szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A 2004 és 2008 között készült Gallardókat veszi a kezelésbe a Dallas Performance, melynek eredményeként 800 és 1600 lóerő közötti példányok gördülnek ki a műhelyből, igény esetén pedig akár 2000 lóerős autót is képesek megépíteni.

A Lamborghini Gallardóból több mint 14 ezer példány készült a típus tízéves pályafutása során, amivel az olaszok legnépszerűbb modelljének számít. A sikerben a klasszikus sportautós erényeken túl az időtálló formaterv, a kompromisszumok nélküli hétköznapi használhatóság és az audis megbízhatóság is közrejátszott. A konstrukcióban rejlő tartalékokat jól mutatja, hogy számos tuningműhely kínál több száz lóerős teljesítménynövelő-csomagokat a Gallardóhoz, melyek közül néhány cég a gyári lóerők megtriplázását ígéri.

Dallas Performance

Közéjük tartozik a Texas-i székhelyű Dallas Performance, akik a 2004 és 2008 között készült Gallardókra szakosodtak, amikben a feltöltő nélküli V10-es erőforrás teljesít szolgálatot 510, illetve 2007-től már 560 lóerővel. Ez már önmagában több mint elegendő teljesítmény közúti és versenypályás használatra egyaránt, a Dallas Performance-nál viszont úgy gondolják, hogy sosem lehet elég erős egy autó, ezért az 5.0 literes szívómotorra ikerturbós teljesítménynövelő-csomagot terveztek.

Dallas Performance

Az ügyfeleik többféle teljesítményszint közül választhatnak, melyek közül minden esetben versenybenzin használatával produkálják az említett teljesítményt. A 800 lóerős változatnál csak a turbó-szettet és a hozzájuk járó direktszűrőket építik be, a motor többi része érintetlen marad, így az átalakítás csupán 37 ezer dollárba kerül. Az 1100 és 1250 lóerős kivitelnél már teljes átépítéssel és saját tervezésű alkatrészekkel érik el a kívánt teljesítményt, amiért 65 vagy 89 ezer dollárt kérnek.

Dallas Performance

Az 1600 lovas versenykivitelben már kizárólag versenyalkatrészekkel dolgoznak, és az árazást is egyénileg szabják, ahogy a 2000 lóerős csúcsváltozatnál is, melynek technikai részleteibe csak a kuncsaftokat avatják be. Annyi biztos, hogy a hajtáslánc komplett megerősítése nélkül nem lennének túl hosszú életűek az 1600 vagy még annál is komolyabb teljesítményt produkáló Gallardók, de az alábbi videón meglepően használhatónak tűnik az egyik ilyen példány, ráadásul a hatfokozatú manuális váltóval szerelve.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!