szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az elektromos autóknak van egy hatalmas előnyük, ami a hirtelen kikerüléses tesztekben igen jól jön.

A közelmúltban kiderült, hogy a tisztán elektromos hajtáslánccal szerelt Tesla Model S és Tesla Model X igen jól szerepel a töréstesztekben, ami elsősorban annak köszönhető, hogy ezen autók gyűrődési zónájából hiányzik a jó öreg hatalmas benzinmotor. De vajon hogyan teljesít egy Tesla a jávorszarvastesztben?

Az alábbi videón az látható, hogy a hétszemélyes Tesla Model X 70, 72, illetve 74 km/h tempóval végzi el a kikerüléses tesztet, és bár nem minden bója maradt a helyén, a jármű egyik kereke sem emelkedik el egyetlen pillanatra sem az aszfalttól. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy a nagy tömegű akkumulátorok a kocsi alsó részében találhatók, emiatt pedig a Model X tömegközéppontja nagyon alacsonyan van.

Mutatunk egy ellenpéldát is, még pedig egy magas építésű, ballonos gumikon gördülő pickuppal, a Toyota Hiluxszal, mely majdnem felborult egy 60 km/h-val végrehajtott hasonló tesztben:

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!