szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az angol Mini deklaráltan villanyautómárka lenne hosszabb távon. Most be is mutatta első elektromos modelljét.

Az idén 60 éves Mini az első elektromos autóját mutatta be most, a típusneve Cooper SE, 184 lóerős.

Három éve már, hogy a Mini és budapesti Katona József Színház együttműködik egymással és ennek nyomán nem is ez volt az első alkalom, hogy egy új Mini modellt a színházban mutattak be.

A Mini palettáján ugyan ez az első villanyautó, de az anyacégnél, a BMW-nél azt tervezik, hogy az elektromos modelljeik száma alig négy éven belül eléri majd az egytucatot. Ha pedig a hibrid hajtású autókat is hozzávesszük a vállalatcsoportot tekintve, akkor már 25 féle modellről van szó.

Mini
Mini

Az elektromos Mini Cooper külsőre leginkább csak pár jellegzetességben tér a hagyományos hajtású daraboktól. Az üzemanyag-betöltő fedélen itt egy konnektoros csatlakozás szimbóluma szerepel, ez tűnik fel több más helyen is a kocsitesten.

Jellegzetes még a sárga csíkozás, amely már jobban megkülönbözteti a hagyományos hajtású Miniktől. A belső térben a műszerfalon persze itt az elektromos hajtáshoz illő visszajelzései jelennek meg. Az 5.5 colos képernyőn a jelenik meg az éppen kiválasztott üzemmód is: Sport, Mid, Green és a villanyautó esetében egy Green+ mód is.

Mini
Mini
Mini
Mini

A Mini Cooper SE hatótávja 270 kilométer egy töltéssel, az első kerekeket hajtó elektromos motor 270 Nm-es maximális nyomatékú. Az elektromos autóktól megszokott módon ennek is kiválóak a gyorsulási értékei: a 60-as tempót, alig 3,7 másodperc alatt eléri a Mini SE.

A kocsiban a szokásos fékezési energiavisszatöltés mértéke változtatható, ami azzal az eredménnyel jár, hogy ha kevésbé erős visszatöltést választunk, akkor a kocsi szabadabban fut, nem kezdi azonnal fékezni a járművet a visszatöltést végző generátor.

Az akkupakk mérete átlagosnak mondható: 32,5 kWh, amely a hátsó ülések alatt található, ennek nyomán a csomagtér hozza a normál változatok méretét 211 literrel. Az átlagosnál jobb viszont a Mini SE otthoni "wallboxos" tölthetősége, mivel akár 11 kW-os teljesítménnyel is lehet tölteni három fázisú csatlakozásról. Ezzel akár 2,5 óra alatt is fel lehet tölteni 80 százalékra.

Az első elektromos Mini ára 10,5 millió forintnál indul, amelyből még lejöhet az állami támogatás 1,5 millió forintos összege. Bár az új Mini bemutatkozott itthon is, az egyelőre csak háromajtós karosszériaváltozatban kapható újdonságra még várni kell egy keveset, a forgalmazás majd csak jövő márciusban indul.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Mia U – ilyen elektromos autót gyártanak majd Komáromban

Egy francia eredetű, jelenleg svájci hátterű autógyártó költözik be hamarosan Komáromba. A Mia Electric egy teljesen outsider autógyártó, amelyről itthon a többség most hall először. Annyit segítünk, az autói kicsik és elektromosak.