Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7cf48b64-d0a0-4b42-a5db-c0eb51d89026","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Google a Honorral közösen mutatja majd be az új, képből videót funkcióját, ami a Honor 400-ban debütál majd. Egy ideig ingyenes lesz.","shortLead":"A Google a Honorral közösen mutatja majd be az új, képből videót funkcióját, ami a Honor 400-ban debütál majd...","id":"20250513_google-gemini-mesterseges-intelligencia-kepbol-video-honor-400","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7cf48b64-d0a0-4b42-a5db-c0eb51d89026.jpg","index":0,"item":"f0cb34bf-71ca-4a74-8fb9-5feca585abf8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250513_google-gemini-mesterseges-intelligencia-kepbol-video-honor-400","timestamp":"2025. május. 13. 12:03","title":"Képből készít videót a Google mesterséges intelligenciája, de kell hozzá egy új telefon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"19a6e12e-9f85-4468-8482-a75ba33fed84","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Újra nekifut a kormány az energiaitalok vásárlását 18 év alattiaknak megtiltó korlátozásnak. Az energiaital-stop a veszélyeit tekintve ezeket az italokat az alkoholhoz és a befóliázni rendelt könyvekhez méri. A nyárra életbe lépő tilalom főleg a koffeinnek megy neki, pedig ebből többet fogyasztanak a fiatalok kávén és üdítőitalokon keresztül.","shortLead":"Újra nekifut a kormány az energiaitalok vásárlását 18 év alattiaknak megtiltó korlátozásnak. Az energiaital-stop...","id":"20250514_Az-uj-kormanyrendelet-egy-kalap-ala-veszi-az-energiaitalokat-a-homoszexualitast-nepszerusito-kiadvanyokkal-es-az-alkohollal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/19a6e12e-9f85-4468-8482-a75ba33fed84.jpg","index":0,"item":"562df920-a78f-498a-a596-19a5508de900","keywords":null,"link":"/itthon/20250514_Az-uj-kormanyrendelet-egy-kalap-ala-veszi-az-energiaitalokat-a-homoszexualitast-nepszerusito-kiadvanyokkal-es-az-alkohollal","timestamp":"2025. május. 14. 05:21","title":"Az új kormányrendelet egy kalap alá veszi az energiaitalokat a homoszexualitást népszerűsítő kiadványokkal és az alkohollal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"770fa722-4dde-449c-87dc-6252309a04f4","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Az Európai Törvényszék megsemmisítette az Európai Bizottság azon határozatát, amelyben a brüsszeli testület megtagadta Bizottság elnöke és a Pfizer vezérigazgatója közötti sms-váltások kiadását. Ez azonban nem jelenti azt, hogy az sms-ek tartalmát megismerhetjük. ","shortLead":"Az Európai Törvényszék megsemmisítette az Európai Bizottság azon határozatát, amelyben a brüsszeli testület megtagadta...","id":"20250514_Torvenyszek_ursula-von-der-leyen_atlathatosag_covid-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/770fa722-4dde-449c-87dc-6252309a04f4.jpg","index":0,"item":"a34a309b-2208-48ae-ba4f-e248b1915e76","keywords":null,"link":"/eurologus/20250514_Torvenyszek_ursula-von-der-leyen_atlathatosag_covid-ebx","timestamp":"2025. május. 14. 09:59","title":"Törvényszék: Alaptalanul tagadta meg az Európai Bizottság Von der Leyen sms-einek kiadását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a4292675-40e0-4fda-8d95-4865cc3d34ff","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az ügyészség szerint nemi alapú gyilkosság történt.","shortLead":"Az ügyészség szerint nemi alapú gyilkosság történt.","id":"20250514_Elo-TikTok-kozvetitesben-lottek-le-a-mexikoi-szepseginfluenszert","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a4292675-40e0-4fda-8d95-4865cc3d34ff.jpg","index":0,"item":"9537488f-0e06-4163-a68e-0d8fc753909b","keywords":null,"link":"/elet/20250514_Elo-TikTok-kozvetitesben-lottek-le-a-mexikoi-szepseginfluenszert","timestamp":"2025. május. 14. 21:26","title":"Élő TikTok-közvetítésben lőtték le a mexikói szépséginfluenszert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ab737c8-4398-4472-97f7-94875e01b1ec","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A jó öreg Volkswagen Bogár többe kerül, mint egy vadonatúj 8-as Golf.","shortLead":"A jó öreg Volkswagen Bogár többe kerül, mint egy vadonatúj 8-as Golf.","id":"20250515_felbukkant-egy-regi-vw-bogar-amit-eddig-meg-nem-is-hasznaltak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ab737c8-4398-4472-97f7-94875e01b1ec.jpg","index":0,"item":"7d694ebd-29bf-4ea8-8a7e-d90fb8eb8f3d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250515_felbukkant-egy-regi-vw-bogar-amit-eddig-meg-nem-is-hasznaltak","timestamp":"2025. május. 15. 06:41","title":"Felbukkant egy régi VW Bogár, amit eddig még nem is használtak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1e39939d-d3bb-47eb-ab1b-6d775567f5e9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Jeff Bezos és Bill Gates neve is felsejlik annál a cégnél, mellyel most partnerségre lépett az Apple egy agyi chip kifejlesztéséhez.","shortLead":"Jeff Bezos és Bill Gates neve is felsejlik annál a cégnél, mellyel most partnerségre lépett az Apple egy agyi chip...","id":"20250514_apple-agy-szamitogep-interfesz-bci-synchron-iphone-iranyitas-gondolatokkal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e39939d-d3bb-47eb-ab1b-6d775567f5e9.jpg","index":0,"item":"8e354c91-fe1d-4fe6-8c3f-fe17bc9947d7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250514_apple-agy-szamitogep-interfesz-bci-synchron-iphone-iranyitas-gondolatokkal","timestamp":"2025. május. 14. 09:10","title":"A Neuralink babérjaira törne az Apple, jöhet a gondolatokkal irányítható iPhone","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"10202a96-c92a-4a06-854b-8c6471bee70c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Csak a hasonló alapítványok jövőbeli alapítását és az MNB-alapítványok befektetési, vagyonkezelési tevékenységét tiltja az MNB-törvény módosítását célzó új javaslat. A százmilliárdokat elkótyavetyélő Matolcsy-féle alapítványokat viszont nem csak, hogy nem szünteti meg – jóllehet korábban maga Varga Mihály új jegybankelnök kezdeményezte ezt a kormánynál –, hanem még mentesíti is őket a fent jelzett tevékenységek tilalma alól.","shortLead":"Csak a hasonló alapítványok jövőbeli alapítását és az MNB-alapítványok befektetési, vagyonkezelési tevékenységét tiltja...","id":"20250513_mnb-torveny-modositasa-pallas-athene-alapitvanyok-torvenyjavaslat-gazdasagi-bizottsag-matolcsy-gyorgy-varga-mihaly","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/10202a96-c92a-4a06-854b-8c6471bee70c.jpg","index":0,"item":"8f5340b3-79f2-452d-b506-baa6959b3003","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250513_mnb-torveny-modositasa-pallas-athene-alapitvanyok-torvenyjavaslat-gazdasagi-bizottsag-matolcsy-gyorgy-varga-mihaly","timestamp":"2025. május. 13. 14:07","title":"Benyújtották a törvényjavaslatot, ami nem számol le a Matolcsy-féle MNB-alapítványokkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13f67f38-bf02-4586-9111-721c061c94a9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A rengeteg biztonsági hiba javítása mellett új funkciókat is hozott az iPhone-okra az iOS 18.5-ös frissítés. Az egyiknek a 2021-es készülékek birtokosai örülhetnek igazán.","shortLead":"A rengeteg biztonsági hiba javítása mellett új funkciókat is hozott az iPhone-okra az iOS 18.5-ös frissítés...","id":"20250513_apple-iphone-ipad-frissites-muholdas-kapcsolat-iphone-13-szeria","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13f67f38-bf02-4586-9111-721c061c94a9.jpg","index":0,"item":"5004b24c-4785-4aff-82c7-e9874c0d7a3e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250513_apple-iphone-ipad-frissites-muholdas-kapcsolat-iphone-13-szeria","timestamp":"2025. május. 13. 09:03","title":"Régebbi iPhone-ja van? Most kaphatta meg az újabb modellek nagy újdonságát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ez az egyik leggyorsabb Opel, de a lehető legrosszabb időpontban látta meg a napvilágot. Kipróbáltuk a néhány év múlva várhatóan a gyűjtők kedvencévé váló legmorcosabb Insigniát.
Jelen történetünk 35 évvel ezelőtt kezdődött, amikor - sok rajongó örömére - az Opel válaszolt az akkor már jó ideje piacon lévő Volkswagen Golf GTI-re. 1984-ben ugyanis kijött a márka GSi (Grand Sport Injection) jelöléssel ellátott Kadettje, illetve Mantája, melyeknél akkoriban, illetve az elkövetkezendő években kevés menőbb, elérhető árú sportos autó jelent meg.
A történet következő fejezetét 1997-ben nyitották meg, amikor létrejött az OPC (Opel Performance Center), melynek gondozásában 1999-ben utcára gördült a korábbi GSi-knél is sportosabb első Astra G OPC, amit aztán OPC kivitelű Corsák, Vectrák, Insigniák, sőt Merivák és Zafirák követtek.
Az OPC a közelmúltban sajnos eltűnt a süllyesztőben, viszont visszatért a még 2019-ben is jól csengő GSi név, mi pedig kipróbáltuk, mit tud a gyakorlatban az Opel legerősebb Insignia GSi-je.
László Ferenc
Megvadítva
Az Insigniából már a korábban kijött OPC Line (nem összekeverendő a még korábbi normál OPC-vel) változat is igen sportosan nézett ki, de az újabb fejlesztésű GSi kicsit még jobban megdobogtatja a dinamikus haladás szerelmeseinek szívét. Minden együtt van ahhoz, hogy az Insignia GSi közúti sportkocsinak nézzen ki: mélyre eresztett lökhárítók, diszkrét oldalsó szoknyák, 20 colos kerekek, két méretes króm kipufogóvég és egy szolid kis hátsó szárny az ötödik ajtón.
Ha betekintünk a hatalmas könnyűfém felnik mögé, ott 345 milliméteres Brembo sportfékekre lehetünk figyelmesek, melyek ereje egyrészt kiválóan adagolható, másrészt olyan erősek, hogy padlófékre azonnal külön életet kezdenek élni a belső szerveink. A 10 milliméteres ültetésnek köszönhetően hajszálnyival lejjebb került a tömegközéppont ,és kicsit sportosabban viselkedik az autó.
László Ferenc
Tapadásból nincs hiány, sőt! Olyan érzésünk támad a volán mögött ülve, hogy szinte bármeddig feszítjük a húrt, a tapadás valahogy sohasem akar elfogyni. A fizika törvényei persze a GSi-re is vonatkoznak, de a 245 milliméter széles Michelin Pilot Sport 4S sportgumik, illetve az alapáron járó nyomatékvektoros összkerékhajtás - kis túlzással élve - sínautóvá varázsolják a csúcs Insigniát.
Ez egyrészt remek dolog, azonban a haladó sofőrök hiányolhatják a kizárólag hátul hajtó riválisokban szunnyadó játékosságot. Utóbbi valamilyen szinten úgy csalogatható elő a GSi-ből, hogy eljátszunk egy picit a két fokozatban állítható menetstabilizátorral, de ezt persze mindenki a saját felelősségére tegye meg.
László Ferenc
Milyen belül?
Az utastérben is maximálisan érzékelhető a sportosság. Itt van rögtön a kiváló fogású és remekül áttételezett sportkormány, az alumínium pedálszett, illetve a sportülések, melyek akár egy külön bekezdést is megérdemelnének. Az egy dolog, hogy nagyon vagányul néznek ki, de az oldaltartásuk is szerethető, ésa sportosság oltárán ezúttal abszolút nem áldozták fel a kényelmet.
A kellemes tapintású bőrfotelek elektromosan állíthatók, memóriásak és még a masszázs sem hiányzik belőlük. Utóbbi picit lehetne erősebb és fantáziadúsabb, de legalább elérhető, a hosszú utakat jelentősen kényelmesebbé tudja tenni. Az igazán zseniális pedig az az egészben, hogy az új sportos-komfortos ülések 2 kilogrammal könnyebbek a szimplán csak sportos OPC elődeiknél. Cserébe viszont több mint 1 millió forint a feláruk.
László Ferenc
A kormány mögött a mai teljesen digitális panelek korában már konzervatívnak nevezhető analóg/digitális műszeregység található, ezen kívül pedig a fűthető szélvédőre vetítő HUD-ot, illetve Apple CarPlay-, valamint Android Auto-kompatibilis, 8 colos középső érintőkijelzőt is kapunk. Említést érdemel továbbá az automata vészfékező, az aktív sávtartó segéd, a parkoló asszisztens, a hátsó keresztforgalom-figyelő, illetve a 400 méterre elvilágító mátrixos LED fényszóró.
A helykínálat alapvetően rendben van, panasszal egyedül talán a hátul ülő magasabb utasok élhetnek. A sofőr pedig amiatt moroghat, hogy hátrafelé elég bunkerszerű a kilátás, a tolatókamera képminősége pedig meglehetősen gyatra.
László Ferenc
Motor, váltó, tömeg
A motorháztető alatt egy 2 literes turbós benzinmotor rejtőzik, mely 5300-as percenkénti fordulatszámon adja le - 260 lóerős -legnagyobb teljesítményét (Astra J OPC: 2 literes turbó, 280 lóerő), a 400 Nm-es csúcsnyomaték pedig 2500 és 4000 között áll rendelkezésre. Mindez 7,2 másodperces 0-100-as szintidőhöz, illetve 250 km/h végsebességhez elegendő.
A GSi a gyakorlatban nagyot lép, de az érzékszerveinket valahogy annyira tompított formában érik a különböző behatások, hogy mégsem jön át a hamisítatlan sportélmény. Elsősorban hangból kaphatnánk többet, az adaptív sportkipufogó még sport üzemmódban is túlságosan finomkodó, udvarias produkciót ad elő. Az üzemmód-váltó a kipufogón kívül egyébként a gázreakción, illetve a váltón is hangol egy keveset.
László Ferenc
A nyolcfokozatú Aisin automataváltó inkább finoman, mint szupersportosan vált, és ha mi magunk is bele akarunk szólni a működésébe, akkor arra ott vannak a kormány mögötti váltófülek. A fogyasztással nem igazán lehetünk elégedettek, ugyanis a GSi még akkor is 10,5-11 liternyi benzint nyakalt be, amikor a gázpedál alá tojásokat képzeltünk oda. Az üzemanyagtartály 62 literes.
Az előző Insigniából készített OPC-hez képest hatalmas előrelépést jelent a 160 kilogrammal csökkentett tömeg. Ellenben az abban lévő 2,8 literes V6-os egységet, illetve annak 325 lóerős, 435 Nm-es produkcióját mindenképpen visszasírjuk. Némi vigasz, hogy az új GSi a Nordschleifén 12 másodpercet képes verni a jelentősen erősebb elődjére.
László Ferenc
Tiszavirág életű
A kipróbált benzines Insignia GSi mindössze 3 hónapig volt rendelhető, a modellel szinte csettintésre végzett a korábbiaknál szigorúbb WLTP-szabvány. Ennek pedig az immár francia PSA tulajdonban lévő márka nem akarta megfelelteni a még GM-eredetű erőforrást.
A downsizing folytatódik, a 2,8 literes OPC turbómotort a nemrégiben halálra ítélt 2 literes egység váltotta, most pedig már csak 1,6 literes az Insignia legnagyobb benzinmotorja. Ez 200 lóerőt és 280 Nm-t tud, természetesen turbóval megfújva.
A GSi jelenleg csak dízelmotorral rendelhető. A konszern 2 literes 4 hengeres gázolajos egysége két turbó segítségével 210 lóerőt, illetve 480 Nm-t ad le, ami 7,9 másodperces 0-100-as szintidőhöz elég. És ez a korrekt fogyasztású erőforrás remekül kombinálható akár a praktikus kombi karosszériával is.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : sportos külcsín és utastér, korrekt dinamika, csökkentett tömeg, kiváló ülések, jól pakolható csomagtér.
–: a benzines GSi már nem érhető el, nagy fogyasztás, a kipufogó lehetne sportosabb, hátrafelé rossz kilátás, gagyi tolatókamera.
Információnk szerint Magyarországon 15, egész Európában pedig valamivel több, mint 1200 darabot adtak el a 260 lóerős Insignia GSi-ből. Ezzel pedig az autó a gyűjtők által keresett legkülönlegesebb Opelek közé avanzsálhat.
Az inkább kényelmesen haladós, semmint kőkeményen sportos Insignia GSi jelenleg 11,3 millió forintból úszható meg a legolcsóbban, ennyibe kerül ugyanis egy alapfelszereltségű 210 lovas dízel változat. Amit persze könnyen 14 millió forint magasságába lehet extrázni.
A két éve kijött új Insignia alapára 7 millió forint, ezért egy 140 lóerős, 1,5 literes turbós benzinmotoros kivitel vezethető haza. A 200 lóerős 1,6 literes turbós benzines verzió alapára 8,2 millió forint.
Egy előzetes jelentés szerint a hajó „rosszkor volt rossz helyen”, a legénység hiába tett meg minden tőle telhetőt, a Bayesian az időjárásnak nem tudott ellenállni.