Nem lesz itt további emissziós botrány: irdatlan pénzt költ a Volkswagen

Nem lesz itt további emissziós botrány: irdatlan pénzt költ a Volkswagen

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem kevesebb, mint 30 teljesen elektromos autóval rukkolnának ki, amellyel a zöldautózás élharcosává válna a német konszern.

Matthias Müller a legnagyobb európai autógyártó csoportosulás vezérigazgatója jelentette be a hatalmas befektetéseket, amellyel lényegében túllépnének a lassan két éve kirobbant dízelgate-en.

Mint elmondta, reményeik szerint 2025-re a teljesen elektromos hajtású autók 20-25 százalékát adják majd az autógyár eladásainak. Bár pontos összegeket nem említett, de a cég kínálatának átalakítására több milliárd eurós összeget költenek, amellett, hogy költséghatékonysági programokat is bevezetnek a jelenlegi márkáiknál.

Ennek nyomán Müller elmondta, hogy a gyártó jelenleg 26 gyárat üzemeltet, amelyeknek szintén hatékonyabban kell üzemelnie, valamint az adminisztrációs és értékesítési kiadások lefaragása kerül előtérbe – írta a BBC

Az elektoromos kínálat bővítéséhet szorosan kapcsolódó korábbi hír, hogy a Volkswagen-csoport saját villanyautóakkumulátor-gyárat építene, hogy visszaszorítsák a beszállítóktól való függőségüket. A társaság már tavaly is 67 ezer alternatív hajtású járművet értékesített, a többség hibrid – benzinmotorral is felszerelt – kocsi volt. Ezt, a jelenlegi visszafogott számot akarják 2025-re egymillióra növelni. A csoporthoz jelenleg az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Ducati, a Lamborghini, a Man, a Porsche, a Scania, a Seat, a Skoda, a Volkswagen és a Volkswagen haszonjárművek márka tartozik.

Úgy tűnik, hogy a Volkswagen persze némi állami hátszélre is számíthat terveihez, ugyanis a német kormányzat 2030-ra szeretné megszüntetni a benzin- és dízelüzemű autók árusítását, helyette pedig csak zéróemissziós autókat lehetne vásárolni.

De amíg a tervek valóra válnak a VW-nek a jelenlegi helyzettel kell foglalkoznia. Az európai autógyártókat tömörítő szövetség adatai szerint a VW-konszern továbbra sincs csúcsformában. A gyártó márkái ugyan 4,1 százalékkal jobban fogytak májusban, mint egy évvel korábban ugyanekkor, viszont a versenytársak, mint a Renault 28,7 százalékkal bővült, a PSA Group pedig 18,8 százalékkal. (Bár a havi adatok, nem feltétlen mutatnak komoly tendenciákat. Sokkal inkább, hogy a német konszern piaci részesedése az idei év első öt hónapjában 23,9 százalékra esett, amely a legalacsonyabb érték 2011 óta.)

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.