Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"25bb7585-6133-4498-99b3-761fcc7aa845","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ez a régi bajor roadster nem az erőfitogtatásról, hanem sokkal inkább a stílusos időutazásról szól.","shortLead":"Ez a régi bajor roadster nem az erőfitogtatásról, hanem sokkal inkább a stílusos időutazásról szól.","id":"20241129_piros-kis-elmenyauto-27-evesen-szinte-uj-bmw-z3-kerult-eladosorba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25bb7585-6133-4498-99b3-761fcc7aa845.jpg","index":0,"item":"488198d5-1a2b-4c21-81ce-9ece5c59221a","keywords":null,"link":"/cegauto/20241129_piros-kis-elmenyauto-27-evesen-szinte-uj-bmw-z3-kerult-eladosorba","timestamp":"2024. november. 29. 07:21","title":"Piros kis élményautó: 27 évesen szinte új BMW Z3 került eladósorba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"723bad6a-757f-4a1f-9ab7-9b9b69b7be6b","c_author":"HVG","category":"360","description":"Apáti Bence első vállalkozásának fókuszában nem gazdasági célok állnak.","shortLead":"Apáti Bence első vállalkozásának fókuszában nem gazdasági célok állnak.","id":"20241129_Apati-Bence-Ellenallas-Mozgalom-Kft-Operettszinhaz-magyar-nemzet-megafon-fidesz-propaganda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/723bad6a-757f-4a1f-9ab7-9b9b69b7be6b.jpg","index":0,"item":"09f01d48-9bce-41e9-a249-997a8ee347fa","keywords":null,"link":"/360/20241129_Apati-Bence-Ellenallas-Mozgalom-Kft-Operettszinhaz-magyar-nemzet-megafon-fidesz-propaganda","timestamp":"2024. november. 29. 06:15","title":"Az Ellenállás Mozgalommal véteti észre magát az Operettszínház balettigazgatója és a Magyar Nemzet publicistája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"efa3ef95-49d7-4622-be42-3072adbb9f76","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az ukrán elnök szerint a NATO-védernyő megakadályozná Putyint a további terjeszkedésben.","shortLead":"Az ukrán elnök szerint a NATO-védernyő megakadályozná Putyint a további terjeszkedésben.","id":"20241129_zelenszkij-nato-csatlakozas-tuzszunet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/efa3ef95-49d7-4622-be42-3072adbb9f76.jpg","index":0,"item":"22c4ed70-043a-4dad-beea-36840df70154","keywords":null,"link":"/vilag/20241129_zelenszkij-nato-csatlakozas-tuzszunet","timestamp":"2024. november. 29. 19:52","title":"Zelenszkij a NATO-csatlakozásért cserébe területekről mondana le ideiglenesen az oroszok javára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49e74aed-c1a3-499c-9902-3ed735937059","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Már kész van, de még nem indíthatják el – a Microsoft szerint ezért nincs még mindig androidos Xbox-áruház.","shortLead":"Már kész van, de még nem indíthatják el – a Microsoft szerint ezért nincs még mindig androidos Xbox-áruház.","id":"20241129_microsoft-xbox-alkalmazas-jatekok-letoltese-android-google-play-aruhaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49e74aed-c1a3-499c-9902-3ed735937059.jpg","index":0,"item":"241a2d19-33fa-4e78-bc80-357947f64af4","keywords":null,"link":"/tudomany/20241129_microsoft-xbox-alkalmazas-jatekok-letoltese-android-google-play-aruhaz","timestamp":"2024. november. 29. 09:03","title":"Novemberre ígérték, de még mindig nem indult el az androidos Xbox-áruház – a Microsoft szerint nem az ő hibája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00b5e3e7-24ec-4d00-b24e-5c9a1473801d","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"","shortLead":"","id":"20241128_hvg-paraszka-boroka-megelolegezett-gyaszjelentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00b5e3e7-24ec-4d00-b24e-5c9a1473801d.jpg","index":0,"item":"9ff74867-e8d2-4993-9eca-553e0f384fd8","keywords":null,"link":"/360/20241128_hvg-paraszka-boroka-megelolegezett-gyaszjelentes","timestamp":"2024. november. 28. 08:30","title":"Parászka Boróka: Megelőlegezett gyászjelentés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"91ec20a1-398c-459c-8bd0-8cc1accb0036","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A magyar kutatók eredményei ismeretében jobban fel lehet készülni a jelentős gazdasági károkat okozó szupercellákra.","shortLead":"A magyar kutatók eredményei ismeretében jobban fel lehet készülni a jelentős gazdasági károkat okozó szupercellákra.","id":"20241128_zivatar-villamtevekenyseg-el-nino-hun-ren","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/91ec20a1-398c-459c-8bd0-8cc1accb0036.jpg","index":0,"item":"73f6a88a-50b5-4e26-914b-6456f53dbe51","keywords":null,"link":"/tudomany/20241128_zivatar-villamtevekenyseg-el-nino-hun-ren","timestamp":"2024. november. 28. 12:43","title":"Több zivatar lehet Magyarországon, és az is kiderült, hogy miért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c726b61d-099d-4721-a50f-7c489b499419","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Meg sem történt még a Kínával szemben nem épp elnézőnek tartott Donald Trump leendő elnök beiktatása, de máris olyan korlátozásokról hallani az ázsiai országgal szemben, amelyek valószínűleg neki sem lesz ellenére","shortLead":"Meg sem történt még a Kínával szemben nem épp elnézőnek tartott Donald Trump leendő elnök beiktatása, de máris olyan...","id":"20241128_uj-amerikai-szankciok-kinaval-szemben-chipgyartok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c726b61d-099d-4721-a50f-7c489b499419.jpg","index":0,"item":"a52afe0e-4eae-4d16-88ee-943a510bbfff","keywords":null,"link":"/tudomany/20241128_uj-amerikai-szankciok-kinaval-szemben-chipgyartok","timestamp":"2024. november. 28. 18:03","title":"Szigorít Amerika: célkeresztben 200 kínai chipgyártó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6e01b659-d20d-48f2-9919-6c4b67b2aea6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az első 10 hónapban 21 százalékkal volt magasabb a természetes fogyás, mint egy évvel korábban: csaknem 40 ezer fővel csökkent a népességszám. ","shortLead":"Az első 10 hónapban 21 százalékkal volt magasabb a természetes fogyás, mint egy évvel korábban: csaknem 40 ezer fővel...","id":"20241128_Drasztikusan-visszaesett-a-szuletesek-szama-Magyarorszagon-hazassagot-is-sokkal-kevesebben-kotottek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6e01b659-d20d-48f2-9919-6c4b67b2aea6.jpg","index":0,"item":"0da2d3d3-e449-4f55-81f0-38dd872b32e1","keywords":null,"link":"/itthon/20241128_Drasztikusan-visszaesett-a-szuletesek-szama-Magyarorszagon-hazassagot-is-sokkal-kevesebben-kotottek","timestamp":"2024. november. 28. 09:04","title":"Drasztikusan visszaesett a születések száma Magyarországon, házasságot is sokkal kevesebben kötöttek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Akár a Shrek szamara, amikor először megszólal, nagyjából ehhez hasonló meglepetés volt a kis Seat, ami lényegében semmilyen tulajdonságával nem tűnik ki, amíg ki nem próbáljuk.
A leginkább jellemző a sajtónak szánt autókra, hogy full-full bennük minden. Hiába kismotoros az autó, legyen duplakuplungos automatával (DSG), legyen benne elektromos kézifék, napfénytető, masszázsülés, meg nagyzene.
Na, ez a „faceliftes” Seat Ibiza 1.2 TSI pont nem ilyen volt. Furcsamód mégis, ebben a Seat-ban éppen az volt a nagyszerű, hogy tulajdonképpen semmilyen. Egyszerűen van benne minden, amitől a német konszern autói igazából pont olyanok - ha értelmesen konfigurálják őket - , amilyennek egy autónak lennie kell.
D.P.
Szó sincs róla, hogy ez az Ibiza tökéletes. A hivatalosan "Hold kék ezüstmetál" szín, például egyszerűen szürke, ráadásul ez az egyik extrája. Persze nem csak ez, eleve az alaphoz képest ez egy új csomagos változat, ami a Style felszereltséget egy kiegészítő Trend-csomaggal kínálja. Önmagában a Seat faceliftes Ibizája, a Leon formájához igazított kistestvér. A LED-es nappali menetfénnyel is rendelhető extráján kívül az újdonságok maximum felzárkóztatásnak nevezhetők papíron. És az is csak Excel-tábla szintjén segíti a döntést egy vevőnek, hogy van teljes értékű pótkerék, hátul is tárcsafékes, alap hat légzsák mellett törzs légzsákok is vannak, valamint komfort futómű, multikapcsolós-kormány, távirányítású központi zár és ködfényszóró kanyarodófénnyel, négyszenzoros parkoló radarral és ülésfűtéssel. Mert itt jön be a képbe az élet, hogy valójában milyen is egy autó tényleges karaktere.
Műszaki adatok Seat Ibiza 1.2 TSI 90 LE
hvg.hu
Ez az 1.2-es TSI, ami elvileg 66 kW-os teljesítményű, vagyis 89 lóerős, valahogy sokkal élénkebbnek érződik. 1800-as fordulatszámtól úgy lendíti meg az autót, hogy először csak pislogunk, hol vannak a többiek a lámpától? A gyanú első körben a tömege környékén keresendő és valóban – 1089 kilós autó – könnyű. Még, ha a 160 Nm-es nyomaték nem is túlzottan acélos, de a 1400-3500 percenkénti fordulatszám tartománnyal nagyon jól ki lehet használni. Főleg úgy, hogy az ötfokozatú kézi váltóval nem fogynak el gyorsan a tartalékok, a hivatalosan 90 lóerős teljesítménymaximum pedig 4400-as fordulatszámtól van meg. Az összhang leginkább olyan, mintha valahol csalafinta módon a vezérlés – és ennek a VW-konszern esetében eléggé más reflexiói is vannak mostanság – túltöltené ezt a kis motort és legalább 20 százalékkal erősebbnek érződik. Szó se róla, ez legyen a legnagyobb problémája egy újautó vásárlónak, hogy jobban megy a kocsija, mint várta.
D.P.
Alapvetően ilyen pozitív impulzusok után, persze máshogy jön a többi élmény is. A futómű, ami megint semmi extra bár áttervezték a sajtóanyag szerint, pont megfelelő még a hazai utakra is. A kormányzás is pontosan és egyértelműen jelez vissza, ahogyan a német konszern hasonló alapról építkező autóinál, a Fabiánál, vagy a Polónál is. Jó velük közlekedni. A 4,9 literes gyári százas fogyasztást persze nem tudta rekonstruálni, de a kereken 6,0 literes tesztfogyasztással nyugodtan ki lehet egyezni.
Persze ahogyan minden kis autónál, itt is kritikus kérdés a hátsó hely. Az Ibizában is meglehetősen szűkös a tér és leginkább az zavaró, hogy egy felnőttnek nagyjából lapockáig érnek a hátsó ülések. Valamint, bár látszik, hogy igyekeztek ügyesen vékonyítani az első ülések tömését a hátsórészükön, de még így is leginkább csak préselőnek egy átlagos (1,8 méter) felnőtt térdei.
Visszatérve a belső tér igényességére, mára tényleg a legfontosabb eleme egy autó kabinjának a középkonzoli infotainment-rendszer. Márpedig ebben tesztautóban, ezt leginkább csak úgy odakanyarintották kidolgozásában. Ez például egy mai dél-koreai hasonló modellben nincs így. Márpedig mi lehetne a Seat Ibiza konkurenciája, mint házon belül a Skoda, másfelől a KIA/Hyundai páros? A dolog azért is furcsa, mert a frissített Ibizában éppen a műszerfal panelt frissítették.
A szórakoztató és információs egység kiszolgálásával már nincs is gond, érintőképernyős, már úgy is, hogy ez csak egy közepszintű fejegység volt. Egy polccal feljebb, már az Ibizához is van – Mirror Link rendszer, amivel percek alatt letükrözhetjük az okostelefonunkat. Mindemellett a nagy kerek beömlők, ahogyan átrendezték a műszerfalat, jól néznek ki, a műszerfali órák, a bajuszkapcsolók a jól megszokott német konszernes igényességűek, itt gyorsan visszatalálni a kocsi pozitív részleteihez.
D.P.
Összegzésképpen, leginkább azt bizonyította a „kis szürke”, hogy igenis érdemes rászánni az időt kocsi vásárláskor és beülni minél több modellbe, megtenni lehetőleg egy nagyobb tesztkört. Hozhat olyan meglepetést egy-egy modell, amit nem nézünk ki belőle és sokkal jobban fogjuk magunkat érezni, hogy tudjuk jól választottunk. Jelen esetben például 4,11 millió forintért.