Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a299b698-cece-4f8c-ae21-b8a3fc4d88fe","c_author":"Krusovszky Dénes","category":"360","description":"A rendszer nagyon buta. De abban nem vagyok teljesen biztos, hogy érdemes hosszabb távon is hozzábutulnunk. – Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kértünk fel, hogy öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Krusovszky Dénesnek most az alábbi készletből kellett ihletet merítenie: egykepolitika, véleményes, békeosztalék, szankcióakció, premiNER.","shortLead":"A rendszer nagyon buta. De abban nem vagyok teljesen biztos, hogy érdemes hosszabb távon is hozzábutulnunk. – Az én...","id":"20250309_Az-en-hetem-Krusovszky-Denes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a299b698-cece-4f8c-ae21-b8a3fc4d88fe.jpg","index":0,"item":"a2cb4dfd-780c-4c60-a225-df1519fc4851","keywords":null,"link":"/360/20250309_Az-en-hetem-Krusovszky-Denes","timestamp":"2025. március. 09. 19:18","title":"Volt már a földön ennél idiotisztikusabb korszak? Az én hetem Krusovszky Dénessel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"54ec8fc0-092f-44f6-abe6-481765ea8da8","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Porsche Taycan Turbo GT szedán még a kétajtós Porsche 911-re is rávert 1 másodpercet Interlagosban.","shortLead":"A Porsche Taycan Turbo GT szedán még a kétajtós Porsche 911-re is rávert 1 másodpercet Interlagosban.","id":"20250310_uj-rekordot-huzott-be-az-1108-loeros-legdurvabb-porsche-taycan-turbo-gt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54ec8fc0-092f-44f6-abe6-481765ea8da8.jpg","index":0,"item":"d897bf59-b8ff-4f84-ad00-10f414a80c37","keywords":null,"link":"/cegauto/20250310_uj-rekordot-huzott-be-az-1108-loeros-legdurvabb-porsche-taycan-turbo-gt","timestamp":"2025. március. 10. 07:59","title":"Új rekordot húzott be az 1108 lóerős legdurvább Porsche – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9a3edaec-c4c6-4b99-acc9-7fad23fe0888","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A pénzt a tervezett fejlesztésekre fordítanák.","shortLead":"A pénzt a tervezett fejlesztésekre fordítanák.","id":"20250310_tiz-szazalek-jegyarelemes-budapesti-kozlekedesi-kozpont-bkk-javaslat-fejlesztesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a3edaec-c4c6-4b99-acc9-7fad23fe0888.jpg","index":0,"item":"8b7a3025-1a4b-4b44-86db-d78ab0fe500d","keywords":null,"link":"/itthon/20250310_tiz-szazalek-jegyarelemes-budapesti-kozlekedesi-kozpont-bkk-javaslat-fejlesztesek","timestamp":"2025. március. 10. 07:24","title":"Tíz százalékkal emelné a jegyek árát a BKK","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6d0276f-a43a-44d0-9fc9-70a303c3da4b","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"Kutatások szerint, ha arra kérjük az MI-t, hogy különböző karakterek bőrébe bújjon, az gyakran jobb válaszokat eredményez. Szerkesztett részlet Ethan Mollick Társintelligencia című könyvéből.","shortLead":"Kutatások szerint, ha arra kérjük az MI-t, hogy különböző karakterek bőrébe bújjon, az gyakran jobb válaszokat...","id":"20250309_Egy-titkos-fegyver-amivel-a-ChatGPT-tenyleg-hasznos-lehet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6d0276f-a43a-44d0-9fc9-70a303c3da4b.jpg","index":0,"item":"d3a3a675-d4f1-4081-8b8c-2f7907c384ba","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250309_Egy-titkos-fegyver-amivel-a-ChatGPT-tenyleg-hasznos-lehet","timestamp":"2025. március. 09. 19:15","title":"Egy titkos fegyver, amivel a ChatGPT tényleg hasznos lehet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"341f3e20-b73c-482a-860c-e28d3ff0ce0c","c_author":"Imre Réka - Siteri Nóra","category":"itthon","description":"„Ideje, hogy az ország letegye a politikai bulvárt, és azért álljon ki, ami valóban fontos” – mondta a HVG-nek annak a sok ezer embernek az egyike, aki az egészségügy méltatlan helyzete miatt tüntetett szombaton a Kossuth Lajos téren. ","shortLead":"„Ideje, hogy az ország letegye a politikai bulvárt, és azért álljon ki, ami valóban fontos” – mondta a HVG-nek annak...","id":"20250309_mok-orvosok-tuntetes-video-mosz-apolok-szakszervezet-kamara-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/341f3e20-b73c-482a-860c-e28d3ff0ce0c.jpg","index":0,"item":"07f88f7b-de36-43c7-9845-24f904c8aa81","keywords":null,"link":"/itthon/20250309_mok-orvosok-tuntetes-video-mosz-apolok-szakszervezet-kamara-ebx","timestamp":"2025. március. 09. 09:14","title":"„Lassan 50 éves vagyok, az én számat már nem fogja be senki” – tízezren nézték meg, van-e még jövője az egészségügynek, vagy el kell innen menni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6df16a4-caee-469c-b8a8-e3b122f07afd","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Miután a kapitány rosszul lett, a gép első tisztje sürgős leszállási engedélyt kért.","shortLead":"Miután a kapitány rosszul lett, a gép első tisztje sürgős leszállási engedélyt kért.","id":"20250310_ausztralia-qantas-pilota-mellkasi-fajdalom-rosszullet-defibrillator-surgos-leszallasi-engedely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6df16a4-caee-469c-b8a8-e3b122f07afd.jpg","index":0,"item":"3c4f3779-7ccd-425f-8073-6e7f20773a11","keywords":null,"link":"/elet/20250310_ausztralia-qantas-pilota-mellkasi-fajdalom-rosszullet-defibrillator-surgos-leszallasi-engedely","timestamp":"2025. március. 10. 15:48","title":"Mellkasi fájdalmakra panaszkodott és defibrillátort kért a pilóta egy Sydney-be tartó járaton","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b4a50c6e-0ead-4f96-9aae-9ea841e13f28","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Orvosai szerint az egyházfő állapotában csekély javulás következett be, de óvatosságból továbbra sem bocsátkoznak jóslatokba.","shortLead":"Orvosai szerint az egyházfő állapotában csekély javulás következett be, de óvatosságból továbbra sem bocsátkoznak...","id":"20250308_Jol-reagal-a-kezelesre-Ferenc-papa-az-allapota-enyhen-de-javul","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b4a50c6e-0ead-4f96-9aae-9ea841e13f28.jpg","index":0,"item":"0f274da2-11bf-440e-af14-e06bd6165908","keywords":null,"link":"/elet/20250308_Jol-reagal-a-kezelesre-Ferenc-papa-az-allapota-enyhen-de-javul","timestamp":"2025. március. 08. 21:25","title":"Jól reagál a kezelésre Ferenc pápa, az állapota lassan, de javul","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8dc0f843-7cb6-441f-973c-c6ddafdcbf50","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A szöveg korábbról már ismerős lehet. ","shortLead":"A szöveg korábbról már ismerős lehet. ","id":"20250308_kocsis-mate-fidesz-facebook-gyermek-jogai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8dc0f843-7cb6-441f-973c-c6ddafdcbf50.jpg","index":0,"item":"71f78f28-b9d2-4ffa-86ba-630e29b51d1c","keywords":null,"link":"/itthon/20250308_kocsis-mate-fidesz-facebook-gyermek-jogai","timestamp":"2025. március. 08. 18:30","title":"\"A gyermekek jogai minden eddiginél erősebb törvényi védelmet kapnak!\" - Kocsis Máté megosztotta, hogyan változik az Alaptörvény","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A 360 lóerős CLA 45 AMG mellett szinte a teljes AMG modellpalettát vezethettük a Mercedes-Benz Star Experience roadshow hazai állomásán.
A tavalyi évhez hasonlóan idén is a zsámbéki Driving Camp vezetéstechnikai centrum adott otthont a Mercedes-Benz Star Experience autós roadshow hazai állomásának, ahol szinte a teljes Mercedes modellpalettát, beleértve az AMG modelleket is, kipróbálhatták a meghívott ügyfelek és újságírók. A rendezvény keretén belül négyféle betétprogramon tehettük próbára a vezetési tudásunkat és az autók képességeit, valamint egy rövid elméleti oktatásban is részt vettünk, ahol elmagyarázták, hogyan működik a „beépített őrangyal” az autóban, vagyis az Intelligent Drive, ami a csillagos márka komplex vezetést segítő asszisztens-rendszereit foglalja magába.
Egy olyan profi helyszín, mint a zsámbéki Driving Camp már önmagában garancia az élményre, hiszen a többféle nyomvonal, körpálya és rántópad számtalan lehetőséget tartogat a különböző forgalmi szituációk és manőverek gyakorlására. Nagysebességű kikerülési manővertől kezdve, a megcsúszó autó kezelésén át, egészen az önmagától állóra fékező biztonsági rendszer teszteléséig mindenre lehetőség volt, de természetesen a legjobban mindenki azt a betétprogramot várta, amiben a leghosszabb körön lehetett a jelenlévő ötféle AMG sportmodellel autókázni.
Már kívülről szemlélve is bizsergető látványt nyújtott, ahogy sokat sejtető V8-as morajlások, diszkrét kipufogó ropogások és olykor csikorgó kerekek kíséretében elhúzott a pályán az AMG flotta. A sort az SLK 55 AMG nyitotta, amit a SL 63 AMG követett, majd jött a kecskeméti sportlimuzin, vagyis a CLA 45 AMG, utána pedig testvérmodell A 45 AMG. A csapat legizmosabb versenyzőjeként az E 63 AMG S-Modell zárta a sort, melynek 5.5 literes V8-as biturbó motorja 585 lóerőt juttat a 4Matic összkerék-maghajtás segítségével az aszfaltra, olyan hangok kíséretében, amitől egy benzinvérű sofőr garantáltan libabőrös lesz.
CLA 45 AMG és a többiek - Képgaléria.
Mercedes-Benz
Mielőtt teligázt adnánk a piacon lévő legerősebb német limuzinnak, mindenképp érdemes kitérni a CLA 45 AMG-re, hiszen több ponton is világelső autóval van dolgunk, ami nem mellesleg Kecskeméten készül. Azt ugyebár mindenki tudja, hogy a légellenállása a CLA-nak a legjobb a szériaautók között, az AMG változat azonban további műszaki csemegéket is tartogat. A 2.0 literes turbós benzinmotorjából 360 lóerőt és 450 Nm maximális nyomatékot csaltak elő az AMG mérnökei, amivel a világ legerősebb sorozatban gyártott négyhengeres erőforrásának számít, 180 lóerős literteljesítménnyel. Mindez 4Matic összkerék-meghajtással és duplakuplungos AMG Speedshift hétfokozatú automataváltóval párosítva 4,6 másodperc alatt gyorsítja álló helyből százig a picivel több mint másfél tonnás autót, a száguldás vége pedig 250 kilométer/óránál van elektronikusan limitálva.
Sajnos utóbbit a pálya adottságai miatt nem volt lehetőségünk kipróbálni, de a gyorsulást, a tempós kanyarodást és a kipufogó durrogtatást annál inkább, ebben pedig jelesre vizsgázott a CLA sportmodell. Tulajdonképpen motorhangból is, ami jellegzetesen négyhengeres, kicsit érces orgánum, akár még versenyautósnak is mondanám, ha nem vezettük volna az A 45 AMG-t, amely ugyanezen hajtáslánccal és teljesítménnyel még inkább kihegyezett versenygépnek hat. Ez pedig kifejezetten okos döntés volt a Mercedes részéről, hiszen a leheletnyit visszafogottabb karakter tökéletesen illik a CLA imidzséhez, míg az igazi über hot-hatch élményt a kompakt ötajtós testvére produkálja. Félreértés ne essék, a CLA 45 AMG is kellően sportos minden téren, de az A 45-nél komfortosabb, ami üdvözítő a hétköznapi használat során, hiszen reggel munkába menet mindenféle kényelmetlenség nélkül el lehet vele araszolgatni a dugóban, az esti hazaúton pedig nyugodtan meg lehet húzni a bajszát a közeli szerpentinen.
Az A45 AMG ezzel szemben még inkább mérgesebbnek, sportosabbnak érződött, nem csak az opcionálisan rendelhető spoilereknek köszönhetően, hanem lecsupaszítva is, kizárólag a vezetési élményre koncentrálva. Olyannyira, hogy ha tippelni kéne melyik jelenlevő autóval lehetne a leggyorsabb kört futni a Driving Camp külső körén, elképzelhető, hogy erre tenném a voksom. A Hungaroringen már más lenne a helyzet, hiszen az E 63 AMG erőtöbblete ott már jobban érvényesülne, de egy ilyen gokartos vonalvezetésű, rövid egyenesekkel és technikás kanyarokkal tűzdelt aszfaltcsíkon mesterien mozog a Mercedes hot-hatch. Már ha lehet annak nevezni, hiszen ez a 360 lóerő - összkerék páros jócskán túlmutat azon, amit mondjuk egy Golf GTI kínál.
Valójában nem is vele konkurál, hanem az Audi RS3-al, és a BMW 135i-vel, melyeknél öt illetve hathengeres blokkok adják az erőt. Ezen a ponton remek kis vita bontakozhatna ki, hogy mennyivel egzotikusabb egy négynél több dugattyúval dolgozó erőforrás, de a van egy olyan érzésem, hogy aki ebben a kategóriában keresgél, annak már eleve megvan a márkapreferenciája. Annál is inkább, hiszen az A45 AMG esetében 13,8 míg a CLA 45 AMG-ért 15,7 millió forintot kell alapáron kifizetni, így a választás egyben kinyilatkoztatás is az adott márka mellett.
Ha már szóba kerültek anyagiak megemlítendő, hogy a jelenlevő AMG flotta legdrágább példánya az SL 63 AMG volt, amely a konfigurátorban 48,4 millióról indul. Természetesen ennyi pénzért azt hozza, amit várunk tőle: 537 lóerős, 5.5 literes V8-as biturbó motorja kevesebb mint 13 másodperc alatt gyorsítja 200 kilométer/óráig, meseszép motor és kipufogóhang kíséretében. Igazi négy évszakos luxus roadster, amely otthonosan mozog a Francia Riviérán és a világvárosok legelitebb kerületeiben egyaránt.
Ennek ellenére a rendezvényről az A 45 AMG mellett a másik személyes kedvencem egyértelműen az E 63 AMG S-Modell, amely 33,4 millió forintos induló áron kínál 585 lóerős teljesítményt, elegáns limuzin külsőbe csomagolva, és olyan menetdinamikával párosítva, amire néhány éve még csak a leggyorsabb szupersportautók voltak képesek. És pont ez a kettős karakter annyira imádnivaló benne, hiszen ha akarjuk egy kompromisszummentes négyajtós limuzin, odalépve viszont előtör belőle a brutális erő.
E 63 AMG - Képgaléria.
Mercedes-Benz
Elég csak álló helyzetben túráztatni picit a V8-as blokkot, és azonnal mosolyra áll a szánk, ahogy a felhördülő ménes megbillenti a karosszériát. Vezetés közben persze érződik a sofőrrel együtt kéttonás tömeg, de a feszes futóműnek és a 4Matic összkerék-hajtásnak köszönhetően abszolút fürgének hat, hiszen amit az A 45 AMG megold lendületből, azt az E 63 AMG izomból abszolválja. Bele se merek gondolni, hogy egy rendes versenypályán hosszú elnyújtott kanyarokban mekkora tempóval lehet autózni vele.
A legjobb az egészben, hogy aki kedvet kapott ezekhez az autókhoz, az az elkövetkező hetekben, hónapokban élőben is megcsodálhatja őket, hiszen májustól országos körútra indulnak. A kupé, kabrió és roadster modellek, valamint a Mercedes-AMG nagyteljesítményű autói iránt érdeklődők Székesfehérváron, Veszprémben, Kecskeméten, Budapesten, Szegeden, Pécsen, Debrecenben és Nyíregyházán ismerkedhetnek meg a csillagos márka modellpalettájának legdinamikusabb tagjaival. A roadshow-n egyéb járművek mellett kulcsszerepet kap a Mercedes-Benz C-osztály Coupé változata, az SLK, az A 45 AMG, a kizárólag Kecskeméten készülő CLA 45 AMG, valamint az E 63 AMG S-Modell is, emellett további impozáns autók, köztük az E-osztály Coupé és Cabrio, az S 63 AMG és az ML 63 AMG is várja az érdeklődőket.
Az említett modelleket a márka DTM bemutató autója, az AMG Mercedes-Benz C-Coupé is több helyszínre elkíséri. Aki pedig menet közben is kíváncsi a DTM versenyautókra, az jövő hétvégén mindenképpen vegye az irányt a Hungaroring felé, hiszen a Német Túraautó Világbajnokság visszatér Magyarországra, igazi régi vágású V8-as motorokkal, amiket a rajongók jogosan hiányolnak a Forma 1-ből.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.
HVG Cégautó 2014 konferencia. Cégvezetők, flottamenedzserek és autómárkák szakmai találkozója 2014. június 4-én a DrivingCampen. Tesztvezetés Európa legszínvonalasabb pályáján – 10 világmárka, innováció, színes szakmai program.
Az államháztartást jelentős állampapír-hozamfizetések és a 13. havi nyugdíj is terhelte februárban. A hiány két hónap alatt 1,7 milliárd forint – az éves terv 4,2 ezer milliárd forint.