szerző:
Tetszett a cikk?

A török gyártmányú hatalmas páncélozott négykerekű nehezebb, mint 7 normál személyautó.

A Magyar Honvédség által szervezett honvédelmi hétvége egyik legkomolyabb meglepetése nem egy repülőgép, egy helikopter vagy egy tank volt, hanem egy páncélozott terepjáró. Pontosabban egy négykerék-meghajtású "páncélozott többcélú moduláris jármű", az Ejder Yalcin 4x4, amelyen már ott díszelgett a Magyar Honvédség jelvénye és a magyar zászló.
László Ferenc
Nurol Makina

Egyelőre nem tudni, hogy hazánk pontosan hány ilyen járművet vásárol, és hogy ezek az autók a magyar gyártmányú Komondor helyett vagy azok mellett tűnnek-e majd fel a haderő kötelékeiben. A török Nurol Makina által gyártott jármű igen impresszív megjelenésű, a hűtőrácsának teteje valahol 1,8 méter magasságában húzódik.

László Ferenc
László Ferenc

Az 5,7 méter hosszú, 2,55 méter magas, illetve 2,45 méter széles Ejder Yalcin 4x4 saját tömege 14 tonna, a legnagyobb megengedett tömege pedig 18 tonna. A 9 fő szállítására alkalmas jármű 90 centiméteres gázlómélységű, meghajtásáról egy 375 lóerős, illetve 1 550 Nm nyomatékú, 8,9 literes 6 hengeres turbódízelmotor gondoskodik.

László Ferenc
László Ferenc

A 7,62-12,7 milliméteres géppuskával, 40 milliméteres gránátvetővel, páncéltörő rendszerrel, illetve légvédelmi rendszerrel egyaránt felvértezhető különleges jármű végsebessége 120 km/h, és egy tele tankkal 700 kilométeres távolságot képes megtenni.

Nurol Makina

 

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!