Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"eb85c80b-5060-4653-8081-c1a50170b6d3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A DSKY Moonwatch nemcsak nevében, kinézetében is pontosan olyan, mint az Apollo-program űrhajóin használt számítógép beviteli eszköze.","shortLead":"A DSKY Moonwatch nemcsak nevében, kinézetében is pontosan olyan, mint az Apollo-program űrhajóin használt számítógép...","id":"20250211_dsky-moonwatch-karora-apollo-program","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eb85c80b-5060-4653-8081-c1a50170b6d3.jpg","index":0,"item":"4d28642d-f902-46ee-b7b4-15653d7331ce","keywords":null,"link":"/tudomany/20250211_dsky-moonwatch-karora-apollo-program","timestamp":"2025. február. 11. 10:03","title":"Sosem látott szinten menő karórát dobnak piacra: pont olyan, mint az Apollo-program számítógépe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6cc05ccf-36a1-4dbd-9dd0-d0ae76b18358","c_author":"Kovács Bálint","category":"360","description":"Most először történt olyan a rendszerváltás óta, hogy a független filmek sikeresebbek voltak, mint az államilag támogatottak, aminek lehetne örülni is, de nem érdemes. Vélemény.","shortLead":"Most először történt olyan a rendszerváltás óta, hogy a független filmek sikeresebbek voltak, mint az államilag...","id":"20250210_magyar-fuggetlen-filmek-siker-futni-mentem-most-vagy-soha-hajdu-szabolcs-filmkritikusok-dija-nemzeti-filmintezet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6cc05ccf-36a1-4dbd-9dd0-d0ae76b18358.jpg","index":0,"item":"20dd37aa-f714-4ff3-9c43-de12857b9ab4","keywords":null,"link":"/360/20250210_magyar-fuggetlen-filmek-siker-futni-mentem-most-vagy-soha-hajdu-szabolcs-filmkritikusok-dija-nemzeti-filmintezet","timestamp":"2025. február. 10. 13:00","title":"Kovács Bálint: Az év, amikor kivégezték a magyar filmet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"496d31a5-e34d-4235-90e3-c6d9c2c69d80","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A szélsőjobboldali AfD társelnökét, Alice Weidelt szerdán Budapesten fogadja Orbán Viktor.","shortLead":"A szélsőjobboldali AfD társelnökét, Alice Weidelt szerdán Budapesten fogadja Orbán Viktor.","id":"20250210_Amirol-nem-beszelget-majd-Orban-es-homofob-elvtarsai-a-leszbikus-es-szelsojobbos-Alice-Weidellel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/496d31a5-e34d-4235-90e3-c6d9c2c69d80.jpg","index":0,"item":"95006d5e-a91a-48d8-98ba-86936d689d6a","keywords":null,"link":"/elet/20250210_Amirol-nem-beszelget-majd-Orban-es-homofob-elvtarsai-a-leszbikus-es-szelsojobbos-Alice-Weidellel","timestamp":"2025. február. 10. 19:44","title":"Amiről nem beszélget majd Orbán a leszbikus és szélsőjobbos Alice Weidellel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bcf616d1-354e-436d-95f9-92030f46c0ee","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Sam Altmannak esze ágában sincs Elon Musk kezébe adni az OpenAI-t, ellenben az egykori Twittert szívesen megszerezné a világ leggazdagabb emberétől.","shortLead":"Sam Altmannak esze ágában sincs Elon Musk kezébe adni az OpenAI-t, ellenben az egykori Twittert szívesen megszerezné...","id":"20250211_sam-altman-elon-musk-openai-twitter-felvasarlas-chatgpt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bcf616d1-354e-436d-95f9-92030f46c0ee.jpg","index":0,"item":"0e3b5365-5ec4-4c5e-91d2-14a2aae7e604","keywords":null,"link":"/kkv/20250211_sam-altman-elon-musk-openai-twitter-felvasarlas-chatgpt","timestamp":"2025. február. 11. 12:28","title":"Az OpenAI nem eladó – Elon Musknak üzent a vezérigazgató","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"67d37b72-3549-4b45-a888-51f72445b53f","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A jobboldali populisták világszerte csodálják az orbáni állammodellt, benne a sajtó ellenőrzésével, az őskonzervatív családpolitikával, valamint a migráció elleni harccal. A kormányfőnek azonban nem csupán odahaza van szava, sok támogatót gyűjtött össze még az Atlanti-óceán túloldalán is – írja az osztrák lap budapesti tudósítója, Bognár Péter.","shortLead":"A jobboldali populisták világszerte csodálják az orbáni állammodellt, benne a sajtó ellenőrzésével, az őskonzervatív...","id":"20250210_Orban-hatalomgyara-Die-Presse-leltar-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/67d37b72-3549-4b45-a888-51f72445b53f.jpg","index":0,"item":"d50a1cc1-c930-4b0a-addf-74243f8dcd04","keywords":null,"link":"/360/20250210_Orban-hatalomgyara-Die-Presse-leltar-lapszemle","timestamp":"2025. február. 10. 07:20","title":"Leltárt készített a Die Presse Orbán hatalomgyáráról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9e2c1daf-9a78-487e-bae7-fea7d235cfc7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Alig érzékelhető árcsökkenéssel indul a hét. ","shortLead":"Alig érzékelhető árcsökkenéssel indul a hét. ","id":"20250210_benzinar-dizelar-februar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e2c1daf-9a78-487e-bae7-fea7d235cfc7.jpg","index":0,"item":"3e7752ff-c04a-42ef-bbc9-b13c722848dc","keywords":null,"link":"/cegauto/20250210_benzinar-dizelar-februar","timestamp":"2025. február. 10. 12:06","title":"Olcsóbb lesz néhány forinttal a dízel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15e162d6-7076-4134-aa95-678e49fcc247","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A Broadway egyik színházában mutatják be a hat Oscarra jelölt Jó estét, jó szerencsét! című film színpadi adaptációját. Mindkét változatban Clooney a főszereplő.","shortLead":"A Broadway egyik színházában mutatják be a hat Oscarra jelölt Jó estét, jó szerencsét! című film színpadi adaptációját...","id":"20250210_George-Clooney-a-szinhaz-elott-az-utcan-koszontotte-a-rajongokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15e162d6-7076-4134-aa95-678e49fcc247.jpg","index":0,"item":"bb59b263-d6e5-42cf-b240-8879fbf35e59","keywords":null,"link":"/kultura/20250210_George-Clooney-a-szinhaz-elott-az-utcan-koszontotte-a-rajongokat","timestamp":"2025. február. 10. 13:46","title":"George Clooney a színház előtt, az utcán köszöntötte a rajongókat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18087d61-e5f1-4a34-9c58-f185e1b9020f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Kárpátok karavánja. ","shortLead":"A Kárpátok karavánja. ","id":"20250211_Ilyen-lehetne-egy-Dacia-lakoauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18087d61-e5f1-4a34-9c58-f185e1b9020f.jpg","index":0,"item":"b69d61c4-25c3-49b3-9ddd-9a93022c785f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250211_Ilyen-lehetne-egy-Dacia-lakoauto","timestamp":"2025. február. 11. 08:45","title":"Ilyen lehetne egy Dacia lakóautó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Annak, aki ilyen karakterű autót keres, rendszerint mindennél fontosabb a márkaérték. Talán nem is az autóé, hanem a saját magáé. Elvégre a jómódot stílusosan kell tálalni, éreztetve, hogy a farzsebben nyugvó lapos pénztárca valójában "arany" hitelkártyát rejt. Ebben tökéletes partner a Mercedes-Benz C-Coupé.
Lassan tíz éve, hogy a Mercedes-Benz a jelenlegi főtervezőre, Gorden Wagenerre bízta az autók új dizájnvonalának kialakítását, ő pedig nagyon határozottan érvényesítette szemléletét, amely szerint a Mercedesek formájának meg kell ragadnia az emberek spontán figyelmét. Ez a nagyon dizájnközpontú szemlélet a csúcsmodellnél, az új S-osztálynál érvényesült először, mára pedig átível a márka valamennyi autójának külsején. Igaz, lassan minden stuttgarti modell az S-osztály kicsinyített másának tűnik. Ez pedig vélhetően inkább kedvére való a vásárlóközönségnek, mint sem.
A jelenlegi Mercedes-Benz C-osztályt bemutatkozása után nem sokkal kipróbáltuk szedánként, jó másfél éve kombiként is, és az egyik legjobb összbenyomást adta a tesztautóink között abban az évben. Most itt járt nálunk a C-osztály legutolsó darabja, a kupé is.
Mercedes-Benz C250 Coupé - galéria
D.P.
Nem kétséges, minden autón képes segíteni a kétajtós, sportos karosszéria, ez adja ki legjobban az eredeti dizájnjegyeket. Nem véletlen, hogy a koncepcióautók is leginkább ilyen karosszériaformában készülnek. Az új Mercedes-Benz C250 Coupé C-Coupé ráadásul - szemben az elődgenerációval - nem egyszerűen a szedán változat két ajtóval, annál sokkal messzebb került tőle formailag.
Hosszában 95 milliméterrel, széltében pedig 40-nel nagyobb, ám 15 milliméterrel alacsonyabb is lett, mint az elődmodell volt. A hosszú motortér, a hosszú ajtók, a keret nélküli ablakok, a gyémántpelyhes hűtőmaszk, a jókora csillag és persze a jácint vörös metál szín nagyon erős jelenlétet ad a kocsinak. Ehhez jönnek az ötküllős felnik, a hatalmas féknyergek Mercedes-Benz felirattal, a finom krómlécek oldalt, valamint ott van a diffúzorköpeny hátul, a duplacsövű kipufogó, valamint a négyzetméternyi területű napfénytető.
A C-Coupé megadja azt az imázst, aminek bizonyos körökben a presztízsen túl biztosan van más számszerűsíthető értéke is. Ezzel az autóval a tulaj nem leparkol majd, hanem megérkezik, meg fogják nézni a kocsit és őt is. A személyes márkája is messzemenőkig kiszolgálva, ami sok minden más mellett egy prémium autó egyik legfontosabb feladata.
Mercedes-Benz C250 Coupé - galéria
D.P.
A beltér csak azért érdemel kevesebb szót, mert lényegében testvére bármelyik másik C-osztályos modellnek, miközben a hely természetszerűleg szűkebb valamennyivel. Itt az extrák a kupéjellegből adódó finomságok, minthogy a sofőrtől igen távoli B-oszlopról a biztonsági övet előzékenyen „előre nyújtja” egy kis kar, hogy kényelmesebb legyen becsatolni magunkat.
Az oldaltámaszos sofőrülés jó mélyre ereszthető, a váltókar a kormány mellett van, az elektromos rögzítőfék gombja balra az ajtó mellett, hogy a hagyományokat említsük. Az újabbak közül a sokkal inkább vitatott tabletes infotainment-képernyő is megvan, ami itt 8,4 colos.
A hátsó helyek, amelyek jó mélyre vannak ültetve, kissé fapadosak, de a hátra kényszerülőknek a bejutás legalább látványos. A motorosan billenő, a fejtámlát behúzó első ülés szépen összecsomagolja magát, amíg bemászunk hátra, majd ugyanilyen szépen visszahajtogatja magát a sofőr számára programozott állásba. A csomagtér a 400 literes kapacitással a célközönség számára elegendő kell, hogy legyen, kiskádat és bébikompot ilyen autóba úgysem erőszakolnak bele. Itt a Burmester Surround-rendszer végerősítőjét kell cipelni a csomagtérben, amely 13 hangszórót és 530 Watt teljesítményt szolgál ki.
De nem csupa ilyen léha „haszontalanságból” áll a Coupé. Mivel esetünkben légrugós a futóműve, amellett, hogy az utazási komfort elsőrangú, a kasztnit gombnyomásra meg is lehet emeltetni 25 millimétert, ami élet- és fényezésmentő extra egy kicsit elhanyagoltabb útszakaszra tévedve.
Mercedes-Benz C250 Coupé - galéria
D.P.
Amennyire letaglózó a kocsi megjelenése, annyira nem nyűgöz le a hajtáslánc. A motortérben hosszában elhelyezett, négyhengeres, 1991 köbcentis turbómotor teljesítménye 211 lóerő. A hétfokozatú automatával párosított egység 5500-as fordulaton adja le maximális teljesítményét, ami nem számít kiemelkedőnek ebben a kategóriában.
A leginkább használt Comfort módban már 1200-1500-as fordulatszámoknál pakolgatja felfelé a fokozatokat a váltó, és szépen gazdálkodik a 350 Nm-es nyomatékkal is, amely 4000-es fordulatszámnál éri el maximumát. Az ésszerű autózást egyébiránt igencsak alacsony fogyasztással hálálja meg a kupé, amely a teszt alakalmával 6,2 liter benzinnel beérte 100 kilométerenként.
Mercedes-Benz C250 Coupé - galéria
D.P.
Nyilván a napi rutinban használt komfort menetálláson kívül a Sport+ mód igazán érdekes, ahol már-már jelentkezik valami agilitás abból, hogy egy hátsókerék-hajtású autóban ülünk. A Mercedesnél nincs lehetőség a váltó átbillentésével Sport-módba kapcsolni, náluk a középkonzolon kell apró billenőkapcsolóval operálni a menetmódok közt. Sport+ módban érdemes eljátszadozni a hétfokozatú automata képességeivel, amely mellé már egy kis kipufogózene is jár. A kormányzás tökéletesen direkt, miközben a terhelésváltásokra is kiszámíthatóan reagál. Stabil az autó, lehet jót élményautózni is vele. Érdekes módón beszűrődött viszont némi futómű zaj , illetve az alacsony profilú,18-as téli gumik révén folyamatosan hallatszott némi felesleges moraj.
A Mercedes-Benz biztonsági és asszisztens rendszereiről sokat értekeztünk már, hiszen a stuttgarti modellek egytől-egyig megkapják lényegében ugyanazt a technológiai arzenált, ami a csúcskategóriában az S-osztálynál kezdődött. Külön ragozni itt is csak annyiban érdemes, hogy a LED-es első és hátsó lámpák, a 360 fokos képet alkotó parkolást segítő kamerarendszer, az etalon start/stop-rendszer, az intelligensen működő sztereo kamerás és radaros asszisztensek, amelyek támogatják a félig önvezető módot, mind tökéletesen és valóban intelligens módon segítik az autózást.
Mercedes-Benz C250 Coupé - galéria
D.P.
A C-Coupé összességében igazán hitelesen adja elő, hogy nagyon drágának tűnik. Ha abszolút értelemben nézzük, akkor persze az is. Azonban ebben a ligában a 12,96 milliós induló ár egyáltalán nem számít soknak. Igaz, ez sokat nem is árul el a tényleges tesztmodell áráról. Az alapárhoz gyorsan hozzá kell itt adni az AMG-csomag 2,2 milliós, a kárpitozás 576 ezres, a panorámatető 567 ezres, a klímás első ülések 431 ezer forintos, az Intelligent Drive elemek összesen 791 ezres, a légrugók 476 ezres, az ötküllős tárcsák 759 ezres, a Burmester-hifi 309 ezres és a Command online-rendszer 1,14 milliós árát. A vége, akárhogy csűrjük-csavarjuk, 22 millió forint felett lesz.
Még több autós tesztért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.