Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0ad74694-b240-4a49-92d0-5f026a070c70","c_author":"Németh András","category":"vilag","description":"29 külföldi állam vezetője vesz részt a május 9-ei győzelem napi moszkvai katonai díszszemlén, ami a hivatalos orosz magyarázat szerint azt mutatja, hogy egyre nő az ország nemzetközi tekintélye. A vendégek közül csak hárman jönnek Nyugatról, a Moszkvába zarándokolók nagy része a volt szovjet tagköztársaságokból érkezik. A közös jellemző az lehet, hogy valamennyi külföldi politikusnak egyéni elképzelése van a demokráciáról, Moszkvában akár meg is alakíthatnák az „illiberális internacionálét”.","shortLead":"29 külföldi állam vezetője vesz részt a május 9-ei győzelem napi moszkvai katonai díszszemlén, ami a hivatalos orosz...","id":"20250508_moszkva-gyozelem-napi-felvonulas-vendegek-putyin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0ad74694-b240-4a49-92d0-5f026a070c70.jpg","index":0,"item":"3e46800c-8ad9-4214-9337-03cb56d2e44d","keywords":null,"link":"/vilag/20250508_moszkva-gyozelem-napi-felvonulas-vendegek-putyin","timestamp":"2025. május. 08. 13:52","title":"Díszes társaság verődik össze Moszkvában a győzelem napi felvonulásra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07e07db3-c68e-448a-87a2-52af113d2984","c_author":"HVG","category":"360","description":"Bár a házasságnak többféle, kutatások által is megerősített egészségügyi előnye van, egy lengyel vizsgálat egy kellemetlenebb mellékhatásra derített fényt. Úgy tűnik, a hivatalossá tett együttélés kimutatható mértékben növeli a túlsúly kockázatát, azonban nem mindkét félnél egyformán: a férfiaknak van nagyobb kitettségük.","shortLead":"Bár a házasságnak többféle, kutatások által is megerősített egészségügyi előnye van, egy lengyel vizsgálat...","id":"20250509_hvg-elhizas-ferfiak-hazassag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07e07db3-c68e-448a-87a2-52af113d2984.jpg","index":0,"item":"a2cbf045-be5d-4c50-8375-9277796c0384","keywords":null,"link":"/360/20250509_hvg-elhizas-ferfiak-hazassag","timestamp":"2025. május. 09. 16:15","title":"Egyre több adat támasztja alá: híznak a férfiak a házasságban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20a2f0b1-e301-4afa-9c0d-47c40a2c2b99","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A holland férfi 39 éves volt, ő a nyolcadik áldozata a balesetnek. A jacht roncsait próbálták kiemelni a mélyből.","shortLead":"A holland férfi 39 éves volt, ő a nyolcadik áldozata a balesetnek. A jacht roncsait próbálták kiemelni a mélyből.","id":"20250509_buvar-Mike-Lynch-luxusjacht-bayesian-baleset-elsullyedt-szicilia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20a2f0b1-e301-4afa-9c0d-47c40a2c2b99.jpg","index":0,"item":"43de37b3-a039-464d-9129-c564b2052811","keywords":null,"link":"/vilag/20250509_buvar-Mike-Lynch-luxusjacht-bayesian-baleset-elsullyedt-szicilia","timestamp":"2025. május. 09. 20:18","title":"Meghalt egy búvár, aki Mike Lynch luxusjachtjának kiemelésén dolgozott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3545ad83-2233-4e61-949b-9ee4ffe1de12","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Az egyházi vezetők szerint Románia történelmi válaszúthoz érkezett. Orbán Viktor korábban arra utalt, hogy megvédheti a szélsőjobbos jelöltet az Európai Unióban.","shortLead":"Az egyházi vezetők szerint Románia történelmi válaszúthoz érkezett. Orbán Viktor korábban arra utalt, hogy megvédheti...","id":"20250509_romania-elnokvalasztas-masodik-fordulo-george-simion-magyar-egyhazak-felhivas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3545ad83-2233-4e61-949b-9ee4ffe1de12.jpg","index":0,"item":"8d974f28-2a20-4ac7-89ae-16e7107d8634","keywords":null,"link":"/vilag/20250509_romania-elnokvalasztas-masodik-fordulo-george-simion-magyar-egyhazak-felhivas","timestamp":"2025. május. 09. 18:34","title":"A szélsőjobboldali Simion elleni szavazásra kérik a híveiket a romániai magyar egyházak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f60ed95c-c0f4-4bab-8103-5eaefb6df2e8","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Laponyi Zsolt az ügyfélkapun keresztül értesült az eljárásról.","shortLead":"Laponyi Zsolt az ügyfélkapun keresztül értesült az eljárásról.","id":"20250509_laponyi-zsolt-rendor-kdnp-fegyelmi-eljaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f60ed95c-c0f4-4bab-8103-5eaefb6df2e8.jpg","index":0,"item":"213e178a-e8a3-4bc8-ba06-5d50c5c1cd74","keywords":null,"link":"/itthon/20250509_laponyi-zsolt-rendor-kdnp-fegyelmi-eljaras","timestamp":"2025. május. 09. 08:16","title":"Fegyelmi indult a rendőr ellen, aki nem akarta, hogy a KDNP-t reklámozzák a fényképével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"19741484-f8b8-4292-a857-20c8726636de","c_author":"CIB Bank ","category":"brandcontent","description":"A banki csalások – legyen szó telefonos, sms-ben érkező vagy akár e-mailes üzenetekről – egyre nagyobb számban fordulnak elő. Az utca emberét kérdeztük arról, hogy találkoztak-e már ilyennel, és ha igen, akkor honnan ismerték fel azt, hogy átveréssel állnak szembe.","shortLead":"A banki csalások – legyen szó telefonos, sms-ben érkező vagy akár e-mailes üzenetekről – egyre nagyobb számban...","id":"20250508_CIB-bank-online-csalasok-banki-csalasok-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/19741484-f8b8-4292-a857-20c8726636de.jpg","index":0,"item":"3103e495-9001-4d96-b3e6-d7174bd417ab","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250508_CIB-bank-online-csalasok-banki-csalasok-video","timestamp":"2025. május. 08. 15:30","title":"Gyanús tranzakciók, sürgős csomagátvétel: ezek a leggyakoribb banki csalások","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6d64c6a8-8353-4bab-b78f-7860eb7cd884","c_author":"Balizs Benedek ","category":"sport","description":"Tételesen levezetjük, miért lesz bajban az NB I jelentős része azzal, hogy bevezetik azt az Orbán Viktor által presszionált módosítást, amely szerint legalább öt magyar labdarúgónak végig a pályán kell lennie minden meccsen, és ebből egynek 21 év alattinak kell lennie.","shortLead":"Tételesen levezetjük, miért lesz bajban az NB I jelentős része azzal, hogy bevezetik azt az Orbán Viktor által...","id":"20250509_magyar-labdarugo-szovetseg-MLSZ-NB-I-orban-viktor-magyar-jatekosok-valtoztatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6d64c6a8-8353-4bab-b78f-7860eb7cd884.jpg","index":0,"item":"1daa9817-dcf0-4e32-ae5a-99f6d601f403","keywords":null,"link":"/sport/20250509_magyar-labdarugo-szovetseg-MLSZ-NB-I-orban-viktor-magyar-jatekosok-valtoztatas","timestamp":"2025. május. 09. 10:57","title":"Meghajolt Orbán akaratának az MLSZ, kijózanító pofon érheti a szurkolókat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4c1f7ecc-4a74-4360-bc51-e536e6dba0af","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Ukrajnáról szólt pénteken a hagyományos moszkvai győzelem napi díszszemle. Vlagyimir Putyin arról beszélt, hogy amíg „az alapvető okok” nem szűnnek meg, az ukrajnai háborút sem fejezik be. Az USA és – Szlovákián kívül – az EU sem képviseltette magát a parádén, ahol ezúttal külföldi egységek is masíroztak, szemléltetve, hogy Oroszország nincs egyedül, sőt: tovább nőtt Moszkva nemzetközi tekintélye. ","shortLead":"Ukrajnáról szólt pénteken a hagyományos moszkvai győzelem napi díszszemle. Vlagyimir Putyin arról beszélt, hogy amíg...","id":"20250509_Gyozelem-napja-moszkva-voros-ter-galeria","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c1f7ecc-4a74-4360-bc51-e536e6dba0af.jpg","index":0,"item":"b39b8272-1b4e-4e66-924d-a23ec94c853b","keywords":null,"link":"/vilag/20250509_Gyozelem-napja-moszkva-voros-ter-galeria","timestamp":"2025. május. 09. 14:57","title":"Rakétarendszerek, veteránok és hagymakupolák – képeken Putyin győzelem napi parádéja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kipróbáltuk az első konnektoros Audit, amivel egy átlagos, városban autózó polgárnak elvileg havonta kell a benzinkúthoz gurulnia egy negyvenliteres teletankra. Jól hangzik, nem?
Kívülről igazából semmi extra. Néhány apróság árulja el, hogy ez nem egy sima Audi A3-as: nincsenek kipufogó-végcsövek, ha be akarunk pakolni, kicsit szűkebb a hely, néhány e-tron plakettet ragasztottak ide-oda, és persze, az nagyon stílusos részlet, ahogy az elektromos töltőnyílás az Audi-embléma elcsúsztatásával tárul fel. Újabb prémium márka indult el komolyan a hibridautózás irányába. Bécsben teszteltük az Audi A3 Sportback e-tront.
Nagy kérdés, mi a helyes irány dizájnban egy ilyen autónál. A BMW azt az utat választotta elektromos hibridjével, az i3-mal, hogy, aki sokat költ egy ilyen előremutató technológiára, az ezt külsőségekben is megmutatná. A BMW i3 csupa érdekesség, újrahasznosított gyapjú, furcsa textúrájú anyag és különleges megoldás. Az Audi azt vallja, egy autónak tíz év múlva is elfogadhatóan kell kinéznie, és ki tudja, a BMW i3 mennyire lesz divatos (eladható) mondjuk öt év múlva. Az Audi A3 e-tron ennek megfelelően beleilleszkedik az összes négykarikás jelenlegi dizájnjába, ami mögött persze egy sokkal erősebb ésszerűség is áll.
Képgaléria.
D.P.
Nem kellett egy teljesen új csarnokot építeni az e-tronnak Ingolstadtban, ahol az A3-as Sportback is készül, csak egy mellékvágányt kellett beállítani, ahova kitérnek az elektromos hajtással rendelkező autók az összeszerelés során. Azt sem szabad elfelejteni, hogy az Audi gazdája a Volkswagen-konszern, nemrégiben sztenderdizálta autóinak építési platformját, hamarosan tehát feltűnhet ugyanez a hibrid rendszer a Skodától a Seatig, szinte minden modellben. A hajtáslánc átalakítását főleg a pótkerékhelyek sínylik meg, ahogy az A3 e-tron csomagtartója is 100 literrel csekélyebb, mint a benzines változaté, a csomagtartórészbe került ugyanis a benzintank.
A Bécs környéki tesztutat a kocsi menetmódjainak megfelelően egy tisztán elektromos és három hibrid módú szakaszra osztották. Az első, kizárólag elektromos hajtású etapon lényegében az osztrák főváros belső kerületéből kellett kievickélni a városi forgalomban. Ezt az első 50 kilométert lehet letudni elektromos üzemmódban. Ez rögvest megmutatja az elektromos autózás áldásait. Teljes csendben, stresszmentesen ücsörögni a dugóban. Nem haladunk, de legalább nem fogyasztunk, és nem is pöfögjük tele a várost. Ilyenkor lehet elmerengeni, hogy a napi 50 kilométeres tisztán elektromos hajtással megtett táv, az ingázók többségének szükségleteit kielégíti, szinte zéró üzemanyagköltséggel. Este pedig csak rá kell dugni a konnektorra a 8,8 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt autót, amit az otthoni hálózati áram 3 óra 45 perc alatt feltölt teljesen.
Képgaléria.
D.P.
Persze induláskor rögtön feltűnt az az adat is, amely a teljes hatótávra vonatkozik. A 900 kilométer feletti érték egy 40 literes tankkal rendelkező autótól mindenképp komolyan hangzik. Ez nagyjából azt jelenti, hogy egy átlagos városinak havonta egyszer kellene tankolnia. Baráti. Hogy mégsem sikerült a referenciának kiadott, elvileg 1,9 literes fogyasztással elboldogulni a 100 kilométeres tesztúton, annak oka, hogy kicsit szabadabb, szerpentines szakaszokat is betettek a szervezők.
Ezeken a részeken lehetett tesztelni, hogyan dolgozik együtt a hibrid hajtásrendszer, ami áll egy 110 kW (150 LE) teljesítményű 1.4 TFSI aggregátból és egy 75 kilowattos elektromos motorból, amelyek rendszerteljesítménye 204 lóerő, 350 Nm-es csúcsnyomatékkal. Az elektromotor azonnali és konstans tolóereje parádésan lódítja meg bármely pillanatban a kocsit. A pluszsúly, amely szinte teljes egészében a hátsó ülések alá beszerelt akkukból adódik, a menetstabilitásnak is kedvez az alacsonyabb és jobban középre került súlypontjával.
A kocsi súlya persze az említettek miatt, meglehetősen nagy, az 1540 kilogramm jelentős, 25 százalékos többlet a normál A3 Sportbackhez képest. Egyébként, folyamatos 100 kilométer/órás tempóig így is az elektromos, EV-üzemmódban dolgozik a motor, amíg elegendő az akkumulátorban tárolt energia. A tisztán elektromos üzem csak 130 kilométer/óra fölé gyorsítva kapcsol ki.
Visszatérve a tesztútra, a kis szerpentinezés után következett a nagy varázslat, a kiürített akkumulátorok visszatöltése. Mindez a lejtősebb szakaszoknak köszönhetően elég gyorsan meg is kezdődik, a műszerfal bal oldali kijelzőjén – a fordulatszám-mérő helyére beépített „Powermeteren” – a töltést, a hatékonyságot és – az Audi által "Boost"-nak nevezve– a teljes gyorsítás energiaszükségletét lehet szemmel tartani. A rekuperáció (fékezési energia visszanyerése) a menetmódtól függően vagy azonnal érezhető, amint a gázpedálról lelépünk, ilyenkor lassulni kezd az autó, ahogy a generátor elkezdi visszanyerni az energiát az akkuk számára. Illetve, úgynevezett vitorlázó üzemmód is létezik, amely hagyja siklani a kocsit, amikor nem tölt ugyan vissza áram, viszont szabadon gurulva spórolunk az üzemanyagon.
Képgaléria.
D.P.
A megtett tesztkört elemezve, az elektromos üzemidőre kifejezetten jó értékelést kaptunk, egyértelműen az élvezetes szakaszon ment el a hatékonyság. A végső eredménnyel, a 4,1 liter per 100 kilométeres fogyasztásával nem váltaná meg a világot az e-tron, egy mai kis turbós benzines (és főleg egy dízel) nem fogyaszt sokkal többet. Ugyanakkor azok, akik elsősorban városban és csúcsidőben autóznak, vagyis klasszikus ingázók, napi 40-50-60 kilométerrel, fele ekkora fogyasztással is eljárhatnak nap mint nap. Mindez nagyon komoly eredmény úgy, hogy az autó városhatárhoz érve sem válik kiszolgáltatott, töltőpontot kétségbeesetten kereső lélekvesztővé, mint a jelenleg létező tisztán elektromos autók többsége.
Kitérve az A3 e-tron árára, persze sok azért a kétely. Az ára majd 40 ezer euró, ami közel 10 ezerrel több, mint egy ugyanilyen, ám sima egynégyes benzines TFSI A3-asnak. Mint sok minden más, a kompromisszummentes takarékosság is egyelőre a gazdagok kiváltsága. De jó úton járunk.