Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"07b73e50-d4d2-4a39-8440-3494fc0047c5","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Minden ember életében felbukkanhat ez az érzés, amely rettenetesen ártalmas, ha fékevesztetten elszabadul.","shortLead":"Minden ember életében felbukkanhat ez az érzés, amely rettenetesen ártalmas, ha fékevesztetten elszabadul.","id":"20250220_Igy-rombol-le-mindent-a-feltekenyseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07b73e50-d4d2-4a39-8440-3494fc0047c5.jpg","index":0,"item":"0b3e8576-c127-4f06-a074-31318dd8f239","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250220_Igy-rombol-le-mindent-a-feltekenyseg","timestamp":"2025. február. 20. 13:18","title":"Így rombol le mindent a féltékenység","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"994d6764-f7d1-4286-81f2-1b216c664676","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"360","description":"Egyik nap vámokkal fenyeget az amerikai elnök, a következőn mégsem, aztán újra, a világ összes többi politikusa pedig próbálja követni, mi történik. A játékelmélet kutatói örülhetnek: ilyen agresszív stratégiát rég nem láttak.","shortLead":"Egyik nap vámokkal fenyeget az amerikai elnök, a következőn mégsem, aztán újra, a világ összes többi politikusa pedig...","id":"20250219_egy-masik-kozgazdasag-jatekelmelet-trump-gyava-nyul-haboru-vam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/994d6764-f7d1-4286-81f2-1b216c664676.jpg","index":0,"item":"55981112-000b-4ec8-9f2a-14f7b52d1c80","keywords":null,"link":"/360/20250219_egy-masik-kozgazdasag-jatekelmelet-trump-gyava-nyul-haboru-vam","timestamp":"2025. február. 19. 16:38","title":"Teljes őrület, vagy van benne logika? Mit mond a játékelmélet Trump ámokfutásáról?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1ebb12da-0d5c-47c4-81f0-ce8186df0312","c_author":"Kasza János","category":"tudomany","description":"Már eddig is a kissé szokatlan kommunikációjáról volt híres a Duolingo, de most szintet léptek: eljátszották, hogy az ikonikus baglyukat elgázolta egy Tesla. De hogy jön ehhez Dua Lipa és a WHO? És biztos, hogy meghalt a kabala? Mutatjuk a válaszokat, és azt, hogy mennyire bevált a szokatlan marketing.","shortLead":"Már eddig is a kissé szokatlan kommunikációjáról volt híres a Duolingo, de most szintet léptek: eljátszották...","id":"20250219_duolingo-bagoly-halal-marketing-felhasznalok-szama-adatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1ebb12da-0d5c-47c4-81f0-ce8186df0312.jpg","index":0,"item":"89d7f7e8-ab25-46e1-9a16-3660aaacee19","keywords":null,"link":"/tudomany/20250219_duolingo-bagoly-halal-marketing-felhasznalok-szama-adatok","timestamp":"2025. február. 19. 15:53","title":"Működik a Duolingo bizarr halálmarketingje: özönlenek a felhasználók, mióta meghalt a híres bagoly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b7261b06-b5cd-43ef-8c00-c42a70ccebd7","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Március 20-án és 23-án fontos mérkőzések várnak a magyar válogatottra, amely Törökország ellen harcolná ki a bennmaradást a Nemzetek Ligája A-ligájában. Sorra vettük, milyen formában vannak a játékosok egy hónappal a megmérettetés előtt.","shortLead":"Március 20-án és 23-án fontos mérkőzések várnak a magyar válogatottra, amely Törökország ellen harcolná ki...","id":"20250220_magyar-labdarugo-valogatott-nemzetek-ligaja-osztalyozo-torokorszag-marco-rossi-keret-elemzes-szoboszlai-dominik-kerkez-milos-dibusz-denes-gulacsi-peter-nikitscher-tamas-schafer-andras-varga-barnabas-nagy-zsolt-ferencvaros-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b7261b06-b5cd-43ef-8c00-c42a70ccebd7.jpg","index":0,"item":"38c44c07-f5a4-4851-b1b6-2394d10cd10e","keywords":null,"link":"/sport/20250220_magyar-labdarugo-valogatott-nemzetek-ligaja-osztalyozo-torokorszag-marco-rossi-keret-elemzes-szoboszlai-dominik-kerkez-milos-dibusz-denes-gulacsi-peter-nikitscher-tamas-schafer-andras-varga-barnabas-nagy-zsolt-ferencvaros-ebx","timestamp":"2025. február. 20. 05:31","title":"Nagy gondban van Marco Rossi, és kevés ideje maradt, hogy megoldást találjon a problémákra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"89011ad2-88b3-4a9a-b77a-054aff84c2c0","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Már azelőtt tőzsdén volt az ismeretlen cég – és többet ért, mint a Ford –, hogy bármit is gyártottak volna, de úgy fest, vége a varázslatnak. ","shortLead":"Már azelőtt tőzsdén volt az ismeretlen cég – és többet ért, mint a Ford –, hogy bármit is gyártottak volna, de...","id":"20250220_nikola-villanykamion-csod","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/89011ad2-88b3-4a9a-b77a-054aff84c2c0.jpg","index":0,"item":"e78428de-4ad0-436c-8882-8c0ac17dd28e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250220_nikola-villanykamion-csod","timestamp":"2025. február. 20. 09:48","title":"Csődközelben a nagy ígéret villanykamionos cég, a Nikola","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b0710314-d08c-413d-ab4e-b4f1cfee2593","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"Számos munkahely bánja Románia csatlakozását.","shortLead":"Számos munkahely bánja Románia csatlakozását.","id":"20250221_hvg-Nagylakon-bezart-ibusz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b0710314-d08c-413d-ab4e-b4f1cfee2593.jpg","index":0,"item":"5cf174a7-e0c7-40f6-ba97-e4cd965c9f75","keywords":null,"link":"/360/20250221_hvg-Nagylakon-bezart-ibusz","timestamp":"2025. február. 21. 07:30","title":"Utolérte a schengeni csatlakozás az IBUSZ-t","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b9112f9f-b470-496f-8b14-d62aa5522182","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A Hunyadi János életét feldolgozó, csillagászati összegből forgatott sorozat a filmintézet szerint „mérföldkő” a magyar filmipar számára.","shortLead":"A Hunyadi János életét feldolgozó, csillagászati összegből forgatott sorozat a filmintézet szerint „mérföldkő” a magyar...","id":"20250219_Marcius-elejen-jon-a-Hunyadi-sorozat-a-TV2-re","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b9112f9f-b470-496f-8b14-d62aa5522182.jpg","index":0,"item":"eb5f8ca2-8d9b-4db9-9e63-d8dfa1b2fb0c","keywords":null,"link":"/kultura/20250219_Marcius-elejen-jon-a-Hunyadi-sorozat-a-TV2-re","timestamp":"2025. február. 19. 16:01","title":"Március elején jön a Hunyadi-sorozat a TV2-re","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"54678bee-a80c-4a4d-953f-d12fcddf62ac","c_author":"Balla István","category":"elet","description":"„Nem tartja szakmailag indokoltnak” a kompetenciamérések feladatlapjainak érdemjeggyel való értékelését az Oktatási Hivatal. A Belügyminisztérium viszont pont erre készül.","shortLead":"„Nem tartja szakmailag indokoltnak” a kompetenciamérések feladatlapjainak érdemjeggyel való értékelését az Oktatási...","id":"20250221_kompetenciameres-osztalyzas-oktatasi-hivatal-tokeletesen-ellentmond-belugyminiszterium-rendelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54678bee-a80c-4a4d-953f-d12fcddf62ac.jpg","index":0,"item":"6b40abfa-0350-4b61-b8dc-069d9b246bb7","keywords":null,"link":"/elet/20250221_kompetenciameres-osztalyzas-oktatasi-hivatal-tokeletesen-ellentmond-belugyminiszterium-rendelet","timestamp":"2025. február. 21. 12:29","title":"Osztályozni a kompetenciamérést? Az Oktatási Hivatal oldala tökéletesen ellentmond Pintér Sándor rendeletének","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Túl van a frissítésen a Golf-család legkevésbé ismert tagja, a Sportsvan, amiről ha azt mondjuk „Golf Plus”, akkor talán átjön, miről is beszélünk. A megújult kompakt egyterűt vezettük a bemutatóján az új, háromhengeres alapmotorral és a szintén új, 1,5 literes benzinessel is.
A néhai Golf Plus, amelyet nyugdíjas imidzse miatt neveztek át Sportsvan-re, négy év után újult meg. Miközben mindenki SUV-t akar, a Volkswagen még nem adja fel Sportsvanjét, amely a ferdehátú alap Golfnál hosszabb, a kombi Variantnál pedig rövidebb. Bizony, lehet itt még vevőket találni, olyanokat, akiket a meglehetős anyagi lehetőségeik mellett, lényegében csak a józan megfontolás vezérel.
Nincs itt semmi látnivaló
Merthogy nyilvánvalóan elég szűk az a réteg, amely érzékenyen reagálja majd le, hogy ez egy megújult autó. Új lökhárítókkal, lámpatestekkel, új kerékdizájnnal, valamint új kabintér anyagokkal, sőt látványos új színekkel. A 4,43 méteres Golf egyterű ereje továbbra is az, ami eddig volt. Az emelt üléspozíció, a jól behatárolható fizikai paraméterei. Az olyan fontos szempontok, minthogy jól ki lehessen látni minden irányba a kocsiból és annak ellenére, hogy nem bálterem, a 2,69 méteres tengelytáv és 1,8 méteres szélesség révén kényelmesen el lehet benne férni, sehol nem szorít. A csomagtér mérete és formája is fontos, az alapból 500 liter (max. 1520 l) pedig korrekt értékek.
Képgaléria.
D.P.
Ráadásul olyan ügyességek segítenek szimpatikussá tenni a kocsit, minthogy az anyósülés támlája előre is hajtható már, amivel hosszabb tárgyak szállításához nyerhetünk plusz helyet. Ugyanilyen fontos a családi autóknál, hogy hármas osztásban lehessen dönteni a hátsó üléstámlasort, ami jól jön, ha a fix két gyerekülés között például bútorlapokat szállítanánk. A hátsó üléssor csúsztatható is 18 centis tartományban, ami szintén aranyat ér, mert ennek révén a támlák dőlésszöge is állítható, ami szintén áldás, ha kényelmesen alvó gyereket szeretünk magunk mögött tudni.
A belső tér olyan mint bármelyik Golfé. Szuper-németes. Kellemes tapintású anyagok, minőségi összeszerelés, egyértelmű kezelőszervek és itt még rekeszekből is bőségesen jutott mindenhova. A középkonzolon lévő érintőképernyős központi egység mára maximálisan 9,2 col átmérőjű, tükrös, fényes, szép, nagy. Egyedül a navigáció küzdött valamilyen oknál fogva a tájékozódással a spanyol külvárosi úthálózatban. Kicsit mintha feladták volna már a harcot, mondván, használja mindenki inkább a telefonja navigációját. (Bár ezt itt pont nem kellene, a Sportsvan vásárlóközönségének összetétele miatt, akik az átlagnál sokkal jobban szeretik a gyári navikat.)
Dízelek? Majd később
Árulkodó, hogy a bemutatóra milyen motorkínálattal hozzák el a kocsikat: dízel nincs, majd később lesz csak. Az alapmotor a benzines háromhengeres 85 lóerős, illetve 110 lóerős, ez váltja le a korábbi 1.2 literes négyhengerest, abszolút összehasonlítható teljesítménnyel. Ugyan ez a párhuzam igaz a korábbi 1.4 literes TSI-t leváltó 1.5-ös blokk esetében is, amely 130 lóerős és 150 lóerős változatban lesz kapható. Dízelfronton 1.6 literes TDI-ket kínál majd a gyártó 110 és 150 lóerős változatokkal, ahogy említettük, majd később, 2018 tavaszától.
Képgaléria.
D.P.
Az új, háromhengeres motor 110 lovas változata nagy vonalakban elég is a Sportsvanhez: városban abszolút, hegyes-dombos vidéken és autópályán már kevésbé. A nem nyomatékszegény 200 Nm-es értékével ez az erőforrás jól megindul mindig, és a jellegzetes háromhengeres karakter sem zavaró egy ideig, erősebb igénybevételnél pedig rövidtávon akár izgalmas is a kávédarálós orgánum. Persze egy szerpentinen telepakolt autóval felfelé araszolni ilyen hang kíséretében már vélhetően nem élvezetes lesz, hanem aggasztó.
A 1.5 literes változat 130 lóerőre hangolva viszont ideális párosítás. A komolyabb erőtartalék miatt egész máshogy lehet vele autózni, aminek révén a fogyasztás sem lesz feltétlen rosszabb, mint a kissé túlhajszolt 1.0 háromhengeressel. Menet közben, továbbra is érződik az is, ez egy modern konstrukció, azokkal a jegyekkel, amelyekkel a Volkswagen négy éve leváltotta a korábbi modellt: könnyű és merev a karosszéria és egy kiegyensúlyozott, jó futómű.
D.P.
Bár az Euro NCAP a frissített kiadásra a töréstesztet még nem végezte el – anno 2014-ben ötcsillagra vizsgázott a modell, többek közt a hátsó oldallégzsákok már akkori megléte miatt, mondhatjuk, hogy ilyen szempontból is modern még a konstrukció, ami további elektronikai segédasszisztensekkel gyarapodott. Holttérfigyelő, adaptív-tempomat, az alap bi-xenon lámpákhoz is rendelhet kanyarfény funkció, vagy az automata távfény-asszisztenssel és parkolási segéd.
Konklúzió, árak
A Sportsvan továbbra is ott keresgélhet elsősorban márkahű vevőket, ahol egy belépő modellnél sem rémülnek meg az 5 millió forint feletti ártól (5,25 millió, 1.0 TSI). Sőt attól sem, ha automata sebességváltóval, nagyobb motorral és további extrákkal ez az ár szempillantás alatt felkúszik 9 millió forint környékére.