szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Tévhit, hogy az autósok spórolhatnak azzal, hogy nyáron is téli gumit használnak, mivel az gyorsabban kopik és az autó is többet fogyaszt, ráadásul a nem megfelelő abroncs használata esetén hosszabb a fékút is.

Minden tizedik magyar autós nyáron is téli gumiabroncsot használ, mert túl drágának tartja lecserélni a téli gumit a Goodyear felmérése szerint.

Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében a gumiabroncsgyártó rámutatott: tévhit, hogy az autósok spórolhatnak azzal, hogy nyáron is téli gumit használnak, mivel az gyorsabban kopik és az autó is többet fogyaszt. A téli gumiabroncs 7 Celsius-fok alatti hőmérsékleten nyújt optimális teljesítményt, mivel lágyabb keverék, mint a nyári gumi anyaga – fejti ki a cég a közleményben, hozzátéve: a téli gumiabroncson több tapadóél található, ezek növelik a gördülési ellenállást, így használatával többet fogyaszt a gépkocsi.

Egy átlagos, évi 10 ezer kilométert vezető autós akár egy vagy két abroncsot is tudna vásárolni abból az összegből, amennyivel többet költ a benzinre amiatt, mert nem az évszaknak megfelelő gumival jár – írta a Goodyear.

A nem megfelelő abroncs használata esetén hosszabb a fékút is – figyelmeztet a közleményben a cég. A tapasztalatok szerint a téli gumikkal 6 méterrel nő a féktávolság száraz úton, 20 fokos hőmérsékleten, óránként 100 kilométeres sebességről fékezve. A vizes úton való megcsúszás esélye is nő téli gumi használata esetén, mivel annak bordázata nem vezeti el megfelelően a vizet – teszik hozzá.

A gyártó a nyár közepén végzett több mint kétezer autósra kiterjedő kutatást Budapesten, Győrben és Debrecenben arról, hogy hányan járnak nyáron is téli gumival, illetve hányan cserélték le abroncsaikat nyárira.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!