Ötszáz lóerős hibrid szörny a Peugeot-tól

Ötszáz lóerős hibrid szörny a Peugeot-tól

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Innovatív anyagok, hibrid hajtáslánc és drámai megjelenés jellemzi a Quartz tanulmányautót.

Az autószalonokon a gyártók a legújabb modelljeik mellett mindig törekednek arra, hogy valami jövőbemutató tanulmányautóval vagy műszaki újdonsággal is előrukkoljanak, így nem meglepő, hogy a két hét múlva kezdődő párizsi kiállításra egy igazi városi fenevaddal érkezik a Peugeot, amely szerintük megvillantja a jövő városi terepjárójának jellegzetességeit. A Quartz névre keresztelt tanulmányautó 4,5 méter hosszú és több mint 2 méter széles kasztnija alatt a 308-ból ismerős EMP2-es padlólemez rejtőzik, de ezen kívül nem sok köze van egy szériaautóhoz.

©

A hajtáslánca egy hibrid rendszer, amely egy 270 lóerőt és 330 Nm maximális nyomatékot biztosító 1.6 literes turbós benzinmotorból és tengelyenként egy 115 lóerős elektromotorból áll, amelyek együttesen 500 lóerős teljesítményt biztosítanak. A villanymotorok főként generátorként funkcionálnak, valamint a váltásoknál bekövetkező lendületvesztést küszöbölik ki, de adott esetben a hajtást is átvehetik. Tisztán elektromos üzemmódban 50 kilométer megtételére képes az autó, de a benne rejlő lehetőségeket legjobban a verseny állásban lehet kiélvezni, hiszen ilyenkor minden motor együttesen dolgozik, amiben a rendkívül fejlett futóművel is partnerként viselkedik.

©

A navigáció és az utat pásztázó kameráknak köszönhetőn az aktuális terepviszonyokhoz igazítja a hasmagasságát, ami 30 és 35 centiméter között változhat, továbbá a hardver is bírja a gyűrődést, hiszen elöl egyedi fejlesztésű MacPherson, hátul pedig multi-link felfüggesztés kapott helyett, amikre 23 colos kerekeket szereltek. Nem csak ezek jelentik a műszaki csemegéket, hanem maga a karosszéria is, hiszen a nagyszilárdságú, ragasztott kompozit anyagoknak köszönhetően könnyű és masszív lett az autó, olyannyira, hogy B-oszlopokra sem volt szükség, így a Quartz felfelé nyíló ajtókat kapott.

Az utastér is hasonlóan futurisztikusra sikeredett, nem csak a különleges formák, és a négyszögletű kormányra költöztetett kezelőszervek miatt, hanem az innovatív anyaghasználat szempontjából is. Az üléshuzat újrahasznosított műanyag palackokból készült, a négypontos övvel ellátott kagylóülések és a konfigurálható head-up display csak hab a tortán.

©
©

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.