szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Igaz egyelőre még csak koncepcióautó formájában, de végre újra támad az ikonikus 8-as sorozat.

A BMW 1989 és 1999 között valamivel több mint 30 ezer példányt gyártott a sokak által időtlen szépségűnek tartott, még 2017-ben is abszolút szemrevaló 8-as modellből. A 8-as sorozatból még a leggyengébb 840-es példányok is 286 lóerősek voltak, a V12-es motorral szerelt 850CSi csúcsváltozat pedig 381 lóerővel gyilkolta a gumikat.
Silverstone Auctions

Remek hír, hogy a széria hamarosan feltámad (az i8 más történet), melynek első kézzel fogható jele a nagyközönség által élőben először a Concorso d’Eleganza Villa d’Este rendezvényen látható 8-as koncepciómodell:

BMW

Ahogy a 28 esztendővel ezelőtt debütált előd, úgy a 2017-es kiadás sem egy kőkemény sportautó, hanem sokkal inkább egy olyan GT-sportkocsi, mely megpróbálja kombinálni egymással a dinamikus menetteljesítményeket és a modern luxust.

BMW

A lézerlámpákkal ékesített igen agresszív frontrészt és szupervékony hátsólámpákat kapott 8-as tanulmány 21-es colos kerekeken gurul, és persze a sportkipufogók és a karbonszálas diffúzor sem hiányozhat róla. A már teljesen digitális műszerfallal és új generációs iDrive-val felvértezett újdonság sorozatgyártásra érett végleges változata várhatóan 2018-ban lát majd napvilágot.

BMW

Bár a BMW hivatalosan egyelőre nem tett említést az erőforrásokról, több mint valószínű, hogy háromféle motorral lesz rendelhető a 8-as. A belépőszintet egy 3 literes turbós sorhatos benzinmotor jelenti majd, ami felett egy 4,4 literes turbós V8-ast találunk majd, a csúcson pedig a nemrégiben általunk is kipróbált M760Li-ből ismerős 6,6 literes turbós V12 fog trónolni. Ez utóbbi jelentősen több mint 600 lóerős teljesítményt fog produkálni.

BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!