szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Néhány hónapja rendelhető meg az olasz sportautómárka első szabadidő-autója, a Lamborghini Urus, és nagyon úgy tűnik, bejött az elsőre szentségtörésnek tűnő autó.

Stefano Domenicali a márka CEO-ja a Genfi Autószalonon beszélt a Urus eddigi teljesítményéről. Mint elmondta, a legtöbb vevő a 200 ezer dolláros alapárú kocsiba még rengeteg extrát is belepakoltat, így 240 ezer dollár az eladott autók átlagára, ami 60 millió forint körül van.

Lamborghini

2018 év végére több mint 5000 Lamborghini eladásával számol már a cég, amely 1185 darabbal több mint tavaly volt, ebből a növekményből pedig ezer darab lesz az Urus. 2019-ben már 8000 autót kívánnak összesen eladni, amelynek a felét tehetik ki az Urusok. Hozzátette azt is, hogy az Urus-vásárlók 70 százalékának korábban nem volt Lambója, jelentős részük ráadásul női vásárló.

Az Urus olyan helyeken is nagyon jól megy, ahol rosszak az utak, mint Oroszország és India, ahol a márka egyéb modelljeinek tényleg semmi esélye nem lenne közlekedni. A komoly presztízs mellett, bármilyen abszurd, ennek így, még némi gyakorlati értelme is van.

Lamborghini

A Lamborghini Urus 650 lóerős, amihez 850 Nm nyomaték társul. 0-ról 100 km/h-ra 3,6 másodperc alatt gyorsul, a 200 km/h-rát 12,8 másodperc alatt éri el, a végsebessége pedig 305 km/h-ra.

Mindenesetre ezek az eladási adatok lehettek azok, aminek a Ferrari sem tudott ellenállni és pletykák szerint a Ferrari is hasonló crossovert fog hamarosan bemutatni. A várakozások szerint egy rendkívül könnyű alumíniumplatformos modell lesz, melynek meghajtásáról egy V8-as benzinmotor, illetve egy fejlett hibrid hajtáslánc fog gondoskodni. Azt egyelőre nem tudni, hogy pontosan hogyan fog kinézni az újdonság, mindenesetre egy brazil designer, Kleber Silva elkészítette az általa Ferrari 812 SuperSuv névre keresztelt modell koncepciótervét.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!