szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A lelkes csapat Thomas Magnum kedvenc autóját, egy 308 GTS-t alakított át.

A Ferrari elnöke Sergio Marchionne az idei Genfi Autószalonon úgy nyilatkozott, szinte biztos, hogy soha sem építenek majd tisztán elektromos meghajtást használó Ferrarit, az autóhoz ugyanis szorosan hozzátartozik a motorhang is. Nos, ha a Ferrari nem is épít ilyesmit, megteszi más helyettük.

Az ElectricGT nevű céget néhány jó barát hozta össze még 2014-ben, egyetlen cél érdekében: építeni akarnak egy teljesen elektromos meghajtású Ferrarit. Alig két évvel később a gyümölcs beérett, és megszületett az az autó, amit még Magnum is megirigyelne: az átdolgozott, 1978-as 308 GTS, ami így a 308 GTE nevet kapta.

A csapat alig 10 ezer dollárért (kb. 3 millió forint) vásárolta az autót, ami nem véletlenül volt ilyen olcsó: a kocsi motorja teljesen kiégett.

ElectricGT
ElectricGT

Ez viszont cseppet sem zavarta a csapatot, hiszen nekik a hajtáslánc nem is kellett, így hozzáláttak, hogy átdolgozzák az autót. A V8-at ki is pakolták belőle, a helyére egy HPEVS AC51 elektromotor, valamint 48 darab lithium-ion akkumulátorcella került.

ElectricGT

Mindez ugyan 150 kilogrammal több súlyt pakolt a kocsira, a teljesítmény ugyanakkor kárpótolta őket: 465 lóerős lett a gép, ami az eredeti 255-höz képest jóval több.

ElectricGT

Az autó további különlegessége, hogy egy Porsche váltót szereltek bele, hogy meglegyen a tipikus "Ferrari-élmény".

ElectricGT

Az elektromos Ferrari gyenge pontja a hatótávnál található: a gép csupán 160 km-t képes megtenni egyetlen feltöltéssel, de a fejlesztők szerint már érkezik a 320 km megtételére alkalmas változat is.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!