szerző:
hvg.hu/MTI
Tetszett a cikk?

Októberben a Párizsi Autószalonon egy tanulmány-modell bemutatásával lebbenti fel a fátylat a nagy titoktartással övezett villanyautó-platformjáról a Daimler. A cégnek pontos elképzelése van arról, mit szeretne elérni.

Hogy mindenki a Tesla trónfosztását akarja elérni, az talán nem túl meglepő, hiszen Elon Muskék jelenleg utcahosszal vezetnek a későn ébredő autógyártók előtt. Az amerikai cég Model S luxusszedánja mellett már a Model X kiadásával is jelezte: az egész piacot le akarja fedni, a néhány hónapja bejelentett Model 3-at pedig úgy viszik a vásárlók, mint a cukrot. Ezek után nem csoda, hogy az autógyártók igyekeznek minél radiáklisabb tervet készíteni arra, hogyan törjenek be és hasítsanak ki minél nagyobb szeletet az elektromosautó-piacból. A Mercedes korábban már jelezte, a Párizsi Autószalonra már egy igazi különlegességgel készül, most pedig további stratégiai terveket is hallhattunk a Daimlertől.

"A struktúra felállt, a szakembergárda dolgozik, munkájuk első eredményei lépésről lépésre meg fognak jelenni az utakon" - fogalmazott Thomas Weber fejlesztési igazgató. A szakember szerint a Mercedes-Benznek a Tesla új SUV modelljére adott válasza még ebben az évtizedben kereskedelmi forgalomba kerül, összesen pedig négy elektromos autóval jönnek majd ki 2020-ig. Muszáj is, hiszen a Volkswagen konszern leányvállalatai, az Audi és a Porsche már bemutatták az 500 kilométeres hatótávúra igért koncepcióikat: a Porsche Mission E igen ígéretes paraméterekkel rendelkezik, de az Audi E-Tron Quattro sem lesz gyenge gép.

A Daimler évek óta dolgozik a hidrogénből elektromos energiát fejlesztő üzemanyagcellás hajtású autók kifejlesztésén is. Eredetileg 2014-re tervezték a szériaérett modell bemutatását, az árat azonban egyelőre nem sikerült elfogadható szintre csökkenteni. Jövőre azonban már megkedzik a Mercedes Brémai üzemében gyártott "GFC F-cell" SUV-modell értékesítését, ami a 2015-ben bemutatott Toyota Mirai-nak támaszt közvetlen konkurenciát. A dél-koreai Hyundai is készül egy üzemanyagcellás autó bemutatására. Az évtized végéig a Damler évi "hatszámjegyű nagyságrendben" tervez villanyautókat értékesíteni Thomas Weber elmondása szerint. Azaz legkevesebb 100 ezret.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!