Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"48977f41-d70c-413c-ba68-ee2c9ff5ba26","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A legnagyobb baloldali szakszervezetek a jövő évi költségvetés ellen tiltakoznak, amely megszorításokat is tartalmaz.","shortLead":"A legnagyobb baloldali szakszervezetek a jövő évi költségvetés ellen tiltakoznak, amely megszorításokat is tartalmaz.","id":"20241129_olaszorszag-orszagos-sztrajk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48977f41-d70c-413c-ba68-ee2c9ff5ba26.jpg","index":0,"item":"4b4cf21f-b08a-47a8-8b2d-54265de2501f","keywords":null,"link":"/vilag/20241129_olaszorszag-orszagos-sztrajk","timestamp":"2024. november. 29. 16:03","title":"„Itt az ideje, hogy felforgassuk ezt az országot” – megbénult Olaszország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cda3c20c-ef78-4a3b-bd8e-fcaf6ead6f36","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Japán kutatók egy olyan neurális hálózati modellt fejlesztettek, amelyik képes rekonstruálni egy domborművet. Ami az érdekes benne: ez a történelmi örökség valójában nem is látható, csupán egy szürkeárnyalatos kép van róla.","shortLead":"Japán kutatók egy olyan neurális hálózati modellt fejlesztettek, amelyik képes rekonstruálni egy domborművet. Ami...","id":"20241130_mesterseges-intelligencia-dombormuvek-rekonstrualasa-regi-fotokbol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cda3c20c-ef78-4a3b-bd8e-fcaf6ead6f36.jpg","index":0,"item":"b4728159-ca09-45f9-8fe4-1069bc298bbc","keywords":null,"link":"/tudomany/20241130_mesterseges-intelligencia-dombormuvek-rekonstrualasa-regi-fotokbol","timestamp":"2024. november. 30. 16:03","title":"Így tesz láthatatlan kincseket láthatóvá egy új technológia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2b982583-ca7d-479c-aea5-9638f32b060c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A 82-es kilométerszelvénynél, Füle térségében, a lepsényi pihenőhely közelében.","shortLead":"A 82-es kilométerszelvénynél, Füle térségében, a lepsényi pihenőhely közelében.","id":"20241129_m7-baleset-autoszallito-kamion-tuz-katasztrofavedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b982583-ca7d-479c-aea5-9638f32b060c.jpg","index":0,"item":"06c8e397-5c64-405d-85da-379a638d4208","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_m7-baleset-autoszallito-kamion-tuz-katasztrofavedelem","timestamp":"2024. november. 29. 21:57","title":"Kigyulladt egy autószállító kamion, lezárták az M7-es Budapestre vezető oldalát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f955eff0-e7e2-4d41-be1b-47598d109885","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az ügyészség a gyilkossági ügy mindhárom vádlottjára életfogytig tartó fegyházbüntetést kért, azzal a kitétellel, hogy 30 év után szabadulhatnak feltételesen.","shortLead":"Az ügyészség a gyilkossági ügy mindhárom vádlottjára életfogytig tartó fegyházbüntetést kért, azzal a kitétellel...","id":"20241129_eletfogytiglan-curtis-batyja-katzenbach-gyilkossag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f955eff0-e7e2-4d41-be1b-47598d109885.jpg","index":0,"item":"2cdacdc2-2df5-463b-a43b-91526680ef2d","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_eletfogytiglan-curtis-batyja-katzenbach-gyilkossag","timestamp":"2024. november. 29. 14:21","title":"Életfogytiglant kértek Curtis bátyjára a Katzenbach-gyilkosság ügyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"93ee0d3b-aaba-48a4-8fef-3c6279cd5bc4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Nemzeti Választási Bizottság november közepén már hitelesítette a népszavazási kezdeményezést, de azt egy magánszemély az utolsó pillanatban megtámadta a Kúrián.","shortLead":"A Nemzeti Választási Bizottság november közepén már hitelesítette a népszavazási kezdeményezést, de azt...","id":"20241129_kuria-szenteste-munkaszunet-nepszavazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93ee0d3b-aaba-48a4-8fef-3c6279cd5bc4.jpg","index":0,"item":"d094dbee-f153-4739-9f24-244607279c6b","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_kuria-szenteste-munkaszunet-nepszavazas","timestamp":"2024. november. 29. 13:46","title":"Megtámadták a Kúrián a népszavazást arról, hogy szenteste napja munkaszüneti nap legyen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4fc0e8c4-1363-4345-a70f-6e9c1b0b3aac","c_author":"OTP Bank Nyrt.","category":"brandcontent","description":"Az egyre gyorsuló digitális világban a fintechszolgáltatások nemcsak az átlagos felhasználóknak, de a náluk jóval fiatalabbak számára is lehetővé teszik a mindennapi pénzügyek feletti kontroll gyakorlását. Ahogyan azt a költési mintázatainkon tapasztalhatjuk, valószínűleg sokan hálásak lettünk volna, ha a pénzügyek tudatos kezelésére már gyermekkorban ráirányítják a figyelmünket. Az OTP Bank ezt felismerve vezetett be új szolgáltatást, amely lehetővé teszi, hogy a szülők online, a saját mobiljukon nyissanak bankszámlát 14 év alatti gyermekeik számára. Az újítás céljairól és a fejlesztés kihívásairól Kuhárszki Andrással, az OTP Bank fejlesztési területéért felelős ügyvezető igazgatójával beszélgettünk, néhány gondolatot szentelve az OTP MobilBank egyéb fejlesztéseinek is.","shortLead":"Az egyre gyorsuló digitális világban a fintechszolgáltatások nemcsak az átlagos felhasználóknak, de a náluk jóval...","id":"20241129_A-penzugyi-tudatossagnak-nincs-also-korhatara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4fc0e8c4-1363-4345-a70f-6e9c1b0b3aac.jpg","index":0,"item":"96a14850-cbb2-4982-899e-df6fe540d1e5","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241129_A-penzugyi-tudatossagnak-nincs-also-korhatara","timestamp":"2024. november. 29. 13:30","title":"A pénzügyi tudatosságnak nincs alsó korhatára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b9bcd006-c841-4115-b326-07fc10bca05c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A BME rektora a decemberi ülésen kér felhatalmazást a fenntartóváltás kidolgozására és végigvitelére a Szenátustól.","shortLead":"A BME rektora a decemberi ülésen kér felhatalmazást a fenntartóváltás kidolgozására és végigvitelére a Szenátustól.","id":"20241129_bme-forum-modellvaltas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b9bcd006-c841-4115-b326-07fc10bca05c.jpg","index":0,"item":"198b715e-54a0-4535-8e76-1f1818217413","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_bme-forum-modellvaltas","timestamp":"2024. november. 29. 15:28","title":"A Műegyetemen is elkezdődik a modellváltás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"890e3918-30ce-405b-834a-6b75e340c2a1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ez nem bukás, de nem is előléptetés – Varga Mihály oldalirányba mozog. Orbán Viktor viszont még kiszerethet Nagy Mártonból, akkor pedig még visszatérhet a kormányba.","shortLead":"Ez nem bukás, de nem is előléptetés – Varga Mihály oldalirányba mozog. Orbán Viktor viszont még kiszerethet Nagy...","id":"20241129_Fulke-podcast-varga-mihaly-orban-viktor-nagy-marton-magyar-nemzeti-bank","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/890e3918-30ce-405b-834a-6b75e340c2a1.jpg","index":0,"item":"5ca138f8-5ac1-4936-961c-689725f9071d","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_Fulke-podcast-varga-mihaly-orban-viktor-nagy-marton-magyar-nemzeti-bank","timestamp":"2024. november. 29. 15:00","title":"Jó katona megy a jegybankba, de lehet, hogy retúrjegye van – Varga Mihály kinevezéséről a Fülkében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A 360 lóerős CLA 45 AMG mellett szinte a teljes AMG modellpalettát vezethettük a Mercedes-Benz Star Experience roadshow hazai állomásán.
A tavalyi évhez hasonlóan idén is a zsámbéki Driving Camp vezetéstechnikai centrum adott otthont a Mercedes-Benz Star Experience autós roadshow hazai állomásának, ahol szinte a teljes Mercedes modellpalettát, beleértve az AMG modelleket is, kipróbálhatták a meghívott ügyfelek és újságírók. A rendezvény keretén belül négyféle betétprogramon tehettük próbára a vezetési tudásunkat és az autók képességeit, valamint egy rövid elméleti oktatásban is részt vettünk, ahol elmagyarázták, hogyan működik a „beépített őrangyal” az autóban, vagyis az Intelligent Drive, ami a csillagos márka komplex vezetést segítő asszisztens-rendszereit foglalja magába.
Egy olyan profi helyszín, mint a zsámbéki Driving Camp már önmagában garancia az élményre, hiszen a többféle nyomvonal, körpálya és rántópad számtalan lehetőséget tartogat a különböző forgalmi szituációk és manőverek gyakorlására. Nagysebességű kikerülési manővertől kezdve, a megcsúszó autó kezelésén át, egészen az önmagától állóra fékező biztonsági rendszer teszteléséig mindenre lehetőség volt, de természetesen a legjobban mindenki azt a betétprogramot várta, amiben a leghosszabb körön lehetett a jelenlévő ötféle AMG sportmodellel autókázni.
Már kívülről szemlélve is bizsergető látványt nyújtott, ahogy sokat sejtető V8-as morajlások, diszkrét kipufogó ropogások és olykor csikorgó kerekek kíséretében elhúzott a pályán az AMG flotta. A sort az SLK 55 AMG nyitotta, amit a SL 63 AMG követett, majd jött a kecskeméti sportlimuzin, vagyis a CLA 45 AMG, utána pedig testvérmodell A 45 AMG. A csapat legizmosabb versenyzőjeként az E 63 AMG S-Modell zárta a sort, melynek 5.5 literes V8-as biturbó motorja 585 lóerőt juttat a 4Matic összkerék-maghajtás segítségével az aszfaltra, olyan hangok kíséretében, amitől egy benzinvérű sofőr garantáltan libabőrös lesz.
CLA 45 AMG és a többiek - Képgaléria.
Mercedes-Benz
Mielőtt teligázt adnánk a piacon lévő legerősebb német limuzinnak, mindenképp érdemes kitérni a CLA 45 AMG-re, hiszen több ponton is világelső autóval van dolgunk, ami nem mellesleg Kecskeméten készül. Azt ugyebár mindenki tudja, hogy a légellenállása a CLA-nak a legjobb a szériaautók között, az AMG változat azonban további műszaki csemegéket is tartogat. A 2.0 literes turbós benzinmotorjából 360 lóerőt és 450 Nm maximális nyomatékot csaltak elő az AMG mérnökei, amivel a világ legerősebb sorozatban gyártott négyhengeres erőforrásának számít, 180 lóerős literteljesítménnyel. Mindez 4Matic összkerék-meghajtással és duplakuplungos AMG Speedshift hétfokozatú automataváltóval párosítva 4,6 másodperc alatt gyorsítja álló helyből százig a picivel több mint másfél tonnás autót, a száguldás vége pedig 250 kilométer/óránál van elektronikusan limitálva.
Sajnos utóbbit a pálya adottságai miatt nem volt lehetőségünk kipróbálni, de a gyorsulást, a tempós kanyarodást és a kipufogó durrogtatást annál inkább, ebben pedig jelesre vizsgázott a CLA sportmodell. Tulajdonképpen motorhangból is, ami jellegzetesen négyhengeres, kicsit érces orgánum, akár még versenyautósnak is mondanám, ha nem vezettük volna az A 45 AMG-t, amely ugyanezen hajtáslánccal és teljesítménnyel még inkább kihegyezett versenygépnek hat. Ez pedig kifejezetten okos döntés volt a Mercedes részéről, hiszen a leheletnyit visszafogottabb karakter tökéletesen illik a CLA imidzséhez, míg az igazi über hot-hatch élményt a kompakt ötajtós testvére produkálja. Félreértés ne essék, a CLA 45 AMG is kellően sportos minden téren, de az A 45-nél komfortosabb, ami üdvözítő a hétköznapi használat során, hiszen reggel munkába menet mindenféle kényelmetlenség nélkül el lehet vele araszolgatni a dugóban, az esti hazaúton pedig nyugodtan meg lehet húzni a bajszát a közeli szerpentinen.
Az A45 AMG ezzel szemben még inkább mérgesebbnek, sportosabbnak érződött, nem csak az opcionálisan rendelhető spoilereknek köszönhetően, hanem lecsupaszítva is, kizárólag a vezetési élményre koncentrálva. Olyannyira, hogy ha tippelni kéne melyik jelenlevő autóval lehetne a leggyorsabb kört futni a Driving Camp külső körén, elképzelhető, hogy erre tenném a voksom. A Hungaroringen már más lenne a helyzet, hiszen az E 63 AMG erőtöbblete ott már jobban érvényesülne, de egy ilyen gokartos vonalvezetésű, rövid egyenesekkel és technikás kanyarokkal tűzdelt aszfaltcsíkon mesterien mozog a Mercedes hot-hatch. Már ha lehet annak nevezni, hiszen ez a 360 lóerő - összkerék páros jócskán túlmutat azon, amit mondjuk egy Golf GTI kínál.
Valójában nem is vele konkurál, hanem az Audi RS3-al, és a BMW 135i-vel, melyeknél öt illetve hathengeres blokkok adják az erőt. Ezen a ponton remek kis vita bontakozhatna ki, hogy mennyivel egzotikusabb egy négynél több dugattyúval dolgozó erőforrás, de a van egy olyan érzésem, hogy aki ebben a kategóriában keresgél, annak már eleve megvan a márkapreferenciája. Annál is inkább, hiszen az A45 AMG esetében 13,8 míg a CLA 45 AMG-ért 15,7 millió forintot kell alapáron kifizetni, így a választás egyben kinyilatkoztatás is az adott márka mellett.
Ha már szóba kerültek anyagiak megemlítendő, hogy a jelenlevő AMG flotta legdrágább példánya az SL 63 AMG volt, amely a konfigurátorban 48,4 millióról indul. Természetesen ennyi pénzért azt hozza, amit várunk tőle: 537 lóerős, 5.5 literes V8-as biturbó motorja kevesebb mint 13 másodperc alatt gyorsítja 200 kilométer/óráig, meseszép motor és kipufogóhang kíséretében. Igazi négy évszakos luxus roadster, amely otthonosan mozog a Francia Riviérán és a világvárosok legelitebb kerületeiben egyaránt.
Ennek ellenére a rendezvényről az A 45 AMG mellett a másik személyes kedvencem egyértelműen az E 63 AMG S-Modell, amely 33,4 millió forintos induló áron kínál 585 lóerős teljesítményt, elegáns limuzin külsőbe csomagolva, és olyan menetdinamikával párosítva, amire néhány éve még csak a leggyorsabb szupersportautók voltak képesek. És pont ez a kettős karakter annyira imádnivaló benne, hiszen ha akarjuk egy kompromisszummentes négyajtós limuzin, odalépve viszont előtör belőle a brutális erő.
E 63 AMG - Képgaléria.
Mercedes-Benz
Elég csak álló helyzetben túráztatni picit a V8-as blokkot, és azonnal mosolyra áll a szánk, ahogy a felhördülő ménes megbillenti a karosszériát. Vezetés közben persze érződik a sofőrrel együtt kéttonás tömeg, de a feszes futóműnek és a 4Matic összkerék-hajtásnak köszönhetően abszolút fürgének hat, hiszen amit az A 45 AMG megold lendületből, azt az E 63 AMG izomból abszolválja. Bele se merek gondolni, hogy egy rendes versenypályán hosszú elnyújtott kanyarokban mekkora tempóval lehet autózni vele.
A legjobb az egészben, hogy aki kedvet kapott ezekhez az autókhoz, az az elkövetkező hetekben, hónapokban élőben is megcsodálhatja őket, hiszen májustól országos körútra indulnak. A kupé, kabrió és roadster modellek, valamint a Mercedes-AMG nagyteljesítményű autói iránt érdeklődők Székesfehérváron, Veszprémben, Kecskeméten, Budapesten, Szegeden, Pécsen, Debrecenben és Nyíregyházán ismerkedhetnek meg a csillagos márka modellpalettájának legdinamikusabb tagjaival. A roadshow-n egyéb járművek mellett kulcsszerepet kap a Mercedes-Benz C-osztály Coupé változata, az SLK, az A 45 AMG, a kizárólag Kecskeméten készülő CLA 45 AMG, valamint az E 63 AMG S-Modell is, emellett további impozáns autók, köztük az E-osztály Coupé és Cabrio, az S 63 AMG és az ML 63 AMG is várja az érdeklődőket.
Az említett modelleket a márka DTM bemutató autója, az AMG Mercedes-Benz C-Coupé is több helyszínre elkíséri. Aki pedig menet közben is kíváncsi a DTM versenyautókra, az jövő hétvégén mindenképpen vegye az irányt a Hungaroring felé, hiszen a Német Túraautó Világbajnokság visszatér Magyarországra, igazi régi vágású V8-as motorokkal, amiket a rajongók jogosan hiányolnak a Forma 1-ből.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.
HVG Cégautó 2014 konferencia. Cégvezetők, flottamenedzserek és autómárkák szakmai találkozója 2014. június 4-én a DrivingCampen. Tesztvezetés Európa legszínvonalasabb pályáján – 10 világmárka, innováció, színes szakmai program.