Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4ed44070-1467-4d8f-bd08-8d30f2f26ea9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A miniszter elvárja, hogy a politikai szimpátiája vagy aktivizmusa miatt senki ne akadályozza a MÁV munkáját. Nem tudni azonban, hogy az akciót a szabadságán elkövető ellenzéki aktivista hogyan gátolta az utasok kiszolgálását politikai érdekből.","shortLead":"A miniszter elvárja, hogy a politikai szimpátiája vagy aktivizmusa miatt senki ne akadályozza a MÁV munkáját. Nem tudni...","id":"20250105_Lazar-azt-allitja-o-nem-akarta-kirugatni-a-batidai-kastelynal-akciozo-kutyapartos-MAV-alkalmazottat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ed44070-1467-4d8f-bd08-8d30f2f26ea9.jpg","index":0,"item":"e92d6ef1-710c-4535-b1d5-bbe5168825b4","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_Lazar-azt-allitja-o-nem-akarta-kirugatni-a-batidai-kastelynal-akciozo-kutyapartos-MAV-alkalmazottat","timestamp":"2025. január. 05. 13:59","title":"Lázár azt állítja, ő nem akarta kirúgatni a batidai kastélynál akciózó kutyapártos MÁV-alkalmazottat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7338e0c3-1281-4100-a20e-b703245ac26b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A park létesítését korábban Lázár János is támogatta, de a terv a vasúti ingatlanok magánkézbe adásával komoly veszélybe került.","shortLead":"A park létesítését korábban Lázár János is támogatta, de a terv a vasúti ingatlanok magánkézbe adásával komoly...","id":"20250106_Terezvaros-is-indul-a-MAV-99-eves-palyazatan-legfeljebb-egymilliardbol-letrehoznak-a-kozparkot-a-Nyugati-mogott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7338e0c3-1281-4100-a20e-b703245ac26b.jpg","index":0,"item":"e3ecd509-a30f-45d5-93e9-a1632defc1f7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250106_Terezvaros-is-indul-a-MAV-99-eves-palyazatan-legfeljebb-egymilliardbol-letrehoznak-a-kozparkot-a-Nyugati-mogott","timestamp":"2025. január. 06. 08:09","title":"Terézváros is indul a MÁV 99 éves pályázatán, legfeljebb egymilliárdból létrehoznák a közparkot a Nyugati mögött","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eb2c35e5-139b-45cd-88f9-05779b32df73","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy-egy komolyabb száguldás manapság közel félmilliós csekket jelenthet. ","shortLead":"Egy-egy komolyabb száguldás manapság közel félmilliós csekket jelenthet. ","id":"20250106_Egy-Ferrari-volt-itthon-a-gyorshajtasi-csucstarto-tavaly","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eb2c35e5-139b-45cd-88f9-05779b32df73.jpg","index":0,"item":"4c0c8318-ba4e-430f-9421-88e0d9c23aec","keywords":null,"link":"/cegauto/20250106_Egy-Ferrari-volt-itthon-a-gyorshajtasi-csucstarto-tavaly","timestamp":"2025. január. 06. 08:52","title":"Egy Ferrari volt itthon a gyorshajtási csúcstartó tavaly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0962f005-e36a-4f17-9499-b454dafd9589","c_author":"HVG","category":"360","description":"Kicsit magyar? Nagyon magyar? Közepesen magyar? Rákapcsoltuk a magyarságmérőt Adrien Brody három Golden Globe-bal kitüntetett filmjére. Íme, az eredmény.","shortLead":"Kicsit magyar? Nagyon magyar? Közepesen magyar? Rákapcsoltuk a magyarságmérőt Adrien Brody három Golden Globe-bal...","id":"20250106_Mennyire-magyar-A-brutalista-Golden-Globe-dijak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0962f005-e36a-4f17-9499-b454dafd9589.jpg","index":0,"item":"29b86ffc-6b52-48e4-bcd5-eb22d025fff8","keywords":null,"link":"/360/20250106_Mennyire-magyar-A-brutalista-Golden-Globe-dijak","timestamp":"2025. január. 06. 15:45","title":"Mennyire a miénk Tóth László? Mégis mennyire magyar A brutalista, amelyet hétfő hajnalban Golden Globe-okkal halmoztak el?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A soros elnökséget Magyarországtól átvevő Lengyelország előtt álló kihívások, Vlagyimir Putyin orosz elnök állítólagos mesterstratégiája, Ukrajna jövője Trump hivatalba lépése után, Ursula von der Leyen bizottsági elnök és az olasz posztfasiszta Giorgia Meloni mint „Európa-csapat”, az osztrák kormányválság kilátásai – egyebek közt ezekkel a témákkal foglalkoznak a világlapok. Nemzetközi lapszemle.","shortLead":"A soros elnökséget Magyarországtól átvevő Lengyelország előtt álló kihívások, Vlagyimir Putyin orosz elnök állítólagos...","id":"20250105_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"b02eb772-a9c5-4140-b681-8deea382b368","keywords":null,"link":"/360/20250105_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. január. 05. 10:00","title":"Frankfurter Allgemeine-vélemény: Németország most igazán fontos, amikor Trump és Musk a nyugati demokráciák aláaknázására készül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ba877d45-65bd-4c12-ae4a-602e0c97fd11","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Gyuri kakas hatalmas űrt hagyott hátra, ugyanis a madárinfluenza miatt egyelőre nem tudták megválasztani utódját. ","shortLead":"Gyuri kakas hatalmas űrt hagyott hátra, ugyanis a madárinfluenza miatt egyelőre nem tudták megválasztani utódját. ","id":"20250106_Roka-kakasszepsegverseny-atok-madarinfluenza-Zala-Kerkabarabas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba877d45-65bd-4c12-ae4a-602e0c97fd11.jpg","index":0,"item":"93014d11-e215-429c-bcb8-682f91b0aacc","keywords":null,"link":"/elet/20250106_Roka-kakasszepsegverseny-atok-madarinfluenza-Zala-Kerkabarabas","timestamp":"2025. január. 06. 16:07","title":"Róka vitte el a kerkabarabási kakasszépségverseny tavalyi győztesét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f19e5855-7474-4f2a-9634-316e5b2ae4f3","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az idelátogatók 15 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el nálunk, mint 2023 novemberében. Budapesten kiugró volt a növekedés, de ez szorosan összefügg a hónap elején megrendezett európai csúccsal.","shortLead":"Az idelátogatók 15 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el nálunk, mint 2023 novemberében. Budapesten kiugró volt...","id":"20250106_Porogtek-a-kulfoldi-turistak-Magyarorszagon-novemberben-23-szazalekkal-tobben-jottek-mint-egy-evvel-korabban-KSH-vendegejszakak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f19e5855-7474-4f2a-9634-316e5b2ae4f3.jpg","index":0,"item":"0f0ec3a1-8aa1-4956-98c0-11a9bdfb0d89","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250106_Porogtek-a-kulfoldi-turistak-Magyarorszagon-novemberben-23-szazalekkal-tobben-jottek-mint-egy-evvel-korabban-KSH-vendegejszakak","timestamp":"2025. január. 06. 08:45","title":"Pörögtek a külföldi turisták Magyarországon novemberben, 23 százalékkal többen jöttek, mint egy évvel korábban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Die Zeit árulásnak minősíti azt, amit az Osztrák Néppárt <strong>a választóival szemben</strong> tesz. A Die Welt azt tanácsolja a német politikának, vigyázó tekintetét vesse Ausztriára, mert ott már látszik, hogy reménytelen tűzfallal körbezárni a szélsőjobbot. A Financial Times szerint Ukrajnában csak akkor lehet szó elfogadható megállapodásról, ha a Nyugat nyomást gyakorol Putyinra, és biztonsági garanciákat nyújt Kijevnek. A Neue Zürcher Zeitung szerint Zelenszkij attól fél, hogy Trump békediktátumba kényszeríti bele. Válogatás a világlapok cikkeiből.","shortLead":"A Die Zeit árulásnak minősíti azt, amit az Osztrák Néppárt <strong>a választóival szemben</strong> tesz. A Die Welt azt...","id":"20250106_nemzetkozi-lapszemle-ausztria-ovp-osztrak-neppart-ukrajna-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900.jpg","index":0,"item":"50a9062a-a6ed-48bc-8231-d35292ea7d1a","keywords":null,"link":"/360/20250106_nemzetkozi-lapszemle-ausztria-ovp-osztrak-neppart-ukrajna-trump","timestamp":"2025. január. 06. 10:55","title":"Jan-Werner Müller: A Trump 2.0 minden idők egyik legkorruptabb kormányzata lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Őszintén, ki az, akinek nem a 7 év garancia ugrik be elsőként egy Kiáról, hanem egy autó? Zseniális húzás volt ezzel felépíteni egy feltörekvő autómárkát, de ideje volt továbblépni.
Apa, a Kia eddig normális autókat csinált, nem? – állapítja meg a gyerek megdöbbenve, amikor először komolyan megindul a Stinger. Igaza is van. Egy olyan autómárka hathengeres, 370 lóerős csúcsmodelljében száguldozunk, amely lényegében azzal lett sikeres, hogy szívdöglesztő formák helyett egy szolgáltatás – garanciaidő – volt a márka legnagyobb vonzereje.
A Stingerrel egyértelműen elérkezett a fordulópont. Kevés autót néztek meg mostanában ennyire az általunk teszteltek közül. Nyilván él a tipikus utcakép az emberek fejében, amelynek részei a komolyabb BMW-k, Audik vagy akár Porschék is. De amikor megjelenik valami teljesen új, az átlagnál fajsúlyosabb tárgy, akkor az nagyon vonzza a tekinteteket.
Van, akinek fogalma sincs mi ez, és van, aki büszkén mondja: „Ez, kérlek szépen, egy Kia” – ahogyan az egyik utcasarkon szólt oda kollégájának egy férfi, érezhető hangsúllyal, hogy ő tudja mi ez, és hogy „gondolnád”, hogy ez egy Kia?
Képgaléria
D.P.
Pedig a stílusa talán még nem teljesen kristálytiszta. A Stingerben megvan a kellő elegancia, miközben eléggé dögös, az elején ott a tigrisarc, a formája egy jókora Grand Turismoé, a hátulja olyan maseratis. Van még egy-két túlzó spojler, meg kamu légbeömlő, de idővel biztosan kinövi majd ezt is. Ez egy jókora, 4,83 méteres cirkáló, amelynek a tengelytávja is 2,91 méter, ez a közvetlen versenytársakéhoz – BMW 4-es Gran Coupe, Audi A5 Sportback – képest is jelentős.
Prémium nüanszok
A belső terét ugyanaz jellemzi, ami a külsejét. Az illesztések, az anyagok kiválóak, a vöröses kárpitozás és az ülések a BMW-modelleket juttatja az eszünkbe, ami mindenképpen pozitívum. Minden megvan, ami kell – a különbségek is. A műszerfal dizájnja még elmarad egy Mercedesétől CLS-étől, a középkonzol infotainment-kijelzője pedig még egy Volkswagen Golfétól is. Ezt egyébként is nehéz megérteni a dél-koreai vagy japán autók esetében – amely országok amúgy a kütyü-technológiában diktálják az iramot –, hogy miért nem tudnak az autós kijelzőkben is hibátlan minőséget alkotni.
D.P.
Egyébiránt a kötelező extrák, vezetési asszisztensek, amelyekkel a prémium márkák ellen induló autónak rendelkeznie kell, mind megvannak: távolsági radaros tempomat, head-up display, aktív sávelhagyásra figyelmeztető, elektronikusan állítható felfüggesztés. Sőt, a félig önvezető mód időkorlátozás nélkül teszi a dolgát, a fél M0-son át lehet gurulni, lényegében kormányfogás nélkül.
Motor, dinamika
A Stinger, ahogyan az emblémája mondja, egy nagy túraautó (GT), ami érződik menet közben is. Nem az a karakter, amelynek mindig versenyeznie kell. Pedig az elején biztosan sokat kell majd bizonyítania a piros lámpáknál ezt is. A 4,9 másodperces 0-100-as rajtjával és összkerékhajtásával mondjuk piacképes ebben a műfajban is, sőt, ha a hajtási módok közül a SPORT+-t, választjuk – és ezzel a kipörgésgátlótól is elbúcsúzunk –, valódi hátsókerék-hajtású autóvá válik a Stinger. Innentől kezdve a 370 lóerővel és 510 Nm-es nyomatékkal gyerekjáték elfüstölni a hátsó abroncsokat.
D.P.
Amiben talán a legerősebb a Stinger, az az irányíthatósága. Szinte tökéletesen eltalált a kormányműve, nagyon érezni minden rezdülését a járműnek, a kormány súlyozása is közel van a tökéleteshez. A Brembo fékek elitisták, ezt a komoly tömeget nagy tempóról is fáradhatatlanul fékezik.
Kicsit talán tényleg nehéz a Stinger a maga 1896 kilogrammjával, ez az, amivel a legjobban meg lehet szorongatni. Hiába az Eco- vagy Smart-mód. (Utóbbira egyébként elsőre azt hittük, hogy szétkapcsolja a hajtást és így csak két tengelyen hajt a kocsi spórolásból, de nem. Szoftver gyűjtögeti a vezetési adatainkat és ennek megfelelő karaktert állít be az autónál.) Így viszont még a 60 literes tank is csekélyke, mert 12 liter alá nehezen lehet leszorítani az átlagot, így meg pont 500 kilométert lehet megtenni egy tele tankkal. Igaz, nem is egy aszkéta, kilométerfaló dízelben ülünk, hanem egy 3342 köbcentis, jókora V6-os motorblokk fitogtatja erejét előttünk. Kár, hogy a V6-os motorhangját nem hagyták kicsit jobban szabadjára. Sőt, egy kis csalás is van a dologban, mert részben a hangszórókból jön a morcos effekt. Nem a „műmotorhang” miatt, de ki kell emelni a Harman Kardon hangrendszert is, amely külsőségeiben a mercis csúcshifi „Burmestert” idézi, a lyuggatott alumíniumfedeles hangszóróival. De ami legalább ilyen fontos: a flancos külsőhöz topkategóriás hangzás is jár.
D.P
Árak, konklúzió
Összességében félreértés volna az a felvetés, hogy ki akar 18 millióért Kiát venni. Próbáljon meg valaki összekonfigurálni egy hasonló méretű, képességű, felszereltségű autót ennyiért, főleg hat hengerrel. Nem lesz túl nagy a választék, ha lesz egyáltalán. A Kia Stinger számíthat arra közönségre, amely a BMW, Mercedes, Audi, Jaguar, Alfa Romeo modellek igencsak magas szervizigénye és az ezekhez tartozó költségek nyomán megadja majd az esélyt ennek is. És az a bűvös 7 év itt is nagyon csábító.