Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5ee3b466-84b5-4db1-9035-e11d27ee22e8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Semmit nem hagynak a véletlenre a szombati összeomlás után.","shortLead":"Semmit nem hagynak a véletlenre a szombati összeomlás után.","id":"20250607_Az-osszes-szabad-klimas-busszal-keszenletben-all-Kelenfoldon-vasarnap-a-MAV","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5ee3b466-84b5-4db1-9035-e11d27ee22e8.jpg","index":0,"item":"10e74a19-6cb6-4001-baa2-8ccb2d45fed7","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Az-osszes-szabad-klimas-busszal-keszenletben-all-Kelenfoldon-vasarnap-a-MAV","timestamp":"2025. június. 07. 22:06","title":"Az összes szabad klímás busszal készenlétben áll a MÁV Kelenföldön vasárnap","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"795ae6ce-aadf-4971-bcef-7e0a62a4654a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Vannak akik nemet mondtak, utána mégis posztoltak és a Voks 2025-re bíztatták követőiket, inkább belemennek, mert nem akarnak kiszúrni a településeikkel.","shortLead":"Vannak akik nemet mondtak, utána mégis posztoltak és a Voks 2025-re bíztatták követőiket, inkább belemennek, mert nem...","id":"20250607_Nepszava-Kenyszeritik-a-Fideszes-polgarmestereket-hogy-Ukrajna-ellen-kampanyoljanak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/795ae6ce-aadf-4971-bcef-7e0a62a4654a.jpg","index":0,"item":"3cfa5447-4be0-434e-9629-dd0d4f781b38","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Nepszava-Kenyszeritik-a-Fideszes-polgarmestereket-hogy-Ukrajna-ellen-kampanyoljanak","timestamp":"2025. június. 07. 13:21","title":"Népszava: Kényszerítik a Fideszes polgármestereket, hogy Ukrajna ellen kampányoljanak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dacb4726-8c4f-4907-a40c-b6729fac25cf","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"Az érintetteknek sok tízmilliárd dollárnyi törlesztést kell megkezdeniük az idén. Az adósságcsapda remek lehetőséget jelent Peking számára, hogy növelje politikai befolyását a csődbe jutott államok felett.","shortLead":"Az érintetteknek sok tízmilliárd dollárnyi törlesztést kell megkezdeniük az idén. Az adósságcsapda remek lehetőséget...","id":"20250607_adel-tartozasa-kinanak-egy-ovezet-egy-ut-adossagcsapda-hitelezobol-behajto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dacb4726-8c4f-4907-a40c-b6729fac25cf.jpg","index":0,"item":"68d44700-3668-41a4-be7c-238d13841020","keywords":null,"link":"/360/20250607_adel-tartozasa-kinanak-egy-ovezet-egy-ut-adossagcsapda-hitelezobol-behajto","timestamp":"2025. június. 07. 15:30","title":"Behajtóként kell viselkednie Kínának, ha vissza akarja kapni pénzét a világ legszegényebb országaitól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d7beeb89-1f67-4823-899a-a8afe521aee5","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"Szorít az idő, de az illetékes szervezetek szerint megoldható, hogy ősszel voksolni tudjanak az emberek. ","shortLead":"Szorít az idő, de az illetékes szervezetek szerint megoldható, hogy ősszel voksolni tudjanak az emberek. ","id":"20250606_Hollandiaban-oktober-vegen-tartjak-az-uj-parlamenti-valasztasokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d7beeb89-1f67-4823-899a-a8afe521aee5.jpg","index":0,"item":"27ff35d4-c384-48bd-9080-292a82f8a3be","keywords":null,"link":"/vilag/20250606_Hollandiaban-oktober-vegen-tartjak-az-uj-parlamenti-valasztasokat","timestamp":"2025. június. 06. 16:22","title":"Hollandiában október végén tartják az új parlamenti választásokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0229c17e-e08f-4a3a-a5b6-baba6cc4ef41","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Az NB I gólkirálya már szavazott.","shortLead":"Az NB I gólkirálya már szavazott.","id":"20250606_Bode-Daniel-arra-buzditja-a-kovetoit-hogy-szavazzanak-a-Voks-2025-on","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0229c17e-e08f-4a3a-a5b6-baba6cc4ef41.jpg","index":0,"item":"d992e0ed-2062-45da-8ca7-f461c105cb6d","keywords":null,"link":"/sport/20250606_Bode-Daniel-arra-buzditja-a-kovetoit-hogy-szavazzanak-a-Voks-2025-on","timestamp":"2025. június. 06. 15:12","title":"Böde Dániel arra buzdítja a követőit, hogy szavazzanak a Voks 2025-ön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"75b7151a-d8eb-47a1-ac11-b5af47ffdcbf","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"1959-ben is ők voltak, akik először használták a hárompontos biztonsági övet. ","shortLead":"1959-ben is ők voltak, akik először használták a hárompontos biztonsági övet. ","id":"20250606_biztonsagi-ov-Volvo-mesterseges-intelligencia-szoftverfissites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/75b7151a-d8eb-47a1-ac11-b5af47ffdcbf.jpg","index":0,"item":"c1968771-afcd-4856-bf9c-c197732532f9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250606_biztonsagi-ov-Volvo-mesterseges-intelligencia-szoftverfissites","timestamp":"2025. június. 06. 09:43","title":"Már a biztonsági öv is mesterséges intelligenciát használ – újra feltalálta saját találmányát a Volvo","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f21e19c1-5bca-44a3-9da6-cf8a8c56a078","c_author":"Papp Réka Kinga ","category":"360","description":"A mostanihoz fogható mértékben a NER még nem ingott meg. Bár kevés példa van rá, annál nagyobb volt a megdicsőülése az időben visszavonulóknak. Nem is kell nagyon visszamenni az időben. Vélemény.","shortLead":"A mostanihoz fogható mértékben a NER még nem ingott meg. Bár kevés példa van rá, annál nagyobb volt a megdicsőülése...","id":"20250606_hvg-papp-reka-kinga-gorbacsok-a-meguszas-muveszete","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f21e19c1-5bca-44a3-9da6-cf8a8c56a078.jpg","index":0,"item":"4c4b9c00-ee80-4b7c-8e2e-8622d5c0788a","keywords":null,"link":"/360/20250606_hvg-papp-reka-kinga-gorbacsok-a-meguszas-muveszete","timestamp":"2025. június. 06. 08:30","title":"Papp Réka Kinga: Mi történne, ha Orbán átadná a stafétát, és elvonulna a zebráit vakargatni?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d80096ac-887b-4883-82d9-d65a02626371","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A rendszer célja, hogy ellenőrizni tudják az alkalmazottak munkaidejének betartását, az intézménybe történő be- és kilépést.","shortLead":"A rendszer célja, hogy ellenőrizni tudják az alkalmazottak munkaidejének betartását, az intézménybe történő be- és...","id":"20250606_Fellazadtak-az-orvosok-a-korhazi-arcfelismero-program-ellen-tobben-nem-mentek-el-a-kotelezo-fotozasra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d80096ac-887b-4883-82d9-d65a02626371.jpg","index":0,"item":"ca9f413c-5f8f-4ae3-907d-d4bceeeb300c","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_Fellazadtak-az-orvosok-a-korhazi-arcfelismero-program-ellen-tobben-nem-mentek-el-a-kotelezo-fotozasra","timestamp":"2025. június. 06. 08:47","title":"Fellázadtak az orvosok a kórházi arcfelismerő program ellen, többen nem mentek el a kötelező fotózásra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Annak, aki ilyen karakterű autót keres, rendszerint mindennél fontosabb a márkaérték. Talán nem is az autóé, hanem a saját magáé. Elvégre a jómódot stílusosan kell tálalni, éreztetve, hogy a farzsebben nyugvó lapos pénztárca valójában "arany" hitelkártyát rejt. Ebben tökéletes partner a Mercedes-Benz C-Coupé.
Lassan tíz éve, hogy a Mercedes-Benz a jelenlegi főtervezőre, Gorden Wagenerre bízta az autók új dizájnvonalának kialakítását, ő pedig nagyon határozottan érvényesítette szemléletét, amely szerint a Mercedesek formájának meg kell ragadnia az emberek spontán figyelmét. Ez a nagyon dizájnközpontú szemlélet a csúcsmodellnél, az új S-osztálynál érvényesült először, mára pedig átível a márka valamennyi autójának külsején. Igaz, lassan minden stuttgarti modell az S-osztály kicsinyített másának tűnik. Ez pedig vélhetően inkább kedvére való a vásárlóközönségnek, mint sem.
A jelenlegi Mercedes-Benz C-osztályt bemutatkozása után nem sokkal kipróbáltuk szedánként, jó másfél éve kombiként is, és az egyik legjobb összbenyomást adta a tesztautóink között abban az évben. Most itt járt nálunk a C-osztály legutolsó darabja, a kupé is.
Mercedes-Benz C250 Coupé - galéria
D.P.
Nem kétséges, minden autón képes segíteni a kétajtós, sportos karosszéria, ez adja ki legjobban az eredeti dizájnjegyeket. Nem véletlen, hogy a koncepcióautók is leginkább ilyen karosszériaformában készülnek. Az új Mercedes-Benz C250 Coupé C-Coupé ráadásul - szemben az elődgenerációval - nem egyszerűen a szedán változat két ajtóval, annál sokkal messzebb került tőle formailag.
Hosszában 95 milliméterrel, széltében pedig 40-nel nagyobb, ám 15 milliméterrel alacsonyabb is lett, mint az elődmodell volt. A hosszú motortér, a hosszú ajtók, a keret nélküli ablakok, a gyémántpelyhes hűtőmaszk, a jókora csillag és persze a jácint vörös metál szín nagyon erős jelenlétet ad a kocsinak. Ehhez jönnek az ötküllős felnik, a hatalmas féknyergek Mercedes-Benz felirattal, a finom krómlécek oldalt, valamint ott van a diffúzorköpeny hátul, a duplacsövű kipufogó, valamint a négyzetméternyi területű napfénytető.
A C-Coupé megadja azt az imázst, aminek bizonyos körökben a presztízsen túl biztosan van más számszerűsíthető értéke is. Ezzel az autóval a tulaj nem leparkol majd, hanem megérkezik, meg fogják nézni a kocsit és őt is. A személyes márkája is messzemenőkig kiszolgálva, ami sok minden más mellett egy prémium autó egyik legfontosabb feladata.
Mercedes-Benz C250 Coupé - galéria
D.P.
A beltér csak azért érdemel kevesebb szót, mert lényegében testvére bármelyik másik C-osztályos modellnek, miközben a hely természetszerűleg szűkebb valamennyivel. Itt az extrák a kupéjellegből adódó finomságok, minthogy a sofőrtől igen távoli B-oszlopról a biztonsági övet előzékenyen „előre nyújtja” egy kis kar, hogy kényelmesebb legyen becsatolni magunkat.
Az oldaltámaszos sofőrülés jó mélyre ereszthető, a váltókar a kormány mellett van, az elektromos rögzítőfék gombja balra az ajtó mellett, hogy a hagyományokat említsük. Az újabbak közül a sokkal inkább vitatott tabletes infotainment-képernyő is megvan, ami itt 8,4 colos.
A hátsó helyek, amelyek jó mélyre vannak ültetve, kissé fapadosak, de a hátra kényszerülőknek a bejutás legalább látványos. A motorosan billenő, a fejtámlát behúzó első ülés szépen összecsomagolja magát, amíg bemászunk hátra, majd ugyanilyen szépen visszahajtogatja magát a sofőr számára programozott állásba. A csomagtér a 400 literes kapacitással a célközönség számára elegendő kell, hogy legyen, kiskádat és bébikompot ilyen autóba úgysem erőszakolnak bele. Itt a Burmester Surround-rendszer végerősítőjét kell cipelni a csomagtérben, amely 13 hangszórót és 530 Watt teljesítményt szolgál ki.
De nem csupa ilyen léha „haszontalanságból” áll a Coupé. Mivel esetünkben légrugós a futóműve, amellett, hogy az utazási komfort elsőrangú, a kasztnit gombnyomásra meg is lehet emeltetni 25 millimétert, ami élet- és fényezésmentő extra egy kicsit elhanyagoltabb útszakaszra tévedve.
Mercedes-Benz C250 Coupé - galéria
D.P.
Amennyire letaglózó a kocsi megjelenése, annyira nem nyűgöz le a hajtáslánc. A motortérben hosszában elhelyezett, négyhengeres, 1991 köbcentis turbómotor teljesítménye 211 lóerő. A hétfokozatú automatával párosított egység 5500-as fordulaton adja le maximális teljesítményét, ami nem számít kiemelkedőnek ebben a kategóriában.
A leginkább használt Comfort módban már 1200-1500-as fordulatszámoknál pakolgatja felfelé a fokozatokat a váltó, és szépen gazdálkodik a 350 Nm-es nyomatékkal is, amely 4000-es fordulatszámnál éri el maximumát. Az ésszerű autózást egyébiránt igencsak alacsony fogyasztással hálálja meg a kupé, amely a teszt alakalmával 6,2 liter benzinnel beérte 100 kilométerenként.
Mercedes-Benz C250 Coupé - galéria
D.P.
Nyilván a napi rutinban használt komfort menetálláson kívül a Sport+ mód igazán érdekes, ahol már-már jelentkezik valami agilitás abból, hogy egy hátsókerék-hajtású autóban ülünk. A Mercedesnél nincs lehetőség a váltó átbillentésével Sport-módba kapcsolni, náluk a középkonzolon kell apró billenőkapcsolóval operálni a menetmódok közt. Sport+ módban érdemes eljátszadozni a hétfokozatú automata képességeivel, amely mellé már egy kis kipufogózene is jár. A kormányzás tökéletesen direkt, miközben a terhelésváltásokra is kiszámíthatóan reagál. Stabil az autó, lehet jót élményautózni is vele. Érdekes módón beszűrődött viszont némi futómű zaj , illetve az alacsony profilú,18-as téli gumik révén folyamatosan hallatszott némi felesleges moraj.
A Mercedes-Benz biztonsági és asszisztens rendszereiről sokat értekeztünk már, hiszen a stuttgarti modellek egytől-egyig megkapják lényegében ugyanazt a technológiai arzenált, ami a csúcskategóriában az S-osztálynál kezdődött. Külön ragozni itt is csak annyiban érdemes, hogy a LED-es első és hátsó lámpák, a 360 fokos képet alkotó parkolást segítő kamerarendszer, az etalon start/stop-rendszer, az intelligensen működő sztereo kamerás és radaros asszisztensek, amelyek támogatják a félig önvezető módot, mind tökéletesen és valóban intelligens módon segítik az autózást.
Mercedes-Benz C250 Coupé - galéria
D.P.
A C-Coupé összességében igazán hitelesen adja elő, hogy nagyon drágának tűnik. Ha abszolút értelemben nézzük, akkor persze az is. Azonban ebben a ligában a 12,96 milliós induló ár egyáltalán nem számít soknak. Igaz, ez sokat nem is árul el a tényleges tesztmodell áráról. Az alapárhoz gyorsan hozzá kell itt adni az AMG-csomag 2,2 milliós, a kárpitozás 576 ezres, a panorámatető 567 ezres, a klímás első ülések 431 ezer forintos, az Intelligent Drive elemek összesen 791 ezres, a légrugók 476 ezres, az ötküllős tárcsák 759 ezres, a Burmester-hifi 309 ezres és a Command online-rendszer 1,14 milliós árát. A vége, akárhogy csűrjük-csavarjuk, 22 millió forint felett lesz.
Még több autós tesztért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.