Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"34f4b18d-37a6-4e7f-b3e7-15cea2de321d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kormányzati szervezetek és magánvállalatok is célpontjai voltak egy kiterjedt kibertámadási kampánynak, mely már évek óta zajlik. A nem megfelelően védett rendszereket célozzák a rosszindulatú felek.","shortLead":"Kormányzati szervezetek és magánvállalatok is célpontjai voltak egy kiterjedt kibertámadási kampánynak, mely már évek...","id":"20250221_fbi_cisa-kibertamadas-zsarolovirus-figyelmeztetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/34f4b18d-37a6-4e7f-b3e7-15cea2de321d.jpg","index":0,"item":"273ae1fb-67fa-417b-9f63-fdcc571e1baf","keywords":null,"link":"/tudomany/20250221_fbi_cisa-kibertamadas-zsarolovirus-figyelmeztetes","timestamp":"2025. február. 21. 19:03","title":"Az FBI figyelmeztetést adott ki: több mint 70 országot ért el egy veszélyes támadás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"54678bee-a80c-4a4d-953f-d12fcddf62ac","c_author":"Balla István","category":"elet","description":"„Nem tartja szakmailag indokoltnak” a kompetenciamérések feladatlapjainak érdemjeggyel való értékelését az Oktatási Hivatal. A Belügyminisztérium viszont pont erre készül.","shortLead":"„Nem tartja szakmailag indokoltnak” a kompetenciamérések feladatlapjainak érdemjeggyel való értékelését az Oktatási...","id":"20250221_kompetenciameres-osztalyzas-oktatasi-hivatal-tokeletesen-ellentmond-belugyminiszterium-rendelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54678bee-a80c-4a4d-953f-d12fcddf62ac.jpg","index":0,"item":"6b40abfa-0350-4b61-b8dc-069d9b246bb7","keywords":null,"link":"/elet/20250221_kompetenciameres-osztalyzas-oktatasi-hivatal-tokeletesen-ellentmond-belugyminiszterium-rendelet","timestamp":"2025. február. 21. 12:29","title":"Osztályozni a kompetenciamérést? Az Oktatási Hivatal oldala tökéletesen ellentmond Pintér Sándor rendeletének","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1741fda2-0b8d-4d10-bdc9-46ff1a4696bd","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","shortLead":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","id":"20250223_aram-vezetese-levegoben-szen-dioxidot-megkoto-por-quipu-struktura-vernyomasmeros-ora-cpu-teljesitmeny-csokken","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1741fda2-0b8d-4d10-bdc9-46ff1a4696bd.jpg","index":0,"item":"69b60162-ae7c-44d1-a0e8-88811aa9de9d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250223_aram-vezetese-levegoben-szen-dioxidot-megkoto-por-quipu-struktura-vernyomasmeros-ora-cpu-teljesitmeny-csokken","timestamp":"2025. február. 23. 12:00","title":"Ez történt: Sikerült rájönni, hogyan lehet áramot vezeték nélkül elvezetni a levegőben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4e481645-f382-48d7-939a-b4c6de9285d2","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Továbbra is titok, mi lesz a következő munkája, de azt állítja, marad a miniszterelnök mellett.","shortLead":"Továbbra is titok, mi lesz a következő munkája, de azt állítja, marad a miniszterelnök mellett.","id":"20250222_Havasi-Bertalan-sajtofonok-tavozas-okai-evertekelo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4e481645-f382-48d7-939a-b4c6de9285d2.jpg","index":0,"item":"74f93b77-f7b3-4e96-8fef-22243c71f820","keywords":null,"link":"/itthon/20250222_Havasi-Bertalan-sajtofonok-tavozas-okai-evertekelo","timestamp":"2025. február. 22. 17:31","title":"Havasi Bertalan elárulta, miért mondott le sajtófőnöki állásáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"317a15c0-a4e9-43fc-aaa2-fe42d2b29ec3","c_author":"Kovács Gábor","category":"kkv","description":"Egy baszk acélgyártó által vezetett banki konzorcium szerzett közel 30 százalékos tulajdonrészt a spanyol Talgo vonatgyártóban, amelyet a magyar állam, illetve a Fidesz-közeli Magyar Vagon kívánt felvásárolni. A felvásárlást a spanyol kormány nemzetbiztonsági kockázatok miatt nem engedélyezte.","shortLead":"Egy baszk acélgyártó által vezetett banki konzorcium szerzett közel 30 százalékos tulajdonrészt a spanyol Talgo...","id":"20250221_A-Magyar-Vagon-az-orosz-hatter-miatt-kisiklott-Spanyolorszagban-de-lett-masik-befekteto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/317a15c0-a4e9-43fc-aaa2-fe42d2b29ec3.jpg","index":0,"item":"7e50233c-beed-4d0b-979a-90f0373f3a7e","keywords":null,"link":"/kkv/20250221_A-Magyar-Vagon-az-orosz-hatter-miatt-kisiklott-Spanyolorszagban-de-lett-masik-befekteto","timestamp":"2025. február. 21. 17:11","title":"A Magyar Vagon az orosz háttér miatt kisiklott Spanyolországban, de lett másik befektető","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1dd13e0c-ad86-400e-b1d8-73df12ad2311","c_author":"Bábel Vilmos","category":"360","description":"A Linke az egyetlen német parlamenti párt, amelyiknek érdemben változott a támogatottsága az elmúlt hónapokban. Pár hónapja sörrel kellett becsalogatni az embereket, most tömve volt a német szocialisták kampányzárója. Különösen a fiatalok körében népszerűek, amihez kellett egy jó beszéd és hogy tudják használni a TikTokot. A program az elmúlt napok után abszurd, de Németországban még van erre tér. ","shortLead":"A Linke az egyetlen német parlamenti párt, amelyiknek érdemben változott a támogatottsága az elmúlt hónapokban. Pár...","id":"20250222_nemetorszag-valasztas-linke-kampanyzaro-riport","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1dd13e0c-ad86-400e-b1d8-73df12ad2311.jpg","index":0,"item":"7c13a023-6616-45f9-876b-b636a0570bf6","keywords":null,"link":"/360/20250222_nemetorszag-valasztas-linke-kampanyzaro-riport","timestamp":"2025. február. 22. 09:00","title":"Elmentem a német szocialisták kampányzárójára, hogy megnézzem, mekkora luxus demokráciában élni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"85a1b686-3c8d-48f6-a8d6-513a30ff72c7","c_author":"Serdült Viktória","category":"itthon","description":"A bírói tanácsok európai hálózata ezt a következtetést januári magyarországi látogatása után vonta le.","shortLead":"A bírói tanácsok európai hálózata ezt a következtetést januári magyarországi látogatása után vonta le.","id":"20250221_ENCJ-A-magyar-igazsagszolgaltatas-fuggetlensege-komoly-kihivasokkal-nez-szembe-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85a1b686-3c8d-48f6-a8d6-513a30ff72c7.jpg","index":0,"item":"04da0a9c-4a0e-4c95-a609-b6425666a1f1","keywords":null,"link":"/itthon/20250221_ENCJ-A-magyar-igazsagszolgaltatas-fuggetlensege-komoly-kihivasokkal-nez-szembe-ebx","timestamp":"2025. február. 21. 19:09","title":"ENCJ: A magyar igazságszolgáltatás függetlensége „komoly kihívásokkal néz szembe”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a262cd07-58c2-46dd-8799-30caffff00e6","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A szankciók miatt nem tud bankolni, veszi hazai cégének sátorfáját az AO Energoszpecmontazs. Belső szereléseket végeztek volna, de állítólag is megcsinálják az összes munkát.","shortLead":"A szankciók miatt nem tud bankolni, veszi hazai cégének sátorfáját az AO Energoszpecmontazs. Belső szereléseket...","id":"20250221_paksi-bovites-paks-II-ao-energoszpecmontazs-vegelszamolas-szankciok-miatt-bankolas-atomenergia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a262cd07-58c2-46dd-8799-30caffff00e6.jpg","index":0,"item":"6674756f-8092-4601-81b4-2b4595684ae3","keywords":null,"link":"/kkv/20250221_paksi-bovites-paks-II-ao-energoszpecmontazs-vegelszamolas-szankciok-miatt-bankolas-atomenergia","timestamp":"2025. február. 21. 13:44","title":"Beütöttek a szankciók, felszámolja magyar leányát a paksi bővítés egyik orosz résztvevője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Régóta várt újdonság a magyar autópiacon a Fabia harmadik generációja. A kisautók egyik kategóriakedvence elsőre úgy tűnik, tartja a lépést a Skodák általános presztízsnövekedésével.
Tulajdonképpen a Favorit volt az ős-Fabia, azt is vitték, mint a cukrot. Vagy azért, mert nem nagyon volt más, utána meg azért, mert Fabiaként már tényleg jó volt. Hogy mára, visszatekintve mekkora különbség, ha a hazai bemutatón nem lett volna kiállítva egy Skoda Favorit is, talán eszébe sem jutna az embernek, hogy ugyanazon márkáról beszélünk.
A Fabia harmadik generációja bőven megfelel az egyre erősödő cseh márkától elvárt szintnek. Ennek első jeleként a Fabia II-ből, alig maradt valami, ami talán a külsőségeket tekintve nem is akkora baj. Az új Skoda-arculat a Fabián is jól mutat, a 17 fogból álló hűtőmaszk, az élesebb lámpatestek és a határozottabb vonalakkal húzott karosszériaforma sokkal jobban sikerült, mint az elődé.
Skoda Fabia 1.2 TSI - galéria
D.P.
Az új Fabia 8 milliméterrel rövidebb elődjénél (3992 mm), miközben az utastér 8 milliméterrel nőtt. A kocsi 90 millimétert szélesedett, ezzel a könyök és vállszélességben nyert kényelemmel kategória kedvenc lehet. A csomagtér térfogata 330 liter (+15 liter), lehajtott hátsó üléstámlával pedig 1150 liter. A kombi, amely a C-oszlopig azonos az ötajtóssal, onnan viszont plusz 26,5 centit kapunk, már 530 literes szabad csomagteret kínál. (A kombik felára nem mellesleg, várhatóan 200 ezer forint alatt marad.)
Komoly fejlődésen ment át Fabia infotainment-rendszere is, ahol bevezették a modularitást, így háromféle szintben lehet kérni a középkonzol legfontosabb elemeit. A magasabb kivitelekben tarolnak az érintőképernyős okostelefonos megoldások, az ujjmozdulat-vezérlés, vagy akár saját okostelefonunk képernyőjét is tükrözhetjük (MirrorLink) az autó középső kijelzőjére, amely akár 6,5 col méretű is lehet. A letölthető, kiegészítő alkalmazások száma szinte végtelen, ezeket szolgálja ki a SmartGate rendszer egy Wifi adapteren keresztül, amellyel a kocsi bizonyos adatai telefonon is követhető. A gazdaságos vezetéshez kaphatunk tanácsokat, vagy akár a menet közben fellépő gyorsulási-lassulási erőket is lehet regisztrálni.
D.P.
Természetesen a kényelmi és a biztonsági asszisztensek terén sem lehet lemaradni, így lényegében a Fabia is tud mindet, ami egy kategóriával feljebb az Octaviában benne van. A városi vészfék-asszisztens radarérzékelői folyamatosan ellenőrzik az előttünk haladó járművet, s annak veszélyes mértékű közeledését érzékelve akár állóra is fékezi az autót. De megjelent a fáradtságérzékelő is, és LED-technikájú nappali menetfénnyel is kérhető a Fabia, kanyarfény funkcióval. Alapkivitelben kerül be mostantól az XDS+ is, amely a kanyar belső ívén futó kerekeket fékezi meg szükség szerint, ha nem kívánt csúszást érzékel. A kényelmi extrák közt ott a kulcsnélküli nyitás-zárás-indítás, vagy a parkolóradar és az esőérzékelős ablaktörlő.
A motorkínálat szintén teljesen új: négy benzin és két dízel erőforrásból áll. Mindegyik teljesíti az Euro 6-os kipufogógáz-szabványt és alapkivitelben start-stoposak. A benzinesek 60-110 lóerő közöttiek, míg az új, háromhengeres dízelek 90-105 lóerő közötti teljesítménnyel kerülnek a kínálatba.
A belépőmotor az 1.0 literes 60 lovas, elvileg 5 liter körüli fogyasztással, mégis az első komolyabban szóba jöhető választás az egyliteres motor erősebb, 75 lovas tagja. A derékhadat ugyanakkor biztosan az 1.2 literes 90 lóerős motorral szerelt autók teszik majd ki, amelynél a négyhengeres turbómotor 4,7 literes fogyasztással kecsegtet. A benzines csúcsmotor teljesítményben plusz 20 lóerőt jelent (110LE) ráadásul ehhez lehet egyedül hatfokozatú manuális váltót rendelni, illetve hétfokozatú duplakuplungos DSG automatát.
D.P.
A gázolajjal működő motorok közt a háromhengeres 1,4 liter lökettérfogatú közvetlen befecskendezésű turbómotor az alap. A korábbi generáció 1.6 litereseit nyugdíjazták, viszont a mostani kisebbek is ugyan olyan, 75-105 lóerő közötti teljesítményűek. Meg kell említeni az idén még a kínálatba érkező GreenLine kivitelt, amely ugyan ezzel a blokkal, de néhány aerodinamikai változtatással, elvileg 3,1 liter gázolajjal beéri száz kilométerenként. A dízeles csúcsmotor sem sokkal nagyobb étvágyú egyébként, a 105 lovas motornál 3,5 literes fogyasztást ígérnek a csehek száz kilométerenként.
Mindként motorfajta, a benzines és a dízelek is jelentősen eltérnek az elődöktől. Az 1.2-es TSI-k 16 szelepesek lettek és lényegesen nagyobb befecskendezési nyomással üzemelnek, mint a korábbiak. Az új dízelmotorok, nem csak új befecskendező, de új feltöltő és turbóhűtő rendszert kaptak, a befecskendező a korábbi 1600 helyet már 2000 baros nyomáson adagolja a gázolajat az égéstérbe.
D.P.
Az új Fabia alapára 2,69 millió forint, ezért a 60 lovas Easy kivitel vihető, benzinesként. Amivel érdemes komolyabban kacérkodni az már a 3,55 millióba kerülő 1.2 literes Ambition-csomagos benzines. Mégis a legjobb fogásnak a kifejezetten a magyar piacnak szánt Clever-csomagos változat tűnik. Az 1.2-es 90 lóerős benzinmotoroshoz az Ambition-csomag tartalmát még megfejelték parkolóradarral, bőrkormánnyal, fűthető első ülésekkel és majdnem a legjobb rádióval, Bluetooth-kihangosítóval. Mindezért 3,63 milliót kérnek alapáron. Egyébként ugyanez a felszereltség 110 lóerős 1.2-es TSI-vel és hatgangos kézi váltóval, valamivel több, mint 200 ezer forintos felárért sem hangzik feltétlen rosszul. A legolcsóbb dízelek 5,1 millió forintnál lépnek be, míg az említett Clever-csomaggal az 1.4-es TDI 4,6 milliótól vihető.
A Fabia hagyományainak, árazásának és a bevezetés környékén adott kedvezmények miatt, a skodások erős terveket fogalmaztak meg. 950 darab ötajtóst és 750 kombit akarnak eladni idén. Ha azt vesszük, hogy tizennégy év alatt eddig 75 ezer darab Fabiát adtak el itthon, akkor csak tartják a lépést.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.
Szó esett Orbán, Trump és a magyarokat sanyargató nagyvállalatok disznóságairól, ám Magyar Péterékről még annyit sem beszélt, mint szombaton a miniszterelnök.