Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c6bd5ebb-d6dc-4f82-b9b7-4a52b61c0865","c_author":"Mészáros Márton","category":"360","description":"A nagy cégek elköteleződése töretlen a munkavállalók egészsége iránt, az állami szférában és a kkv-szektorban azonban sokan lemondtak a munkaalkalmassági vizsgálatokról. A Belügyminisztérium nem siet a magyarázattal.","shortLead":"A nagy cégek elköteleződése töretlen a munkavállalók egészsége iránt, az állami szférában és a kkv-szektorban azonban...","id":"20250310_hvg-foglalkozasegeszsegugy-alkalmassagi-vizsgalat-nagy-cegek-kkv-allam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6bd5ebb-d6dc-4f82-b9b7-4a52b61c0865.jpg","index":0,"item":"f253fd14-5aa4-4001-989a-636be057e7e8","keywords":null,"link":"/360/20250310_hvg-foglalkozasegeszsegugy-alkalmassagi-vizsgalat-nagy-cegek-kkv-allam","timestamp":"2025. március. 10. 09:30","title":"„Az ülőmunka az új dohányzás”, de az államot újabban nem érdekli dolgozói egészsége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1f073350-d3e6-425e-ae84-30d9eb097520","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Szijjártó Péter szerint történelmi megállapodásról van szó.","shortLead":"Szijjártó Péter szerint történelmi megállapodásról van szó.","id":"20250310_szijjarto-peter-roman-magyar-gazszolidaritas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1f073350-d3e6-425e-ae84-30d9eb097520.jpg","index":0,"item":"b3360bab-6e5c-45d4-a899-3898eb2e4d6a","keywords":null,"link":"/itthon/20250310_szijjarto-peter-roman-magyar-gazszolidaritas","timestamp":"2025. március. 10. 11:24","title":"Gázszolidaritási megállapodást kötött Magyarország Romániával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"204eba10-c5b4-4161-8c7a-5371736c19c0","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Egy az egy ellen harcolna Donald Trump tanácsadója az orosz elnökkel. Bejegyzésében arról is írt, hogy az ő Starlink-rendszere nélkül összeomlana az ukrán ellenállás.","shortLead":"Egy az egy ellen harcolna Donald Trump tanácsadója az orosz elnökkel. Bejegyzésében arról is írt, hogy az ő...","id":"20250309_Elon-Musk-kihivta-egy-verekedesre-Vlagyimir-Putyint-a-tet-Ukrajna-volna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/204eba10-c5b4-4161-8c7a-5371736c19c0.jpg","index":0,"item":"ce5a8805-4ee4-4d5c-bdce-97406297a83b","keywords":null,"link":"/vilag/20250309_Elon-Musk-kihivta-egy-verekedesre-Vlagyimir-Putyint-a-tet-Ukrajna-volna","timestamp":"2025. március. 09. 16:09","title":"Elon Musk verekedni hívta Vlagyimir Putyint, a tét Ukrajna volna","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"79b37bf6-e60b-428c-a000-ca3b42d3673c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az önkormányzatok mellett az OTP Bank és az MBH Bank lehet a legnagyobb vesztese annak az új kormányzati ötletnek, amely szerint a településeknek a Magyar Államkincstárnál kell majd tartaniuk a pénzük nagy részét. A bankok 900-1000 milliárd forintnyi bankbetétet veszíthetnek el, emiatt viszont az önkormányzatoknak is drágulhat a bankolás. A Magyar Önkormányzatok Szövetsége szerint alkotmányellenes lehet az intézkedés, ami ráadásul akadályozná a napi munkát is. ","shortLead":"Az önkormányzatok mellett az OTP Bank és az MBH Bank lehet a legnagyobb vesztese annak az új kormányzati ötletnek...","id":"20250310_onkromanyzat-allamkincstar-mbh-otp-betet-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/79b37bf6-e60b-428c-a000-ca3b42d3673c.jpg","index":0,"item":"f588c019-b41b-46fc-8418-2a716834da39","keywords":null,"link":"/itthon/20250310_onkromanyzat-allamkincstar-mbh-otp-betet-ebx","timestamp":"2025. március. 10. 05:30","title":"Drágább számlavezetést, a bankoknak ezermilliárdnyi betétkiesést és az önkormányzati munka akadozását okozhatja a kormány új terve","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ee1aa798-86f4-4be6-b78e-26b4ea3efa00","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A felvonulás betiltása nem csak az LMBTQ-közösség tagjai számára ijesztő gondolat. Mutatjuk, mi a baj a miniszterelnök tervével.","shortLead":"A felvonulás betiltása nem csak az LMBTQ-közösség tagjai számára ijesztő gondolat. Mutatjuk, mi a baj a miniszterelnök...","id":"20250310_Budapest-Pride-betiltasa-LMBTQ-kozosseg-video-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ee1aa798-86f4-4be6-b78e-26b4ea3efa00.jpg","index":0,"item":"8160da19-21ef-489f-9b5c-2f7a14118766","keywords":null,"link":"/itthon/20250310_Budapest-Pride-betiltasa-LMBTQ-kozosseg-video-ebx","timestamp":"2025. március. 10. 20:00","title":"„Négy fal között nem lehet az egyenlő jogokért küzdeni” – videóriport a Pride központjából","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b7fa4eb-d728-4441-a02e-0becc12ac315","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A sorozat így is a nézettségi toplista első helyére került.","shortLead":"A sorozat így is a nézettségi toplista első helyére került.","id":"20250310_hunyadi-sorozat-nezettseg-tv2","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b7fa4eb-d728-4441-a02e-0becc12ac315.jpg","index":0,"item":"1eee027e-e09f-4fc7-b269-a0d887aa0938","keywords":null,"link":"/elet/20250310_hunyadi-sorozat-nezettseg-tv2","timestamp":"2025. március. 10. 18:47","title":"Nagyot ment a Hunyadi szombaton, de vasárnapra elvesztette nézői nyolcadát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48bd5695-0674-45bd-b4fe-4aae9aea16eb","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"kkv","description":"Megszületett a jogerős ítélet a kisvárdai csigafeldolgozó üzemmel kapcsolatos csalás miatt. Az elsőrendű vádlottat felmentették, a másodrendű felfüggesztettet kapott.","shortLead":"Megszületett a jogerős ítélet a kisvárdai csigafeldolgozó üzemmel kapcsolatos csalás miatt. Az elsőrendű vádlottat...","id":"20250310_becsodolt-kisvardai-csigafeldolgozo-itelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48bd5695-0674-45bd-b4fe-4aae9aea16eb.jpg","index":0,"item":"fe0c41d0-fdb6-4ed6-9a24-d0e2fa214a86","keywords":null,"link":"/kkv/20250310_becsodolt-kisvardai-csigafeldolgozo-itelet","timestamp":"2025. március. 10. 17:30","title":"Nem megy börtönbe a becsődölt kisvárdai csigafeldolgozó ügyének két vádlottja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8438f540-c134-405e-bad8-1f4f5e6abcec","c_author":"Galicza Dorina","category":"itthon","description":"Az egyetem alkalmazotti tanácsának és szakszervezetének tagjai szerint aránytalan lépés volt a docens kirúgása, a Corvinus vezetésével szemben pedig bizalmi válság alakult ki.","shortLead":"Az egyetem alkalmazotti tanácsának és szakszervezetének tagjai szerint aránytalan lépés volt a docens kirúgása...","id":"20250310_Adam-Zoltan-munkaugyi-per-szakszervezet-tanumeghallgatasok-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8438f540-c134-405e-bad8-1f4f5e6abcec.jpg","index":0,"item":"de26e799-18ad-4abb-ae3b-09b4d5854806","keywords":null,"link":"/itthon/20250310_Adam-Zoltan-munkaugyi-per-szakszervezet-tanumeghallgatasok-ebx","timestamp":"2025. március. 10. 12:50","title":"„A Corvinus vezetése kompromittálni akarta a vizsgabotrány feltárását” – Ádám Zoltán volt kollégáit hallgatta meg a bíróság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Akár a Shrek szamara, amikor először megszólal, nagyjából ehhez hasonló meglepetés volt a kis Seat, ami lényegében semmilyen tulajdonságával nem tűnik ki, amíg ki nem próbáljuk.
A leginkább jellemző a sajtónak szánt autókra, hogy full-full bennük minden. Hiába kismotoros az autó, legyen duplakuplungos automatával (DSG), legyen benne elektromos kézifék, napfénytető, masszázsülés, meg nagyzene.
Na, ez a „faceliftes” Seat Ibiza 1.2 TSI pont nem ilyen volt. Furcsamód mégis, ebben a Seat-ban éppen az volt a nagyszerű, hogy tulajdonképpen semmilyen. Egyszerűen van benne minden, amitől a német konszern autói igazából pont olyanok - ha értelmesen konfigurálják őket - , amilyennek egy autónak lennie kell.
D.P.
Szó sincs róla, hogy ez az Ibiza tökéletes. A hivatalosan "Hold kék ezüstmetál" szín, például egyszerűen szürke, ráadásul ez az egyik extrája. Persze nem csak ez, eleve az alaphoz képest ez egy új csomagos változat, ami a Style felszereltséget egy kiegészítő Trend-csomaggal kínálja. Önmagában a Seat faceliftes Ibizája, a Leon formájához igazított kistestvér. A LED-es nappali menetfénnyel is rendelhető extráján kívül az újdonságok maximum felzárkóztatásnak nevezhetők papíron. És az is csak Excel-tábla szintjén segíti a döntést egy vevőnek, hogy van teljes értékű pótkerék, hátul is tárcsafékes, alap hat légzsák mellett törzs légzsákok is vannak, valamint komfort futómű, multikapcsolós-kormány, távirányítású központi zár és ködfényszóró kanyarodófénnyel, négyszenzoros parkoló radarral és ülésfűtéssel. Mert itt jön be a képbe az élet, hogy valójában milyen is egy autó tényleges karaktere.
Műszaki adatok Seat Ibiza 1.2 TSI 90 LE
hvg.hu
Ez az 1.2-es TSI, ami elvileg 66 kW-os teljesítményű, vagyis 89 lóerős, valahogy sokkal élénkebbnek érződik. 1800-as fordulatszámtól úgy lendíti meg az autót, hogy először csak pislogunk, hol vannak a többiek a lámpától? A gyanú első körben a tömege környékén keresendő és valóban – 1089 kilós autó – könnyű. Még, ha a 160 Nm-es nyomaték nem is túlzottan acélos, de a 1400-3500 percenkénti fordulatszám tartománnyal nagyon jól ki lehet használni. Főleg úgy, hogy az ötfokozatú kézi váltóval nem fogynak el gyorsan a tartalékok, a hivatalosan 90 lóerős teljesítménymaximum pedig 4400-as fordulatszámtól van meg. Az összhang leginkább olyan, mintha valahol csalafinta módon a vezérlés – és ennek a VW-konszern esetében eléggé más reflexiói is vannak mostanság – túltöltené ezt a kis motort és legalább 20 százalékkal erősebbnek érződik. Szó se róla, ez legyen a legnagyobb problémája egy újautó vásárlónak, hogy jobban megy a kocsija, mint várta.
D.P.
Alapvetően ilyen pozitív impulzusok után, persze máshogy jön a többi élmény is. A futómű, ami megint semmi extra bár áttervezték a sajtóanyag szerint, pont megfelelő még a hazai utakra is. A kormányzás is pontosan és egyértelműen jelez vissza, ahogyan a német konszern hasonló alapról építkező autóinál, a Fabiánál, vagy a Polónál is. Jó velük közlekedni. A 4,9 literes gyári százas fogyasztást persze nem tudta rekonstruálni, de a kereken 6,0 literes tesztfogyasztással nyugodtan ki lehet egyezni.
Persze ahogyan minden kis autónál, itt is kritikus kérdés a hátsó hely. Az Ibizában is meglehetősen szűkös a tér és leginkább az zavaró, hogy egy felnőttnek nagyjából lapockáig érnek a hátsó ülések. Valamint, bár látszik, hogy igyekeztek ügyesen vékonyítani az első ülések tömését a hátsórészükön, de még így is leginkább csak préselőnek egy átlagos (1,8 méter) felnőtt térdei.
Visszatérve a belső tér igényességére, mára tényleg a legfontosabb eleme egy autó kabinjának a középkonzoli infotainment-rendszer. Márpedig ebben tesztautóban, ezt leginkább csak úgy odakanyarintották kidolgozásában. Ez például egy mai dél-koreai hasonló modellben nincs így. Márpedig mi lehetne a Seat Ibiza konkurenciája, mint házon belül a Skoda, másfelől a KIA/Hyundai páros? A dolog azért is furcsa, mert a frissített Ibizában éppen a műszerfal panelt frissítették.
A szórakoztató és információs egység kiszolgálásával már nincs is gond, érintőképernyős, már úgy is, hogy ez csak egy közepszintű fejegység volt. Egy polccal feljebb, már az Ibizához is van – Mirror Link rendszer, amivel percek alatt letükrözhetjük az okostelefonunkat. Mindemellett a nagy kerek beömlők, ahogyan átrendezték a műszerfalat, jól néznek ki, a műszerfali órák, a bajuszkapcsolók a jól megszokott német konszernes igényességűek, itt gyorsan visszatalálni a kocsi pozitív részleteihez.
D.P.
Összegzésképpen, leginkább azt bizonyította a „kis szürke”, hogy igenis érdemes rászánni az időt kocsi vásárláskor és beülni minél több modellbe, megtenni lehetőleg egy nagyobb tesztkört. Hozhat olyan meglepetést egy-egy modell, amit nem nézünk ki belőle és sokkal jobban fogjuk magunkat érezni, hogy tudjuk jól választottunk. Jelen esetben például 4,11 millió forintért.