A napokban Las Vegasban megrendezett CES 2020 szakkiállításon komoly erőkkel képviselteti magát a BMW. A német gyártó idén új kényelmi extrákat leplezett le a rendezvényen, ilyen például a kívül kicsi, de belül sofőrös limuzinos i3 Urban Suite villanyautó, és ilyen a kormány és pedálsor nélküli önvezető autó utastér-koncepció, az i Interaction Ease.
Illetve ugyancsak a maximális kényelemről szól a ZeroG Lounger, ami az említett i3-mal ellentétben a gyártó legnagyobb modelljére, az X7-re épül. A lényege egy olyan jobb első ülés, mely egyetlen gombnyomásra közel vízszintbe dönthető.
A bajor gyártó célja, hogy az új ülésben helyet foglaló utazás közben kicsit olyan súlytalannak érezze magát, mint egy űrhajós.
A BMW garantálja, hogy a fekve utazók maximális védelmet élveznek, és egy esetleges ütközés során nem csúsznak ki a biztonsági öv alatt. A remek oldaltartású ülésbe integrálták a biztonsági övet, valamint baleset során az ülés két oldalából légzsákok fogják közre az utast.
A jobboldali napellenző helyére egy motorosan lenyíló kijelző került, mely alaphelyzetben a kocsi aktuális mozgásával összehangolt nonfiguratív tartalommal csökkenti az utazás alatti esetleges autós "tengeri betegséget".
Ezenkívül természetesen egyéb vizuális tartalmak is megjeleníthetők a képernyőn, a bőrrel borított középkonzolban kialakított új tárolóhely pedig vezeték nélküli módon tölti a ráhelyezett okostelefont.
Ugyancsak újdonság, hogy mostantól végre nemcsak az Apple CarPlay, hanem az Android Auto is támogatott a BMW-nél, egyes készülékek esetében akár vezeték nélküli módon is.
A ZeroG Lounger egyelőre még csak egy koncepció, de néhány éven belül opcionális extraként érkezhet meg az erre alkalmas BMW-kbe, akár a hátsó sorba is. És addigra várhatóan masszázs is kerül majd az új szuperülésbe.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.