Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a0247545-1d0b-4fc4-9e8f-2b4337a67c37","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Rengeteg nő számára lehet fontos az az új gyógyszer, ami minden korábbinál egyszerűbbé teszi a fájdalmas endometriózis kezelését.","shortLead":"Rengeteg nő számára lehet fontos az az új gyógyszer, ami minden korábbinál egyszerűbbé teszi a fájdalmas endometriózis...","id":"20250313_endometriozis-kezelese-egyesult-kiralysag-naponta-beveheto-tabletta-hormonok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a0247545-1d0b-4fc4-9e8f-2b4337a67c37.jpg","index":0,"item":"64c47e26-ceae-40b4-9dcb-c5f41523444e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250313_endometriozis-kezelese-egyesult-kiralysag-naponta-beveheto-tabletta-hormonok","timestamp":"2025. március. 13. 19:33","title":"Zöld lámpát kapott az endometriózist kezelő napi tabletta, ami szükségtelenné teszi az injekciókat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90d3ef07-6203-4f33-bf6c-45f7e438a13a","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"A közpénzzel gazdálkodó szervezetek eddig is különös kreativitásról tettek tanúbizonyságot, ha arról volt szó, miért nem adják ki a közérdekű adatokat. Az elutasítási indokok tárháza a szuverenitásvédelem homályos eseteivel bővülhet tovább. ","shortLead":"A közpénzzel gazdálkodó szervezetek eddig is különös kreativitásról tettek tanúbizonyságot, ha arról volt szó, miért...","id":"20250314_hvg-kozerdeku-adatok-kozpenz-titkolozas-lex-schmidtlanczi-szuverenitasvedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90d3ef07-6203-4f33-bf6c-45f7e438a13a.jpg","index":0,"item":"60f79127-d53b-4abc-bfbe-008150da7037","keywords":null,"link":"/360/20250314_hvg-kozerdeku-adatok-kozpenz-titkolozas-lex-schmidtlanczi-szuverenitasvedelem","timestamp":"2025. március. 14. 16:30","title":"Már faragják a szuverenitásvédelmi bunkósbotot a közérdekű adatokra kíváncsiak ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2d692c97-b33d-4037-acbd-2d1eae8c7d34","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Financial Times értesülései szerint a magyar kormány megint vétóval fenyeget, de már csak Mihail Fridmant szeretnék lehúzni a szankciós listáról.","shortLead":"A Financial Times értesülései szerint a magyar kormány megint vétóval fenyeget, de már csak Mihail Fridmant szeretnék...","id":"20250313_FT-Nyolc-helyett-mar-csak-egy-orosz-oligarchat-mentene-fel-Magyarorszag-az-unios-szankciok-alol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2d692c97-b33d-4037-acbd-2d1eae8c7d34.jpg","index":0,"item":"be26932e-f7ba-4a12-b918-070f732e0d7f","keywords":null,"link":"/itthon/20250313_FT-Nyolc-helyett-mar-csak-egy-orosz-oligarchat-mentene-fel-Magyarorszag-az-unios-szankciok-alol","timestamp":"2025. március. 13. 14:14","title":"FT: Nyolc helyett már csak egy orosz oligarchát mentene fel Magyarország az uniós szankciók alól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"019fb1de-f813-44dc-9a4b-321fd386f749","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A miniszter egy 2017-es tűzesettel indokolta, miért vett 2021-ben állami támogatással egy jóval kisebb lakást egy luxus lakóparkban. Nagy Márton azt állítja – mivel az új lakásban nem élnek életvitelszerűen – a támogatásokat visszafizette. A miniszter családjának van még két lakása a szóban forgó társasházban. A miniszter sajtófőnöke szerint az egész magánügy.","shortLead":"A miniszter egy 2017-es tűzesettel indokolta, miért vett 2021-ben állami támogatással egy jóval kisebb lakást egy luxus...","id":"20250313_Nagy-Marton-sajtofonoke-a-gyanus-csokos-lakasrol-Maganugy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/019fb1de-f813-44dc-9a4b-321fd386f749.jpg","index":0,"item":"1fd77c33-8c10-4b9f-93d3-403a694e5186","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250313_Nagy-Marton-sajtofonoke-a-gyanus-csokos-lakasrol-Maganugy","timestamp":"2025. március. 13. 07:39","title":"Nagy Márton sajtófőnöke a gyanús csokos lakásról: Magánügy","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a57c9be0-720b-46c4-b34b-4204b847ba11","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"Ez nem ment éles viták nélkül, az ellenzéki Szerb Demokrata Párt (SDS) képviselőit a szavazás előtt eltávolították az ülésteremből.","shortLead":"Ez nem ment éles viták nélkül, az ellenzéki Szerb Demokrata Párt (SDS) képviselőit a szavazás előtt eltávolították...","id":"20250314_boszniai-szerb-koztarsasag-parlament-alkotmanytervezet-dodik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a57c9be0-720b-46c4-b34b-4204b847ba11.jpg","index":0,"item":"a1be4f10-385d-4dd3-aabc-819b904022ec","keywords":null,"link":"/vilag/20250314_boszniai-szerb-koztarsasag-parlament-alkotmanytervezet-dodik","timestamp":"2025. március. 14. 11:36","title":"A boszniai szerb parlament elfogadta a szerb országrész új alkotmányának tervezetét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"01944359-5d44-47d0-8256-4204f44cbc8e","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"A március 15-i ünnepségekre érdemes úgy készülni, hogy aznapra országos eső várható. ","shortLead":"A március 15-i ünnepségekre érdemes úgy készülni, hogy aznapra országos eső várható. ","id":"20250314_eso-marcius-15-unnepseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/01944359-5d44-47d0-8256-4204f44cbc8e.jpg","index":0,"item":"c173c459-3bd1-4c33-972f-d2f67a3de6d7","keywords":null,"link":"/itthon/20250314_eso-marcius-15-unnepseg","timestamp":"2025. március. 14. 05:27","title":"Rengeteg esőt kapunk a nyakunkba a hétvégén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8f133967-e99b-4172-896e-fa95d2cbf979","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Gelencsér Attila, a kaposvári választókerület fideszes országgyűlési képviselője korábban arról beszélt, a felzárkóztatási programban elérhető támogatásokat célszerű lenne még a választások előtt látható fejlesztésekre fordítani. A minisztérium szerint szakmai döntések születnek minden esetben.","shortLead":"Gelencsér Attila, a kaposvári választókerület fideszes országgyűlési képviselője korábban arról beszélt...","id":"20250313_Megszolalt-a-miniszterium-a-kiszivargott-hangfelvetellel-kapcsolatban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f133967-e99b-4172-896e-fa95d2cbf979.jpg","index":0,"item":"629bba0f-e058-4b9b-abff-b858bc1c3826","keywords":null,"link":"/itthon/20250313_Megszolalt-a-miniszterium-a-kiszivargott-hangfelvetellel-kapcsolatban","timestamp":"2025. március. 13. 08:37","title":"Megszólalt a minisztérium a kaposvári hangfelvétellel kapcsolatban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8d631463-c907-43d3-b66e-196d031f200c","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"A sportoló április elején lett volna 55 éves.","shortLead":"A sportoló április elején lett volna 55 éves.","id":"20250313_Elhunyt-Oliver-Miller-az-NBA-legsulyosabb-jatekosa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d631463-c907-43d3-b66e-196d031f200c.jpg","index":0,"item":"5be3c6a9-8eb9-4508-9ae6-a9a95566ebef","keywords":null,"link":"/sport/20250313_Elhunyt-Oliver-Miller-az-NBA-legsulyosabb-jatekosa","timestamp":"2025. március. 13. 10:25","title":"Elhunyt Oliver Miller, az NBA legsúlyosabb játékosa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Limuzinként megy a Merci luxusöszvére, a V-osztály - teszt
szerző:
Heimer György
Tetszett a cikk?
A haszonjárművekből feltupírozott luxusjárgányok ötlete nem teljesen új. A Mercedes fejlesztői azonban újítottak, sőt még egy új osztályt is kreáltak hozzá.
Vaning mániának, azaz kisteherautó őrület néven is emlegették azt a bő egy évtizeddel ezelőtti autós módit, amelynek során az amerikaiak szinte belebolondultak az extravagáns kinézetű kisbuszokba, a zárt kisteherautókba. Az ilyen agyondíszített, belül plüss huzattal, fabetétek és más szerelvények tömkelegével, kívül rikítóan kipingált felépítménnyel feldobott járgányok iránti láz ugyan nem terjedt át a vén kontinensre, de az európai gyártók, köztük a Volkswagen teherhordójából eredeztetett Hippie Van, majd később a felturbózott Multivan kisbusz sok, személyautóhoz szokott úrvezetőt elcsábított.
Most viszont a Mercedes látta elérkezettnek, hogy a meglévő Vito és Viano haszonjármű-családok mellé még egy „vanszerűséggel” újítson. A tavasszal nálunk is bevezetett új V-osztály azonban különös szerzet: olyan mintha egy teherautót kereszteztek volna az S-osztály luxusával. A Mercedes most azt állítja, hogy újraértelmezte a nagyterű kategóriát, s valóban: a V-osztály amolyan multifunkciós luxusdoboz. A csillagos márka marketingstratégái új keresletet gerjesztve azokban a pénzes kuncsaftokban látnak zsírosnak ígérkező üzletet, akik szívesen beülnek egy sokféleképpen variálható haszonjármű volánja mögé, amely úgy megy, mint egy böhömnyi limo, s eszerint is van felextrázva.
Képgaléria.
D.P.
Az újfajta luxusbatár egyik csúcsváltozata, a hangzatos nevű V-osztály Edition 1-ről már első szemrevételezés után látszik, hogy exkluzív darabról van szó. A több mint 5 méter hosszú busz volánja mögül a Merci nagy-személyautóinak kezelőszervei köszönnek vissza, minden szeglet – a finoman működő kapcsolóktól a díszvarrású, mélybarna napabőr-ülésekig – ízléses, minőségi kidolgozást sugall.
A teherautós méreteket a személyekhez szokott úrvezetőknek nem okozhat gondot megszokni: ez a nagyterű úgy megy, mint egy lágy rugózású szedán, amiben kulcsszerepet játszik a hajtáslánc, mindenekelőtt a 190 lóerős, kétliteres dízelmotor és a hétfokozatú automata sebességváltó. A gyártó állítása szerint a maximális 440 Newtonméteres forgatónyomatékú erőforrás olyan agilis, mint a 3 literes V6-os turbódízel. És nem kérdés: a négyhengeres Edition 1 személyautósan gyorsul, ugyanakkor még városban is megelégszik 7 liter körüli gázolajjal, az országúti fogyasztás pedig a megengedett 130 km/óra sebesség mellett még elképesztőbb, 6 liter körül mozog. Mindeközben a műszerfalon található Agility elnevezésű menetválasztó gombbal a „Manuális”, „Comfort” és „Sport” állások közül az utóbbiba kapcsolva a több mint kéttonnás monstrum még dinamikusabbá válik: gyári adatok szerint a szóban forgó kétliteres már 204 lóerőt produkál, s érdemes megjegyezni, hogy a dízeljármű zajszintje még nagy sebesség esetén is benzineseket meghazudtolóan csendes marad.
A V-osztály másik vonzereje a sokféleképpen variálható, hatalmas és egyúttal fényűzően felszerelhető utasterében rejlik. A tesztautót tárgyalóbuszként alakították ki, amelyben a két egymással szembeni üléssor között a sínen tologatható asztal magassága állítható, teteje lecsapható, kihajtható. Persze a kiemelhető, megfordítható, ledönthető támlájú ülések száma igény szerint – maximum 8 fő számára – változtatható. A két hátsó üléssor még ággyá is alakítható, nem is részletezve a nagyméretű rakományok, köztük a nagyobb sporteszközök szállítási megoldásait.
A rakodás, illetve a ki-beszállás a mindkét oldalon kialakított tolóajtón át lehetséges, amelyeket műszerfali gombokkal a „buszsofőr” is tudja nyitni, zárni. A praktikus megoldások sorába tartozik, hogy hátul a csomagtartó-ajtóban külön nyitható a szélvédő – megkönnyítendő a kisebb holmik ki- és bepakolása, a teljes szélességben felnyíló nagyméretű csomagtartó ajtót pedig gombnyomásra motor húzza vissza, s nem kell csapkodni, az prémiumosan behúzódik.
Képgaléria.
D.P.
A menetkényelmet nem kis mértékben fokozza, hogy a luxusöszvér megkapta az E- és az S-osztály vezetést segítő szenzoros, radaros, kamerás technikáját is. Így alapfelszerelés az úgynevezett oldalszélasszisztens, amely erős oldalirányú széllökések ellen stabilizálja az autót. Ugyancsak alapban jár a sofőr fáradtságára figyelmeztető éberségfigyelő, de aki ad a biztonságra még extraként rendelhet egy rakás asszisztenst, a parkolástól a távolságtartó tempomaton át az adaptív, vakításmentes fényszóróig.
Nem kevésbé innovatív kütyü a más Merci modellekből már ugyancsak ismert touchpad, amelyen át az okos telefonokhoz hasonlóan érintéssel, illetve a betűk és más karakterek bepötyögésével elővarázsolhatók a szórakoztató-információs szolgáltatások. A Command Online fantázianevű rendszer egyesíti az audio- a telefon-, a navi-, valamint az internetböngészés funkcióit és a beszédvezérlést is. Az már csak hab a tortán, hogy aki mobilan is zenei élményekre vágyódik, rendelhet Burmester audiót 16 hangszóval.
Megjegyzendő azonban, hogy sok újszerűen felszerelt négykerekűhez hasonlóan a V-osztály volánforgatása előtt sem árt gyakorolni a csúcstechnikájú ketyerék kezelését – főként a számítógép-analfabétáknak. Ezek ismerete nélkül az újszerű szolgáltatások holt értékként kihasználatlanul maradnak. Másrészt menetközben, bizonytalanul babrálva a kezelőszerveket azok elvonhatják a vezető figyelmét, ugyanúgy végzetesek lehetnek, mint vezetés közben a telefon-nyomogatás.
Ám mindent együttvéve nem vitás, hogy az új Merci busz tovább kábíthatja a luxuskényelemre vágyó autósokat, vagy ahogy az egyik Mercedes-főnök fogalmazta: a dinamikus elegancia XXL-méretben is lehetséges. Ezen még az sem nagyon változtat, hogy jómagam rövidnek találtam az üléspadok hosszát, a sokféleképpen beállítható légkondi ellenére hiányzott az utastérben kinyitható kisablak. Mindez elhanyagolható, szemben azzal, hogy a „mezítlábas” V-osztály valamivel több, mint 12 millió forintba kerül, viszont a 24 millió forintnál startoló Edition 1 tesztautóba még további egymillió forint extrát is simán be lehetett pakolni.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.