![Golf helyett rock and roll: vezettük a VW T-Roc-ot](https://img.hvg.hu/Img/da658e97-86c0-40f3-acd3-b0a850f32c30/789a8f48-1bee-4fe6-956f-a5ec62b49f69.jpg)
Golf helyett rock and roll: vezettük a VW T-Roc-ot
A Volkswagen már bebizonyította, hogy tud izgalmas formatervet készíteni, és most kiderítettük, hogy képes-e hozni az izgalmas vezetési élményt is. Ebben új kompakt crossovere volt segítségünkre.
A Volkswagen-konszern mostanság már annyiféle divatterepjárót gyárt, hogy összeszámolni is nehéz azokat. Az Audi, a Bentley, a Porsche, a Seat, a Skoda és persze maga a Volkswagen is forgalmaz SUV-okat, és hamarosan a csoport olasz sportmárkája, a Lamborghini is meglovagolja a világszerte egyre súlyosabb divatterepjáró-őrületet.
Az alábbiakban bemutatandó T-Roc a VW negyedik SUV-ja, és a gyártó már most nyíltan arról beszél, hogy az elkövetkezendő három évben három újabb ilyen modellel rukkol elő. De vajon a T-Roc egy újabb unalmas töltelékmodell, egy újabb rókabőr vagy esetleg sokkal több annál? Rögtön kiderül.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/831fd66e-aaac-4681-9f5b-8a00c3badbed.jpg)
Friss forma
A nemrégiben általunk is alaposan letesztelt Arteon kapcsán már láthattuk, hogy a Volkswagennél mostanság új szelek fújnak. A tervezők nem csapnak azonnal a kezükre, ha valami izgalmas skiccel rukkolnak elő, és ez maximálisan érződik a T-Roc kapcsán is. Az új modell nem egy egyszerűen csak a mosásban összement Tiguan, hanem egy minden előzmény nélküli, abszolút friss formatervet virító kompakt crossover.
A frontrészt jókora légbeömlők és hatszögletű menetfények uralják, melyek közül ez utóbbiak látják el az index szerepét is. A fényszórók alapáron halogén-alapúak és csak felár ellenében világítanak LED-ekkel. Oldalt vaskos kerékjárati ívekre és A-tól a C-oszlopig tartó krómcsíkra lehetünk figyelmesek, a hátsó traktust pedig a szélesre húzott lámpák és a középre helyezett méretes típusjelzés uralja.
A fiatal vásárlóközönség vélhetően meg fog őrülni a kétszínű fényezésért, mely a Style modellek esetében alapáras, a Sport kivitelek pedig 233-376 ezer forint ellenében rendelhetők ilyen külcsínnel. A tető négyféle színben választható, mi a portugál menetpróbán fekete és fehér sapkás T-Rocokkal találkoztunk. Ezek mindegyike nagyon menő volt, de főleg a narancssárga-fekete, illetve a kék-fehér kombináció nyerte el tetszésünket.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/2c36e4a7-df79-4886-b863-05c8dcd2b810.jpg)
Enyhe Q2-feeling
Alapáron csak 16-os kerekek járnak, felárért pedig 17, 18, illetve 19 colos kerekek rendelhetők. A tesztautókon a legnagyobb felnik feszítettek, és vadították meg a már amúgy sem unalmas vizuális összképet. Apró figyelmesség, hogy a felnik akár színes betétekkel is díszíthetők, bár ez az optikai tuning már enyhén bazári hangulatot kelthet.
A rövid túlnyúlásokkal és vastag C-oszlopokkal operáló formaterv a vájt szeműeknek már ismerős lehet: igen, az Audi Q2 hasonlóan néz ki, de a két modell ettől független teljesen más hangulatot áraszt, és a méreteik sem egyeznek meg egymással milliméterre pontosan. Íme egy Q2 és egy T-Roc egymás mellett:
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/71c17fd7-4e2b-4748-9b53-f7a9f9d37385.jpg)
Bár első blikkre egy emelt Polónak tűnhet a T-Roc, a helyzet az, hogy az újdonság sokkal inkább egy gólyalábakra helyezett Golf. Könnyen kikövetkeztethető, hogy a Polo méretkategóriájába is érkezni fog egy terepjárósított modell, ami a nemrég debütált Seat Arona testvére lesz: a T-Cross 2018-ban fog bemutatkozni. A Seat Ateca-Skoda Karoq párosnál 13 centiméterrel rövidebb és 5 centiméterrel szerényebb tengelytávú T-Roc-ban elöl még a nagyobb termetűek is kényelmesen elférnek, hátul viszont már enyhén korlátozott a lábtér.
A 3:2 arányban dönthető hátsó üléstámla mögött kategóriaátlagot meghaladó méretű csomagtartó található, ahol maximum 445 liternyi csomagnak jut hely. Összehasonlításképp, az Audi Q2 csak 405 litert képes magába nyelni.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/fb69d48d-61ff-4e98-bb06-7553ba091f25.jpg)
Jó benne ülni?
Az Arteontól hiába vártunk a külsőhöz hasonlóan izgalmas belteret, egyszerű Passat-műszerfalat kaptunk. A T-Roc esetében némileg jobb a helyzet: bár a műszerfal szinte egy az egyben a Golf Sportvanből érkezett, kiválóan feldobják a karosszéria színére fényezett rikító műanyag elemek. De persze csak akkor, ha nem éppen egy unalmas szürke T-Roc-hoz van szerencsénk, ezt a fiatalos autót azonban szinte bűn patkányszínben rendelni.
Míg a műszerfal-színesítéssel nagyot mentett a VW, addig anyagválasztásban alaposan mellélőtt. Mindenhol kopogósan kemény műanyagokkal találkozhatunk, nyoma sincs a Golf-féle kellemes tapintásérzetnek.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/f88563c2-2c6e-4a36-84cd-da87f9c765b4.jpg)
A csapott aljú multifunkciós kormány mögött opcionálisan digitális műszerfal feszül, nagyon hasonló ahhoz, amivel nemrégiben a Skoda Karoqban találkoztunk. A középkonzolon alapáron egy 6,5 colos színes érintőképernyő trónol, a feláras fejegységek 8 colos képátlójúak, vagyis a Golfban megismert 9,2 colos csúcsváltozat itt nem rendelhető. A mai elvárásoknak megfelelően Android Auto és Apple CarPlay kompatibilis rendszer egyediségét a fiatalok körében menő Beats márka által fémjelzett hifi adja. A 6+1 hangszórós 300 W-os megoldás alapvetően szépen szól, de ha kicsit túltoljuk a basszust, akkor könnyen berezonálhatnak a hangszórók. Az ára pedig 143 ezer forint.
A térérzetet hatékonyan javítja az ebben a kategóriában rekordméretűnek számító nyitható panorámatető, biztonságunkról pedig városi vészfékező, holttérfigyelő, hátsó forgalomfigyelő, illetve sávtartó elektronika gondoskodik. Bár az alig 4,2 méteres T-Roc-kal könnyű parkolni, parkolássegítőt is rendelhetünk az autóba. Ennek érdekessége, hogy 10 km/h tempóig vészfékezésre is képes, tehát még akkor sem fogunk nekikoccanni a mellettünk álló járműnek, ha manőverezés közben óvatlanul kezeljük a gázpedált.
Ha tele a kezünk mindenféle pakkokkal, jó szolgálatot tehet a motoros csomagtérajtó. A tesztautókból hiányoltuk a kulcs nélküli indítást és a tolatókamerát, de a gyáriak szerint a későbbiekben ezen extrák is rendelhetők lesznek. Addig pedig be kell érnünk az amúgy igen pontos tolatóradarral.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/9e3a94aa-99de-477e-8d68-74b26659b805.jpg)
Mi és hol hajtja?
Az általunk kipróbált tesztautókban a 2 literes TDI motor gyengébbik, 150 lóerős változata rejtőzött, mely a maga 340 Nm-es nyomatékával minden előzési helyzetet magabiztosan és gyorsan megoldott. Még akkor is, ha ezzel a motorral már 1530 kilogrammot nyom a 0-ról 100-ra 8,4 másodperc alatt rajtoló autó, szemben a benzines alapmodell 1270 kilogrammos szerény tömegével.
A 190 lovas dízelnek látatlanban nem sok értelmét látjuk, bőven elég a 150 lóerős teljesítmény, melyhez normál körülmények mellett 6,5 liter körüli fogyasztás társul. Ha rettenetesen nyomjuk a gázpedált, 8-8,5 literre szökik a fogyasztás, de a sportüzemmódot és a túlpörgetett fordulatszámot sem a T-Roc, sem a hallószerveink nem szeretik. A fogyasztásfetisiszták vélhetően a 115 lovas 1,6 TDI-vel járnak majd a legjobban.
Benzinesfronton a 115 lovas háromhengeres 1 literes turbós erőforrás az alfa, a 190 lóerős négyhengeres 2 literes turbós egység pedig az ómega. A kettő között pedig a hengerlekapcsolásos 1,5 literes négyhengeres motor jelenti az arany középutat a maga 150 lóerejével. A 115 lovas motorok csak fronthajtással párosíthatók, a 150 lóerő mellé opció az összkerékhajtás, a 190 lóerős esetében pedig biztos, hogy mind a négy keréken van hajtás.
Utóbbi esetben a hétsebességes DSG automata váltó is alapáras, és tapasztalataink szerint a T-Rocban nemcsak puhán, hanem gyorsan is vált a DSG. A Karoqban inkább csak puha volt a DSG, gyorsnak egyáltalán nem volt nevezhető.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/6f4e89cd-a0bc-4d07-bd0e-f1a2a8fa142d.jpg)
Milyen vezetni?
Míg az Arteon kívülről dögös, addig vezetni dögunalom. A T-Roc ezzel szemben nemcsak jól néz ki, hanem akár élvezetesen is menni vele. A Lisszabon környéki szerpentineken meglepően jókat autóztunk, a kis VW néha még azt is elfeledtette velünk, hogy a vezetői pozíció 57 centiméter magasan van. A relatíve rövid tengelytáv és az adaptív futómű kombinációja remek vezethetőséget produkál, dülöngélésnek nyoma sincs. A T-Roc a Karoqnál hajszálnyival feszesebbnek tűnik, e tekintetben talán leginkább az Atecához tudnánk hasonlítani.
Bár a hivatalos itiner végig jó minőségű aszfalton vezetett, mi azért lekanyarodtunk poros, murvás és köves utakra is. Az esetünkben összkerekes T-Roc mindenféle nehézség nélkül győzte le a meredek kaptatókat, noha messze nem kőkemény terepgumik feszültek rajta. Terep üzemmódban nemcsak a hajtásrendszer hangolódik át teljesen, hanem a központi kijelzőn is megjelennek a terepezést segítő információk: az első kerekek elfordítási szöge, a dőlésszög, illetve a tengerszint feletti magasság.
A terepszögek elöl és hátul is kellemesen nagyok, a rövid tengelytáv miatt pedig attól sem nagyon kell tartani, hogy egy dombtetőn középen leér a kocsi alja.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/4b61d45f-1310-4308-95fd-1fbc3fa19e56.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/6050a4d2-a642-4474-978a-771c8b7439bd.jpg)
Konklúzió
+ : fiatalos dizájn kívül és belül, korrekt vezetési élmény, méretes csomagtartó. –: méltatlanul kemény műanyagok belül, pörgetve hangos dízelmotor, drága extrák. |
A Volkswagen negyedik nekifutásra alkotta meg eddigi legjobb divatterepjáróját, mely egyben a legkisebb ilyen modellje. A T-Roc nem unalmas VW-designnal, hanem már-már konszernidegennek is nevezhető menő külcsínnel rendelkezik, amihez ráadásul fiatalos beltér, méretes csomagtartó és SUV-fronton korrektnek nevezhető vezetési élmény társul.
A VW T-Roc hazai alapára a cég konfigurátora szerint 5,8 millió forint, amiért egy 1 literes TSI motoros példány lehet a miénk. Összehasonlításképp, az Audi Q2 legolcsóbban 7,1 millió forint ellenében vezethető haza ugyanezzel a motorral. Az eggyel nagyobb Seat Ateca 5,5 millió forinttól startol, az elsősorban variálhatóságával hódító Skoda Karoq kezdőára pedig 6,1 millió forint.
Ha 2 literes motorral rendelnénk T-Roc-ot, akkor minimum 8 millió forint jön le a bankszámlánkról. Magyarországon első körben a 115 lóerős TSI-, a 150 lóerős TDI-, illetve a 190 lóerős TSI-motorral kapható a T-Roc.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/e9cb32a5-a381-49ea-8ae2-e356bf17784f.jpg)