Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c091ce75-e6fd-4ebe-853e-3face8e63324","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Mintha csak egy sci-fibe csöppent volna az ember, holott ez a kőkemény valóság: a mesterséges intelligencia fejlődésének újabb állomásához közelítünk. Amint a mesterséges intelligencia elég okossá válik ahhoz, hogy eltitkolja viselkedését az ember elől, számítania kell arra, hogy könyörtelenül fogja követni a saját céljait.","shortLead":"Mintha csak egy sci-fibe csöppent volna az ember, holott ez a kőkemény valóság: a mesterséges intelligencia...","id":"20241228_mesterseges-intelligencia-ember-becsapas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c091ce75-e6fd-4ebe-853e-3face8e63324.jpg","index":0,"item":"3742f8c2-f9fc-4471-9fbb-3f1f1c5e3ee5","keywords":null,"link":"/tudomany/20241228_mesterseges-intelligencia-ember-becsapas","timestamp":"2024. december. 28. 18:03","title":"Már hazudik is a mesterséges intelligencia, nehogy kikapcsolják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6905d2cc-fd0f-4ded-813e-f11d412578a9","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Magyarország a kezdetektől fogva valós és érdemi béketárgyalásokat sürget, ugyanis minél előbb ülnek tárgyalóasztalhoz a háborúzó felek, annál több emberéletet lehet megmenteni. Mi tehát támogatunk minden a békéért tett erőfeszítést” – válaszolta a Telexnek Paczolay Máté külügyi szóvivő.","shortLead":"Magyarország a kezdetektől fogva valós és érdemi béketárgyalásokat sürget, ugyanis minél előbb ülnek tárgyalóasztalhoz...","id":"20241227_Orbanek-tamogatjak-hogy-Szlovakiaban-legyenek-az-oroszukran-beketargyalasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6905d2cc-fd0f-4ded-813e-f11d412578a9.jpg","index":0,"item":"c45b0033-27d4-4b7d-b573-1058b59b5b68","keywords":null,"link":"/vilag/20241227_Orbanek-tamogatjak-hogy-Szlovakiaban-legyenek-az-oroszukran-beketargyalasok","timestamp":"2024. december. 27. 21:46","title":"Orbánék támogatják, hogy Szlovákiában legyenek az orosz–ukrán béketárgyalások","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d8227d1-8a11-46cf-a7bc-950910649359","c_author":"Gyükeri Mercédesz","category":"elet","description":"A modern konyhák számtalan feldolgozott élelmiszerrel vannak tele, amik jól tárolhatók, egyszerű felhasználni őket, bármikor feldobnak egy ételt, vagy a semmiből adnak egy reggelit, vacsorát. Hogyan vették át az uralmat?","shortLead":"A modern konyhák számtalan feldolgozott élelmiszerrel vannak tele, amik jól tárolhatók, egyszerű felhasználni őket...","id":"20241227_feldolgozott-elelmiszer-kedvenceink-titkos-tortenete","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d8227d1-8a11-46cf-a7bc-950910649359.jpg","index":0,"item":"e1533f92-6d83-4097-a527-58d919a95988","keywords":null,"link":"/elet/20241227_feldolgozott-elelmiszer-kedvenceink-titkos-tortenete","timestamp":"2024. december. 27. 18:51","title":"Miért imádjuk a háztartási kekszet? És ha még Nutella is van rajta? Kedvenceink titkos története","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8a88f873-11d4-449b-a416-db32cb0dcab8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","shortLead":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","id":"20241229_messenger-atveres-samsung-tv-funkciok-fognoveszto-gyogyszer-vodafone-atallas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8a88f873-11d4-449b-a416-db32cb0dcab8.jpg","index":0,"item":"dee1bdf9-d14d-48e8-bedd-39d45dde38af","keywords":null,"link":"/tudomany/20241229_messenger-atveres-samsung-tv-funkciok-fognoveszto-gyogyszer-vodafone-atallas","timestamp":"2024. december. 29. 12:00","title":"Ez történt: Olyan durva üzenet indult körbe a Messengeren, hogy mindene odaveszik annak, aki belekattint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3d4f11c-bd36-44f4-93db-40a21e66ce3b","c_author":"OTP Alapkezelő ","category":"brandcontent","description":"Az amerikai elnökválasztás eseményei nem csupán társadalompolitikai, de ezzel szoros összefüggésben gazdasági értelemben is felfordulást okoztak a világ nagy részén. Halas Zoltánt és Kovács-Kvotidián Mátét, az OTP USA Részvény Alap és az OTP CETOP ETF portfolió menedzsereit kérdeztük a várható tőkepiaci mozgásokról.","shortLead":"Az amerikai elnökválasztás eseményei nem csupán társadalompolitikai, de ezzel szoros összefüggésben gazdasági...","id":"20241209_amerikai-elnokvalasztas-donald-trump-piaci-valtozasok-2025-otp-alapkezelo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3d4f11c-bd36-44f4-93db-40a21e66ce3b.jpg","index":0,"item":"76c30fe7-0ed0-46c6-b268-e5bef3668a5b","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241209_amerikai-elnokvalasztas-donald-trump-piaci-valtozasok-2025-otp-alapkezelo","timestamp":"2024. december. 28. 11:30","title":"Az egész világ arra figyel, mit lép jövőre Amerika","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7a80af61-0ee2-4db1-8e10-a5d26ed80ec0","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A magyarországi vásárlásoknak hála Oroszország még mindig több vezetékes gázt ad el az EU-ba, mint Kínába.","shortLead":"A magyarországi vásárlásoknak hála Oroszország még mindig több vezetékes gázt ad el az EU-ba, mint Kínába.","id":"20241228_Magyarorszag-habzsolja-az-orosz-gazt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7a80af61-0ee2-4db1-8e10-a5d26ed80ec0.jpg","index":0,"item":"6330f17e-d740-4a00-ab5e-8bcdfd76c34a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241228_Magyarorszag-habzsolja-az-orosz-gazt","timestamp":"2024. december. 28. 12:23","title":"Magyarország habzsolja az orosz gázt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"be70f134-eb26-4eaf-981d-479b0b045e31","c_author":"Németh András","category":"sport","description":"Szívelégtelenség és légzési nehézségek miatt kórházba szállították Keleti Ágnest. A budapesti Honvédkórházban ápolt 103 éves olimpiai bajnok állapota a péntek esti hírek szerint javult.","shortLead":"Szívelégtelenség és légzési nehézségek miatt kórházba szállították Keleti Ágnest. A budapesti Honvédkórházban ápolt 103...","id":"20241227_Kritikus-a-korhazba-kerult-olimpiai-bajnok-Keleti-Agnes-allapota","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/be70f134-eb26-4eaf-981d-479b0b045e31.jpg","index":0,"item":"c4aa7533-4335-4be2-bdf0-c2e0b7f6b603","keywords":null,"link":"/sport/20241227_Kritikus-a-korhazba-kerult-olimpiai-bajnok-Keleti-Agnes-allapota","timestamp":"2024. december. 27. 18:52","title":"Kórházba szállították Keleti Ágnes olimpiai bajnokot, pénteken javult az állapota","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"362fb982-0ffd-44b1-bf20-0f9e35b95856","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Szerinte ebben utalások vannak a történelmi Nagy-Magyarországra.","shortLead":"Szerinte ebben utalások vannak a történelmi Nagy-Magyarországra.","id":"20241229_Kiakadt-a-horvat-kulugyminiszter-amiert-Magyarorszag-atlaszt-kapott-karacsonyra-a-magyar-NATO-nagykovettol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/362fb982-0ffd-44b1-bf20-0f9e35b95856.jpg","index":0,"item":"8807f5c7-dbb9-4f0e-9422-78109400e25a","keywords":null,"link":"/itthon/20241229_Kiakadt-a-horvat-kulugyminiszter-amiert-Magyarorszag-atlaszt-kapott-karacsonyra-a-magyar-NATO-nagykovettol","timestamp":"2024. december. 29. 10:38","title":"Kiakadt a horvát külügyminiszter, amiért Magyarország-atlaszt kapott karácsonyra a magyar NATO-nagykövettől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nyitott tetővel és maximumra feltekert fűtéssel vágtunk neki a napsütéses télies napoknak, hogy kiderítsük: érdemes-e ilyen extrém formában némi D-vitamint begyűjteni? Ebben egy 2-es BMW volt a társunk, amelyből stílszerűen 2 dolog hiányzik.
A BMW 2011 óta árulja a második generációs 1-es sorozatot, melynek oldalhajtásaként 2013-ban debütált a vadonatúj 2-es széria. Utóbbit kupé és kabrió változatban gyártják a bajorok, akik nemrégiben mindkét verzió ráncait felvarrták. Mi ezúttal a nyitható tetős új változatot kaptuk meg, a teszthez nem éppen ideális télies körülmények mellett.
Így azonban legalább arra a kérdésre is választ kaptunk, hogy a hidegebb hónapokban mennyire lehet élvezetesen kabriózni.
László Ferenc
20 másodperc
A legjobb kabriós időszak értelemszerűen a tavasz és az ősz, amikor hőgutát és tüdőgyulladást sem kapunk a nyitott tető miatt. Ez persze egyáltalán nem zárja ki a nyári és a téli használatot. Ha nem esik az eső vagy éppen a hó, néhány fokkal 0 Celsius feletti értéket mutat a hőmérő és még a nap is süt egy kicsit, akkor meg lehet próbálkozni egy kis téli kabriózással. Az első alkalmas napon rányomtunk a tetőnyitás gombjára, melynek hatására 20 másodperc alatt lenyílt a barna tesztautóhoz remekül passzoló barna vászontető. És már kezdődhetett is az óvatos D-vitamin-vadászat.
Sapka, sál persze azért javallott - ezekben az ínséges időszakokban már az is valami, ha legalább az arcunkat éri némi napsütés. No, és nem árt feltekerni a fűtést maximumra, vagyis 28 fokra, ami mellé remekül passzol a szupererős ülésfűtés. A menetszéltől nem igazán kell tartani, mert a 2-es bömös utasterét úgy alakították ki, hogy akár autópályatempó mellett se hasítson át rajta az orkán.
Ráadásul nemcsak az első, hanem még a hátsó sorban is meglepően jó a szélvédelem. A térkínálat már nem annyira, hiszen ez mégiscsak egy kicsi BMW, melyben hátul leginkább csak gyermekek vagy nagyon vékony lábú felnőttek élvezhetik gondtalanul a nyitott-tetős suhanást.
László Ferenc
Milyen belül?
Ha csak az első üléseken foglalnak helyet utasok, a hátsó sor fölé egyetlen mozdulattal be lehet pattintani a szélfogórácsot, ami alaphelyzetben a csomagtartóban rejtőzik. Ez tovább csökkenti a szelet, és így már tökéletes a prémium kabriós feeling. A világos bézs belső ugyancsak remekül passzol a prémium kategóriás nyitott-tetős élvezetekhez, helyből és tároló megoldásból pedig sokkal több áll rendelkezésünkre, mint például egy extrém szűk Mazda MX-5 esetében.
Utóbbi japán versenyzőhöz képest a 280-335 literes csomagtartó is hatalmas, abszolút értékben viszont már nem annyira. Főleg annak ismeretében, hogy a kupé testvérmodell hátsójába majdnem 400 liternyi pakk gyömöszölhető bele.
László Ferenc
A minden irányban motorosan mozgatható sofőrülés remek oldaltartást biztosít még a tempósabb kanyarokban, és az ülőlap hosszúságára sem lehet panaszunk. Az alacsony üléspozíció szerelmesei viszont picit csalatkozni kényszerülnek, mert 2-3 centiméterrel még biztosan lejjebb engednék a sportfotelt.
Az ülések alatt viszont kell a hely egyrészt a hátul ülők lábfejének, másrészt a dupla mélynyomónak. A tizenkét hangszórós Harman Kardon hifi papíron csak 360 W teljesítményű, a gyakorlatban viszont elképesztő hangerőt és hangminőséget produkál. Ki merjük jelenteni, hogy kenterbe ver sok olyan rendszert, amely papíron ennek a teljesítménynek a dupláját tudja.
László Ferenc
A hifi nyitott és csukott tető mellett egyaránt brillírozik. Csukott tető mellett ahhoz képest egész jó a hangszigetelés, hogy nem egy keménytetős, hanem egy vászontetős kabrióhoz van szerencsénk. Egy-egy hangos teherautó mellett az az érzésünk támadhat ugyan, hogy talán le van engedve az egyik ablak, mert közelinek érződik a hang forrása, de aztán gyorsan ráeszmélünk, hogy mégiscsak egy viszonylag egyszerű sátortető van a fejünk felett. Az általános minőségérzet nagyon rendben van, néhány új betét és designtrükk miatt e tekintetben mindenképpen egy kicsit feljebb lépett a 2-es.
A facelift egyik legfontosabb hozománya, hogy már ez a kis BMW is megkapta a nagyobb 5-ös és 7-es sorozatban megismert legújabb érintőkijelzős, tehát nemcsak iDrive-ról kezelhető felhasználói felületet. Itt jegyzendő meg, hogy alapáron csak egy 6,5 colos és nem érintésérzékeny központi kijelzőt kapunk, a 8,8 colos "odanyúlós" élvezetek felárasak. Említést érdemel továbbá az Apple CarPlay támogatás, a wifi hotspot funkció, az indukciós okostelefon töltő, illetve a párhuzamos és merőleges parkolást segítő rendszer.
László Ferenc
És akkor a vezetési élmény
Az M sportkormány olyan, amilyen egy rendes BMW kormánynak lennie kell: rövid áttételezésű, rengeteg visszajelzéssel szolgál az útról, relatíve kicsi az átmérője és a duci karimája elképesztően jó fogást biztosít. A felfüggesztés a hazai utak minőségét ismerve szerencsére nem M-es, hanem valami olyasmi, ami ha kell, tud elég kemény lenni, de nem annyira, hogy kényes helyzetekben durván felüssön.
A relatíve rövid tengelytávú 230i a kanyargós utakon érzi igazán elemében magát, ahol még Comfort módban is azonnal érződik, hogy hátul van a hajtás. XDrive összkerékhajtásra ez esetben egyetlen fillért sem költenénk. A Sport és Sport+ üzemmódokban pedig fokozódnak az élvezetek, az elektronika egyre kevésbé avatkozik be, és lényegében bármikor oda tehetjük a kocsi farát, amikor és ahova szeretnénk.
A nyolcsebességes ZF automataváltón is nehéz fogást találni, gyorsan, de mégis vajpuhán teszi a dolgát. Automata módban is maximálisan szerethető a produkciója, ha pedig kedvünk támad némi manuális gangolgatáshoz, a kormány mögötti váltófülek remek partnerek ebben. A slusszpoén pedig a régimódi és éppen ezért nagyon szerethető kézifékkar. Bevalljuk, ez utóbbit nemcsak megállást követően használtuk.
László Ferenc
László Ferenc
Mivel már az előd 228i is négyhengeres és 2 literes turbós benzinmotort vonultatott fel, nem is álmodoztunk róla, hogy a 230i-ben esetleg még "rendes" hathengeres és 3 literes erőforrás lapul. Félreértés ne essék, a 245-ről 252 lóerőre növelt teljesítmény és a 350 Nm-es értéken maradt nyomaték több mint elegendő a sportos menetteljesítményekhez.
Azonban ezek mellé nem társul a petrolhead füleknek kellemes muzsika. A motor nagy kedvvel pörög fel egészen 7000-ig, a hangja viszont eleinte visszafogott, később pedig unalmasan reszelős. Nem jó ez így, és nagy kár, hogy a hiányzó 2 hengert csak a sokkal sportosabbra hangolt és nem mellesleg jelentősen drágább M240i-től kapjuk meg.
László Ferenc
Hogyan gyorsul, mennyit fogyaszt?
A 0-100-as gyorsuláshoz ideális helyzetben 5,9 másodpercre van szükség, ami tiszteletre méltó adat. Azonban a 230i Coupé 5,6 másodperc alatt képes ugyanerre. Miért van ez így? Nos, elsősorban azért, mert a kabrió a sok extra merevítés miatt 150 kilogrammal nehezebb zárt társánál (1500 vs. 1650 kg), másodsorban pedig azért, mert a kabriónak aerodinamikailag is van némi lemaradása.
A gyártó 6,2 literes vegyes fogyasztási értéket ígér. Eco módban, a gázpedált óvatosan kezelve, tartósan 90 körüli tempóval haladva akár a gyakorlatban is hozható ez az érték, de ha elrúgjuk a gázpedált, akkor 18 literig meg sem áll a fogyasztásmérő kijelzője. A valós fogyasztás valahol ezek között, tapasztalataink szerint mintegy 9-11 liter magasságában mozog. Mivel az üzemanyagtartály 52 literes, körülbelül 500 kilométer tehető meg egy tankolással.
László Ferenc
Konklúzió
+ : erős motor, remek váltó, hátsókerékhajtás, szélvédett prémium beltér, érintőképernyős fedélzeti rendszer, kiváló hifi.
–: csak 4 hengeres, jelentős extratömeg a kupéhoz képest, hátul kevés lábhely, kicsi csomagtartó, nem olcsó.
Hiába kezdtük volna azzal a cikket, hogy a ráncfelvarrt 2-es kabrió enyhén átrajzolt fényszórókkal és vesékkel, kicsit nagyobb légbeömlőkkel és hajszálnyit módosított hátsó lámpákkal bír. Ezek alapján ugyanis csak a legelvetemültebb BMW-rajongók képesek megkülönböztetni az elődjétől a friss jövevényt, és nem is ez a lényeg.
Hanem az, hogy a legkisebb bajor kabrió egy kicsit még jobb lett, és főleg, hogy vezetési élmény tekintetében megmaradt igazi BMW-nek. Egyedül az a bizonyos hiányzó 2 henger bántja a fülünket, amire persze megvan a politikailag korrekt magyarázat. Viszont a V12-es biturbó motorral szerelt és politikailag abszolút inkorrekt BMW M760Li kipróbálása óta mi valahogy ezzel nem tudunk, nem kívánunk foglalkozni. Egy ilyen prémium kabrióba, egy 230i-be bizony nagyon kellene a 6 henger. És pont.
2-es kabriót legolcsóbban 10,7 millió forintos áron lehet kapni, ezért a pénzért egy 136 lovas, fapados 218i lehet a miénk. A kipróbált 230i kabrió alapára 13,7 millió forint, amit esetünkben 17,5 millió forintra tornáztak fel az extrák. A csúcsot az M240i jelenti a maga 15,4 millió forintos alapárával és "szerény" 340 lóerős teljesítményével. 2-es fronton mintegy 1,2-1,9 millió forint a nyitható tető felára, vagyis ennyivel kerül többe egy kabrió egy kupénál.
És hogy mit virít a konkurencia? Nos, 9 millióért már kaphatunk ugyan egy 150 lóerős Audi A3 kabriót, de az mégiscsak elöl hajt.
Mi lesz az orosz gázszállítással? Hogy került Elon Musk a Die Weltbe? Hogyan értékelik Putyin félig-meddig bocsánatkérését? Válogatásunk a világlapok írásaiból.
A világ több pontja is forrongott idén, elhúzódó konfliktusok, váratlan bukások és győzelmek kerültek a címlapokra. Képekben idézzük fel 2024 meghatározó pillanatait.