Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"29462094-a97e-401e-865b-c8181dd88451","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Amazon Web Services (AWS) elérhetővé tette az Amazon Q nevű, generatív mesterséges intelligencia-alapú asszisztenst. A cég szerint az eszköz a szoftverfejlesztők és üzleti felhasználók hatékonyságát növeli, és új szintre emeli az adatvezérelt döntéshozatalt.","shortLead":"Az Amazon Web Services (AWS) elérhetővé tette az Amazon Q nevű, generatív mesterséges intelligencia-alapú asszisztenst...","id":"20250604_aws-amazon-q-mestereseges-intelligencia-asszisztens-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/29462094-a97e-401e-865b-c8181dd88451.jpg","index":0,"item":"8650bc6f-d04d-42ce-ae53-69827efcc188","keywords":null,"link":"/tudomany/20250604_aws-amazon-q-mestereseges-intelligencia-asszisztens-ebx","timestamp":"2025. június. 04. 22:03","title":"Megjelent a Q","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b371084-d778-425a-b4fe-ca67dc1b5de1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Stabilabb a forint, nagy a választék, érdemes kifelé kacsintgatni. ","shortLead":"Stabilabb a forint, nagy a választék, érdemes kifelé kacsintgatni. ","id":"20250604_magyar-vevok-ismet-kulfoldon-keresnek-autokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b371084-d778-425a-b4fe-ca67dc1b5de1.jpg","index":0,"item":"be8db10d-36c4-4f07-97a3-d5cb6584934a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250604_magyar-vevok-ismet-kulfoldon-keresnek-autokat","timestamp":"2025. június. 04. 09:45","title":"Visszatért a régi recept: megint külföldön keresgélnek sokan használt autót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b9acabd3-e94b-45fd-b5d8-050bbd40c07d","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"Szerdán az Európai Bizottság bejelentette: Bulgária kész arra, hogy jövőre bevezesse az eurót. Szófia számára ez a logikus döntés. Magyarország is jobban járna a közös devizával, de a kormány elkótyavetyélte a jó éveket, most pedig már képtelen teljesíteni a feltételeket.","shortLead":"Szerdán az Európai Bizottság bejelentette: Bulgária kész arra, hogy jövőre bevezesse az eurót. Szófia számára...","id":"20250605_hvg-bulgaria-eurozona-gurulo-eurok-konvergencia-kriteriumok-magyar-euroatallas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b9acabd3-e94b-45fd-b5d8-050bbd40c07d.jpg","index":0,"item":"6dfe91e1-bc6c-4816-aa60-40ade5fbc5f2","keywords":null,"link":"/360/20250605_hvg-bulgaria-eurozona-gurulo-eurok-konvergencia-kriteriumok-magyar-euroatallas","timestamp":"2025. június. 05. 09:45","title":"Guruló eurók: Bulgária a bevezetés kapujában, Magyarország egyre távolabb tőle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9822c161-5d64-49e3-80f2-85d7ffb1785b","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A város egyik kikötőjében több, második világháborús amerikai bombát találtak.","shortLead":"A város egyik kikötőjében több, második világháborús amerikai bombát találtak.","id":"20250604_koln-bomba-masodik-vilaghaboru-kiurites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9822c161-5d64-49e3-80f2-85d7ffb1785b.jpg","index":0,"item":"5ffcd9b1-745b-43f3-820e-8c93d61162c7","keywords":null,"link":"/vilag/20250604_koln-bomba-masodik-vilaghaboru-kiurites","timestamp":"2025. június. 04. 13:10","title":"Húszezer embert kellett evakuálni a kölni városközpontból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9831b44b-434c-47b6-b793-340a60f47286","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az elnök rendelete hét másik országból részlegesen korlátozza a beutazást.","shortLead":"Az elnök rendelete hét másik országból részlegesen korlátozza a beutazást.","id":"20250605_donald-trump-amerikai-elnok-rendelet-beutazasi-tilalom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9831b44b-434c-47b6-b793-340a60f47286.jpg","index":0,"item":"66c01229-15e1-4b3a-b414-05cba1407358","keywords":null,"link":"/vilag/20250605_donald-trump-amerikai-elnok-rendelet-beutazasi-tilalom","timestamp":"2025. június. 05. 06:59","title":"Megtiltotta tizenkét ország polgárainak Trump, hogy beutazzanak az Egyesült Államokba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5dfcbba5-d840-44b9-a319-e9f222e6e138","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"cegauto","description":"Szerinte a traffipax, amelyik rendszeresen lefotózta, csak a pénzbeszedést szolgálja. Reméli, hogy a hatóságok mérsékelni fogják a büntetését.","shortLead":"Szerinte a traffipax, amelyik rendszeresen lefotózta, csak a pénzbeszedést szolgálja. Reméli, hogy a hatóságok...","id":"20250605_traffipax-olaszorszag-gyorshajto-birsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5dfcbba5-d840-44b9-a319-e9f222e6e138.jpg","index":0,"item":"ff746030-e3ed-4ee4-b932-f77ffcdbc7bf","keywords":null,"link":"/cegauto/20250605_traffipax-olaszorszag-gyorshajto-birsag","timestamp":"2025. június. 05. 07:08","title":"Ugyanannál a radarnál szedett össze 28 ezer eurónyi bírságot egy olasz gyorshajtó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"706897a3-7db7-4354-8557-f909b600dab2","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A következő napokban a hőmérséklet csúcsértéke elérheti a 35-37 fokot is.","shortLead":"A következő napokban a hőmérséklet csúcsértéke elérheti a 35-37 fokot is.","id":"20250604_hoseg-riasztas-orszagos-tisztifoorvos-hungaromet-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/706897a3-7db7-4354-8557-f909b600dab2.jpg","index":0,"item":"3a77934c-d6aa-44e7-b94b-9f19c717e51c","keywords":null,"link":"/itthon/20250604_hoseg-riasztas-orszagos-tisztifoorvos-hungaromet-ebx","timestamp":"2025. június. 04. 15:50","title":"Olyan hőség jön, hogy riasztást adott ki az országos tiszti főorvos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15065d13-d6d1-434a-90fb-5772c53ab470","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összesen hét iPhone és iPad vesz végső búcsút a YouTube alkalmazásától. Mutatjuk, melyek ezek, és mit tehet, ha legalább a platform alapfunkcióit tovább használná.","shortLead":"Összesen hét iPhone és iPad vesz végső búcsút a YouTube alkalmazásától. Mutatjuk, melyek ezek, és mit tehet, ha...","id":"20250604_google-youtube-alkalmazas-megszunes-apple-iphone-ipad","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15065d13-d6d1-434a-90fb-5772c53ab470.jpg","index":0,"item":"a2c6157f-739a-4c30-a4d7-99f439b1cca2","keywords":null,"link":"/tudomany/20250604_google-youtube-alkalmazas-megszunes-apple-iphone-ipad","timestamp":"2025. június. 04. 09:03","title":"Ezeken az eszközökön nem működik többé a YouTube","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ez az egyik leggyorsabb Opel, de a lehető legrosszabb időpontban látta meg a napvilágot. Kipróbáltuk a néhány év múlva várhatóan a gyűjtők kedvencévé váló legmorcosabb Insigniát.
Jelen történetünk 35 évvel ezelőtt kezdődött, amikor - sok rajongó örömére - az Opel válaszolt az akkor már jó ideje piacon lévő Volkswagen Golf GTI-re. 1984-ben ugyanis kijött a márka GSi (Grand Sport Injection) jelöléssel ellátott Kadettje, illetve Mantája, melyeknél akkoriban, illetve az elkövetkezendő években kevés menőbb, elérhető árú sportos autó jelent meg.
A történet következő fejezetét 1997-ben nyitották meg, amikor létrejött az OPC (Opel Performance Center), melynek gondozásában 1999-ben utcára gördült a korábbi GSi-knél is sportosabb első Astra G OPC, amit aztán OPC kivitelű Corsák, Vectrák, Insigniák, sőt Merivák és Zafirák követtek.
Az OPC a közelmúltban sajnos eltűnt a süllyesztőben, viszont visszatért a még 2019-ben is jól csengő GSi név, mi pedig kipróbáltuk, mit tud a gyakorlatban az Opel legerősebb Insignia GSi-je.
László Ferenc
Megvadítva
Az Insigniából már a korábban kijött OPC Line (nem összekeverendő a még korábbi normál OPC-vel) változat is igen sportosan nézett ki, de az újabb fejlesztésű GSi kicsit még jobban megdobogtatja a dinamikus haladás szerelmeseinek szívét. Minden együtt van ahhoz, hogy az Insignia GSi közúti sportkocsinak nézzen ki: mélyre eresztett lökhárítók, diszkrét oldalsó szoknyák, 20 colos kerekek, két méretes króm kipufogóvég és egy szolid kis hátsó szárny az ötödik ajtón.
Ha betekintünk a hatalmas könnyűfém felnik mögé, ott 345 milliméteres Brembo sportfékekre lehetünk figyelmesek, melyek ereje egyrészt kiválóan adagolható, másrészt olyan erősek, hogy padlófékre azonnal külön életet kezdenek élni a belső szerveink. A 10 milliméteres ültetésnek köszönhetően hajszálnyival lejjebb került a tömegközéppont ,és kicsit sportosabban viselkedik az autó.
László Ferenc
Tapadásból nincs hiány, sőt! Olyan érzésünk támad a volán mögött ülve, hogy szinte bármeddig feszítjük a húrt, a tapadás valahogy sohasem akar elfogyni. A fizika törvényei persze a GSi-re is vonatkoznak, de a 245 milliméter széles Michelin Pilot Sport 4S sportgumik, illetve az alapáron járó nyomatékvektoros összkerékhajtás - kis túlzással élve - sínautóvá varázsolják a csúcs Insigniát.
Ez egyrészt remek dolog, azonban a haladó sofőrök hiányolhatják a kizárólag hátul hajtó riválisokban szunnyadó játékosságot. Utóbbi valamilyen szinten úgy csalogatható elő a GSi-ből, hogy eljátszunk egy picit a két fokozatban állítható menetstabilizátorral, de ezt persze mindenki a saját felelősségére tegye meg.
László Ferenc
Milyen belül?
Az utastérben is maximálisan érzékelhető a sportosság. Itt van rögtön a kiváló fogású és remekül áttételezett sportkormány, az alumínium pedálszett, illetve a sportülések, melyek akár egy külön bekezdést is megérdemelnének. Az egy dolog, hogy nagyon vagányul néznek ki, de az oldaltartásuk is szerethető, ésa sportosság oltárán ezúttal abszolút nem áldozták fel a kényelmet.
A kellemes tapintású bőrfotelek elektromosan állíthatók, memóriásak és még a masszázs sem hiányzik belőlük. Utóbbi picit lehetne erősebb és fantáziadúsabb, de legalább elérhető, a hosszú utakat jelentősen kényelmesebbé tudja tenni. Az igazán zseniális pedig az az egészben, hogy az új sportos-komfortos ülések 2 kilogrammal könnyebbek a szimplán csak sportos OPC elődeiknél. Cserébe viszont több mint 1 millió forint a feláruk.
László Ferenc
A kormány mögött a mai teljesen digitális panelek korában már konzervatívnak nevezhető analóg/digitális műszeregység található, ezen kívül pedig a fűthető szélvédőre vetítő HUD-ot, illetve Apple CarPlay-, valamint Android Auto-kompatibilis, 8 colos középső érintőkijelzőt is kapunk. Említést érdemel továbbá az automata vészfékező, az aktív sávtartó segéd, a parkoló asszisztens, a hátsó keresztforgalom-figyelő, illetve a 400 méterre elvilágító mátrixos LED fényszóró.
A helykínálat alapvetően rendben van, panasszal egyedül talán a hátul ülő magasabb utasok élhetnek. A sofőr pedig amiatt moroghat, hogy hátrafelé elég bunkerszerű a kilátás, a tolatókamera képminősége pedig meglehetősen gyatra.
László Ferenc
Motor, váltó, tömeg
A motorháztető alatt egy 2 literes turbós benzinmotor rejtőzik, mely 5300-as percenkénti fordulatszámon adja le - 260 lóerős -legnagyobb teljesítményét (Astra J OPC: 2 literes turbó, 280 lóerő), a 400 Nm-es csúcsnyomaték pedig 2500 és 4000 között áll rendelkezésre. Mindez 7,2 másodperces 0-100-as szintidőhöz, illetve 250 km/h végsebességhez elegendő.
A GSi a gyakorlatban nagyot lép, de az érzékszerveinket valahogy annyira tompított formában érik a különböző behatások, hogy mégsem jön át a hamisítatlan sportélmény. Elsősorban hangból kaphatnánk többet, az adaptív sportkipufogó még sport üzemmódban is túlságosan finomkodó, udvarias produkciót ad elő. Az üzemmód-váltó a kipufogón kívül egyébként a gázreakción, illetve a váltón is hangol egy keveset.
László Ferenc
A nyolcfokozatú Aisin automataváltó inkább finoman, mint szupersportosan vált, és ha mi magunk is bele akarunk szólni a működésébe, akkor arra ott vannak a kormány mögötti váltófülek. A fogyasztással nem igazán lehetünk elégedettek, ugyanis a GSi még akkor is 10,5-11 liternyi benzint nyakalt be, amikor a gázpedál alá tojásokat képzeltünk oda. Az üzemanyagtartály 62 literes.
Az előző Insigniából készített OPC-hez képest hatalmas előrelépést jelent a 160 kilogrammal csökkentett tömeg. Ellenben az abban lévő 2,8 literes V6-os egységet, illetve annak 325 lóerős, 435 Nm-es produkcióját mindenképpen visszasírjuk. Némi vigasz, hogy az új GSi a Nordschleifén 12 másodpercet képes verni a jelentősen erősebb elődjére.
László Ferenc
Tiszavirág életű
A kipróbált benzines Insignia GSi mindössze 3 hónapig volt rendelhető, a modellel szinte csettintésre végzett a korábbiaknál szigorúbb WLTP-szabvány. Ennek pedig az immár francia PSA tulajdonban lévő márka nem akarta megfelelteni a még GM-eredetű erőforrást.
A downsizing folytatódik, a 2,8 literes OPC turbómotort a nemrégiben halálra ítélt 2 literes egység váltotta, most pedig már csak 1,6 literes az Insignia legnagyobb benzinmotorja. Ez 200 lóerőt és 280 Nm-t tud, természetesen turbóval megfújva.
A GSi jelenleg csak dízelmotorral rendelhető. A konszern 2 literes 4 hengeres gázolajos egysége két turbó segítségével 210 lóerőt, illetve 480 Nm-t ad le, ami 7,9 másodperces 0-100-as szintidőhöz elég. És ez a korrekt fogyasztású erőforrás remekül kombinálható akár a praktikus kombi karosszériával is.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : sportos külcsín és utastér, korrekt dinamika, csökkentett tömeg, kiváló ülések, jól pakolható csomagtér.
–: a benzines GSi már nem érhető el, nagy fogyasztás, a kipufogó lehetne sportosabb, hátrafelé rossz kilátás, gagyi tolatókamera.
Információnk szerint Magyarországon 15, egész Európában pedig valamivel több, mint 1200 darabot adtak el a 260 lóerős Insignia GSi-ből. Ezzel pedig az autó a gyűjtők által keresett legkülönlegesebb Opelek közé avanzsálhat.
Az inkább kényelmesen haladós, semmint kőkeményen sportos Insignia GSi jelenleg 11,3 millió forintból úszható meg a legolcsóbban, ennyibe kerül ugyanis egy alapfelszereltségű 210 lovas dízel változat. Amit persze könnyen 14 millió forint magasságába lehet extrázni.
A két éve kijött új Insignia alapára 7 millió forint, ezért egy 140 lóerős, 1,5 literes turbós benzinmotoros kivitel vezethető haza. A 200 lóerős 1,6 literes turbós benzines verzió alapára 8,2 millió forint.
Az éjszaka sem volt eseménytelen a techguru és az elnök hirtelen kitört csatájának fényében, Musk Trump kongresszusi felelősségrevonására szólított fel, míg Steve Bannon felvetette, hogy a Tesla-vezér is egy illegális bevándorló lehet és szerinte a milliárdost ki kellene toloncolni az országból.