Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"949b8f8f-d060-4c2d-84d1-bba5cb23051b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Már nem kell 4:5-ös képarányban feltölteni a fotókat az Instagramra, így alul-felül elbukva számos részletet. ","shortLead":"Már nem kell 4:5-ös képarányban feltölteni a fotókat az Instagramra, így alul-felül elbukva számos részletet. ","id":"20250530_meta-instagram-uj-keparany-fotok-feltoltese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/949b8f8f-d060-4c2d-84d1-bba5cb23051b.jpg","index":0,"item":"074e18f4-03a5-4e30-afd1-236f2c838cea","keywords":null,"link":"/tudomany/20250530_meta-instagram-uj-keparany-fotok-feltoltese","timestamp":"2025. május. 30. 15:03","title":"Új képességgel bővült az Instagram, vége a fotók vagdosásának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Kísérteni fogja a Nyugatot, hogy elárulta Ukrajnát. A nagy ügyvédi irodák 3–0-ra vezetnek Trump ellen. Nem válik be Izrael gázai segélyterve, ha nem érnek véget a csaták. Hogyan veszítette el fényét egy olyan város, amely egykor értelmiségieket és művészeket nevelt? – az Economist szerzőjének könyve Budapestről. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Kísérteni fogja a Nyugatot, hogy elárulta Ukrajnát. A nagy ügyvédi irodák 3–0-ra vezetnek Trump ellen. Nem válik be...","id":"20250530_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"b92f1fa2-1afe-4ce2-a6f3-a7d9b486a931","keywords":null,"link":"/360/20250530_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. május. 30. 11:01","title":"Der Spiegel-elemzés: Ha az EU Moszkva elleni manővere rosszul sül el, az autokrata Orbán újra megnyerheti a választást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"84ced6e7-fae8-4d10-b681-fbb3b1ae3b78","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Teteje és szélvédője sincs a látványos vonalvezetésű benzinpusztító újdonságnak.","shortLead":"Teteje és szélvédője sincs a látványos vonalvezetésű benzinpusztító újdonságnak.","id":"20250530_a-legendas-stirling-mossnak-allit-emleket-a-legujabb-V12-es-sportauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/84ced6e7-fae8-4d10-b681-fbb3b1ae3b78.jpg","index":0,"item":"43cc34f5-9809-43b8-8346-90503d692569","keywords":null,"link":"/cegauto/20250530_a-legendas-stirling-mossnak-allit-emleket-a-legujabb-V12-es-sportauto","timestamp":"2025. május. 30. 07:21","title":"A legendás Stirling Mossnak állít emléket a legújabb V12-es sportautó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f5a0383f-7ecd-4188-b232-3618656e79ee","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Fővárosi Ítélőtábla döntése alapján a négy tanár nemhogy kártérítést nem kap, hanem nekik kell az ötmilliós perköltséget kifizetni.","shortLead":"A Fővárosi Ítélőtábla döntése alapján a négy tanár nemhogy kártérítést nem kap, hanem nekik kell az ötmilliós...","id":"20250529_A-Kuriahoz-fordul-negy-kirugott-kolcseys-tanar-miutan-masodfokon-elvesztettek-a-peruket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f5a0383f-7ecd-4188-b232-3618656e79ee.jpg","index":0,"item":"b9d0ca8c-1464-47b5-bb6c-40fe0fd49fb7","keywords":null,"link":"/itthon/20250529_A-Kuriahoz-fordul-negy-kirugott-kolcseys-tanar-miutan-masodfokon-elvesztettek-a-peruket","timestamp":"2025. május. 29. 11:55","title":"A Kúriához fordul négy kirúgott kölcseys tanár, miután másodfokon elvesztették a perüket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f4fd2dc-9844-4bc2-ba6d-81e1ca723396","c_author":"HVG","category":"360","description":"A rendszeresen új helyre költözés vagy a több tudományos műhely közötti időmegosztás akár évekkel is lerövidítheti azt az időt, amennyi a később tudományos áttörésként értékelt alapötletek megszületéséhez szükséges.","shortLead":"A rendszeresen új helyre költözés vagy a több tudományos műhely közötti időmegosztás akár évekkel is lerövidítheti azt...","id":"20250530_hvg-tudosok-kutatok-mobilitas-tudomanyos-eredmenyesseg-nobel-dijak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f4fd2dc-9844-4bc2-ba6d-81e1ca723396.jpg","index":0,"item":"c20ecea2-d186-4914-ae6d-fe8d6a4e494e","keywords":null,"link":"/360/20250530_hvg-tudosok-kutatok-mobilitas-tudomanyos-eredmenyesseg-nobel-dijak","timestamp":"2025. május. 30. 16:15","title":"Tudósok, kutatók, induljatok el!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ee8a569-4963-4d0e-97d5-0dc2abfce42f","c_author":"Tornyos Kata","category":"itthon","description":"Béke, Harcosok Klubja, patriotizmus, szuverenitás, Isten, Haza, Család – ilyen hívószavak köré épül az idei budapesti CPAC, amelyre a világ különböző pontjairól érkeznek szélsőséges populista politikusok és influenszerek. A HVG szakértők segítségével körbejárta, hogy valójában mekkora súlya van ennek a rendezvénynek a nemzetközi jobboldalon, és miért fontos a kormánynak, hogy évről évre otthont adjon neki.","shortLead":"Béke, Harcosok Klubja, patriotizmus, szuverenitás, Isten, Haza, Család – ilyen hívószavak köré épül az idei budapesti...","id":"20250529_Orban-Harcosok-Klub-CPAC-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ee8a569-4963-4d0e-97d5-0dc2abfce42f.jpg","index":0,"item":"36ad6995-aad8-4601-863c-1b3d469480ce","keywords":null,"link":"/itthon/20250529_Orban-Harcosok-Klub-CPAC-ebx","timestamp":"2025. május. 29. 10:27","title":"Orbán gyenge jobbos kínálattal és a Harcosok Klubja második részével táplálja a patriotizmus tüzét az idei CPAC-en","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"89c3e345-59af-487a-8b6e-8bc228ad49d6","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Negyedmilliárd forintot áldozott a Demeter Szilárd vezette Petőfi Kulturális Ügynökség egy angol nyelvű irodalmi folyóiratra – tudta meg a HVG. Az áttörés elmaradt, noha a 2021–2023-ban mindössze hét számot megélt lapra, a The Continental Literary Magazine-ra elment a művészeti folyóiratok egyéves támogatása. Közérdekű adatigénylésünk nyomán választ kaptunk arra, hogy pontosan mire mennyit költöttek, de kiderült az is, miként értékeli a lapot a volt főszerkesztő, és miért hallgat Demeter Szilárd.","shortLead":"Negyedmilliárd forintot áldozott a Demeter Szilárd vezette Petőfi Kulturális Ügynökség egy angol nyelvű irodalmi...","id":"20250529_hvg-irodalmi-kiserlet-amerikai-kudarc-demeter-muvek-pazarlas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/89c3e345-59af-487a-8b6e-8bc228ad49d6.jpg","index":0,"item":"b659afbc-0019-41ff-a9c4-db9b19a5b9af","keywords":null,"link":"/360/20250529_hvg-irodalmi-kiserlet-amerikai-kudarc-demeter-muvek-pazarlas-ebx","timestamp":"2025. május. 29. 06:30","title":"Így süllyedt el és vitt magával százmilliókat Demeter Szilárdék angol nyelvű irodalmi folyóirata, amellyel Amerika meghódítására indultak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1cc6eed7-ccbd-4577-845f-61917d4bc98b","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"Nekik kell gondoskodniuk a megfelelő helyszínről.","shortLead":"Nekik kell gondoskodniuk a megfelelő helyszínről.","id":"20250530_Falusi-ATM-ek-onkormanyzatok-feladata-helyszin-kijelolese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1cc6eed7-ccbd-4577-845f-61917d4bc98b.jpg","index":0,"item":"a6a34c9c-b651-4a03-a208-d7dcc81aae4d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_Falusi-ATM-ek-onkormanyzatok-feladata-helyszin-kijelolese","timestamp":"2025. május. 30. 07:42","title":"Falusi ATM-ek: Meghatározták, mi lesz az önkormányzatok dolga","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A 360 lóerős CLA 45 AMG mellett szinte a teljes AMG modellpalettát vezethettük a Mercedes-Benz Star Experience roadshow hazai állomásán.
A tavalyi évhez hasonlóan idén is a zsámbéki Driving Camp vezetéstechnikai centrum adott otthont a Mercedes-Benz Star Experience autós roadshow hazai állomásának, ahol szinte a teljes Mercedes modellpalettát, beleértve az AMG modelleket is, kipróbálhatták a meghívott ügyfelek és újságírók. A rendezvény keretén belül négyféle betétprogramon tehettük próbára a vezetési tudásunkat és az autók képességeit, valamint egy rövid elméleti oktatásban is részt vettünk, ahol elmagyarázták, hogyan működik a „beépített őrangyal” az autóban, vagyis az Intelligent Drive, ami a csillagos márka komplex vezetést segítő asszisztens-rendszereit foglalja magába.
Egy olyan profi helyszín, mint a zsámbéki Driving Camp már önmagában garancia az élményre, hiszen a többféle nyomvonal, körpálya és rántópad számtalan lehetőséget tartogat a különböző forgalmi szituációk és manőverek gyakorlására. Nagysebességű kikerülési manővertől kezdve, a megcsúszó autó kezelésén át, egészen az önmagától állóra fékező biztonsági rendszer teszteléséig mindenre lehetőség volt, de természetesen a legjobban mindenki azt a betétprogramot várta, amiben a leghosszabb körön lehetett a jelenlévő ötféle AMG sportmodellel autókázni.
Már kívülről szemlélve is bizsergető látványt nyújtott, ahogy sokat sejtető V8-as morajlások, diszkrét kipufogó ropogások és olykor csikorgó kerekek kíséretében elhúzott a pályán az AMG flotta. A sort az SLK 55 AMG nyitotta, amit a SL 63 AMG követett, majd jött a kecskeméti sportlimuzin, vagyis a CLA 45 AMG, utána pedig testvérmodell A 45 AMG. A csapat legizmosabb versenyzőjeként az E 63 AMG S-Modell zárta a sort, melynek 5.5 literes V8-as biturbó motorja 585 lóerőt juttat a 4Matic összkerék-maghajtás segítségével az aszfaltra, olyan hangok kíséretében, amitől egy benzinvérű sofőr garantáltan libabőrös lesz.
CLA 45 AMG és a többiek - Képgaléria.
Mercedes-Benz
Mielőtt teligázt adnánk a piacon lévő legerősebb német limuzinnak, mindenképp érdemes kitérni a CLA 45 AMG-re, hiszen több ponton is világelső autóval van dolgunk, ami nem mellesleg Kecskeméten készül. Azt ugyebár mindenki tudja, hogy a légellenállása a CLA-nak a legjobb a szériaautók között, az AMG változat azonban további műszaki csemegéket is tartogat. A 2.0 literes turbós benzinmotorjából 360 lóerőt és 450 Nm maximális nyomatékot csaltak elő az AMG mérnökei, amivel a világ legerősebb sorozatban gyártott négyhengeres erőforrásának számít, 180 lóerős literteljesítménnyel. Mindez 4Matic összkerék-meghajtással és duplakuplungos AMG Speedshift hétfokozatú automataváltóval párosítva 4,6 másodperc alatt gyorsítja álló helyből százig a picivel több mint másfél tonnás autót, a száguldás vége pedig 250 kilométer/óránál van elektronikusan limitálva.
Sajnos utóbbit a pálya adottságai miatt nem volt lehetőségünk kipróbálni, de a gyorsulást, a tempós kanyarodást és a kipufogó durrogtatást annál inkább, ebben pedig jelesre vizsgázott a CLA sportmodell. Tulajdonképpen motorhangból is, ami jellegzetesen négyhengeres, kicsit érces orgánum, akár még versenyautósnak is mondanám, ha nem vezettük volna az A 45 AMG-t, amely ugyanezen hajtáslánccal és teljesítménnyel még inkább kihegyezett versenygépnek hat. Ez pedig kifejezetten okos döntés volt a Mercedes részéről, hiszen a leheletnyit visszafogottabb karakter tökéletesen illik a CLA imidzséhez, míg az igazi über hot-hatch élményt a kompakt ötajtós testvére produkálja. Félreértés ne essék, a CLA 45 AMG is kellően sportos minden téren, de az A 45-nél komfortosabb, ami üdvözítő a hétköznapi használat során, hiszen reggel munkába menet mindenféle kényelmetlenség nélkül el lehet vele araszolgatni a dugóban, az esti hazaúton pedig nyugodtan meg lehet húzni a bajszát a közeli szerpentinen.
Az A45 AMG ezzel szemben még inkább mérgesebbnek, sportosabbnak érződött, nem csak az opcionálisan rendelhető spoilereknek köszönhetően, hanem lecsupaszítva is, kizárólag a vezetési élményre koncentrálva. Olyannyira, hogy ha tippelni kéne melyik jelenlevő autóval lehetne a leggyorsabb kört futni a Driving Camp külső körén, elképzelhető, hogy erre tenném a voksom. A Hungaroringen már más lenne a helyzet, hiszen az E 63 AMG erőtöbblete ott már jobban érvényesülne, de egy ilyen gokartos vonalvezetésű, rövid egyenesekkel és technikás kanyarokkal tűzdelt aszfaltcsíkon mesterien mozog a Mercedes hot-hatch. Már ha lehet annak nevezni, hiszen ez a 360 lóerő - összkerék páros jócskán túlmutat azon, amit mondjuk egy Golf GTI kínál.
Valójában nem is vele konkurál, hanem az Audi RS3-al, és a BMW 135i-vel, melyeknél öt illetve hathengeres blokkok adják az erőt. Ezen a ponton remek kis vita bontakozhatna ki, hogy mennyivel egzotikusabb egy négynél több dugattyúval dolgozó erőforrás, de a van egy olyan érzésem, hogy aki ebben a kategóriában keresgél, annak már eleve megvan a márkapreferenciája. Annál is inkább, hiszen az A45 AMG esetében 13,8 míg a CLA 45 AMG-ért 15,7 millió forintot kell alapáron kifizetni, így a választás egyben kinyilatkoztatás is az adott márka mellett.
Ha már szóba kerültek anyagiak megemlítendő, hogy a jelenlevő AMG flotta legdrágább példánya az SL 63 AMG volt, amely a konfigurátorban 48,4 millióról indul. Természetesen ennyi pénzért azt hozza, amit várunk tőle: 537 lóerős, 5.5 literes V8-as biturbó motorja kevesebb mint 13 másodperc alatt gyorsítja 200 kilométer/óráig, meseszép motor és kipufogóhang kíséretében. Igazi négy évszakos luxus roadster, amely otthonosan mozog a Francia Riviérán és a világvárosok legelitebb kerületeiben egyaránt.
Ennek ellenére a rendezvényről az A 45 AMG mellett a másik személyes kedvencem egyértelműen az E 63 AMG S-Modell, amely 33,4 millió forintos induló áron kínál 585 lóerős teljesítményt, elegáns limuzin külsőbe csomagolva, és olyan menetdinamikával párosítva, amire néhány éve még csak a leggyorsabb szupersportautók voltak képesek. És pont ez a kettős karakter annyira imádnivaló benne, hiszen ha akarjuk egy kompromisszummentes négyajtós limuzin, odalépve viszont előtör belőle a brutális erő.
E 63 AMG - Képgaléria.
Mercedes-Benz
Elég csak álló helyzetben túráztatni picit a V8-as blokkot, és azonnal mosolyra áll a szánk, ahogy a felhördülő ménes megbillenti a karosszériát. Vezetés közben persze érződik a sofőrrel együtt kéttonás tömeg, de a feszes futóműnek és a 4Matic összkerék-hajtásnak köszönhetően abszolút fürgének hat, hiszen amit az A 45 AMG megold lendületből, azt az E 63 AMG izomból abszolválja. Bele se merek gondolni, hogy egy rendes versenypályán hosszú elnyújtott kanyarokban mekkora tempóval lehet autózni vele.
A legjobb az egészben, hogy aki kedvet kapott ezekhez az autókhoz, az az elkövetkező hetekben, hónapokban élőben is megcsodálhatja őket, hiszen májustól országos körútra indulnak. A kupé, kabrió és roadster modellek, valamint a Mercedes-AMG nagyteljesítményű autói iránt érdeklődők Székesfehérváron, Veszprémben, Kecskeméten, Budapesten, Szegeden, Pécsen, Debrecenben és Nyíregyházán ismerkedhetnek meg a csillagos márka modellpalettájának legdinamikusabb tagjaival. A roadshow-n egyéb járművek mellett kulcsszerepet kap a Mercedes-Benz C-osztály Coupé változata, az SLK, az A 45 AMG, a kizárólag Kecskeméten készülő CLA 45 AMG, valamint az E 63 AMG S-Modell is, emellett további impozáns autók, köztük az E-osztály Coupé és Cabrio, az S 63 AMG és az ML 63 AMG is várja az érdeklődőket.
Az említett modelleket a márka DTM bemutató autója, az AMG Mercedes-Benz C-Coupé is több helyszínre elkíséri. Aki pedig menet közben is kíváncsi a DTM versenyautókra, az jövő hétvégén mindenképpen vegye az irányt a Hungaroring felé, hiszen a Német Túraautó Világbajnokság visszatér Magyarországra, igazi régi vágású V8-as motorokkal, amiket a rajongók jogosan hiányolnak a Forma 1-ből.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.
HVG Cégautó 2014 konferencia. Cégvezetők, flottamenedzserek és autómárkák szakmai találkozója 2014. június 4-én a DrivingCampen. Tesztvezetés Európa legszínvonalasabb pályáján – 10 világmárka, innováció, színes szakmai program.