Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"73614dd9-688b-49c4-a682-e6e0aeadc989","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"III. Károly még trónörökös korában találkozott a nagy emberrel.","shortLead":"III. Károly még trónörökös korában találkozott a nagy emberrel.","id":"20250310_Karoly-kiraly-leborult-Bob-Marley-nagysaga-elott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/73614dd9-688b-49c4-a682-e6e0aeadc989.jpg","index":0,"item":"07eac3bb-2564-4073-a7a0-067b0055c1aa","keywords":null,"link":"/kultura/20250310_Karoly-kiraly-leborult-Bob-Marley-nagysaga-elott","timestamp":"2025. március. 10. 10:45","title":"Károly király leborult Bob Marley nagysága előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"763bafab-2832-4a96-a74b-3c0589d419b5","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Hatalmas üzleti lehetőségek és jókora bukások kapcsán szoktak a kriptovaluták bekerülni a hírekbe, de mekkorák valójában a kockázatok? Mi alapján érdemes dönteni, hogy kriptóba tegyünk-e a pénzünk egy részét, és hogyan lehet meglátni, mi az, ami biztonságos?","shortLead":"Hatalmas üzleti lehetőségek és jókora bukások kapcsán szoktak a kriptovaluták bekerülni a hírekbe, de mekkorák...","id":"20250310_Kasszakulcs-podcast-kripto-altcoin-bitcoin-kriptoavaluta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/763bafab-2832-4a96-a74b-3c0589d419b5.jpg","index":0,"item":"7a4bce26-5536-40d0-bb6a-5a12414a5e43","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250310_Kasszakulcs-podcast-kripto-altcoin-bitcoin-kriptoavaluta","timestamp":"2025. március. 10. 06:00","title":"Félnem kell-e a kriptótól? – Kasszakulcs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a41a081-0aed-427d-b0fe-34aeabae091a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Ezzel segítette a reformátusok szerint az állam a Károli Egyetem fejlesztését. A telket egy közelebbről meg nem nevezett ferencvárosi ingatlanra cserélték, szerintük azonos értékben.","shortLead":"Ezzel segítette a reformátusok szerint az állam a Károli Egyetem fejlesztését. A telket egy közelebbről meg nem...","id":"20250309_reformatus-ingatlanmutyi-reakcio-hegyvideki-telek-ix-keruleti-epulet-karoli-gaspar-reformatus-egyetem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a41a081-0aed-427d-b0fe-34aeabae091a.jpg","index":0,"item":"d284c03b-550e-4c63-a736-860967045adb","keywords":null,"link":"/itthon/20250309_reformatus-ingatlanmutyi-reakcio-hegyvideki-telek-ix-keruleti-epulet-karoli-gaspar-reformatus-egyetem","timestamp":"2025. március. 09. 13:40","title":"Reagáltak Balog Zoltánék az ingatlanmutyis vádakra: pénz helyett kapták a hegyvidéki telket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"53a6c25b-1ea0-49e4-9e15-9093e0dbb157","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"A nyilvánvaló pénzügyi csőd felé meneteltünk – emlékszik vissza az 1995-ös stabilizációra Surányi György, az MNB akkori elnöke, aki a Bokros Lajos pénzügyminiszterrel együtt összeállított program egyik fő eredményének azt tartja, hogy az 1929–1933-as válság után ismét konvertibilis lett a magyar fizetőeszköz. Interjú.","shortLead":"A nyilvánvaló pénzügyi csőd felé meneteltünk – emlékszik vissza az 1995-ös stabilizációra Surányi György, az MNB akkori...","id":"20250310_hvg-suranyi-gyorgy-interju-bokros-csomag-bizalmi-toke","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/53a6c25b-1ea0-49e4-9e15-9093e0dbb157.jpg","index":0,"item":"624973ca-4f38-4dd6-8ff3-f3050f9af85a","keywords":null,"link":"/360/20250310_hvg-suranyi-gyorgy-interju-bokros-csomag-bizalmi-toke","timestamp":"2025. március. 10. 11:30","title":"„Súgtak nekünk az IMF-től” – Surányi György a Bokros-csomag eddig nem ismert részleteiről mesélt a HVG-nek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Fegyverrel támadt három férfi egy torontói bár vendégeire péntek este, a támadásban tizenkét ember megsebesült, az elkövetők szökésben vannak – közölte a torontói rendőrség.","shortLead":"Fegyverrel támadt három férfi egy torontói bár vendégeire péntek este, a támadásban tizenkét ember megsebesült...","id":"20250308_Harom-ferfi-bement-egy-torontoi-barba-es-elkezdett-lovoldozni-am-csodaval-hataros-modon-mindenki-meguszta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8.jpg","index":0,"item":"6c993eb7-c8fb-4efd-b02d-5494d6114923","keywords":null,"link":"/vilag/20250308_Harom-ferfi-bement-egy-torontoi-barba-es-elkezdett-lovoldozni-am-csodaval-hataros-modon-mindenki-meguszta","timestamp":"2025. március. 08. 16:28","title":"Három férfi bement egy torontói bárba és elkezdett lövöldözni, ám csodával határos módon mindenki túlélte","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"93bfe826-3dd6-4e27-bba5-bcd592c7c6c6","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Ötéves szerződést kötött a Liverpool és az Adidas, augusztustól már nem a Nike szállítja a sportfelszerelést a klubnak.","shortLead":"Ötéves szerződést kötött a Liverpool és az Adidas, augusztustól már nem a Nike szállítja a sportfelszerelést a klubnak.","id":"20250310_adidas-nike-liverpool","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93bfe826-3dd6-4e27-bba5-bcd592c7c6c6.jpg","index":0,"item":"3468e3f7-b865-4ac9-8ba8-37b11d2552a1","keywords":null,"link":"/kkv/20250310_adidas-nike-liverpool","timestamp":"2025. március. 10. 15:52","title":"Évi 60 millió fontért újra Adidast húz a Liverpool","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b847ece-7741-4449-b485-ec1a2cda04a6","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A tanker lángokban áll, tűzoltó hajókat küldtek a helyszínre.","shortLead":"A tanker lángokban áll, tűzoltó hajókat küldtek a helyszínre.","id":"20250310_olajszallito-tanker-teherhajo-baleset-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b847ece-7741-4449-b485-ec1a2cda04a6.jpg","index":0,"item":"d2cb11d3-db44-4ff6-958c-7aa8ed6d1d60","keywords":null,"link":"/vilag/20250310_olajszallito-tanker-teherhajo-baleset-ebx","timestamp":"2025. március. 10. 13:22","title":"Egy olajszállító tanker és egy teherhajó ütközött a brit partoknál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8047abba-e3dd-4dc5-bce1-f49794c7ad4f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy friss jelentés szerint a Facebook (ma már Meta) korábban még a felhasználók adataihoz is hozzáférést adott volna a kínai kormánynak, csak, hogy megvethesse a lábát a kínai piacon.","shortLead":"Egy friss jelentés szerint a Facebook (ma már Meta) korábban még a felhasználók adataihoz is hozzáférést adott volna...","id":"20250310_facebook-kina-cenzura-meta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8047abba-e3dd-4dc5-bce1-f49794c7ad4f.jpg","index":0,"item":"8c1bb04f-ad78-4d58-aa94-e1e23d279d8c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250310_facebook-kina-cenzura-meta","timestamp":"2025. március. 10. 13:03","title":"Cenzúrázott Facebookot akart építeni Kínának a Meta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Őszintén, ki az, akinek nem a 7 év garancia ugrik be elsőként egy Kiáról, hanem egy autó? Zseniális húzás volt ezzel felépíteni egy feltörekvő autómárkát, de ideje volt továbblépni.
Apa, a Kia eddig normális autókat csinált, nem? – állapítja meg a gyerek megdöbbenve, amikor először komolyan megindul a Stinger. Igaza is van. Egy olyan autómárka hathengeres, 370 lóerős csúcsmodelljében száguldozunk, amely lényegében azzal lett sikeres, hogy szívdöglesztő formák helyett egy szolgáltatás – garanciaidő – volt a márka legnagyobb vonzereje.
A Stingerrel egyértelműen elérkezett a fordulópont. Kevés autót néztek meg mostanában ennyire az általunk teszteltek közül. Nyilván él a tipikus utcakép az emberek fejében, amelynek részei a komolyabb BMW-k, Audik vagy akár Porschék is. De amikor megjelenik valami teljesen új, az átlagnál fajsúlyosabb tárgy, akkor az nagyon vonzza a tekinteteket.
Van, akinek fogalma sincs mi ez, és van, aki büszkén mondja: „Ez, kérlek szépen, egy Kia” – ahogyan az egyik utcasarkon szólt oda kollégájának egy férfi, érezhető hangsúllyal, hogy ő tudja mi ez, és hogy „gondolnád”, hogy ez egy Kia?
Képgaléria
D.P.
Pedig a stílusa talán még nem teljesen kristálytiszta. A Stingerben megvan a kellő elegancia, miközben eléggé dögös, az elején ott a tigrisarc, a formája egy jókora Grand Turismoé, a hátulja olyan maseratis. Van még egy-két túlzó spojler, meg kamu légbeömlő, de idővel biztosan kinövi majd ezt is. Ez egy jókora, 4,83 méteres cirkáló, amelynek a tengelytávja is 2,91 méter, ez a közvetlen versenytársakéhoz – BMW 4-es Gran Coupe, Audi A5 Sportback – képest is jelentős.
Prémium nüanszok
A belső terét ugyanaz jellemzi, ami a külsejét. Az illesztések, az anyagok kiválóak, a vöröses kárpitozás és az ülések a BMW-modelleket juttatja az eszünkbe, ami mindenképpen pozitívum. Minden megvan, ami kell – a különbségek is. A műszerfal dizájnja még elmarad egy Mercedesétől CLS-étől, a középkonzol infotainment-kijelzője pedig még egy Volkswagen Golfétól is. Ezt egyébként is nehéz megérteni a dél-koreai vagy japán autók esetében – amely országok amúgy a kütyü-technológiában diktálják az iramot –, hogy miért nem tudnak az autós kijelzőkben is hibátlan minőséget alkotni.
D.P.
Egyébiránt a kötelező extrák, vezetési asszisztensek, amelyekkel a prémium márkák ellen induló autónak rendelkeznie kell, mind megvannak: távolsági radaros tempomat, head-up display, aktív sávelhagyásra figyelmeztető, elektronikusan állítható felfüggesztés. Sőt, a félig önvezető mód időkorlátozás nélkül teszi a dolgát, a fél M0-son át lehet gurulni, lényegében kormányfogás nélkül.
Motor, dinamika
A Stinger, ahogyan az emblémája mondja, egy nagy túraautó (GT), ami érződik menet közben is. Nem az a karakter, amelynek mindig versenyeznie kell. Pedig az elején biztosan sokat kell majd bizonyítania a piros lámpáknál ezt is. A 4,9 másodperces 0-100-as rajtjával és összkerékhajtásával mondjuk piacképes ebben a műfajban is, sőt, ha a hajtási módok közül a SPORT+-t, választjuk – és ezzel a kipörgésgátlótól is elbúcsúzunk –, valódi hátsókerék-hajtású autóvá válik a Stinger. Innentől kezdve a 370 lóerővel és 510 Nm-es nyomatékkal gyerekjáték elfüstölni a hátsó abroncsokat.
D.P.
Amiben talán a legerősebb a Stinger, az az irányíthatósága. Szinte tökéletesen eltalált a kormányműve, nagyon érezni minden rezdülését a járműnek, a kormány súlyozása is közel van a tökéleteshez. A Brembo fékek elitisták, ezt a komoly tömeget nagy tempóról is fáradhatatlanul fékezik.
Kicsit talán tényleg nehéz a Stinger a maga 1896 kilogrammjával, ez az, amivel a legjobban meg lehet szorongatni. Hiába az Eco- vagy Smart-mód. (Utóbbira egyébként elsőre azt hittük, hogy szétkapcsolja a hajtást és így csak két tengelyen hajt a kocsi spórolásból, de nem. Szoftver gyűjtögeti a vezetési adatainkat és ennek megfelelő karaktert állít be az autónál.) Így viszont még a 60 literes tank is csekélyke, mert 12 liter alá nehezen lehet leszorítani az átlagot, így meg pont 500 kilométert lehet megtenni egy tele tankkal. Igaz, nem is egy aszkéta, kilométerfaló dízelben ülünk, hanem egy 3342 köbcentis, jókora V6-os motorblokk fitogtatja erejét előttünk. Kár, hogy a V6-os motorhangját nem hagyták kicsit jobban szabadjára. Sőt, egy kis csalás is van a dologban, mert részben a hangszórókból jön a morcos effekt. Nem a „műmotorhang” miatt, de ki kell emelni a Harman Kardon hangrendszert is, amely külsőségeiben a mercis csúcshifi „Burmestert” idézi, a lyuggatott alumíniumfedeles hangszóróival. De ami legalább ilyen fontos: a flancos külsőhöz topkategóriás hangzás is jár.
D.P
Árak, konklúzió
Összességében félreértés volna az a felvetés, hogy ki akar 18 millióért Kiát venni. Próbáljon meg valaki összekonfigurálni egy hasonló méretű, képességű, felszereltségű autót ennyiért, főleg hat hengerrel. Nem lesz túl nagy a választék, ha lesz egyáltalán. A Kia Stinger számíthat arra közönségre, amely a BMW, Mercedes, Audi, Jaguar, Alfa Romeo modellek igencsak magas szervizigénye és az ezekhez tartozó költségek nyomán megadja majd az esélyt ennek is. És az a bűvös 7 év itt is nagyon csábító.
Az államháztartást jelentős állampapír-hozamfizetések és a 13. havi nyugdíj is terhelte februárban. A hiány két hónap alatt 1,7 milliárd forint – az éves terv 4,2 ezer milliárd forint.