Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"fe2a2edf-aef6-417b-8014-09e3396857b3","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Hosszas telefonálás után végül mégis átadhatta a gyerekeknek szánt ajándékait.","shortLead":"Hosszas telefonálás után végül mégis átadhatta a gyerekeknek szánt ajándékait.","id":"20241201_nem-engedtek-be-magyar-petert-a-cegenydanyadi-lakasotthonba-sem-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe2a2edf-aef6-417b-8014-09e3396857b3.jpg","index":0,"item":"1e8e7c4e-8080-41f2-9645-e7242b8cbb5e","keywords":null,"link":"/itthon/20241201_nem-engedtek-be-magyar-petert-a-cegenydanyadi-lakasotthonba-sem-ebx","timestamp":"2024. december. 01. 17:47","title":"Nem engedték be Magyar Pétert a cégénydányádi lakásotthonba sem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86f1b300-3f2f-4d9e-83b1-0cebbaecdc5e","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Továbbra is követelik a tiltakozók, hogy legyen következménye a tragédiának, ami miatt 15 ember halt meg. ","shortLead":"Továbbra is követelik a tiltakozók, hogy legyen következménye a tragédiának, ami miatt 15 ember halt meg. ","id":"20241202_ujvidek-vasutallomas-tragedia-tuntetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86f1b300-3f2f-4d9e-83b1-0cebbaecdc5e.jpg","index":0,"item":"c079a45c-7a2b-431f-bda4-7ab21eeb14a4","keywords":null,"link":"/vilag/20241202_ujvidek-vasutallomas-tragedia-tuntetes","timestamp":"2024. december. 02. 12:02","title":"Több ezren tüntettek egy hónappal az újvidéki tragédia után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9474d444-58db-4aa0-92c5-c5ba264afcfc","c_author":"Dzindzisz Sztefan","category":"360","description":"A portugál szakember leginkább arról volt a leginkább ismert, hogy kíméletlenül tud költséget csökkenteni. Vádlói szerint azonban sokszor a saját hírnevét védte, nem pedig a cég túlélésével foglalkozott. Egy biztos: egy rendkívüli szakemberrel lett kevesebb az autóiparban.","shortLead":"A portugál szakember leginkább arról volt a leginkább ismert, hogy kíméletlenül tud költséget csökkenteni. Vádlói...","id":"20241202_Carlos-Tavares-Stellantis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9474d444-58db-4aa0-92c5-c5ba264afcfc.jpg","index":0,"item":"713d864e-bfab-4b01-8d62-dd41fee945d8","keywords":null,"link":"/360/20241202_Carlos-Tavares-Stellantis","timestamp":"2024. december. 02. 17:50","title":"Egy teljesítménypszichopatával kevesebb: miért kellett lemondania Carlos Tavaresnek a Stellantis éléről?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8acf5446-6186-4bbf-bcd2-ef74b32008d1","c_author":"Méltányosság Politikaelemző Központ","category":"360","description":"A magyar politika négy kihívásának értelmezése címmel ad közre vitairatot és szervez <a rel=\"noreferrer noopener\" href=\"https://meltanyossag.hu/a-magyar-politika-negy-kihivasa-konferencia/\" target=\"_blank\">konferenciát</a> a Méltányosság Politikaelemző Központ. Az első rész a <a href=\"https://hvg.hu/360/20241201_A-nyugatos-magyar-politika-kudarcai-es-eselyei-velemeny-meltanyossag-politikai-elemzokozpont\" target=\"_blank\" rel=\"noreferrer noopener\">Nyugathoz</a>, a második rész a liberális demokráciához fűződő viszonyt elemzi. ","shortLead":"A magyar politika négy kihívásának értelmezése címmel ad közre vitairatot és szervez <a rel=\"noreferrer noopener\"...","id":"20241202_meltanyossag-politikaelemzo-kozpont-liberalis-demokracia-liberalizmus-illiberalizmus-miert-kuzd-a-liberalizmus-a-demokracia-ellen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8acf5446-6186-4bbf-bcd2-ef74b32008d1.jpg","index":0,"item":"16cc1dbf-dc9e-4c71-abcb-0c0eb721b4e8","keywords":null,"link":"/360/20241202_meltanyossag-politikaelemzo-kozpont-liberalis-demokracia-liberalizmus-illiberalizmus-miert-kuzd-a-liberalizmus-a-demokracia-ellen","timestamp":"2024. december. 02. 18:00","title":"Miért küzd a liberalizmus a demokrácia ellen?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"78ff9855-241f-4fc7-a38b-e6f0784b028c","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Murphy fia és Lawrence lánya eljegyezték egymást. ","shortLead":"Murphy fia és Lawrence lánya eljegyezték egymást. ","id":"20241202_Eddie-Murphy-Martin-Lawrence-egy-csalad-lesznek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/78ff9855-241f-4fc7-a38b-e6f0784b028c.jpg","index":0,"item":"d77100f2-6f90-4508-9899-639b98d046d8","keywords":null,"link":"/kultura/20241202_Eddie-Murphy-Martin-Lawrence-egy-csalad-lesznek","timestamp":"2024. december. 02. 10:05","title":"Eddie Murphy és Martin Lawrence egy család lesznek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c3b8f36f-4a03-46f8-a4b4-6f1d56855bb3","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az ausztrál nő nyolcvannal haladt egy Melbourne melletti autópályán, mikor egyszer csak azt érezte, hogy valami a lábára tekeredik. Csoda, hogy megúszta.","shortLead":"Az ausztrál nő nyolcvannal haladt egy Melbourne melletti autópályán, mikor egyszer csak azt érezte, hogy valami...","id":"20241201_halalos-tigriskigyot-talalt-a-labanal-vezetes-kozben-egy-ausztral-no","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3b8f36f-4a03-46f8-a4b4-6f1d56855bb3.jpg","index":0,"item":"e561d274-f366-4962-9655-382eeef9bf8a","keywords":null,"link":"/elet/20241201_halalos-tigriskigyot-talalt-a-labanal-vezetes-kozben-egy-ausztral-no","timestamp":"2024. december. 01. 16:30","title":"Rémálom az autópályán: vezetés közben érzett valamit a lábán, egy halálos tigriskígyó volt az","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b678117-67af-4ad4-83b7-88fbb1d70ade","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Németország rendületlenül Ukrajna támogatása mellett áll, és nem csökkenti segítségnyújtását – hangsúlyozta a kancellár.","shortLead":"Németország rendületlenül Ukrajna támogatása mellett áll, és nem csökkenti segítségnyújtását – hangsúlyozta...","id":"20241202_A-nemet-kancellar-ujabb-fegyverek-Ukrajnaba-szallitasat-jelentette-be-Kijevben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b678117-67af-4ad4-83b7-88fbb1d70ade.jpg","index":0,"item":"3e8ac4d2-0f25-41f8-a10e-e2a864743a11","keywords":null,"link":"/vilag/20241202_A-nemet-kancellar-ujabb-fegyverek-Ukrajnaba-szallitasat-jelentette-be-Kijevben","timestamp":"2024. december. 02. 21:01","title":"Olaf Scholz német kancellár újabb fegyverek Ukrajnába szállítását jelentette be Kijevben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5273532b-0bcd-45aa-9711-07ddf8ae1a17","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"2026-ra remélhetőleg több mint négymillióan fogják használni a Digitális Állampolgárság Programot, ahol az ember egy applikációban végezheti minden állami és banki ügyintézését. Rogán Antalt kérdezték a parlamentben arról, mit kezdenének az adatvédelemmel, és mi vár azokra, akik nem szeretnék az okostelefonos ügyintézést.","shortLead":"2026-ra remélhetőleg több mint négymillióan fogják használni a Digitális Állampolgárság Programot, ahol az ember...","id":"20241202_Rogan-Antal-digitalis-allampolgarsag-ugyintezes-ugyfelkapu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5273532b-0bcd-45aa-9711-07ddf8ae1a17.jpg","index":0,"item":"459c586b-b736-4738-8169-b9f08d8dabae","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241202_Rogan-Antal-digitalis-allampolgarsag-ugyintezes-ugyfelkapu","timestamp":"2024. december. 02. 10:22","title":"Rogán: Nem kell félni az újfajta online ügyintézéstől, az adatok már most is megvannak az államnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Túl van a frissítésen a Golf-család legkevésbé ismert tagja, a Sportsvan, amiről ha azt mondjuk „Golf Plus”, akkor talán átjön, miről is beszélünk. A megújult kompakt egyterűt vezettük a bemutatóján az új, háromhengeres alapmotorral és a szintén új, 1,5 literes benzinessel is.
A néhai Golf Plus, amelyet nyugdíjas imidzse miatt neveztek át Sportsvan-re, négy év után újult meg. Miközben mindenki SUV-t akar, a Volkswagen még nem adja fel Sportsvanjét, amely a ferdehátú alap Golfnál hosszabb, a kombi Variantnál pedig rövidebb. Bizony, lehet itt még vevőket találni, olyanokat, akiket a meglehetős anyagi lehetőségeik mellett, lényegében csak a józan megfontolás vezérel.
Nincs itt semmi látnivaló
Merthogy nyilvánvalóan elég szűk az a réteg, amely érzékenyen reagálja majd le, hogy ez egy megújult autó. Új lökhárítókkal, lámpatestekkel, új kerékdizájnnal, valamint új kabintér anyagokkal, sőt látványos új színekkel. A 4,43 méteres Golf egyterű ereje továbbra is az, ami eddig volt. Az emelt üléspozíció, a jól behatárolható fizikai paraméterei. Az olyan fontos szempontok, minthogy jól ki lehessen látni minden irányba a kocsiból és annak ellenére, hogy nem bálterem, a 2,69 méteres tengelytáv és 1,8 méteres szélesség révén kényelmesen el lehet benne férni, sehol nem szorít. A csomagtér mérete és formája is fontos, az alapból 500 liter (max. 1520 l) pedig korrekt értékek.
Képgaléria.
D.P.
Ráadásul olyan ügyességek segítenek szimpatikussá tenni a kocsit, minthogy az anyósülés támlája előre is hajtható már, amivel hosszabb tárgyak szállításához nyerhetünk plusz helyet. Ugyanilyen fontos a családi autóknál, hogy hármas osztásban lehessen dönteni a hátsó üléstámlasort, ami jól jön, ha a fix két gyerekülés között például bútorlapokat szállítanánk. A hátsó üléssor csúsztatható is 18 centis tartományban, ami szintén aranyat ér, mert ennek révén a támlák dőlésszöge is állítható, ami szintén áldás, ha kényelmesen alvó gyereket szeretünk magunk mögött tudni.
A belső tér olyan mint bármelyik Golfé. Szuper-németes. Kellemes tapintású anyagok, minőségi összeszerelés, egyértelmű kezelőszervek és itt még rekeszekből is bőségesen jutott mindenhova. A középkonzolon lévő érintőképernyős központi egység mára maximálisan 9,2 col átmérőjű, tükrös, fényes, szép, nagy. Egyedül a navigáció küzdött valamilyen oknál fogva a tájékozódással a spanyol külvárosi úthálózatban. Kicsit mintha feladták volna már a harcot, mondván, használja mindenki inkább a telefonja navigációját. (Bár ezt itt pont nem kellene, a Sportsvan vásárlóközönségének összetétele miatt, akik az átlagnál sokkal jobban szeretik a gyári navikat.)
Dízelek? Majd később
Árulkodó, hogy a bemutatóra milyen motorkínálattal hozzák el a kocsikat: dízel nincs, majd később lesz csak. Az alapmotor a benzines háromhengeres 85 lóerős, illetve 110 lóerős, ez váltja le a korábbi 1.2 literes négyhengerest, abszolút összehasonlítható teljesítménnyel. Ugyan ez a párhuzam igaz a korábbi 1.4 literes TSI-t leváltó 1.5-ös blokk esetében is, amely 130 lóerős és 150 lóerős változatban lesz kapható. Dízelfronton 1.6 literes TDI-ket kínál majd a gyártó 110 és 150 lóerős változatokkal, ahogy említettük, majd később, 2018 tavaszától.
Képgaléria.
D.P.
Az új, háromhengeres motor 110 lovas változata nagy vonalakban elég is a Sportsvanhez: városban abszolút, hegyes-dombos vidéken és autópályán már kevésbé. A nem nyomatékszegény 200 Nm-es értékével ez az erőforrás jól megindul mindig, és a jellegzetes háromhengeres karakter sem zavaró egy ideig, erősebb igénybevételnél pedig rövidtávon akár izgalmas is a kávédarálós orgánum. Persze egy szerpentinen telepakolt autóval felfelé araszolni ilyen hang kíséretében már vélhetően nem élvezetes lesz, hanem aggasztó.
A 1.5 literes változat 130 lóerőre hangolva viszont ideális párosítás. A komolyabb erőtartalék miatt egész máshogy lehet vele autózni, aminek révén a fogyasztás sem lesz feltétlen rosszabb, mint a kissé túlhajszolt 1.0 háromhengeressel. Menet közben, továbbra is érződik az is, ez egy modern konstrukció, azokkal a jegyekkel, amelyekkel a Volkswagen négy éve leváltotta a korábbi modellt: könnyű és merev a karosszéria és egy kiegyensúlyozott, jó futómű.
D.P.
Bár az Euro NCAP a frissített kiadásra a töréstesztet még nem végezte el – anno 2014-ben ötcsillagra vizsgázott a modell, többek közt a hátsó oldallégzsákok már akkori megléte miatt, mondhatjuk, hogy ilyen szempontból is modern még a konstrukció, ami további elektronikai segédasszisztensekkel gyarapodott. Holttérfigyelő, adaptív-tempomat, az alap bi-xenon lámpákhoz is rendelhet kanyarfény funkció, vagy az automata távfény-asszisztenssel és parkolási segéd.
Konklúzió, árak
A Sportsvan továbbra is ott keresgélhet elsősorban márkahű vevőket, ahol egy belépő modellnél sem rémülnek meg az 5 millió forint feletti ártól (5,25 millió, 1.0 TSI). Sőt attól sem, ha automata sebességváltóval, nagyobb motorral és további extrákkal ez az ár szempillantás alatt felkúszik 9 millió forint környékére.