Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"42f0152b-e530-4e22-a049-9a9efd9f2fc7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Már csak autók kellenek hozzá, amelyek győzik ezt a tempót. ","shortLead":"Már csak autók kellenek hozzá, amelyek győzik ezt a tempót. ","id":"20250606_Europaba-is-jonnek-a-BYD-szupertoltoi-5-perc-alatt-400-kilometer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42f0152b-e530-4e22-a049-9a9efd9f2fc7.jpg","index":0,"item":"4b4c6abd-9897-41cd-80c3-af3ff3ca214e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250606_Europaba-is-jonnek-a-BYD-szupertoltoi-5-perc-alatt-400-kilometer","timestamp":"2025. június. 06. 11:16","title":"Európába jönnek a BYD szupertöltői: 5 perc alatt 400 kilométer hatótávot adnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8f9cb224-49a6-468f-bf2f-24043d6a8af7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Bár a Demokrata főszerkesztője nem nevezte meg, de bizonyos jelek arra utalnak, hogy ez a politikus Menczer Tamás volt.","shortLead":"Bár a Demokrata főszerkesztője nem nevezte meg, de bizonyos jelek arra utalnak, hogy ez a politikus Menczer Tamás volt.","id":"20250606_bencsik-sajtoklub-eltavolitas-menczer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f9cb224-49a6-468f-bf2f-24043d6a8af7.jpg","index":0,"item":"4465b805-5b83-4922-82eb-598b38a8632d","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_bencsik-sajtoklub-eltavolitas-menczer","timestamp":"2025. június. 06. 09:37","title":"Bencsik András szerint egy politikus szólt le, hogy tegyék ki a Sajtóklubból, miután olyasmit írt róla, ami nem tetszett neki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"977f1c25-3ee3-4e7e-9bd2-9b6142b57599","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Globális dolgozói létszámának 6 százalékától válik meg a cég.","shortLead":"Globális dolgozói létszámának 6 százalékától válik meg a cég.","id":"20250605_Trump-vamjai-a-Procter--Gamble-t-is-megutottek-leepitest-jelentett-be-a-vallalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/977f1c25-3ee3-4e7e-9bd2-9b6142b57599.jpg","index":0,"item":"5d92c03f-4c2a-4b94-aa7f-4762fea1c2fd","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250605_Trump-vamjai-a-Procter--Gamble-t-is-megutottek-leepitest-jelentett-be-a-vallalat","timestamp":"2025. június. 05. 19:16","title":"Trump vámjai a Procter & Gamble-t is megütötték, leépítést jelentett be a vállalat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ca097fbd-ddcb-4821-881c-49b433d07a1f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A műszer ára körülbelül ezer forint – a fejlesztési, gyártási költségekkel együtt.","shortLead":"A műszer ára körülbelül ezer forint – a fejlesztési, gyártási költségekkel együtt.","id":"20250605_sorosdoboz-gyorshajtok-ellen-barkacstraffipax","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ca097fbd-ddcb-4821-881c-49b433d07a1f.jpg","index":0,"item":"272cbfab-c821-400e-b6f1-8acd8058839a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250605_sorosdoboz-gyorshajtok-ellen-barkacstraffipax","timestamp":"2025. június. 05. 10:35","title":"Két sörösdobozzal a gyorshajtók ellen – a Balatonnál fotózták ezt a barkácstraffipaxot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"88511125-a413-4924-a9bf-702be893b244","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Vélhetően arra reagálva, hogy a propagandalap arra biztatja olvasóit, hogy fotózzanak az utcán rövid szoknyás nőket.","shortLead":"Vélhetően arra reagálva, hogy a propagandalap arra biztatja olvasóit, hogy fotózzanak az utcán rövid szoknyás nőket.","id":"20250605_metropol-mediaworks-szekhaz-bugyi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/88511125-a413-4924-a9bf-702be893b244.jpg","index":0,"item":"88b1fa30-fb44-4eb0-85d3-b26ba6786ad6","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_metropol-mediaworks-szekhaz-bugyi","timestamp":"2025. június. 05. 18:29","title":"Bugyikat akasztottak a Metropol kiadójának székháza elé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"881842cc-85b0-477c-bd0a-2a5d55b5a0e1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A lakosság 9 százalékos inflációt vár egy évre előretekintve, ez a hivatalos előrejelzések több mint duplája. A lakosság megtakarítási kedve nő, a nyugdíjpénztári megtakarítások feltörését sem tervezi a nagy többség.","shortLead":"A lakosság 9 százalékos inflációt vár egy évre előretekintve, ez a hivatalos előrejelzések több mint duplája...","id":"20250605_Hiaba-kuzd-Nagy-Marton-a-lakossag-meg-mindig-borzasztoan-magas-inflaciot-var","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/881842cc-85b0-477c-bd0a-2a5d55b5a0e1.jpg","index":0,"item":"354d0905-048f-4924-bda8-5fee7b3f10f1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250605_Hiaba-kuzd-Nagy-Marton-a-lakossag-meg-mindig-borzasztoan-magas-inflaciot-var","timestamp":"2025. június. 05. 10:25","title":"Hiába küzd Nagy Márton, a lakosság még mindig borzasztóan magas inflációt vár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6a33886-ef0d-4606-bd50-04808ec01d7b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Momentum egykori elnöke szerint Navracsics Tibor hülyének nézi a választókat a csütörtök reggel adott interjúban.","shortLead":"A Momentum egykori elnöke szerint Navracsics Tibor hülyének nézi a választókat a csütörtök reggel adott interjúban.","id":"20250605_Osszecsinalod-magad-az-ellenzeki-attorest-elorevetito-kozvelemeny-kutatasi-adatoktol-mondta-Fekete-Gyor-Navracsicsnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6a33886-ef0d-4606-bd50-04808ec01d7b.jpg","index":0,"item":"2ebbe306-9297-4647-af24-eb6a1903c816","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_Osszecsinalod-magad-az-ellenzeki-attorest-elorevetito-kozvelemeny-kutatasi-adatoktol-mondta-Fekete-Gyor-Navracsicsnak","timestamp":"2025. június. 05. 15:07","title":"Fekete-Győr üzent Navracsicsnak: „Most, hogy látod, mi következik, menteni próbálod az irhád. Elkéstél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6cfaada4-33b3-4180-bc79-2847dc8b293e","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az EKB újra kamatot vágott, az új irányadó ráta 2 százalék. Az inflációs előrejelzést lefelé módosították: idén 2 százalék, jövőre 1,6 százalék várható. A magyar alapkamat 6,5 százalék, az infláció jövőre csökkenhet stabilan 4 százalék alá.","shortLead":"Az EKB újra kamatot vágott, az új irányadó ráta 2 százalék. Az inflációs előrejelzést lefelé módosították: idén 2...","id":"20250605_Buvos-szintre-csokkent-az-eurokamat-Magyarorszagon-marad-a-tripla-rata","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6cfaada4-33b3-4180-bc79-2847dc8b293e.jpg","index":0,"item":"056f6444-bc7a-4141-8ead-6f3cc68bc4c7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250605_Buvos-szintre-csokkent-az-eurokamat-Magyarorszagon-marad-a-tripla-rata","timestamp":"2025. június. 05. 14:35","title":"Az eurózóna tényleg földbe döngölte az inflációt, Magyarországon álmodni sem lehet ilyen számokról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Limuzinként megy a Merci luxusöszvére, a V-osztály - teszt
szerző:
Heimer György
Tetszett a cikk?
A haszonjárművekből feltupírozott luxusjárgányok ötlete nem teljesen új. A Mercedes fejlesztői azonban újítottak, sőt még egy új osztályt is kreáltak hozzá.
Vaning mániának, azaz kisteherautó őrület néven is emlegették azt a bő egy évtizeddel ezelőtti autós módit, amelynek során az amerikaiak szinte belebolondultak az extravagáns kinézetű kisbuszokba, a zárt kisteherautókba. Az ilyen agyondíszített, belül plüss huzattal, fabetétek és más szerelvények tömkelegével, kívül rikítóan kipingált felépítménnyel feldobott járgányok iránti láz ugyan nem terjedt át a vén kontinensre, de az európai gyártók, köztük a Volkswagen teherhordójából eredeztetett Hippie Van, majd később a felturbózott Multivan kisbusz sok, személyautóhoz szokott úrvezetőt elcsábított.
Most viszont a Mercedes látta elérkezettnek, hogy a meglévő Vito és Viano haszonjármű-családok mellé még egy „vanszerűséggel” újítson. A tavasszal nálunk is bevezetett új V-osztály azonban különös szerzet: olyan mintha egy teherautót kereszteztek volna az S-osztály luxusával. A Mercedes most azt állítja, hogy újraértelmezte a nagyterű kategóriát, s valóban: a V-osztály amolyan multifunkciós luxusdoboz. A csillagos márka marketingstratégái új keresletet gerjesztve azokban a pénzes kuncsaftokban látnak zsírosnak ígérkező üzletet, akik szívesen beülnek egy sokféleképpen variálható haszonjármű volánja mögé, amely úgy megy, mint egy böhömnyi limo, s eszerint is van felextrázva.
Képgaléria.
D.P.
Az újfajta luxusbatár egyik csúcsváltozata, a hangzatos nevű V-osztály Edition 1-ről már első szemrevételezés után látszik, hogy exkluzív darabról van szó. A több mint 5 méter hosszú busz volánja mögül a Merci nagy-személyautóinak kezelőszervei köszönnek vissza, minden szeglet – a finoman működő kapcsolóktól a díszvarrású, mélybarna napabőr-ülésekig – ízléses, minőségi kidolgozást sugall.
A teherautós méreteket a személyekhez szokott úrvezetőknek nem okozhat gondot megszokni: ez a nagyterű úgy megy, mint egy lágy rugózású szedán, amiben kulcsszerepet játszik a hajtáslánc, mindenekelőtt a 190 lóerős, kétliteres dízelmotor és a hétfokozatú automata sebességváltó. A gyártó állítása szerint a maximális 440 Newtonméteres forgatónyomatékú erőforrás olyan agilis, mint a 3 literes V6-os turbódízel. És nem kérdés: a négyhengeres Edition 1 személyautósan gyorsul, ugyanakkor még városban is megelégszik 7 liter körüli gázolajjal, az országúti fogyasztás pedig a megengedett 130 km/óra sebesség mellett még elképesztőbb, 6 liter körül mozog. Mindeközben a műszerfalon található Agility elnevezésű menetválasztó gombbal a „Manuális”, „Comfort” és „Sport” állások közül az utóbbiba kapcsolva a több mint kéttonnás monstrum még dinamikusabbá válik: gyári adatok szerint a szóban forgó kétliteres már 204 lóerőt produkál, s érdemes megjegyezni, hogy a dízeljármű zajszintje még nagy sebesség esetén is benzineseket meghazudtolóan csendes marad.
A V-osztály másik vonzereje a sokféleképpen variálható, hatalmas és egyúttal fényűzően felszerelhető utasterében rejlik. A tesztautót tárgyalóbuszként alakították ki, amelyben a két egymással szembeni üléssor között a sínen tologatható asztal magassága állítható, teteje lecsapható, kihajtható. Persze a kiemelhető, megfordítható, ledönthető támlájú ülések száma igény szerint – maximum 8 fő számára – változtatható. A két hátsó üléssor még ággyá is alakítható, nem is részletezve a nagyméretű rakományok, köztük a nagyobb sporteszközök szállítási megoldásait.
A rakodás, illetve a ki-beszállás a mindkét oldalon kialakított tolóajtón át lehetséges, amelyeket műszerfali gombokkal a „buszsofőr” is tudja nyitni, zárni. A praktikus megoldások sorába tartozik, hogy hátul a csomagtartó-ajtóban külön nyitható a szélvédő – megkönnyítendő a kisebb holmik ki- és bepakolása, a teljes szélességben felnyíló nagyméretű csomagtartó ajtót pedig gombnyomásra motor húzza vissza, s nem kell csapkodni, az prémiumosan behúzódik.
Képgaléria.
D.P.
A menetkényelmet nem kis mértékben fokozza, hogy a luxusöszvér megkapta az E- és az S-osztály vezetést segítő szenzoros, radaros, kamerás technikáját is. Így alapfelszerelés az úgynevezett oldalszélasszisztens, amely erős oldalirányú széllökések ellen stabilizálja az autót. Ugyancsak alapban jár a sofőr fáradtságára figyelmeztető éberségfigyelő, de aki ad a biztonságra még extraként rendelhet egy rakás asszisztenst, a parkolástól a távolságtartó tempomaton át az adaptív, vakításmentes fényszóróig.
Nem kevésbé innovatív kütyü a más Merci modellekből már ugyancsak ismert touchpad, amelyen át az okos telefonokhoz hasonlóan érintéssel, illetve a betűk és más karakterek bepötyögésével elővarázsolhatók a szórakoztató-információs szolgáltatások. A Command Online fantázianevű rendszer egyesíti az audio- a telefon-, a navi-, valamint az internetböngészés funkcióit és a beszédvezérlést is. Az már csak hab a tortán, hogy aki mobilan is zenei élményekre vágyódik, rendelhet Burmester audiót 16 hangszóval.
Megjegyzendő azonban, hogy sok újszerűen felszerelt négykerekűhez hasonlóan a V-osztály volánforgatása előtt sem árt gyakorolni a csúcstechnikájú ketyerék kezelését – főként a számítógép-analfabétáknak. Ezek ismerete nélkül az újszerű szolgáltatások holt értékként kihasználatlanul maradnak. Másrészt menetközben, bizonytalanul babrálva a kezelőszerveket azok elvonhatják a vezető figyelmét, ugyanúgy végzetesek lehetnek, mint vezetés közben a telefon-nyomogatás.
Ám mindent együttvéve nem vitás, hogy az új Merci busz tovább kábíthatja a luxuskényelemre vágyó autósokat, vagy ahogy az egyik Mercedes-főnök fogalmazta: a dinamikus elegancia XXL-méretben is lehetséges. Ezen még az sem nagyon változtat, hogy jómagam rövidnek találtam az üléspadok hosszát, a sokféleképpen beállítható légkondi ellenére hiányzott az utastérben kinyitható kisablak. Mindez elhanyagolható, szemben azzal, hogy a „mezítlábas” V-osztály valamivel több, mint 12 millió forintba kerül, viszont a 24 millió forintnál startoló Edition 1 tesztautóba még további egymillió forint extrát is simán be lehetett pakolni.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.