Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d58135cd-df72-4652-ab80-6ea6e327a820","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az ukrán elnököt az Ovális Irodában verbálisan letámadó J.D. Vance síelni ment a családjával Vermontba, azonban ott több száz tüntető várta.","shortLead":"Az ukrán elnököt az Ovális Irodában verbálisan letámadó J.D. Vance síelni ment a családjával Vermontba, azonban ott...","id":"20250302_naci-jd-vance-vermont-tuntetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d58135cd-df72-4652-ab80-6ea6e327a820.jpg","index":0,"item":"9659ac4b-4eb8-430e-9a18-1c0e2e2936fd","keywords":null,"link":"/elet/20250302_naci-jd-vance-vermont-tuntetes","timestamp":"2025. március. 02. 14:45","title":"Náci söpredék, Oroszországba menj síelni – így várták J.D. Vance alelnököt Vermontban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f04dce0-c966-44a7-9a77-bb790ec58030","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A világhírű gitárművész, Al Di Meola szerint a magyar kormányfőnek nem szabadna szövetkeznie a Trump-féle gonoszsággal.","shortLead":"A világhírű gitárművész, Al Di Meola szerint a magyar kormányfőnek nem szabadna szövetkeznie a Trump-féle gonoszsággal.","id":"20250302_Orban-kedvenc-zenesze-uzent-a-kormanyfonek-es-nem-dicserte-meg-amiert-Trump-melle-allt-Zelenszkijjel-szemben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f04dce0-c966-44a7-9a77-bb790ec58030.jpg","index":0,"item":"efcd4b15-f303-45b4-a55c-7d6bae21135d","keywords":null,"link":"/elet/20250302_Orban-kedvenc-zenesze-uzent-a-kormanyfonek-es-nem-dicserte-meg-amiert-Trump-melle-allt-Zelenszkijjel-szemben","timestamp":"2025. március. 02. 13:44","title":"Kedvenc zenésze üzent Orbánnak és nem dicsérte meg, amiért Trump mellé állt Zelenszkijjel szemben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c4daa109-bc5f-4b70-a27c-3d944c918ac8","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A hétfői rosszullétek után nyugodtan telt az éjszaka. ","shortLead":"A hétfői rosszullétek után nyugodtan telt az éjszaka. ","id":"20250304_ferenc-papa-egeszsegi-allapot-tudogyulladas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4daa109-bc5f-4b70-a27c-3d944c918ac8.jpg","index":0,"item":"fc0a1886-c5b5-427b-a9b2-04aab37da5bc","keywords":null,"link":"/elet/20250304_ferenc-papa-egeszsegi-allapot-tudogyulladas","timestamp":"2025. március. 04. 09:35","title":"Ferenc pápa átaludta az éjszakát, de a helyzet továbbra is „összetett”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e731196b-29d2-45b7-af39-0c3dbf7bff17","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Egy sorozatot kivéve az államnál hagyták a lejárt Prémium Magyar Állampapírokban tartott pénz nagy részét.","shortLead":"Egy sorozatot kivéve az államnál hagyták a lejárt Prémium Magyar Állampapírokban tartott pénz nagy részét.","id":"20250304_Nagy-Marton-allampapir-pmap-visszavaltas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e731196b-29d2-45b7-af39-0c3dbf7bff17.jpg","index":0,"item":"85df30be-2d0a-4bfd-b349-712603209461","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250304_Nagy-Marton-allampapir-pmap-visszavaltas","timestamp":"2025. március. 04. 10:20","title":"Bemutatta Nagy Márton, mihez kezdenek az emberek az állampapírok pénzesőjével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ea8c70d-415a-4af0-95d2-2f5d7f7181ea","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az elnök szerint az angol nyelvtudás segít az újonnan érkezőknek, hogy a közösségek tagjaivá váljanak.","shortLead":"Az elnök szerint az angol nyelvtudás segít az újonnan érkezőknek, hogy a közösségek tagjaivá váljanak.","id":"20250302_trump-egyesult-allamok-hivatalos-nyelv-angol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ea8c70d-415a-4af0-95d2-2f5d7f7181ea.jpg","index":0,"item":"7b051d49-f0b3-4386-a03a-3c206b8b2d37","keywords":null,"link":"/vilag/20250302_trump-egyesult-allamok-hivatalos-nyelv-angol","timestamp":"2025. március. 02. 16:34","title":"Trump aláírta, az USA-ban hivatalos nyelv lett az angol","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9871273d-ef27-4062-b247-4a0939d8320b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"2018-ban óta töltötte be a parancsnoki tisztséget.","shortLead":"2018-ban óta töltötte be a parancsnoki tisztséget.","id":"20250303_Lemondott-Bozso-Zoltan-a-Budapesti-Fegyhaz-es-Borton-parancsnoka","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9871273d-ef27-4062-b247-4a0939d8320b.jpg","index":0,"item":"9cc0616d-4609-4b89-b1cd-a7295fea9ee3","keywords":null,"link":"/itthon/20250303_Lemondott-Bozso-Zoltan-a-Budapesti-Fegyhaz-es-Borton-parancsnoka","timestamp":"2025. március. 03. 20:22","title":"Lemondott Bozsó Zoltán, a Budapesti Fegyház és Börtön parancsnoka","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c18b15d4-c775-496f-b687-c611416861a6","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Egyesült Államok-szerte folytatódtak az Elon Musk elleni tüntetések a Tesla-bemutatótermek előtt.","shortLead":"Egyesült Államok-szerte folytatódtak az Elon Musk elleni tüntetések a Tesla-bemutatótermek előtt.","id":"20250302_orizet-tesla-szalon-elon-musk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c18b15d4-c775-496f-b687-c611416861a6.jpg","index":0,"item":"d5b2acc6-3d39-46cf-899a-8174d0923c68","keywords":null,"link":"/vilag/20250302_orizet-tesla-szalon-elon-musk","timestamp":"2025. március. 02. 17:50","title":"Kilenc embert őrizetbe vettek, amikor egy Tesla-szalon előtt tüntettek Elon Musk ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b038804c-f135-4b2b-8033-3721324a7c9a","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A volt jegybankelnök szerint a nyugdíjasok áfa-visszatérítését a miniszterelnök egy nappal az évértékelő beszéde előtt találhatta ki, azért rohan most utána az apparátus, hogy valahogy megvalósíthatóvá tegye.","shortLead":"A volt jegybankelnök szerint a nyugdíjasok áfa-visszatérítését a miniszterelnök egy nappal az évértékelő beszéde előtt...","id":"20250303_Bod-Peter-Akos-a-2022-es-osztogatas-felet-jelentette-be-Orban-mert-tobbre-nincs-penz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b038804c-f135-4b2b-8033-3721324a7c9a.jpg","index":0,"item":"c6d41afa-deff-4be1-9bfb-60ec4e14cbf1","keywords":null,"link":"/kkv/20250303_Bod-Peter-Akos-a-2022-es-osztogatas-felet-jelentette-be-Orban-mert-tobbre-nincs-penz","timestamp":"2025. március. 03. 14:58","title":"Bod Péter Ákos: A 2022-es osztogatás felét jelentette be Orbán, mert többre nincs pénz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nyitott tetővel és maximumra feltekert fűtéssel vágtunk neki a napsütéses télies napoknak, hogy kiderítsük: érdemes-e ilyen extrém formában némi D-vitamint begyűjteni? Ebben egy 2-es BMW volt a társunk, amelyből stílszerűen 2 dolog hiányzik.
A BMW 2011 óta árulja a második generációs 1-es sorozatot, melynek oldalhajtásaként 2013-ban debütált a vadonatúj 2-es széria. Utóbbit kupé és kabrió változatban gyártják a bajorok, akik nemrégiben mindkét verzió ráncait felvarrták. Mi ezúttal a nyitható tetős új változatot kaptuk meg, a teszthez nem éppen ideális télies körülmények mellett.
Így azonban legalább arra a kérdésre is választ kaptunk, hogy a hidegebb hónapokban mennyire lehet élvezetesen kabriózni.
László Ferenc
20 másodperc
A legjobb kabriós időszak értelemszerűen a tavasz és az ősz, amikor hőgutát és tüdőgyulladást sem kapunk a nyitott tető miatt. Ez persze egyáltalán nem zárja ki a nyári és a téli használatot. Ha nem esik az eső vagy éppen a hó, néhány fokkal 0 Celsius feletti értéket mutat a hőmérő és még a nap is süt egy kicsit, akkor meg lehet próbálkozni egy kis téli kabriózással. Az első alkalmas napon rányomtunk a tetőnyitás gombjára, melynek hatására 20 másodperc alatt lenyílt a barna tesztautóhoz remekül passzoló barna vászontető. És már kezdődhetett is az óvatos D-vitamin-vadászat.
Sapka, sál persze azért javallott - ezekben az ínséges időszakokban már az is valami, ha legalább az arcunkat éri némi napsütés. No, és nem árt feltekerni a fűtést maximumra, vagyis 28 fokra, ami mellé remekül passzol a szupererős ülésfűtés. A menetszéltől nem igazán kell tartani, mert a 2-es bömös utasterét úgy alakították ki, hogy akár autópályatempó mellett se hasítson át rajta az orkán.
Ráadásul nemcsak az első, hanem még a hátsó sorban is meglepően jó a szélvédelem. A térkínálat már nem annyira, hiszen ez mégiscsak egy kicsi BMW, melyben hátul leginkább csak gyermekek vagy nagyon vékony lábú felnőttek élvezhetik gondtalanul a nyitott-tetős suhanást.
László Ferenc
Milyen belül?
Ha csak az első üléseken foglalnak helyet utasok, a hátsó sor fölé egyetlen mozdulattal be lehet pattintani a szélfogórácsot, ami alaphelyzetben a csomagtartóban rejtőzik. Ez tovább csökkenti a szelet, és így már tökéletes a prémium kabriós feeling. A világos bézs belső ugyancsak remekül passzol a prémium kategóriás nyitott-tetős élvezetekhez, helyből és tároló megoldásból pedig sokkal több áll rendelkezésünkre, mint például egy extrém szűk Mazda MX-5 esetében.
Utóbbi japán versenyzőhöz képest a 280-335 literes csomagtartó is hatalmas, abszolút értékben viszont már nem annyira. Főleg annak ismeretében, hogy a kupé testvérmodell hátsójába majdnem 400 liternyi pakk gyömöszölhető bele.
László Ferenc
A minden irányban motorosan mozgatható sofőrülés remek oldaltartást biztosít még a tempósabb kanyarokban, és az ülőlap hosszúságára sem lehet panaszunk. Az alacsony üléspozíció szerelmesei viszont picit csalatkozni kényszerülnek, mert 2-3 centiméterrel még biztosan lejjebb engednék a sportfotelt.
Az ülések alatt viszont kell a hely egyrészt a hátul ülők lábfejének, másrészt a dupla mélynyomónak. A tizenkét hangszórós Harman Kardon hifi papíron csak 360 W teljesítményű, a gyakorlatban viszont elképesztő hangerőt és hangminőséget produkál. Ki merjük jelenteni, hogy kenterbe ver sok olyan rendszert, amely papíron ennek a teljesítménynek a dupláját tudja.
László Ferenc
A hifi nyitott és csukott tető mellett egyaránt brillírozik. Csukott tető mellett ahhoz képest egész jó a hangszigetelés, hogy nem egy keménytetős, hanem egy vászontetős kabrióhoz van szerencsénk. Egy-egy hangos teherautó mellett az az érzésünk támadhat ugyan, hogy talán le van engedve az egyik ablak, mert közelinek érződik a hang forrása, de aztán gyorsan ráeszmélünk, hogy mégiscsak egy viszonylag egyszerű sátortető van a fejünk felett. Az általános minőségérzet nagyon rendben van, néhány új betét és designtrükk miatt e tekintetben mindenképpen egy kicsit feljebb lépett a 2-es.
A facelift egyik legfontosabb hozománya, hogy már ez a kis BMW is megkapta a nagyobb 5-ös és 7-es sorozatban megismert legújabb érintőkijelzős, tehát nemcsak iDrive-ról kezelhető felhasználói felületet. Itt jegyzendő meg, hogy alapáron csak egy 6,5 colos és nem érintésérzékeny központi kijelzőt kapunk, a 8,8 colos "odanyúlós" élvezetek felárasak. Említést érdemel továbbá az Apple CarPlay támogatás, a wifi hotspot funkció, az indukciós okostelefon töltő, illetve a párhuzamos és merőleges parkolást segítő rendszer.
László Ferenc
És akkor a vezetési élmény
Az M sportkormány olyan, amilyen egy rendes BMW kormánynak lennie kell: rövid áttételezésű, rengeteg visszajelzéssel szolgál az útról, relatíve kicsi az átmérője és a duci karimája elképesztően jó fogást biztosít. A felfüggesztés a hazai utak minőségét ismerve szerencsére nem M-es, hanem valami olyasmi, ami ha kell, tud elég kemény lenni, de nem annyira, hogy kényes helyzetekben durván felüssön.
A relatíve rövid tengelytávú 230i a kanyargós utakon érzi igazán elemében magát, ahol még Comfort módban is azonnal érződik, hogy hátul van a hajtás. XDrive összkerékhajtásra ez esetben egyetlen fillért sem költenénk. A Sport és Sport+ üzemmódokban pedig fokozódnak az élvezetek, az elektronika egyre kevésbé avatkozik be, és lényegében bármikor oda tehetjük a kocsi farát, amikor és ahova szeretnénk.
A nyolcsebességes ZF automataváltón is nehéz fogást találni, gyorsan, de mégis vajpuhán teszi a dolgát. Automata módban is maximálisan szerethető a produkciója, ha pedig kedvünk támad némi manuális gangolgatáshoz, a kormány mögötti váltófülek remek partnerek ebben. A slusszpoén pedig a régimódi és éppen ezért nagyon szerethető kézifékkar. Bevalljuk, ez utóbbit nemcsak megállást követően használtuk.
László Ferenc
László Ferenc
Mivel már az előd 228i is négyhengeres és 2 literes turbós benzinmotort vonultatott fel, nem is álmodoztunk róla, hogy a 230i-ben esetleg még "rendes" hathengeres és 3 literes erőforrás lapul. Félreértés ne essék, a 245-ről 252 lóerőre növelt teljesítmény és a 350 Nm-es értéken maradt nyomaték több mint elegendő a sportos menetteljesítményekhez.
Azonban ezek mellé nem társul a petrolhead füleknek kellemes muzsika. A motor nagy kedvvel pörög fel egészen 7000-ig, a hangja viszont eleinte visszafogott, később pedig unalmasan reszelős. Nem jó ez így, és nagy kár, hogy a hiányzó 2 hengert csak a sokkal sportosabbra hangolt és nem mellesleg jelentősen drágább M240i-től kapjuk meg.
László Ferenc
Hogyan gyorsul, mennyit fogyaszt?
A 0-100-as gyorsuláshoz ideális helyzetben 5,9 másodpercre van szükség, ami tiszteletre méltó adat. Azonban a 230i Coupé 5,6 másodperc alatt képes ugyanerre. Miért van ez így? Nos, elsősorban azért, mert a kabrió a sok extra merevítés miatt 150 kilogrammal nehezebb zárt társánál (1500 vs. 1650 kg), másodsorban pedig azért, mert a kabriónak aerodinamikailag is van némi lemaradása.
A gyártó 6,2 literes vegyes fogyasztási értéket ígér. Eco módban, a gázpedált óvatosan kezelve, tartósan 90 körüli tempóval haladva akár a gyakorlatban is hozható ez az érték, de ha elrúgjuk a gázpedált, akkor 18 literig meg sem áll a fogyasztásmérő kijelzője. A valós fogyasztás valahol ezek között, tapasztalataink szerint mintegy 9-11 liter magasságában mozog. Mivel az üzemanyagtartály 52 literes, körülbelül 500 kilométer tehető meg egy tankolással.
László Ferenc
Konklúzió
+ : erős motor, remek váltó, hátsókerékhajtás, szélvédett prémium beltér, érintőképernyős fedélzeti rendszer, kiváló hifi.
–: csak 4 hengeres, jelentős extratömeg a kupéhoz képest, hátul kevés lábhely, kicsi csomagtartó, nem olcsó.
Hiába kezdtük volna azzal a cikket, hogy a ráncfelvarrt 2-es kabrió enyhén átrajzolt fényszórókkal és vesékkel, kicsit nagyobb légbeömlőkkel és hajszálnyit módosított hátsó lámpákkal bír. Ezek alapján ugyanis csak a legelvetemültebb BMW-rajongók képesek megkülönböztetni az elődjétől a friss jövevényt, és nem is ez a lényeg.
Hanem az, hogy a legkisebb bajor kabrió egy kicsit még jobb lett, és főleg, hogy vezetési élmény tekintetében megmaradt igazi BMW-nek. Egyedül az a bizonyos hiányzó 2 henger bántja a fülünket, amire persze megvan a politikailag korrekt magyarázat. Viszont a V12-es biturbó motorral szerelt és politikailag abszolút inkorrekt BMW M760Li kipróbálása óta mi valahogy ezzel nem tudunk, nem kívánunk foglalkozni. Egy ilyen prémium kabrióba, egy 230i-be bizony nagyon kellene a 6 henger. És pont.
2-es kabriót legolcsóbban 10,7 millió forintos áron lehet kapni, ezért a pénzért egy 136 lovas, fapados 218i lehet a miénk. A kipróbált 230i kabrió alapára 13,7 millió forint, amit esetünkben 17,5 millió forintra tornáztak fel az extrák. A csúcsot az M240i jelenti a maga 15,4 millió forintos alapárával és "szerény" 340 lóerős teljesítményével. 2-es fronton mintegy 1,2-1,9 millió forint a nyitható tető felára, vagyis ennyivel kerül többe egy kabrió egy kupénál.
És hogy mit virít a konkurencia? Nos, 9 millióért már kaphatunk ugyan egy 150 lóerős Audi A3 kabriót, de az mégiscsak elöl hajt.