Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"51e62e85-5774-4c68-b2a0-9ccc6c55b28e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Las Vegas-i CES 2025-ön debütált a meghökkentő formájú Honda 0 Saloon és 0 SUV.","shortLead":"A Las Vegas-i CES 2025-ön debütált a meghökkentő formájú Honda 0 Saloon és 0 SUV.","id":"20250108_furcsa-uj-villanyautokkal-sokkol-a-honda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/51e62e85-5774-4c68-b2a0-9ccc6c55b28e.jpg","index":0,"item":"77f8ebf1-94ee-43b1-90f6-c8dead4f6614","keywords":null,"link":"/cegauto/20250108_furcsa-uj-villanyautokkal-sokkol-a-honda","timestamp":"2025. január. 08. 07:21","title":"Furcsa új villanyautókkal sokkol a Honda","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4fc0e8c4-1363-4345-a70f-6e9c1b0b3aac","c_author":"OTP Bank Nyrt.","category":"brandcontent","description":"Az egyre gyorsuló digitális világban a fintechszolgáltatások nemcsak az átlagos felhasználóknak, de a náluk jóval fiatalabbak számára is lehetővé teszik a mindennapi pénzügyek feletti kontroll gyakorlását. Ahogyan azt a költési mintázatainkon tapasztalhatjuk, valószínűleg sokan hálásak lettünk volna, ha a pénzügyek tudatos kezelésére már gyermekkorban ráirányítják a figyelmünket. Az OTP Bank ezt felismerve vezetett be új szolgáltatást, amely lehetővé teszi, hogy a szülők online, a saját mobiljukon nyissanak bankszámlát 14 év alatti gyermekeik számára. Az újítás céljairól és a fejlesztés kihívásairól Kuhárszki Andrással, az OTP Bank fejlesztési területéért felelős ügyvezető igazgatójával beszélgettünk, néhány gondolatot szentelve az OTP MobilBank egyéb fejlesztéseinek is.","shortLead":"Az egyre gyorsuló digitális világban a fintechszolgáltatások nemcsak az átlagos felhasználóknak, de a náluk jóval...","id":"20241129_A-penzugyi-tudatossagnak-nincs-also-korhatara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4fc0e8c4-1363-4345-a70f-6e9c1b0b3aac.jpg","index":0,"item":"96a14850-cbb2-4982-899e-df6fe540d1e5","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241129_A-penzugyi-tudatossagnak-nincs-also-korhatara","timestamp":"2025. január. 07. 15:30","title":"A pénzügyi tudatosságnak nincs alsó korhatára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c7bf5e1e-9a33-423b-9e1e-6d38a258bbea","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A hétszeres világbajnok kerek születésnapja idén egybeesik a karrierjének az új fejezetével.","shortLead":"A hétszeres világbajnok kerek születésnapja idén egybeesik a karrierjének az új fejezetével.","id":"20250107_lewis-hamilton-40-eves","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7bf5e1e-9a33-423b-9e1e-6d38a258bbea.jpg","index":0,"item":"95d9fae6-d556-4441-bef1-008e025b9555","keywords":null,"link":"/elet/20250107_lewis-hamilton-40-eves","timestamp":"2025. január. 07. 12:04","title":"Lewis Hamilton 40 éves lett, és tényleg új életet kezd","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b80b1b75-82db-46dc-bbf9-e1d2e6045ce9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Szerinte több százezer dollárra lehetne perelni a távozó amerikai nagykövetet.","shortLead":"Szerinte több százezer dollárra lehetne perelni a távozó amerikai nagykövetet.","id":"20250108_ifj-lomnici-zoltan-rogan-pressman-per","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b80b1b75-82db-46dc-bbf9-e1d2e6045ce9.jpg","index":0,"item":"1d470d20-8f1a-4dd3-a785-8d5b17861ca6","keywords":null,"link":"/itthon/20250108_ifj-lomnici-zoltan-rogan-pressman-per","timestamp":"2025. január. 08. 11:09","title":"Ifj. Lomnici Zoltán azt tanácsolja Rogánnak, hogy perelje be David Pressmant","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd4195e6-ed05-4863-856c-290a5c4a6449","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Fábry Sándor csalódott a NER-ben. „Ezektől” már nem vár semmit. Pedig még Kossuth-díjat, meg világ körüli utat, szülinapi ajikat is megérdemelne. Fábrynak – gondolhatja – több jár, hiszen ő a liberális akolt hagyta ott a Fideszért, és saját hitelét adta be a Fidesz Zrt.-be, azt, ami más NER-celebnek soha nem volt.","shortLead":"Fábry Sándor csalódott a NER-ben. „Ezektől” már nem vár semmit. Pedig még Kossuth-díjat, meg világ körüli utat...","id":"20250107_Fabrynak-igaza-van-hamvay-peter-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd4195e6-ed05-4863-856c-290a5c4a6449.jpg","index":0,"item":"74ce2053-c5f2-4c32-8b31-2475cb76f2e4","keywords":null,"link":"/360/20250107_Fabrynak-igaza-van-hamvay-peter-velemeny","timestamp":"2025. január. 07. 12:55","title":"Hamvay Péter: Fábry Sándornak igaza van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c7b7cd78-36a0-4526-a63e-34e9c61e3a55","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Első próbálkozásra is elég tetszetős autót hoztak össze a japánok. ","shortLead":"Első próbálkozásra is elég tetszetős autót hoztak össze a japánok. ","id":"20250107_Negyvenmillio-forintos-araval-nem-lesz-nepauto-a-Sony-elso-kocsija","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7b7cd78-36a0-4526-a63e-34e9c61e3a55.jpg","index":0,"item":"2af62bc0-3598-42d7-9b94-b95dde81a657","keywords":null,"link":"/cegauto/20250107_Negyvenmillio-forintos-araval-nem-lesz-nepauto-a-Sony-elso-kocsija","timestamp":"2025. január. 07. 20:20","title":"Itt a Sony első autója, kár, hogy 40 millió forint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"001eb568-d56f-4d64-8f83-7d1bb2ae2273","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A tradicionális karácsonyi édességet a rendőrség szerint a tortakészítő menye mérgezhette meg.","shortLead":"A tradicionális karácsonyi édességet a rendőrség szerint a tortakészítő menye mérgezhette meg.","id":"20250107_arzen-brazil-karacsonyi-torta-mergezes-letartoztatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/001eb568-d56f-4d64-8f83-7d1bb2ae2273.jpg","index":0,"item":"06b0dccd-e25a-445d-bd4c-4ca16c053380","keywords":null,"link":"/elet/20250107_arzen-brazil-karacsonyi-torta-mergezes-letartoztatas","timestamp":"2025. január. 07. 11:28","title":"Hárman meghaltak egy arzénos karácsonyi tortától Brazíliában, a saját családját mérgezhette meg egy nő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f3c68e0a-8f2c-4aac-aa30-c71d44ebab21","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"A szövetségi kapitány nem pályázik újabb szerződéshosszabbításra. ","shortLead":"A szövetségi kapitány nem pályázik újabb szerződéshosszabbításra. ","id":"20250108_didier-deschamps-francia-valogatott-szovetsegi-kapitany-2026-tavozas-zinadine-zidane","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f3c68e0a-8f2c-4aac-aa30-c71d44ebab21.jpg","index":0,"item":"eeca9b26-242c-4648-a3b3-5105b5d70645","keywords":null,"link":"/sport/20250108_didier-deschamps-francia-valogatott-szovetsegi-kapitany-2026-tavozas-zinadine-zidane","timestamp":"2025. január. 08. 12:02","title":"„Valahol abba kell hagyni” – bejelentette Didier Deschamps, hogy mikor hagyja ott a francia válogatottat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem csak nagy családi autóként, de igényes fuvarozó autóként még inkább szóba jöhetne a Seat Alhambra, amely az egyterű kategória királya. Viszont az általánosan magas színvonalat elég drágán is adják.
Nem éppen az MPV-kategóriának áll a világ mostanában, a családosok is éppen az ilyen egyterűekből ültek át jellemzően a manapság legdivatosabb kategóriába, a kisebb-nagyobb városi szabadidő-autókba. A döntés persze mindenkinek szíve-joga, még akkor is, ha praktikum szempontjából nem nagyon lehet konkurenciát állítani egy ilyen, jól átgondolt felépítésű egyterűvel szemben.
Arra, hogy a divat a vásárlásokat mennyire meghatározó tényező még egy ilyen hosszú távú döntés esetében is, mint egy autóvásárlás, példa a megújult Renault Espace is, amely inkább elmozdult a szabadidő-autós vonal felé, hogy tartani tudja eladásait.
A 20 éve piacon lévő és jelenleg második generációját élő Seat Alhamba modellfrissítését már tavaly bemutatták. A VW-csoport autója, tartva magát az eredeti koncepcióhoz az egyterű autók klasszikus arányai és előnyei testesülnek meg. Az életciklusának felénél járó változtatások, mondjuk úgy, optikailag nehezen felismerhetőek: új hűtőrács, embléma, új fényszórók, akár full LED-del, ahogy a mostani csúcs Seatoknál már megszokhattuk.
D.P.
Az Alhambra ereje továbbra is a családi utazások idején domborodik ki igazán. Lényegében „gondolkodás nélkül” lehet elővenni bármennyi és bármilyen méretű bőröndkészletet. Ugyanilyen megnyugtató a csarnokszerű – 2,9 méteres tengelytávú – beltér, amelyben senkinek nem lesznek klausztrofóbiás élményei, akárhány órás horvátországi dugót kell végigülni benne egy-egy szombati turnusváltáskor. A csomagtér teljes kapacitással 2430 literes, míg normál esetben 955 liter és a legszűkebb állásban, a harmadik sort is kihasználva, még mindig 300 liternyi csomagtere marad az utazóknak.
A második sor minden ülése valóban teljes értékű, ráadásul sínes mozgathatóságának köszönhetően még a harmadik sorban is elegendő lábhelyet lehet valahogy kiügyeskedni a leghátul ülőknek. A harmadik sor üléseinek nyitása egyébként meglepően egyszerű is. Azért hosszú távon ezekre a helyekre csak legstrapabíróbb családtagokat ültessük.
Az Alhambra másik legjobb eleme természetesen a hátsó tolóajtó. Ezek elektromos mozgatása mondjuk feláras, nem csekély 335 ezer forintért. Amellett, hogy a gyerekek megunhatatlan koreográfiákat kitalálva tudják nyitni-zárni őket, de valóban hasznos egy ilyen terebélyes – 1,9 méter széles – autónál. Az ajtókat egyébként a kulcsról, a B-oszlopról és a középkonzolról egyaránt lehet működtetni. A csomagtér szintén elektromosan nyílik-záródik. Itt csak az egyébként igen magas – 1,7 méteres – felépítmény miatt kell figyelni, mert a csomagtérajtó nyitott állapotban plusz még egy méterrel megtoldja ezt.
A kormánykerék mögé pattanva biztonságos magasságból figyelhetjük a forgalmat, aki pedig kicsit is kedveli/ismeri a VW-konszern kérlelhetetlen logikával kigondolt, kiforrott utastér-berendezését, az nagyon hamar akklimatizálódik. A középkonzolon már itt is 6,5 colos érintőképernyős fejegység van USB-csatlakozókkal, amik korábban a konszern autóiban ritkaságszámba mentek. A kormánykerék egyébként a jellemző MPV-s stílushoz igazodva kicsit ölbe fekvős, laposan áll és az ülések inkább vastagon tömöttek, de kényelmesek. A kényelmet egy ilyen modellben is már háromzónás digitklímával lehet extrázni, méghozzá úgy, hogy a hátul ülők maguk állíthatják be a kívánt hőfokot.
D.P.
Természetes velejárója az ilyen, nagyobb kasznis autóknak a dízelpreferencia, az Alhambrából és testvéréből, a Sharanból is nyilván a gázolajos változatok alkotják az eladások garmadát. Az okok nyilvánvalóak egy ilyen sokat hajtott, családi használatban nyüstölt autónak, minél kevesebb üzemanyaggal és lehetőség szerint törődéssel kellene beérnie.
Nálunk a 2.0 literes TDI, 150 lóerős változat járt. A négyhengeres egység csúcsteljesítményét 3500-as fordulatnál adja le, a hatfokozatú DSG-váltó pedig könnyed és direkt módon találja meg az ideális fokozatokat. A némileg dinamikusabb menetmódot is kínáló üzemmód választóval sportállásban sem történik átalakulás, de hegyeken átvezető autópályákon, amikor a tempót még tartani akarjuk a belső sávban haladókkal, akkor nagyon jól jön. A 340 Nm-es nyomaték bőven elég, főleg hogy 1750-3000 percenkénti főtengelyfordulat mellett megvan.
A legerősebb karakterüket persze az ilyen típusú járművek a jó hosszú, 5-6 órás, monoton, autópályás autózás közben adják, amikor 1700-2000-es fordulatszám mellett, hatodikban lehet letudni a kilométereket. Az ilyen, 130 km/h-s tempóhoz rendelt 2000-es fordulatszám körüli tartománnyal az egyébként is dupla-kiegyensúlyozó tengellyel ellátott motor nagyon csöndesen teszi a dolgát.
A teletankolásnál meglehetősen komoly összeget kívánó, 70 literes tank feltöltése után a fedélzeti számítógép adatai közt feltűnő 940 kilométeres hatótáv látványa elég megnyugtató egy-egy hosszú út kezdetén. Az általunk produkált 7,2 literes átlagfogyasztás a hegyeken-völgyeken hajtva elfogadható, papíron elvileg 5,2 literrel beéri százon az 1891 kilogrammos saját tömegű autó.
D.P.
+: általános jó minőség, kifejezetten jó vezethetőség, magasfokú praktikum
–: drága, talán feleslegesen magas beltér, némileg magas valós fogyasztás
Bár egy nagy – 4,85 méteres – családi autótól nem vár különösebben sokat az ember vezetési élményben, de bátran kijelenthető, hogy az Alhambra ebből a szempontból is igen igényes karakterű. A kocsiszekrény eleve annyira merevnek érződik, hogy nagyon stabilnak érezni minden helyzetben, további magyarázat az igényes, hátul négykaros felfüggesztésű futómű. A nagyobb úthibákat is kiválóan ignorálja. A kabin menetkomfortja pedig mind a gördülési, mind a menetszélzajok szempontjából is magas színvonalúan csöndes.
A Seat Alhambra a megújulása után is maradt, ami volt, a kategória elitjébe tartozó, jó formájú, átgondolt, jól variálható, igényes nagy autó. Saját konszernjén belül is legalább olyan minőségű és értéktartású, mint német testvére, a Volkswagen Sharan. Hogy miért nem volt vele tele sosem a hazai úthálózat, arra az árazása mindig egyértelmű választ is adott sajnos: egy 13 millió forintos új autó a nagycsaládosok számára álom kategória. Marad leginkább az olyan céges felhasználás, amelyben úri módon kell vendégeket szállítani. Belőlük viszont sokkal kevesebb van.
Több tucat magyar településen fordult meg 2022-es kinevezése óta David Pressman, és tapasztalataira is hivatkozva állította, hogy az egész országot behálózza a korrupció.