szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az M6 GT3-ban több mint 500 lóerő mozgat 1,3 tonnát.

A BMW tavaly októberben tette közzé egy látványterveket a gyári Z4-es versenyautót jövőre leváltó M6 GT3-ról, amelyben az utcai modell 4.4 literes duplaturbós V8-as motorja dolgozik.

A bizalomgerjesztő skiccek után végre megjelentek az első hivatalos fényképek is a közelgő versenyautóról, amit egyelőre csak teljes álcafestésben láthatunk tesztelés közben, de ez is éppen elég ahhoz, hogy még jobban felcsigázza az érdeklődést.

BMW
BMW

A dingolfingi tesztpályán készült fotókkal együtt néhány információmorzsa is megjelent a kiszélesített, porig ültetett és oldalt kivezetett kipufogókkal rendelkező versenygépről. Például az, hogy a hatfokozatú szekvenciális váltóval szerelt szárazkarteres motorja több mint 500 lóerőt produkál, aminek kevesebb, mint 1300 kilogrammot kell mozgatnia.

„A motor teljesen lenyűgözött, kellően erős és megvan a szükséges nyomatéka is, ami nagyon fontos egy ilyen versenyautónál. Biztos vagyok benne, hogy az M6 GT3-mal egy fantasztikus versenyautót kapnak a BMW Motorsport ügyfelei.” – nyilatkozta a tesztelés után Jörg Müller, a Forma-1-et is megjárt, veterán túraautó-versenyző.

A BMW M6 GT3-mal a 2016-os szezonban állnak először rajthoz különféle nemzeti és nemzetközi bajnokságokban, valamint hosszútávú versenyeken.

BMW
BMW

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!