Körbefotóztuk a Seat első igazi Tesla-riválisát

Körbefotóztuk a Seat első igazi Tesla-riválisát

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
László Ferenc
Tetszett a cikk?

A VW-konszern spanyol márkája a Genfi Autószalonon leplezte le első teljes értékű villanyautóját.

Nyílt titok, hogy a Volkswagen hamarosan piacra dobja első olyan modelljét, melyet a kezdetektől fogva kifejezetten villanyautónak terveztek. Ez lesz a Volkswagen I.D., melynek a mostani Genfi Autószalonon Seat el-Born néven mutatkozott be a spanyol testvérmodellje.
©

©
©
A konszern MEB platformjára épülő újdonság egyelőre még csak egy koncepció, ami azonban nagyon közel áll a várhatóan 2020-ban érkező végleges változathoz. Tapasztalataink szerint a kocsi lényegében teljesen készen van, nincsenek rajta elnagyolt prototípus-jellegű megoldások.

Az első üléseken bőven van hely, a második sorban átlagosnak nevezhető a helykínálat, a csomagtartó viszont az alatta elhelyezett akkumulátorok miatt nem túl nagy.

©
©
©

Az egyik ismert barcelonai városrészről elnevezett villanyautó mozgatásáról egy 204 lóerős e-motor gondoskodik, melynek köszönhetően a kocsi 7,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra.

©

A 62 kWh kapacitású akkumulátor egy feltöltéssel mintegy 420 kilométeres hatótávolságot biztosít, még pedig a korábbiaknál szigorúbb WLTP-szabvány szerint. A 100 kW teljesítményű DC-támogatásnak köszönhetően egy 0-80 százalékos töltés alig 47 percig tart.

©

A különleges hőszivattyús klímarendszerrel felvértezett Seat el-Born belsejében digitális műszeregységre és 10 colos központi érintőkijelzőre lehetünk figyelmesek. A 20 colos kerekeken gördülő villanyautó 2-es szintű önvezető képességekkel rendelkezik, és fejlett parkolóasszisztens is található benne.

©

 

©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.