Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"de3a84d0-3d3d-4d9c-90aa-72404d16136a","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Szinte mindenki online rendel már, és a személyes átvételt is szinte már csak az idősek választják.","shortLead":"Szinte mindenki online rendel már, és a személyes átvételt is szinte már csak az idősek választják.","id":"20241126_karacsony-ajandek-online-vasarlas-visa-otp","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de3a84d0-3d3d-4d9c-90aa-72404d16136a.jpg","index":0,"item":"67b516fd-091a-4fc2-8c07-5dda463cba09","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241126_karacsony-ajandek-online-vasarlas-visa-otp","timestamp":"2024. november. 26. 11:29","title":"Ezeket az ajándékokat keresik a legtöbben karácsonykor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6e581cc-13b8-4331-a817-09b485d53b85","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy nemzetközi tudóscsapat olyan kapszulákat fejlesztett, ami a polipokat lemásolva működik, így juttatva a beteg szervezetébe a gyógyszereket.","shortLead":"Egy nemzetközi tudóscsapat olyan kapszulákat fejlesztett, ami a polipokat lemásolva működik, így juttatva a beteg...","id":"20241125_mit-novo-nordisk-injekcio-alternativa-gyogyszer-adagolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6e581cc-13b8-4331-a817-09b485d53b85.jpg","index":0,"item":"c8a19068-e670-4c7f-895a-3cd7f33e61c8","keywords":null,"link":"/tudomany/20241125_mit-novo-nordisk-injekcio-alternativa-gyogyszer-adagolas","timestamp":"2024. november. 25. 18:03","title":"Ön is fél az injekciós tűktől? Itt egy módszer, ami örökre feleslegessé teheti őket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af10a2a4-1567-490c-baf4-33409899069d","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Az utazásnak a pihenésről kell szólnia, egy járattörlés vagy egy eltűnt poggyász azonban tönkreteheti az élményt. Erre egyetlen megoldás van, felkészültnek kell lenni, legyen szó a jogaink ismeretéről vagy egy utasbiztosításról.","shortLead":"Az utazásnak a pihenésről kell szólnia, egy járattörlés vagy egy eltűnt poggyász azonban tönkreteheti az élményt. Erre...","id":"20241125_Kasszakulcs-36-utazasi-jogok-fogyasztovedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af10a2a4-1567-490c-baf4-33409899069d.jpg","index":0,"item":"fe15fb6b-06e3-4aee-8c21-69cd8f1d3b92","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241125_Kasszakulcs-36-utazasi-jogok-fogyasztovedelem","timestamp":"2024. november. 25. 05:50","title":"Mit tegyünk, hogy ne legyen rémálom az utazás? - Kasszakulcs #36","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d9b49596-b90a-44b6-adbc-e055d150e335","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Neue Klasse platformra épülő SUV első végleges példányai jövőre hagyják el a magyar gyártósort.","shortLead":"A Neue Klasse platformra épülő SUV első végleges példányai jövőre hagyják el a magyar gyártósort.","id":"20241125_ilyen-alcazas-nelkul-az-elso-debreceni-bmw-ix3","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d9b49596-b90a-44b6-adbc-e055d150e335.jpg","index":0,"item":"3c73cef3-b5ee-4530-9030-7abfb57c0f2a","keywords":null,"link":"/cegauto/20241125_ilyen-alcazas-nelkul-az-elso-debreceni-bmw-ix3","timestamp":"2024. november. 25. 08:41","title":"Ilyen álcázás nélkül az első debreceni BMW","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3719d779-700a-4905-9104-5ae2703c6350","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Emily Calandrelli egy közösségi médiás posztja alatt annyira elszabadultak a macsó indulatok, hogy az őt az űrbe eljuttató Blue Origin inkább levette a videóját. ","shortLead":"Emily Calandrelli egy közösségi médiás posztja alatt annyira elszabadultak a macsó indulatok, hogy az őt az űrbe...","id":"20241126_emily-calandrelli-vilagur-szexista-komment-blue-origin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3719d779-700a-4905-9104-5ae2703c6350.jpg","index":0,"item":"4966f655-87e3-4af7-9c95-fafb9eb4ed19","keywords":null,"link":"/elet/20241126_emily-calandrelli-vilagur-szexista-komment-blue-origin","timestamp":"2024. november. 26. 11:54","title":"A világűrben sem tudott szabadulni a szexista megjegyzésektől egy női űrhajós","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"93ace55b-11d5-4611-9c0e-bdd9588b0082","c_author":"Lengyel Miklós","category":"gazdasag","description":"A brüsszeli delegáció még a COP29-es környezetvédelmi konferencia idején is tárgyalt arról Bakuban, hogy az orosz földgázt azerivel helyettesítse. Oroszország sem bánkódik különösebben, hiszen az exportált földgázról igencsak nehéz megállapítani, hogy azeri-e vagy orosz – írja a brüsszeli Politico.","shortLead":"A brüsszeli delegáció még a COP29-es környezetvédelmi konferencia idején is tárgyalt arról Bakuban, hogy az orosz...","id":"20241126_Oroszorszag-Azerbajdzsan-EU-foldgaz-atveres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93ace55b-11d5-4611-9c0e-bdd9588b0082.jpg","index":0,"item":"45ab873a-d1cd-4ef0-a747-8cf424dff114","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241126_Oroszorszag-Azerbajdzsan-EU-foldgaz-atveres","timestamp":"2024. november. 26. 07:38","title":"Nagyon átverhette Oroszország és Azerbajdzsán az EU-t: milyen gázt is veszünk keletről?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9267ac49-d75e-410f-8b56-a98463891ade","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Hétfő reggel vészjelzést adott le a Sea Story személyzete, azóta helikopterekkel és haditengerészeti eszközökkel kutatják fel az eltűnt turistákat.","shortLead":"Hétfő reggel vészjelzést adott le a Sea Story személyzete, azóta helikopterekkel és haditengerészeti eszközökkel...","id":"20241125_elsullyedt-egy-hajo-egyiptom-partjainal-tobbtucat-ember-eltunt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9267ac49-d75e-410f-8b56-a98463891ade.jpg","index":0,"item":"6eb6c62c-ecd0-43d6-8f1a-03413b3a3125","keywords":null,"link":"/vilag/20241125_elsullyedt-egy-hajo-egyiptom-partjainal-tobbtucat-ember-eltunt","timestamp":"2024. november. 25. 12:35","title":"Elsüllyedt egy hajó Egyiptom partjainál, több tucat ember eltűnt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6cd9c56c-aaf7-4c41-a074-e36a84e25391","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A bestsellerszerző 91 éves volt. ","shortLead":"A bestsellerszerző 91 éves volt. ","id":"20241125_Meghalt-Barbara-Taylor-Bradford","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6cd9c56c-aaf7-4c41-a074-e36a84e25391.jpg","index":0,"item":"8b47f47a-0828-4050-8aa7-8b4dfb96aca9","keywords":null,"link":"/kultura/20241125_Meghalt-Barbara-Taylor-Bradford","timestamp":"2024. november. 25. 14:59","title":"Meghalt Barbara Taylor Bradford","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ez az egyik leggyorsabb Opel, de a lehető legrosszabb időpontban látta meg a napvilágot. Kipróbáltuk a néhány év múlva várhatóan a gyűjtők kedvencévé váló legmorcosabb Insigniát.
Jelen történetünk 35 évvel ezelőtt kezdődött, amikor - sok rajongó örömére - az Opel válaszolt az akkor már jó ideje piacon lévő Volkswagen Golf GTI-re. 1984-ben ugyanis kijött a márka GSi (Grand Sport Injection) jelöléssel ellátott Kadettje, illetve Mantája, melyeknél akkoriban, illetve az elkövetkezendő években kevés menőbb, elérhető árú sportos autó jelent meg.
A történet következő fejezetét 1997-ben nyitották meg, amikor létrejött az OPC (Opel Performance Center), melynek gondozásában 1999-ben utcára gördült a korábbi GSi-knél is sportosabb első Astra G OPC, amit aztán OPC kivitelű Corsák, Vectrák, Insigniák, sőt Merivák és Zafirák követtek.
Az OPC a közelmúltban sajnos eltűnt a süllyesztőben, viszont visszatért a még 2019-ben is jól csengő GSi név, mi pedig kipróbáltuk, mit tud a gyakorlatban az Opel legerősebb Insignia GSi-je.
László Ferenc
Megvadítva
Az Insigniából már a korábban kijött OPC Line (nem összekeverendő a még korábbi normál OPC-vel) változat is igen sportosan nézett ki, de az újabb fejlesztésű GSi kicsit még jobban megdobogtatja a dinamikus haladás szerelmeseinek szívét. Minden együtt van ahhoz, hogy az Insignia GSi közúti sportkocsinak nézzen ki: mélyre eresztett lökhárítók, diszkrét oldalsó szoknyák, 20 colos kerekek, két méretes króm kipufogóvég és egy szolid kis hátsó szárny az ötödik ajtón.
Ha betekintünk a hatalmas könnyűfém felnik mögé, ott 345 milliméteres Brembo sportfékekre lehetünk figyelmesek, melyek ereje egyrészt kiválóan adagolható, másrészt olyan erősek, hogy padlófékre azonnal külön életet kezdenek élni a belső szerveink. A 10 milliméteres ültetésnek köszönhetően hajszálnyival lejjebb került a tömegközéppont ,és kicsit sportosabban viselkedik az autó.
László Ferenc
Tapadásból nincs hiány, sőt! Olyan érzésünk támad a volán mögött ülve, hogy szinte bármeddig feszítjük a húrt, a tapadás valahogy sohasem akar elfogyni. A fizika törvényei persze a GSi-re is vonatkoznak, de a 245 milliméter széles Michelin Pilot Sport 4S sportgumik, illetve az alapáron járó nyomatékvektoros összkerékhajtás - kis túlzással élve - sínautóvá varázsolják a csúcs Insigniát.
Ez egyrészt remek dolog, azonban a haladó sofőrök hiányolhatják a kizárólag hátul hajtó riválisokban szunnyadó játékosságot. Utóbbi valamilyen szinten úgy csalogatható elő a GSi-ből, hogy eljátszunk egy picit a két fokozatban állítható menetstabilizátorral, de ezt persze mindenki a saját felelősségére tegye meg.
László Ferenc
Milyen belül?
Az utastérben is maximálisan érzékelhető a sportosság. Itt van rögtön a kiváló fogású és remekül áttételezett sportkormány, az alumínium pedálszett, illetve a sportülések, melyek akár egy külön bekezdést is megérdemelnének. Az egy dolog, hogy nagyon vagányul néznek ki, de az oldaltartásuk is szerethető, ésa sportosság oltárán ezúttal abszolút nem áldozták fel a kényelmet.
A kellemes tapintású bőrfotelek elektromosan állíthatók, memóriásak és még a masszázs sem hiányzik belőlük. Utóbbi picit lehetne erősebb és fantáziadúsabb, de legalább elérhető, a hosszú utakat jelentősen kényelmesebbé tudja tenni. Az igazán zseniális pedig az az egészben, hogy az új sportos-komfortos ülések 2 kilogrammal könnyebbek a szimplán csak sportos OPC elődeiknél. Cserébe viszont több mint 1 millió forint a feláruk.
László Ferenc
A kormány mögött a mai teljesen digitális panelek korában már konzervatívnak nevezhető analóg/digitális műszeregység található, ezen kívül pedig a fűthető szélvédőre vetítő HUD-ot, illetve Apple CarPlay-, valamint Android Auto-kompatibilis, 8 colos középső érintőkijelzőt is kapunk. Említést érdemel továbbá az automata vészfékező, az aktív sávtartó segéd, a parkoló asszisztens, a hátsó keresztforgalom-figyelő, illetve a 400 méterre elvilágító mátrixos LED fényszóró.
A helykínálat alapvetően rendben van, panasszal egyedül talán a hátul ülő magasabb utasok élhetnek. A sofőr pedig amiatt moroghat, hogy hátrafelé elég bunkerszerű a kilátás, a tolatókamera képminősége pedig meglehetősen gyatra.
László Ferenc
Motor, váltó, tömeg
A motorháztető alatt egy 2 literes turbós benzinmotor rejtőzik, mely 5300-as percenkénti fordulatszámon adja le - 260 lóerős -legnagyobb teljesítményét (Astra J OPC: 2 literes turbó, 280 lóerő), a 400 Nm-es csúcsnyomaték pedig 2500 és 4000 között áll rendelkezésre. Mindez 7,2 másodperces 0-100-as szintidőhöz, illetve 250 km/h végsebességhez elegendő.
A GSi a gyakorlatban nagyot lép, de az érzékszerveinket valahogy annyira tompított formában érik a különböző behatások, hogy mégsem jön át a hamisítatlan sportélmény. Elsősorban hangból kaphatnánk többet, az adaptív sportkipufogó még sport üzemmódban is túlságosan finomkodó, udvarias produkciót ad elő. Az üzemmód-váltó a kipufogón kívül egyébként a gázreakción, illetve a váltón is hangol egy keveset.
László Ferenc
A nyolcfokozatú Aisin automataváltó inkább finoman, mint szupersportosan vált, és ha mi magunk is bele akarunk szólni a működésébe, akkor arra ott vannak a kormány mögötti váltófülek. A fogyasztással nem igazán lehetünk elégedettek, ugyanis a GSi még akkor is 10,5-11 liternyi benzint nyakalt be, amikor a gázpedál alá tojásokat képzeltünk oda. Az üzemanyagtartály 62 literes.
Az előző Insigniából készített OPC-hez képest hatalmas előrelépést jelent a 160 kilogrammal csökkentett tömeg. Ellenben az abban lévő 2,8 literes V6-os egységet, illetve annak 325 lóerős, 435 Nm-es produkcióját mindenképpen visszasírjuk. Némi vigasz, hogy az új GSi a Nordschleifén 12 másodpercet képes verni a jelentősen erősebb elődjére.
László Ferenc
Tiszavirág életű
A kipróbált benzines Insignia GSi mindössze 3 hónapig volt rendelhető, a modellel szinte csettintésre végzett a korábbiaknál szigorúbb WLTP-szabvány. Ennek pedig az immár francia PSA tulajdonban lévő márka nem akarta megfelelteni a még GM-eredetű erőforrást.
A downsizing folytatódik, a 2,8 literes OPC turbómotort a nemrégiben halálra ítélt 2 literes egység váltotta, most pedig már csak 1,6 literes az Insignia legnagyobb benzinmotorja. Ez 200 lóerőt és 280 Nm-t tud, természetesen turbóval megfújva.
A GSi jelenleg csak dízelmotorral rendelhető. A konszern 2 literes 4 hengeres gázolajos egysége két turbó segítségével 210 lóerőt, illetve 480 Nm-t ad le, ami 7,9 másodperces 0-100-as szintidőhöz elég. És ez a korrekt fogyasztású erőforrás remekül kombinálható akár a praktikus kombi karosszériával is.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : sportos külcsín és utastér, korrekt dinamika, csökkentett tömeg, kiváló ülések, jól pakolható csomagtér.
–: a benzines GSi már nem érhető el, nagy fogyasztás, a kipufogó lehetne sportosabb, hátrafelé rossz kilátás, gagyi tolatókamera.
Információnk szerint Magyarországon 15, egész Európában pedig valamivel több, mint 1200 darabot adtak el a 260 lóerős Insignia GSi-ből. Ezzel pedig az autó a gyűjtők által keresett legkülönlegesebb Opelek közé avanzsálhat.
Az inkább kényelmesen haladós, semmint kőkeményen sportos Insignia GSi jelenleg 11,3 millió forintból úszható meg a legolcsóbban, ennyibe kerül ugyanis egy alapfelszereltségű 210 lovas dízel változat. Amit persze könnyen 14 millió forint magasságába lehet extrázni.
A két éve kijött új Insignia alapára 7 millió forint, ezért egy 140 lóerős, 1,5 literes turbós benzinmotoros kivitel vezethető haza. A 200 lóerős 1,6 literes turbós benzines verzió alapára 8,2 millió forint.
Megjelent a kortárs európai politika legmeghatározóbb vezetőjének önéletrajza. Bocsánatkérés nincs, már-már komikusan leíró próza van. Orbán Viktor először egy focimeccsen tűnik fel. Recenzió.