Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5fc6a58f-6dde-4035-90f0-6a683db70008","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Terjedni kezdtek a minden tudományos alapot nélkülöző összeesküvés-elméletek a volt elnök rákos megbetegedésével kapcsolatban. Vannak, akik már „turbó rákot” emlegetnek.","shortLead":"Terjedni kezdtek a minden tudományos alapot nélkülöző összeesküvés-elméletek a volt elnök rákos megbetegedésével...","id":"20250523_joe-biden-prosztatarak-konteok-osszeeskuves-elmeletek-covid-19-vakcina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5fc6a58f-6dde-4035-90f0-6a683db70008.jpg","index":0,"item":"108a9ceb-4e89-408f-9b49-5cbbeb4983b7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250523_joe-biden-prosztatarak-konteok-osszeeskuves-elmeletek-covid-19-vakcina","timestamp":"2025. május. 23. 12:03","title":"A Covid–19 elleni vakcina okozta Joe Biden rákját? Beindultak a konteók a volt elnök daganata kapcsán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f771b49-1d8a-40d8-8931-cb88fc79e59c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Wendy Rush, az OceanGate vezérigazgatójának felesége a kísérőhajón hallotta, amint a Titan nevű tengeralattjáró összeroppant. Akkor még nem sejtette, hogy pontosan mit hallott.","shortLead":"Wendy Rush, az OceanGate vezérigazgatójának felesége a kísérőhajón hallotta, amint a Titan nevű tengeralattjáró...","id":"20250523_oceangate-titan-tengeralattjaro-baleset-tragedia-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f771b49-1d8a-40d8-8931-cb88fc79e59c.jpg","index":0,"item":"f56b5cca-b7ee-4d92-b978-45eb613f295c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250523_oceangate-titan-tengeralattjaro-baleset-tragedia-video","timestamp":"2025. május. 23. 10:03","title":"„Mi volt ez a durranás?” – biztonsági kamera rögzítette a Titan összeroppanásának hangját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a7ccbf5-2b8a-41d2-a5d8-8612de258e34","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"gazdasag","description":"A korábbi nemzedékeknél előbb kezdik a befektetést a Z generáció tagjai, de a szakértők helyett inkább az ismerőseikben, az internetben és a közösségi médiában bíznak. Fontos számukra a fenntarthatóság, és szívesen fektetnek kriptovalutákba.","shortLead":"A korábbi nemzedékeknél előbb kezdik a befektetést a Z generáció tagjai, de a szakértők helyett inkább...","id":"20250523_kockazat-kriptovaluta-befekteto-fenntarthatosag-palyakezdo-fiatal-z-generacio-befektetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a7ccbf5-2b8a-41d2-a5d8-8612de258e34.jpg","index":0,"item":"359ba3cc-3530-4918-ab42-08aa40193586","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250523_kockazat-kriptovaluta-befekteto-fenntarthatosag-palyakezdo-fiatal-z-generacio-befektetes","timestamp":"2025. május. 23. 09:00","title":"Tőzsde és kripto, már tiniként – így fektet be a Gen Z","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6a785b62-621e-4ec7-bca3-3c269033e827","c_author":"Gergely Zsófia ","category":"itthon","description":"Átrajzolta a belpolitikai frontvonalakat Gyurcsány Ferenc visszavonulása, nem csoda, hogy még mindig mennek a találgatások a lépés időzítéséről, okáról és a véglegességéről is. De mit mond az, aki akkor volt Gyurcsány politikai főtanácsadója, amikor még az ország első embere volt? Keszthelyi András eddig nem nyilatkozott, pedig ott volt a fontos döntéseknél, az őszödi beszéd elhangzásakor, és még a DK megalapításánál is, amelyben viszont nem értett egyet főnökével, egyben barátjával. A HVG podcastjában kiderült, hogy az őszödi beszédet először keresniük kellett, mert annyit tudtak, hogy kijön egy felvétel, amin „Feri csúnyán beszél”. Mit mondott Gyurcsány arra a tanácsára, hogy vonuljon vissza, míg elül a gyűlölet? Hogyan cserélt kereket sportminiszterként a hivatali kocsin? És vajon mit gondol az exfőtanácsadó Magyar Péterről, aki a NER-ből katapultálva csinálta meg azt, ami Gyurcsánynak nem sikerült? Nézze meg Gergely Zsófia interjúját! ","shortLead":"Átrajzolta a belpolitikai frontvonalakat Gyurcsány Ferenc visszavonulása, nem csoda, hogy még mindig mennek...","id":"20250523_Keszthelyi-Andras-podcast-Gyurcsany-fotanacsado-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6a785b62-621e-4ec7-bca3-3c269033e827.jpg","index":0,"item":"d3094871-1d98-4207-87d8-aba6b99483b6","keywords":null,"link":"/itthon/20250523_Keszthelyi-Andras-podcast-Gyurcsany-fotanacsado-ebx","timestamp":"2025. május. 23. 13:53","title":"„Ferit ismerve előfordulhat, hogy meggondolja magát” – megszólal Gyurcsány egykori főtanácsadója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42ea1a5d-322b-4dcf-a688-c63ebfa07e6c","c_author":"Horn Andrea ","category":"sport","description":"Öt meghatározó játékosa nélkül harcolta ki az elitben maradást a magyar férfi jégkorong-válogatott, amely a saját játékát játszva, a tapasztalatszerzést előtérbe helyezve érte el a példa nélküli eredményt.","shortLead":"Öt meghatározó játékosa nélkül harcolta ki az elitben maradást a magyar férfi jégkorong-válogatott, amely a saját...","id":"20250523_magyar-ferfi-jegkorong-valogatott-a-csoport-vilagbajnoksag-bentmaradas-marton-tibor-majoross-gergely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42ea1a5d-322b-4dcf-a688-c63ebfa07e6c.jpg","index":0,"item":"ae27c93b-728a-412f-8b70-8d31c31be6d4","keywords":null,"link":"/sport/20250523_magyar-ferfi-jegkorong-valogatott-a-csoport-vilagbajnoksag-bentmaradas-marton-tibor-majoross-gergely","timestamp":"2025. május. 23. 11:27","title":"„Tökös volt a társaság” – a hokiválogatott történelmi bennmaradásának nyomában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d18b09de-bd2a-4a12-9b31-4d5bfb0d36cd","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"kultura","description":"Az idén tízéves múzeum koncertekkel, könyvbemutatóval és interaktív békeperformansszal is készül.","shortLead":"Az idén tízéves múzeum koncertekkel, könyvbemutatóval és interaktív békeperformansszal is készül.","id":"20250523_A-gombafejuek-fodraszaval-unnepli-10-szuletesnapjat-az-egri-Beatles-Muzeum","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d18b09de-bd2a-4a12-9b31-4d5bfb0d36cd.jpg","index":0,"item":"9a29edf3-e8b7-47ad-9943-be54c605aa72","keywords":null,"link":"/kultura/20250523_A-gombafejuek-fodraszaval-unnepli-10-szuletesnapjat-az-egri-Beatles-Muzeum","timestamp":"2025. május. 23. 13:29","title":"A gombafejűek fodrászával ünnepli születésnapját az egri Beatles Múzeum","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"228f7c3d-a9fe-46f5-b718-e7080a2424db","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Teljesen világossá vált számára, hogy nem szerették őt, csak kényszerből játszottak vele együtt – mondta az előadó. Az együttes ugyan írt neki egy levelet, de ezzel nem foglalkozik, ugyanis dolga van, a földanyát szolgálja, ami „százszor fontosabb”.","shortLead":"Teljesen világossá vált számára, hogy nem szerették őt, csak kényszerből játszottak vele együtt – mondta az előadó...","id":"20250523_Laar-Andras-elarulta-miert-hagyta-ott-44-ev-utan-a-KFT-t","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/228f7c3d-a9fe-46f5-b718-e7080a2424db.jpg","index":0,"item":"db1e2d53-cdaf-4a30-be1e-693572993f8d","keywords":null,"link":"/kultura/20250523_Laar-Andras-elarulta-miert-hagyta-ott-44-ev-utan-a-KFT-t","timestamp":"2025. május. 23. 10:55","title":"Laár András elárulta, miért hagyta ott 44 év után a KFT-t","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eb903494-0739-4169-bde5-a36a72bf5829","c_author":"Balizs Benedek ","category":"sport","description":"Ismét Videoton néven indulhatna a klub.","shortLead":"Ismét Videoton néven indulhatna a klub.","id":"20250523_fehervar-focicsapat-videoton-cser-palkovics-andras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eb903494-0739-4169-bde5-a36a72bf5829.jpg","index":0,"item":"8bc190c5-c1c4-4fd1-b567-19ec2ff9892c","keywords":null,"link":"/sport/20250523_fehervar-focicsapat-videoton-cser-palkovics-andras","timestamp":"2025. május. 23. 13:38","title":"Újra nevet változtathat a fehérvári focicsapat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Negyven éve gyártja a japán márka a pickup-ját, ami tartja presztízsét a jelenlegi Mitsubishi modellek között is. A jó hírnévre a frissítés után is vigyáztak, csak sokkal eladhatóbb formát kapott az L200.
Érdemes elsőként átszaladni a Mitsubishi jelenlegi hazai választékán, mert azt nem lehet állítani, hogy gyakori szereplői lennének az utcaképnek a három-gyémánt emblémás autók. A régi nagy modellek, mint a Lancer, a Colt már rég eltűntek, a legendás Pajero karrierjének is hamarosan vége, teljesen új modell lesz belőle, hibridként, más néven.
Jelenleg a palettájukon az ASX szerepel, amely egy közepesen ismert SUV, valamint a szokatlan formájú Eclipse Cross crossover és a Space Star, ami a városi kisautó szegmenst képviseli, de idén összesen 4 darabot helyeztek belőle forgalomba Magyarországon.
Az egyik olyan modell, amely még számottevően jelen van a „Mitsu” kínálatában az Outlander és főleg annak hibrid konnektoros változata, amely használtként szinte ömlik az országba. És persze itt az L200-as, amely egy klasszikus pickup, a japán márka egyik sikerterméke jelenleg is, a második legnagyobb példányszámban eladott modelljük az Outlander után.
Mindezek okán, nem is túl gyakran tart hazai bemutatót a márka, de most a megújult L200 kapcsán végre volt mivel előállni.
D.P.
A most frissült L200-as generáció eredetileg 2014-ben jelent meg, de most lényegében teljesen új modellt faragtak belőle. A kocsi orra 4 centis emelést kapott, ami elsőre talán furcsának tűnhet, de terepen mindez előnyére válik. A plató mérete maradt az eddigi: 1520 mm hosszúságú és 1470 milliméter szélességű, ami abszolút azonos a konkurencia a Ford Ranger vagy a Nissan Navara számaival.
A Mitsubishi L200 előző változatát nem látta elég férfiasnak a célközönség, talán ezért is maradtak el az eladások a várakozásoktól. A Mitsubishi számára is világos lett, hogy ebben a műfajban is nagyon fontos az imázs, ezért lényegében teljesen átdolgozták az autó megjelenését.
Ha valaki megnéz manapság például egy Ford Rangert, akkor látni, mi megy a pickup-szegmensben is, mire vágynak a vásárlók. Hatalmas maszk a kocsi elején, karakteres, erőteljes formák kellenek. Erre törekedtek az L200 tervezői is és igen egyedi első részt kapott az újdonság. A hátsó rész továbbra is fogós kérdés a pickupoknál, ott valahogy nagyon ritkán sikerül - igaz érthető okokból - valami látványosat alkotni.
D.P.
A hely a kabintérben elől-hátul tágas a kilátásra sem lehet panasz. Az utastér dizájnja nagyjából maradt a régi, még mindig nem teljesen személyautós, de kulturált és tisztességes minőségű. Ahogyan autózni is ilyen egy pickup-pal. Még mindig nem olyan, mint akár egy mai SUV-val. Megmaradt némi nyerseség, rugózási hiányosság a merevebb hátsó felfüggesztés miatt. Leginkább, ezért érdemes átgondolni, ha valaki nagyon rákattanna erre a divatos, látványos, erőteljes dizájnú autótípusra, hogy valóban szüksége van-e rá a mindennapokban?
A japánok a motorválaszték-bőség helyett, inkább a divatos kiegészítők számát gyarapították, mondván, manapság ezek fontosabb értékek eladhatóság szempontjából. Ennek nyomán egyetlen erőforrással, egy 2.2 literes dízellel kapható az L200. A négyhengeres, turbódízel 150 lóerős és 400 Nm-es nyomatékú. Az új Euro 6d szabványokat adalékolással teljesíti és ide tartozó érdekes megoldás, hogy két tanksapkája van, az egyik az üzemanyagé a másik az AdBlue folyadéké.
D.P.
A motort a kabintérben egyáltalán nem hallani, nagyon kulturáltan jár és a hangszigetelése is kiváló. A teljesítményére sem lehet panasz, mi egy off-road pályát könnyűszerrel teljesítettünk vele. Annak, viszont, aki nagyobb tömeget vonat, talán kevés lehet ez a teljesítmény, bár hivatalosan a legnagyobb vontatási tömeg a járművel 3,1 tonna lehet.
A modellbe bekerült egy új hatfokozatú automataváltós egység is, amelyet most nem próbáltunk, de a manuális váltóval szerelt változat ügyesen teljesítette az off-roados körülményeket. Automata változattal pedig végképp komfortossá tehető a terepezés is, amellett, hogy a kuplungszerkezet kíméletesebb életet élhet, mert biztosan nem fogjuk leégetni.
Az L200 négy hajtási módot kínál tereptől függően. Normál aszfalton a legcélszerűbb a hátsókerék hajtás, de menet közben kapcsolható összkerék-hajtásra is. Az igazán komolyabb terepeken a középső differenciálművet össze lehet zárni, amely innentől lassabb haladást enged, viszont cserébe szinte mindenen átmehetünk az L220-zal. A 205 milliméteres hasmagasság bőségesen elég a nagyobb nyomvályúk vagy vizes akadályok leküzdéséhez is.
A felfüggesztés kellően puha és hosszúak a rugóutak ahhoz, hogy a kocsi egyik „lába” mindig a talajon legyen. A pickup terepszögei 30 fokos bukkanót engednek elől és 22 fokos rámpaszöget, mielőtt fennakadnánk valahol.
Mára már a haszonjármű szegmensben is kötelező közel annyi biztonsági és kényelmi asszisztenst felmutatni, mint egy személyautóban. Az L200-ban is ott az ütközésfigyelmeztető, a városi vészfékező, a sávelhagyás figyelmeztetés, a keresztirányú forgalom-figyelmeztetés vagy a 360 fokos kamerakép, amely parkolásnál, illetve terepen is jó szolgálatot tesz, amíg be nem koszolódik.
D.P.
A közvetlen konkurensek a Toyota Hilux, Volkswagen Amarok, Ford Ranger, Izuzu D-Max és a Nissan Navara mellett is meggyőzően néz ki és jól is teljesített próbánk alapján az L200. Kínálnak hozzá, annyiféle divatos kiegészítőt, hogy nem csak azok tetszését nyerheti el, akik valóban munkaautónak használnák.
Az árazást illetően a haszonjárművek esetében a nettó árat érdemes figyelembe venni, így az L200-ból 5,69 millió forint a legolcsóbb modell, a duplafülkés változat már 6,39 millió forint, míg a legdrágább variáns ára is megáll 9,09 millió forintnál nettóban. Ennek a szegmensnek az eladásait megint segítik a növekedési hitelprogramok, amelyek az egyik legnagyobb ösztönzői egy ideje az ilyen típusú járművek eladásainak itthon. Ezt most még a Mitsubishi az új modell bevezetése kapcsán a saját háza táján, saját forrással is megtámogatja.
Kipróbáltuk az eredeti, a hamisítatlan, az amerikai F-150 Raptort, ami sokkal nagyobb és keményebb az európai Ranger Raptornál. Nem mellesleg pedig az USA-ban időtlen idők óta a legnépszerűbb új autó.