg lehet húzni a bajszát a közeli szerpentinen.
Az A45 AMG ezzel szemben még inkább mérgesebbnek, sportosabbnak érződött, nem csak az opcionálisan rendelhető spoilereknek köszönhetően, hanem lecsupaszítva is, kizárólag a vezetési élményre koncentrálva. Olyannyira, hogy ha tippelni kéne melyik jelenlevő autóval lehetne a leggyorsabb kört futni a Driving Camp külső körén, elképzelhető, hogy erre tenném a voksom. A Hungaroringen már más lenne a helyzet, hiszen az E 63 AMG erőtöbblete ott már jobban érvényesülne, de egy ilyen gokartos vonalvezetésű, rövid egyenesekkel és technikás kanyarokkal tűzdelt aszfaltcsíkon mesterien mozog a Mercedes hot-hatch. Már ha lehet annak nevezni, hiszen ez a 360 lóerő - összkerék páros jócskán túlmutat azon, amit mondjuk egy Golf GTI kínál.
Valójában nem is vele konkurál, hanem az Audi RS3-al, és a BMW 135i-vel, melyeknél öt illetve hathengeres blokkok adják az erőt. Ezen a ponton remek kis vita bontakozhatna ki, hogy mennyivel egzotikusabb egy négynél több dugattyúval dolgozó erőforrás, de a van egy olyan érzésem, hogy aki ebben a kategóriában keresgél, annak már eleve megvan a márkapreferenciája. Annál is inkább, hiszen az A45 AMG esetében 13,8 míg a CLA 45 AMG-ért 15,7 millió forintot kell alapáron kifizetni, így a választás egyben kinyilatkoztatás is az adott márka mellett.
Ha már szóba kerültek anyagiak megemlítendő, hogy a jelenlevő AMG flotta legdrágább példánya az SL 63 AMG volt, amely a konfigurátorban 48,4 millióról indul. Természetesen ennyi pénzért azt hozza, amit várunk tőle: 537 lóerős, 5.5 literes V8-as biturbó motorja kevesebb mint 13 másodperc alatt gyorsítja 200 kilométer/óráig, meseszép motor és kipufogóhang kíséretében. Igazi négy évszakos luxus roadster, amely otthonosan mozog a Francia Riviérán és a világvárosok legelitebb kerületeiben egyaránt.
Ennek ellenére a rendezvényről az A 45 AMG mellett a másik személyes kedvencem egyértelműen az E 63 AMG S-Modell, amely 33,4 millió forintos induló áron kínál 585 lóerős teljesítményt, elegáns limuzin külsőbe csomagolva, és olyan menetdinamikával párosítva, amire néhány éve még csak a leggyorsabb szupersportautók voltak képesek. És pont ez a kettős karakter annyira imádnivaló benne, hiszen ha akarjuk egy kompromisszummentes négyajtós limuzin, odalépve viszont előtör belőle a brutális erő.
E 63 AMG - Képgaléria.
Mercedes-Benz
Elég csak álló helyzetben túráztatni picit a V8-as blokkot, és azonnal mosolyra áll a szánk, ahogy a felhördülő ménes megbillenti a karosszériát. Vezetés közben persze érződik a sofőrrel együtt kéttonás tömeg, de a feszes futóműnek és a 4Matic összkerék-hajtásnak köszönhetően abszolút fürgének hat, hiszen amit az A 45 AMG megold lendületből, azt az E 63 AMG izomból abszolválja. Bele se merek gondolni, hogy egy rendes versenypályán hosszú elnyújtott kanyarokban mekkora tempóval lehet autózni vele.
A legjobb az egészben, hogy aki kedvet kapott ezekhez az autókhoz, az az elkövetkező hetekben, hónapokban élőben is megcsodálhatja őket, hiszen májustól országos körútra indulnak. A kupé, kabrió és roadster modellek, valamint a Mercedes-AMG nagyteljesítményű autói iránt érdeklődők Székesfehérváron, Veszprémben, Kecskeméten, Budapesten, Szegeden, Pécsen, Debrecenben és Nyíregyházán ismerkedhetnek meg a csillagos márka modellpalettájának legdinamikusabb tagjaival. A roadshow-n egyéb járművek mellett kulcsszerepet kap a Mercedes-Benz C-osztály Coupé változata, az SLK, az A 45 AMG, a kizárólag Kecskeméten készülő CLA 45 AMG, valamint az E 63 AMG S-Modell is, emellett további impozáns autók, köztük az E-osztály Coupé és Cabrio, az S 63 AMG és az ML 63 AMG is várja az érdeklődőket.
Az említett modelleket a márka DTM bemutató autója, az AMG Mercedes-Benz C-Coupé is több helyszínre elkíséri. Aki pedig menet közben is kíváncsi a DTM versenyautókra, az jövő hétvégén mindenképpen vegye az irányt a Hungaroring felé, hiszen a Német Túraautó Világbajnokság visszatér Magyarországra, igazi régi vágású V8-as motorokkal, amiket a rajongók jogosan hiányolnak a Forma 1-ből.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.
HVG Cégautó 2014 konferencia. Cégvezetők, flottamenedzserek és autómárkák szakmai találkozója 2014. június 4-én a DrivingCampen. Tesztvezetés Európa legszínvonalasabb pályáján – 10 világmárka, innováció, színes szakmai program.
Igen, ez a pártház most el fog esni, és akik lövetnek bentről, azoknak cudar sorsuk lesz. Ők pár száz milliárdért emelnek kezet a népükre. De te miért tennéd?