Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4ddd3198-1bfa-45a9-ba5e-fadb3f9eef3a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Bálint Lehel jelenleg az Ortopédiai Szakmai Tagozat tagja, de lehet, hogy már nem sokáig.","shortLead":"Bálint Lehel jelenleg az Ortopédiai Szakmai Tagozat tagja, de lehet, hogy már nem sokáig.","id":"20250419_maganrendeles-reklam-tulsulyos-betegek-protokoll-balint-lehel-kulja-andras-takacs-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ddd3198-1bfa-45a9-ba5e-fadb3f9eef3a.jpg","index":0,"item":"2ed316db-a737-403d-b5bb-453a6c94deae","keywords":null,"link":"/itthon/20250419_maganrendeles-reklam-tulsulyos-betegek-protokoll-balint-lehel-kulja-andras-takacs-peter","timestamp":"2025. április. 19. 18:46","title":"Saját magánrendelését ajánlotta a túlsúlyos betegekre vonatkozó protokollt kidolgozó orvos, üzent neki az államtitkár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8664fbe3-7604-4074-8fb9-4d75d6252fcf","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"A mesterséges intelligencia akár emberek életét is erősen befolyásolhatja. Mégsem biztos, hogy az EU új szabályai teljesen kezelhetővé teszik a kockázatokat. Lehet, hogy a piac, a fegyverkezés, netán hatalmi érdekek felülírják a brüsszeli jogszabályt.","shortLead":"A mesterséges intelligencia akár emberek életét is erősen befolyásolhatja. Mégsem biztos, hogy az EU új szabályai...","id":"20250419_ai5-eu-ai-act-mesterseges-intelligencis-unios-szabalyozasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8664fbe3-7604-4074-8fb9-4d75d6252fcf.jpg","index":0,"item":"31ed4ca1-2b58-4199-b937-7182a2155407","keywords":null,"link":"/360/20250419_ai5-eu-ai-act-mesterseges-intelligencis-unios-szabalyozasa","timestamp":"2025. április. 19. 13:00","title":"Ember és gép: ki ellenőriz kit az EU-ban?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09dffb29-beaf-4050-819b-c1ffcc8f5791","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók szerint három–öt helyett csupán egy–kétmillió év kellhet ahhoz, hogy egy Jupiterhez hasonló gázóriás bolygó kialakuljon.","shortLead":"Amerikai kutatók szerint három–öt helyett csupán egy–kétmillió év kellhet ahhoz, hogy egy Jupiterhez hasonló gázóriás...","id":"20250419_bolygokeletkezes-exobolygo-gazorias-keletkezese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09dffb29-beaf-4050-819b-c1ffcc8f5791.jpg","index":0,"item":"36b775ce-da16-48c2-b551-272f786605d6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250419_bolygokeletkezes-exobolygo-gazorias-keletkezese","timestamp":"2025. április. 19. 10:03","title":"Megvizsgáltak öt gázóriás bolygót, és az eredmény felborít mindent, amit a bolygóképződésről tudott a tudomány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21f68071-da1a-4029-81bb-543d7275a61d","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A lábadozó egyházfő pár percet szánt J.D. Vance-re, majd kitolták a Szent Péter térre.","shortLead":"A lábadozó egyházfő pár percet szánt J.D. Vance-re, majd kitolták a Szent Péter térre.","id":"20250420_Ferenc-papa-Vatikan-JD-Vance-talalkozo-husvet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21f68071-da1a-4029-81bb-543d7275a61d.jpg","index":0,"item":"5c64891d-4f0b-4f73-bfbd-579460d433fe","keywords":null,"link":"/elet/20250420_Ferenc-papa-Vatikan-JD-Vance-talalkozo-husvet","timestamp":"2025. április. 20. 15:10","title":"Ferenc pápa az amerikai alelnökkel indította a húsvétvasárnapot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e690c32-df46-4e1f-9e7a-25e9f27f0ccf","c_author":"Ballai Vince, Fülöp István ","category":"360","description":"Végre ráébredt a kormány, mekkora veszéllyel járhat a ragadós száj- és körömfájás. A kártalanítást egyelőre csak ígéri, de a terelést már elkezdte.","shortLead":"Végre ráébredt a kormány, mekkora veszéllyel járhat a ragadós száj- és körömfájás. A kártalanítást egyelőre csak ígéri...","id":"20250419_hvg-szaj-es-koromfajas-virus-dogkutak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e690c32-df46-4e1f-9e7a-25e9f27f0ccf.jpg","index":0,"item":"91981dad-09d0-4f9e-8b0c-0c3fc93f2074","keywords":null,"link":"/360/20250419_hvg-szaj-es-koromfajas-virus-dogkutak","timestamp":"2025. április. 19. 08:30","title":"Nemigen van biztosításuk az állattartóknak a száj- és körömfájásra, az állam viszont csak ígérget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"001cc521-a06d-4d17-9635-27a8f17fd631","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A légitársaság szerint az ilyenkor kötelező vizsgálat húzódott el.","shortLead":"A légitársaság szerint az ilyenkor kötelező vizsgálat húzódott el.","id":"20250419_wizz-air-jaratkeses-repuloter-varakozas-madrid-budapest-jarat-villamcsapas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/001cc521-a06d-4d17-9635-27a8f17fd631.jpg","index":0,"item":"63a2f9d7-ef9c-4de9-a10d-48355db74c81","keywords":null,"link":"/elet/20250419_wizz-air-jaratkeses-repuloter-varakozas-madrid-budapest-jarat-villamcsapas","timestamp":"2025. április. 19. 19:09","title":"Egy napja várnak Madridban a Wizz Air budapesti járatának utasai, mert villám csapott a repülőgépbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d02ce538-103e-4262-8831-6b3a8d312e49","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"Singer Magdolna gyásztanácsadó Veszteségek ajándéka című interjúkötetének szereplői nem csupán elszenvedői életük tragikus eseményeinek, hanem képesek beépíteni személyiségükbe mindezek hozadékait is. Történetük megmutatja, miként állíthatjuk fejlődésünk szolgálatába a bennünket érő csapásokat. A kiadvány a szerző kétrészes – 2012-ben és 2024-ben írt – vallomásával zárul. Az alábbiakban ennek szerkesztett kivonatát olvashatják.","shortLead":"Singer Magdolna gyásztanácsadó Veszteségek ajándéka című interjúkötetének szereplői nem csupán elszenvedői életük...","id":"20250419_Singer-Magdolna-Mire-tanitanak-eletunk-vesztesegei","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d02ce538-103e-4262-8831-6b3a8d312e49.jpg","index":0,"item":"b94679c9-2c05-4fbb-b0d4-130f2b52eec0","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250419_Singer-Magdolna-Mire-tanitanak-eletunk-vesztesegei","timestamp":"2025. április. 19. 19:15","title":"Singer Magdolna: Mire tanítanak életünk veszteségei?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3420c38a-0bf4-4b83-bbc3-b5cda85e9cae","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Külföldön is felfigyeltek arra, a magyar kormánynak milyen sok vendégét irányítják Tiborcz István szállodájában.","shortLead":"Külföldön is felfigyeltek arra, a magyar kormánynak milyen sok vendégét irányítják Tiborcz István szállodájában.","id":"20250419_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3420c38a-0bf4-4b83-bbc3-b5cda85e9cae.jpg","index":0,"item":"4588549d-a258-407e-a81e-af5ac16c4f84","keywords":null,"link":"/360/20250419_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. április. 19. 08:49","title":"Nemzetközi lapszemle: Trump olyan a béketárgyalással, mint egy gyerek a kirakóval, ha nem megy neki, eldobja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Igazi gázpedáltiprós bemutatón eresztették rá a hazai újságírókat a harmadik generációs MINI legvadabb tagjára. Meghajottuk a MINI JCW-t.
Kijutott nekünk mostanság a jóból, az év elején megvolt az új MINI-k közül a két ötajtós, utcára való betyár, a benzines 192 lóerős Cooper S és a komoly elismerést kiváltó 170 lovas sportos dízel, a Cooper SD. Most pedig jöhet csúcskategória a John Cooper Works, aminek már a neve sem lehetne sokkal menőbb. Annyira sznob és olyan belterjesen hangzik, hogy azonnal húsz százalékot emel bárminek az értékén. A többit meg megoldották a mérnökök, hogy nehogy szó érje a patinás nevet.
BMW
De nézzük gyorsan címszavakban, mi változott az előző JCW-hez képest. Végre egy kis „upsizing”, a régi 1.6-os motort kétliteresre cserélték. Az anyacégétől származó direktbefecskendezéses, kettős turbófázisú, 2.0 literes motor került tehát a JCW-be - hasonlóan Cooper S-hez - csak ezt még szó szerint felturbózták 39 lóerővel, így a teljesítménye 231 lóerő, ami plusz tíz százalékos javulás az elődjéhez képest. A nyomatékadatában még komolyabb 23 százalék a fejlődés, így már 320 Nm-rel feszül az első kereken keresztül az aszfaltnak.
MINI John Cooper Works - galéria
D.P.
A futóművet is átdolgozták, akárcsak a fékrendszert, amely most négydugattyús Brembo, kapott egy kis aero csomagot is szárnyacskával a C-oszlopon, új légterelőkkel az oldalszoknyán és áttervezett légbeömlőket az első szpojleren. Valamint egy olyan erős audio tuningot az új kipufogórendszer révén, ami olyan dörömbölést rendez a kocsi alatt gázelvételkor, hogy az a legnagyobb jótétemény, ami egy ilyen sportautóban érheti az embert.
Az Audi tavaly megcsinálta az S1 Quattrót, amit a B-csoportos rali legendára fűztek fel tematikájában. Azt is próbáltuk, lényegében identitás testvérek a MINI JCW-vel és az egyetlen direkt ellenfelek is. Az is 231 lóerős, abban is 2.0 literes motor van.
Ez a kocsi is egy kiadós, kemény tesztvezetéssel adja el igazán magát. Onnan viszont nincs visszaút. Így történt ez most is, a hazai bemutatón, maximum itt, csak virtuálisan nyert új vásárlókat. Beülve a kiskunlacházi reptéren kijelölt pálya rajtjához, az első mozdulat, hogy a váltókar alatti gyűrűvel kiválasztjuk a sport-futómű/motor együttest. Itt csak ez értelmezhető. Utána lehet elhelyezkedni a szoros sportülésben, beállítani az ideális vetési pozíciót és egyáltalán körülnézni. Végül is ismerős minden, a kétállású kapcsolók, középső infotainment varázstükör.
D.P.
Nem véletlen az sem, hogy manapság az ilyen erős kisautókat is automataváltóval hozzák el a bemutatóra a gyártók. Az elképesztő teljesítmény mellett, már igen gyenge láncszem az ember, ha nincs még meg a kellő összhang a géppel, jobb, ha nem kínozzák egymást. Ráadásul ezekben az autókban már olyan hatfokozatú automaták vannak, amelyek semmit nem vesznek el az élvezetből. Sőt a JCW esetében is, ahogy az manapság már nem ritka, a sportosabb váltó az automata – igaz plusz 615 ezer forintért – de ez szekvenciális váltóként is üzemel, egészen elképesztően rövid váltási időkkel.
D.P.
Az esemény lényege egy kijelölt pályán való zúzás. Amint nekivágunk, megmutatja magát a JCW, milyen remek motort kapott. Lelkesen morog, majd kitépi az első métereken a kormányt az ember kezéből a nyomaték, majd hirtelen, gázelvételnél olyanokat visszadurrog a kipufogó, hogy azonnal elfelejti a bankszámlájáról lekerült tizedes jegyeket a vevőjelölt.
Alacsony fordulatnál is elementárisan húz alulról is és az ereje meg is marad 6500-as fordualtig. A hivatalos adat szerint 6,1 másodperc a 0-100, ami kétségtelenül igaz lehet, akárcsak a 246 km/h-s végsebesség. A kiskunlacházi repülőtéren kijelölt pálya leggyorsabb szakaszain 170 feletti tempót lehetett forszírozni és még a legkeményebb ívű jobbos kanyarban is 110-zel simán fordul el a tízenmilliós „gokart”. Minden rezdülésre nagyon reagál, nagyon fog és nagyon harap.
MINI John Cooper Works - galéria
D.P.
Nagyon meghúzták azokat a csavarokat, amik egyben tartják ezt a kis méregzsákot, annyira feszes minden. De itt a pályán, pont ez kell. Pedig a hétköznapokban ugyanez fájni fog. Mindene kemény, a kormány, a fék, a futómű és ha kéziváltós lenne, tuti a kuplungtól is görcsölhetne a vádli egy idő után. Mindenestre néhány órányi próba után érezhető, akkor igazán boldog ez az autó, ha legalább néha kifuthatja magát egy-egy hétvégi pályanapon. Az ilyen teremtményeket úgy sem lehet mindig kordában tartani.
MINI John Cooper Works - sajtógaléria
BMW
Nyilván nem lesz a MINI JCW népautó, nem csak nálunk, sehol sem. De ez nem is volt sohasem valós opció. A típus megjelenése óta eladott 19 864 darab háromajtós John Cooper Works, még csak nem is rossz adat. Az alapára 8,22 millió forint, de ez úgy, ahogy van felejtős, a felsorakoztatott tesztautók árai 13 millió körül szoródtak. A két emelttestű testvér - amelyeket szintén elhoztak a bemutatóra - a MINI JCW ALL4 Countryman 9,89 millióról, míg a Paceman 10,28 millióról indul egyébként.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.